elävältä nylkeminen

Nimetön

eräs kaverini lähetti minulle turkistarhaukseen liittyvän videopätkän jossa turkistarhojen supikoiria ja muita turkiseläimiä nyljettiin elävältä, koska tällä tekniikalla turkista tulee muka parempi! joopa joo!
mukana tuli myös addressi johon voi pistää nimensä alle jos haluaa että tällainen toiminta lopetettaisiin. tietysti pistin nimeni alle, mutta listaan tarvitaan väh.500 nimeä jotta asialle voisi jotakin tehdä... (tällä hetkellä siinä on noin 130 nimeä)
alkoi ärsyttää kun itse en voi tehdä asialle muuta kuin pistää nimen paperiin ja postittaa eteenpäin! Toinen ongelma on se etten tunne tarpeeksi ihmisiä joille voisin sen lähettää. onko kellään mitään neuvoja miten voisin saada kerättyä siihen lisää nimiä???

66

4339

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas täällä

Joopa joo. Varmaan taas se sama Kiinassa muutamia vuosia sitten kuvattu video. Onko se adressi tarkoitus luovuttaa Kiinan johtajille? Miten niin tarvitaan juuri 500 allekirjoitusta, että jotain voitaisiin asialle tehdä?

Jos todella tahtoo vastustaa turkiseläinten elävältä nylkemistä, kannattaa tukea suomalaisen turkistarhojen toimintaedellytyksiä. Jos tarhaus loppuu täältä, se siirtyy Kiinaan ja muihin vastaavien olosuhteiden maihin. Meillä ovat kuitenkin eläinten kannalta parhaat kasvatusolot ja sen seurauksena myös maailman korkealaatuisimmat nahat. Eikä tartte nylkeä yhtään elukkaa elävältä.

Tuo video on vuosia kuulunut eläinoikeusliikkeen kampanjamateriaaliin, jolla tietämättömiä värvätään liikkeen tukijoiksi.

• -usko pois-

Et kai itsekään usko, että joku joka saa elantonsa eäimistä, kohtelisi niitä tuon videon osoittamalla tavalla?

Eikö ihmiset ymmärrä, että tuo video on pelkkää valheellista propagandaa??? Videopätkän materiaalit on saatu nimettöminä pysytteleviltä tahoilta jostain päin Kiinaa.

Jos aikoo saada elantonsa turkiksista, on toiminnan oltava ammattitaitoista ja tehokasta. Eläimien tappaminen maahan iskemällä ja elävänä nylkeminen ei missään nimessä ole järkevää eikä tehokasta toimintaa. Päin vastoin, se olisi jopa vaarallista tuottajalle.

Median kriittinen lukeminen on yllättävän monelta hukassa.

• pate ensimmäinen

Supo odottaa listan täyttymistä innolla. Saadaan siten terroristien lista täydentymään.

• kaksi kertaa

Kirjoitat: "Toinen ongelma on se etten tunne tarpeeksi ihmisiä joille voisin.... "

Mielestäni kolmas ongelmasi on se, että tunnetko tarpeeksi turkistarhausta?

• vei unet pitkäksi aikaa

Olen valitettavasti nähnyt kyseisen videopätkän. En usko sen olevan propagandaa. Onhan eläimen hakkaaminen kuoliaaksi melko nopeaa, sitä joutuisi käsittelemään joka tapauksessa silloinkin jos se tapetaan sähköllä. Nylkeminenkin vie aina saman ajan. Itse asiassa on turha tukea suomalaista tarhausta, koska turkistarhaus on väärin joka tapauksessa. Kyllä ne muutkin maat Kiinasta saa turkiksia kuin Suomi. Kiina tuottaa turkiksia osti Suomi niitä tai ei. Ensin tarhaus pitäisi saada täältä loppumaan ja kieltää koko EU:ssa. Ja vaikka video olisikin varta vasten tehty, Kiinassa turkiseläimillä on kyllä ihan tarpeeksi surkeat olot ahtaissa häkeissään ja ruokana ties mitä moskaa. Myös kissoja ja koiria kasvatetaan Kiinassa turkistarkoitukseen. Niiden elinolot tuskin ovat kovin inhimilliset. Kallistun muuten sille kannalle, että video on aito. Taisin kyllä sen jo sanoakin tossa alussa. Eräs tuttavani tuttava oli nimittäin ollut kiinalaisella turkistarhalla töissä ja siellä eläimet oli nyljetty elävältä.

• män82
        vei unet pitkäksi aikaa kirjoitti:

Olen valitettavasti nähnyt kyseisen videopätkän. En usko sen olevan propagandaa. Onhan eläimen hakkaaminen kuoliaaksi melko nopeaa, sitä joutuisi käsittelemään joka tapauksessa silloinkin jos se tapetaan sähköllä. Nylkeminenkin vie aina saman ajan. Itse asiassa on turha tukea suomalaista tarhausta, koska turkistarhaus on väärin joka tapauksessa. Kyllä ne muutkin maat Kiinasta saa turkiksia kuin Suomi. Kiina tuottaa turkiksia osti Suomi niitä tai ei. Ensin tarhaus pitäisi saada täältä loppumaan ja kieltää koko EU:ssa. Ja vaikka video olisikin varta vasten tehty, Kiinassa turkiseläimillä on kyllä ihan tarpeeksi surkeat olot ahtaissa häkeissään ja ruokana ties mitä moskaa. Myös kissoja ja koiria kasvatetaan Kiinassa turkistarkoitukseen. Niiden elinolot tuskin ovat kovin inhimilliset. Kallistun muuten sille kannalle, että video on aito. Taisin kyllä sen jo sanoakin tossa alussa. Eräs tuttavani tuttava oli nimittäin ollut kiinalaisella turkistarhalla töissä ja siellä eläimet oli nyljetty elävältä.

sitä käytetään propagandana, että näin muka tapahtuis muuallakin?

"koska turkistarhaus on väärin joka tapauksessa. Kyllä ne muutkin maat Kiinasta saa turkiksia kuin Suomi. Kiina tuottaa turkiksia osti Suomi niitä tai ei. Ensin tarhaus pitäisi saada täältä loppumaan ja kieltää koko EU:ssa. "

Aivan niinkuin sanoit "kettutyttöjen" iskut on aivan hyödyttömiä. Onko sitten maailman pelastus kun turkistarhaus on loppu EU:ssa?

• mutta eläinten pelastus
        män82 kirjoitti:

sitä käytetään propagandana, että näin muka tapahtuis muuallakin?

"koska turkistarhaus on väärin joka tapauksessa. Kyllä ne muutkin maat Kiinasta saa turkiksia kuin Suomi. Kiina tuottaa turkiksia osti Suomi niitä tai ei. Ensin tarhaus pitäisi saada täältä loppumaan ja kieltää koko EU:ssa. "

Aivan niinkuin sanoit "kettutyttöjen" iskut on aivan hyödyttömiä. Onko sitten maailman pelastus kun turkistarhaus on loppu EU:ssa?

Ainakin EU:n sisällä elävät eläimet pelastuvat! Enkä ole koskaan sanonut olevani kettutyttöjen puolella, päinvastoin. Vapautetut eläimet kuolevat, koska eivät pärjää luonnossa. Mutta toisaalta, kuolevathan ne vaikka jäisivät tarhalle, usein nopeamminkin, heti kun turkki on parhaimmillaan.

• PETA nylkee elävältä

Todennäköisesti ne elävältä nylkijät ovat PETAn väkeä. Eihän turkistuottajan kannalta elävältä nylkeminen olisi kuin valtava lisävaiva ja tekisi työn paljon hankalemmaksi. Kuvittele nyt itsekin, kummanko kanssa on helpompi työskennellä; kuolleen vaiko hädissään pakoon yrittävän, raapivan ja purevan eläimen kanssa ????

Järjestämällä tämän shown PETA ( OE EVR) pystyy maksimoimaan rahatulonsa ja kiihottamaan jäsenistöään uusiin ja kovempiin iskuihin.

• osaisi

valaista sen asian minulle, että mistä OE ja OVR saa rahoituksensa?!

Valtio tuki muutama vuosi sitten Animaliaa, joka teki kouluille "opetus materiaalia". Mutta entä nämä muut ryhmät?

• nuppu-85
        osaisi kirjoitti:

valaista sen asian minulle, että mistä OE ja OVR saa rahoituksensa?!

Valtio tuki muutama vuosi sitten Animaliaa, joka teki kouluille "opetus materiaalia". Mutta entä nämä muut ryhmät?

ja me ei saada rahotusta yhtään mistään.
        Eikä tarvitakkaan.

• nuppu-85

paskiaiset pääsee halvemmalla ku nylkee elävältä. Ei mee sähköö eikä kaasuu.
        Kinki työskentelee 15-tuntii yhdellä eurolla/päivä, sähkö maxais paljon enemmän.

• näppäilyvirhe
        nuppu-85 kirjoitti:

ja me ei saada rahotusta yhtään mistään.
        Eikä tarvitakkaan.

Tarkoitin EVR.

Lohdullista kuulla, että nämä järjestöt ei saa rahoitusta mistään. Olisikin väärin, jos esimerkiksi valtio tukisi tällaisia järjestöjä! Nyt voin nukkua yöni rauhassa. Kiitos siitä Sinulle!

• ihan oikeasti
        nuppu-85 kirjoitti:

paskiaiset pääsee halvemmalla ku nylkee elävältä. Ei mee sähköö eikä kaasuu.
        Kinki työskentelee 15-tuntii yhdellä eurolla/päivä, sähkö maxais paljon enemmän.

voi olla noin tyhmä?!

• nuppu-85
        ihan oikeasti kirjoitti:

voi olla noin tyhmä?!

oon realisti.
        Ootko koskaan käyny kiinassa? Kiinalaisella turkistarhalla?
        Mä oon. Siellä on koiria haukkumassa häkeissä, (ize näin paljon kultaisia noutajia), kissoja naukumassa, minkkejä, kettuja, joitain eläimiä mitä en ole edes koskaan tiennyt olevan olemassa.
        Ja ne ketut ja kissat (ainakin, en nähnyt miten isot koirat nyljetään) todellakin nahotetaan ripustamalle ne hännästä roikkumaan.

Tervemenoo ite tutustumaan! Ei tarvii edes murtautuu sisään, maxat vaan jollekki kinki-työntekijälle 10-euroo, ni se päästää sut sisään ja kuvaamaan.

• nuppu-85
        näppäilyvirhe kirjoitti:

Tarkoitin EVR.

Lohdullista kuulla, että nämä järjestöt ei saa rahoitusta mistään. Olisikin väärin, jos esimerkiksi valtio tukisi tällaisia järjestöjä! Nyt voin nukkua yöni rauhassa. Kiitos siitä Sinulle!

tosta voit lukee lisää evr:stä:
        http://www.elaintenvapautus.net/

• materiaali
        nuppu-85 kirjoitti:

oon realisti.
        Mä oon. Siellä on koiria haukkumassa häkeissä, (ize näin paljon kultaisia noutajia), kissoja naukumassa, minkkejä, kettuja, joitain eläimiä mitä en ole edes koskaan tiennyt olevan olemassa.
        Ja ne ketut ja kissat (ainakin, en nähnyt miten isot koirat nyljetään) todellakin nahotetaan ripustamalle ne hännästä roikkumaan.

Tervemenoo ite tutustumaan! Ei tarvii edes murtautuu sisään, maxat vaan jollekki kinki-työntekijälle 10-euroo, ni se päästää sut sisään ja kuvaamaan.

Sinun kuvaamasi?

• linkistä

• kuule nuppuseni
        nuppu-85 kirjoitti:

oon realisti.

sinne sitten riehumaan. Luuletko että kiinan kettujen tilanne paranee paljonkin täältä käsin?

• nuppu-85
        materiaali kirjoitti:

Sinun kuvaamasi?

Kiina on hullu maa, siellä lähtee henki helposti, enkä tod. haluu jäädä kiinni kameran kanssa.
        Kiinalaiset on ihan hulluja, syö koiriiki, ja kissoja. Iha sairasta touhuu.....

• kuvaama, koska

sinä väität niin? Sinun ei tietenkään tarvitse todistaa väittmääsi mitenkään, koska yleeisesti ottaen, kaikesta sanomastasi tulee TOTUUS?

Minä taas kerron sinulle, että jokaisen suomalaisen tarhaiskun takana ovat tarhaajat itse: koska huonolla hoidolla ovat tunaroineet laadun ja tuoton, niin yrittävät nyhtää rahaa edes vakuutusyhtiöiltä ja samalla kerjätä sääliä kanssaihmisiltä...

• tarhaajat maksoivat
        kuvaama, koska kirjoitti:

sinä väität niin? Sinun ei tietenkään tarvitse todistaa väittmääsi mitenkään, koska yleeisesti ottaen, kaikesta sanomastasi tulee TOTUUS?

Minä taas kerron sinulle, että jokaisen suomalaisen tarhaiskun takana ovat tarhaajat itse: koska huonolla hoidolla ovat tunaroineet laadun ja tuoton, niin yrittävät nyhtää rahaa edes vakuutusyhtiöiltä ja samalla kerjätä sääliä kanssaihmisiltä...

OE-EVR porukoille kun ottivat syyt niskoilleen?

Et kai nyt vaan ole unohtanut, että niistä iskuista on muutama aktivisti jäänyt kiinnikin!?

• tarhaajien
        tarhaajat maksoivat kirjoitti:

OE-EVR porukoille kun ottivat syyt niskoilleen?

Et kai nyt vaan ole unohtanut, että niistä iskuista on muutama aktivisti jäänyt kiinnikin!?

maksamia tekijöitä tietenkin. Tarhaaja kun ei itse voi olla sekä hankkimassa alibia ulkopuolisilta ja keräämällä vakuutusrahoja tarhallaan.

• kaunaisuus
        tarhaajien kirjoitti:

maksamia tekijöitä tietenkin. Tarhaaja kun ei itse voi olla sekä hankkimassa alibia ulkopuolisilta ja keräämällä vakuutusrahoja tarhallaan.

jne...

Mitä luulet että joutuu maksamaan sille, joka ehdoin tahdoin ottaa haulit takapuoleensa ja joutuu vielä syytteeseen iskusta? Tulee merkintä rikosrekisteriin yms.

Meinaatko että vakuutuksesta saisi niin paljon.

TYHMÄ!!!!

• PETA nylkee elävältä
        kuvaama, koska kirjoitti:

Mitä yrität viestilläsi kertoa? Voisitko ottaa kantaa siihen, mitä hyötyä turkisten nylkemisessä saisi siitä että eläimen nylkee elävänä? Ei tietenkään mitään. Siinä tapauksessa tuolla videolla tapahtunut elävältä nylkemiseen on joku muu syy. Tuon elävältä nylkemisen tavoitteet ovat jossain muualla kuin turkistaloudessa. Mietipä sitä, mikä taho hyötyy taloudellisesti eniten videon levittämisestä?

• kyllä mä ainakin uskon vakaasti näiden videoiden aitouteen, olen sen verran lukenut ja telkusta joutunut todistelemaan sikäläisestä eläinsuhteesta, ikivanhoine uskomuksineen.

Ei uskoisi, että on kyse kansasta joka keksi ruudin, kirjaimellisesti, kun vallalla tuntuu olevan descarteslainen eläinkuva jossa eläin on vain biologinen kone.

mikä sitten lie takana loppujenlopuksi siinä, että eläintä rääkätään ennen sen "hyötykäyttöä", oli kyse sitten tulevasta pihvistä tai turkiksesta?
      Kyllähän tressiliha kuuleman mukaan maistuu erilaiselta kuin "normaali" liha, ja jossain muuallakin elää uskomus, että turkista tulee tuuheampi kun eläintä vähän kiusaa ennen nyljentää, tai sen aikana.

No, kun tuomitsemme kiinalaiset uskomustensa tähden, niin on hyvä muistaa, että täälläkin elää vielä vanha uskomus siitä, että turkis on kaunistaa, kunhan sen ensin repii eläimen selkänahasta.

• on kaunis!

lämmin jne. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Sinulle samat sanat kuin tuolle Nupulle: pakkaamaan vaan ja kiinaan.

Enkä ymmärrä noita teidän todistelujanne noista videoista. Aina sama juttu: olen lukenut, olen nähnyt televisiossa tai netissä jne. Ettekö ikinä kyseenalaista mitään tietoa? Esimerkiksi netistä löytää juuri haluaansa tietoa. Ja ihminen lukee juuri sitä tietoa, mikä sopii hänen omaan mielikuvaansa asioista.

• aitoudesta

Miksi jätätte aina kommentoimatta asiat, joissa tulee julki teidän kannaltanne epäedullisia asioita.

Esimerkiksi en ole yhdenkään OE ihmisen kuullut kommentoivan sitä tosiasiaa, että osa tehotuotanto videoista oli vähän "paranneltuja painoksia"

Muuten kyllä pää paukkuu täälläkin aika tasaiseen tahtiin, mutta kun ollaan selkä seinää vasten aletaan tuppi suuksi. (lue: puhutaan asian vierestä)

• on kaunis! kirjoitti:

lämmin jne. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Sinulle samat sanat kuin tuolle Nupulle: pakkaamaan vaan ja kiinaan.

Enkä ymmärrä noita teidän todistelujanne noista videoista. Aina sama juttu: olen lukenut, olen nähnyt televisiossa tai netissä jne. Ettekö ikinä kyseenalaista mitään tietoa? Esimerkiksi netistä löytää juuri haluaansa tietoa. Ja ihminen lukee juuri sitä tietoa, mikä sopii hänen omaan mielikuvaansa asioista.

Mutta ajatus siitä, että varastetaan elämä jotta saisi pukeutua "tyylikkäästi" on vastenmielinen.

Olen nähnyt noita elävältänylkemisjuttuja myös muiden kuin eläinsuojelullisten tahojen esittämänä.

Esim. Jossain eksoottista ruokakulttuuria esittelevässä ohjelmassa näytettiin miten kiinalaiskeittiössä kokki valmisti rutinoitunein ottein ateriaa nylkemällä kissanpoikia elävältä, jotka sitten laittoi sivuun odottamaan valmistamista - tämä YLEltä vuonna nakki.
        Etelä-Koreassa on tapana syödä mustekaloja elävänä, Japanissa kaloja jne. (sairas maailma).

• aitoudesta kirjoitti:

Miksi jätätte aina kommentoimatta asiat, joissa tulee julki teidän kannaltanne epäedullisia asioita.

Esimerkiksi en ole yhdenkään OE ihmisen kuullut kommentoivan sitä tosiasiaa, että osa tehotuotanto videoista oli vähän "paranneltuja painoksia"

Muuten kyllä pää paukkuu täälläkin aika tasaiseen tahtiin, mutta kun ollaan selkä seinää vasten aletaan tuppi suuksi. (lue: puhutaan asian vierestä)

Ainakin mä olen aiemmin kritisoinut mahdollista videomateriaalin leikkaamista raflaavammaksi, jo pelkästään siitä syystä, että se antaa vastustajille aseen tyrmätä koko hieno kampanja.

Elikkä, vaikka kyseessä ei olisikaan mikään tietoinen harhaanjohtaminen olisi suotavaa, että olisi mainittu jos on harjoitettu Edes pientä "turhaa" editointia.

• tosissasi!

Seuraavassa joukko väittämiä:

1) Turkistarhausta harjoitetaan rahan takia, ts. eläimiltä nyljettyjä turkiksia myymällä tarhaaja ansaitsee elantonsa.

2) Korkealaatuinen turkis on rahallisesti arvokkaampi kuin huonolaatuinen.

3) Ylimääräiset veitsen viillot, vereytymät, hiertymät ja muut mekaanisesta rasituksesta johtuvat vauriot turkiksessa ovat jatkojalostuksen ja lopputuotteen kannalta ei-toivottuja. (Vrt. karvaton laikku hienon rouvan kettuturkin kauluksessa)

4) Tuskissaan rimpuilevan, potkivan ja purevan eläimen nylkeminen on vaikeampaa kuin täysin kuolleen eläimen.

Mikä em. väittämistä on mielestäsi virheellinen?

Minkä syiden nojalla uskot niin?

• oikein?
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

Ainakin mä olen aiemmin kritisoinut mahdollista videomateriaalin leikkaamista raflaavammaksi, jo pelkästään siitä syystä, että se antaa vastustajille aseen tyrmätä koko hieno kampanja.

Elikkä, vaikka kyseessä ei olisikaan mikään tietoinen harhaanjohtaminen olisi suotavaa, että olisi mainittu jos on harjoitettu Edes pientä "turhaa" editointia.

, että kerrankin joku teistä myöntää näin käyneen?

Vaikkakin taas teet asiasta aivan mitättömän ja kyseenalaistat myös. Mielestäni ei voi puhua etteikö asiassa olisi ollut tietoista harhaanjohtamista tai turhaa editointia. Vai mitä mieltä olet siitä, jos kuolleita kanoja levitetään pitkin kanalaa? Ihan vaan yhtenä esimerkkinä.

• tosissasi! kirjoitti:

Seuraavassa joukko väittämiä:

1) Turkistarhausta harjoitetaan rahan takia, ts. eläimiltä nyljettyjä turkiksia myymällä tarhaaja ansaitsee elantonsa.

2) Korkealaatuinen turkis on rahallisesti arvokkaampi kuin huonolaatuinen.

3) Ylimääräiset veitsen viillot, vereytymät, hiertymät ja muut mekaanisesta rasituksesta johtuvat vauriot turkiksessa ovat jatkojalostuksen ja lopputuotteen kannalta ei-toivottuja. (Vrt. karvaton laikku hienon rouvan kettuturkin kauluksessa)

4) Tuskissaan rimpuilevan, potkivan ja purevan eläimen nylkeminen on vaikeampaa kuin täysin kuolleen eläimen.

Mikä em. väittämistä on mielestäsi virheellinen?

Minkä syiden nojalla uskot niin?

1. Juu.

2. Juu.

3. Juu, mutta ihminen on kädelliseksi aika näppärä, ne joilla on peukku keskellä kämmentä jauhetaan sikäläisillä tarhoilla minkinrehuksi.
        Sekä turkis edustaa luonnon tuotekehittelyn huippuosaamista - ja kun siihen vielä lisätään täkäläisen turkisteollisuuden jalostuksen hedelmät, on käsissämme, veren lisäksi, kestävä tuote.

4. En sitten tiedä paljonko apaattinen eläin jaksaa rimpuilla tarhaajan kovakouraisessa käsittelyssä, ne villeimmät tapaukset eivät edes päädy jalostukseen tuottamaan jälkipolvea.

En viitsi kiusata itseäni enempää katsomalla noita videoita, mutta ei ne hirveän paljon ehdi eikä pysty siinä shokissa panemaan vastaan - piruparat!

Mutta jos on toivoa oikeudenmukaisuudesta!;)
        (Ei sisällä väkivaltaa, vain biisin, ei edes eläinoikeussanomalla.)
        http://www.youtube.com/watch?v=zWvViYE96nI

(Ba-da-ba-dip-ba-ba-dip-boo):DD

• oikein? kirjoitti:

, että kerrankin joku teistä myöntää näin käyneen?

Vaikkakin taas teet asiasta aivan mitättömän ja kyseenalaistat myös. Mielestäni ei voi puhua etteikö asiassa olisi ollut tietoista harhaanjohtamista tai turhaa editointia. Vai mitä mieltä olet siitä, jos kuolleita kanoja levitetään pitkin kanalaa? Ihan vaan yhtenä esimerkkinä.

Myös tuota mahdollista raatojen levittelyä olen aiemmin ihmetellyt.

Eli sanotaan näin - jos väitteet pitävät paikkaansa se on typerää toimintaa joka syö omaa uskottavuuttaan, kusee omaan nilkkaan.

• tosiseikat?

1. Juu.

2. Juu.

3. Juu, mutta ihminen on kädelliseksi aika näppärä, ne joilla on peukku keskellä kämmentä jauhetaan sikäläisillä tarhoilla minkinrehuksi.
        Sekä turkis edustaa luonnon tuotekehittelyn huippuosaamista - ja kun siihen vielä lisätään täkäläisen turkisteollisuuden jalostuksen hedelmät, on käsissämme, veren lisäksi, kestävä tuote.

4. En sitten tiedä paljonko apaattinen eläin jaksaa rimpuilla tarhaajan kovakouraisessa käsittelyssä, ne villeimmät tapaukset eivät edes päädy jalostukseen tuottamaan jälkipolvea.

En viitsi kiusata itseäni enempää katsomalla noita videoita, mutta ei ne hirveän paljon ehdi eikä pysty siinä shokissa panemaan vastaan - piruparat!

Mutta jos on toivoa oikeudenmukaisuudesta!;)
        (Ei sisällä väkivaltaa, vain biisin, ei edes eläinoikeussanomalla.)
        http://www.youtube.com/watch?v=zWvViYE96nI

(Ba-da-ba-dip-ba-ba-dip-boo):DD

Miksi ihmeessä kukaan turkiksilla elantonsa ansaitseva haluaisi hidastaa ja vaikeuttaa työtään nylkemällä purevia, potkivia ja rimpuilevia eläimiä, vaikka helpompikin vaihtoehto on olemassa?

Helppo, nopea, tehokas, taloudellinen, kaikkialla ja kaikkien käytössä oleva (Suomessakin yleinen v. 1995 saakka?!? ) lopetusmenetelmä on murtaa eläimen niska.

Suomessa kyseisestä lopetustavasta on tehty poliisille tutkintapyyntö vielä v. 2000! (Lähde http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2000/10/33509 )

• pornon vastine
        tosiseikat? kirjoitti:

Miksi ihmeessä kukaan turkiksilla elantonsa ansaitseva haluaisi hidastaa ja vaikeuttaa työtään nylkemällä purevia, potkivia ja rimpuilevia eläimiä, vaikka helpompikin vaihtoehto on olemassa?

Helppo, nopea, tehokas, taloudellinen, kaikkialla ja kaikkien käytössä oleva (Suomessakin yleinen v. 1995 saakka?!? ) lopetusmenetelmä on murtaa eläimen niska.

Suomessa kyseisestä lopetustavasta on tehty poliisille tutkintapyyntö vielä v. 2000! (Lähde http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2000/10/33509 )

Älä luule että faktat häiritsevät näitä hörhöjä jotka elävät omassa fantasiamaailmassaan.

Nämä nylkemisvideot ovart heille eräänlainen pornon vastine, pitää tirkistellä ja saada aina vaan kovempaa kamaa että jaksaa kauhistella, kuten tämä video. Näitä tuottaa varmaan joku epämääräinen snuff-videoiden tekijöitä vastaava hämärä porukka joka myy ne sitten PETAlle ja muille samanlaisille jotka sitten käyttää niitä kun ei aidot kuvat enää kiihota tarpeeksi.

• pornon vastine kirjoitti:

Älä luule että faktat häiritsevät näitä hörhöjä jotka elävät omassa fantasiamaailmassaan.

Nämä nylkemisvideot ovart heille eräänlainen pornon vastine, pitää tirkistellä ja saada aina vaan kovempaa kamaa että jaksaa kauhistella, kuten tämä video. Näitä tuottaa varmaan joku epämääräinen snuff-videoiden tekijöitä vastaava hämärä porukka joka myy ne sitten PETAlle ja muille samanlaisille jotka sitten käyttää niitä kun ei aidot kuvat enää kiihota tarpeeksi.

Tuo sun kirjoitus tais olla jonkinlainen ajatuksen vastine.

No, mua onkin aina kiinnostanut mitä jää jäljelle ihmisparan päähän kun poistetaan ensin äly ja sitten järki, ja lisätään tilalle loraus pissaa ja tuhti annos sitä itseään, ja istutettaan koehenkilö tietokoneen eteen.

Vaarallinen testi jota ei pitäisi tehdä, ainakaan jos testihenkilöllemme sallitaan nettiyhteys.
        Mieluiten tämän kaltaisiin tilanteisiin olisi hyvä varata paperiarkki - mieluiten tyhjä, ettei koehenkilö turhaan hämmenny, ja väriliituja - ehdottomasti myrkyttömiä!

Ihmisaivot ovat sekä helkutin hyödyllinen kapistus, joka auttaa ymmärtämään maailmaa ja pärjäämään siinä, mutta myös erittäin vaarallinen aparaatti jos sen käyttäjä on holtiton, edesvastuuton, moraaliton tai vain kyvytön käsittelemään rationaalisesti aivojen jatkuvalla syötöllä tuottamaa informaatiota.

Kuin jänis ajovalojen edessä, tämä henkilö sääntää päättömästi eteenpäin, lopulta, joko jääden kehityksen renkaiden murjomaksi tai ajautuen sattumalta tienreunaan, tien kääntyessä mutkalle, ja näin pelastautuen, mutta jääden auttamatta kehityksestä jälkeen.

Eikä hän ehkä koskaan saa tietää, että ne pelottavat kehityksenvalot tiellä olivat se bussi johon hänen oli tarkoitus astua.

Sori OT, mutta tän sitä saa kun koehenkilö istutetaan perjantai-illaksi ginipullon ääreen ja seuraavana aamuna avataan hälle netti ja annetaan lupa rehellisesti kertoa oma krapulainen mielipiteensä.:)

• vastinetta

Tuo sun kirjoitus tais olla jonkinlainen ajatuksen vastine.

No, mua onkin aina kiinnostanut mitä jää jäljelle ihmisparan päähän kun poistetaan ensin äly ja sitten järki, ja lisätään tilalle loraus pissaa ja tuhti annos sitä itseään, ja istutettaan koehenkilö tietokoneen eteen.

Vaarallinen testi jota ei pitäisi tehdä, ainakaan jos testihenkilöllemme sallitaan nettiyhteys.
        Mieluiten tämän kaltaisiin tilanteisiin olisi hyvä varata paperiarkki - mieluiten tyhjä, ettei koehenkilö turhaan hämmenny, ja väriliituja - ehdottomasti myrkyttömiä!

Ihmisaivot ovat sekä helkutin hyödyllinen kapistus, joka auttaa ymmärtämään maailmaa ja pärjäämään siinä, mutta myös erittäin vaarallinen aparaatti jos sen käyttäjä on holtiton, edesvastuuton, moraaliton tai vain kyvytön käsittelemään rationaalisesti aivojen jatkuvalla syötöllä tuottamaa informaatiota.

Kuin jänis ajovalojen edessä, tämä henkilö sääntää päättömästi eteenpäin, lopulta, joko jääden kehityksen renkaiden murjomaksi tai ajautuen sattumalta tienreunaan, tien kääntyessä mutkalle, ja näin pelastautuen, mutta jääden auttamatta kehityksestä jälkeen.

Eikä hän ehkä koskaan saa tietää, että ne pelottavat kehityksenvalot tiellä olivat se bussi johon hänen oli tarkoitus astua.

Sori OT, mutta tän sitä saa kun koehenkilö istutetaan perjantai-illaksi ginipullon ääreen ja seuraavana aamuna avataan hälle netti ja annetaan lupa rehellisesti kertoa oma krapulainen mielipiteensä.:)

Jos kerran olet niin älykäs ja nokkela kuin täällä annat ymmärtää olevasi, luulisi sinun sangen helposti pystyvän perustelemaan meidän tyhmempienkin ymmärrettävissä olevin järkisyin ne seikat, joiden vuoksi turkiseläinten nylkeminen elävänä olisi kannattavampaa kuin kuolleena nylkeminen.

Sitä et kuitenkaan nyt tehnyt, vaan ryhdyit haukkumaan edellistä kirjoittajaa karkeasti.

Mistähan tuollainen käytösmalli mahtaisikaan tyypillisimmillään johtua? Siitäkö, että henkilöllä on takataskussaan loistavat ja kaikille helposti ymmärrettävät järkiargumentit?

• tosiseikat? kirjoitti:

En mä osaa sen paremmin vakuuttaa ketään siitä mitä Kiinan tarhoilla tapahtuu, kuin nuo tässä ketjussa aiemmin mainitsemani olettamukset.

Että älä vähättele kiinalaisten outoja uskomuksia, oli sitten kyse sarvikuononsarvijauheesta potenssilääkkeenä, kalenterista eräänlaisena uskontona, tai vaikka elävältä nyljettyjen eläinten tuuheammasta turkista(?).

Toivon, ettei tämä kuitenkaan ole niin yleinen käytäntö kuin pelkään.
        Ja sen vastapainoksi, että suomalaiset ovat edesauttaneet sikäläistä tarhausta rahtaamalla siitoseläimiä Kiinaan, voisivat nyt turkistarhausjärjestöt vaikka lähettää oppaita "oikeanlaisesta" eläinten käsittelystä, sen hyvine puolineen, ja vaikka järjestää kutsukäyntejä kiinalaisille, tarhauksesta vastuussa oleville pomoille jotta pääsisivät tutustumaan "oikeanlaisiin" ja tehokkaisiin lopetusmenetelmiin.

• uudestaan!

En mä osaa sen paremmin vakuuttaa ketään siitä mitä Kiinan tarhoilla tapahtuu, kuin nuo tässä ketjussa aiemmin mainitsemani olettamukset.

Että älä vähättele kiinalaisten outoja uskomuksia, oli sitten kyse sarvikuononsarvijauheesta potenssilääkkeenä, kalenterista eräänlaisena uskontona, tai vaikka elävältä nyljettyjen eläinten tuuheammasta turkista(?).

Toivon, ettei tämä kuitenkaan ole niin yleinen käytäntö kuin pelkään.
        Ja sen vastapainoksi, että suomalaiset ovat edesauttaneet sikäläistä tarhausta rahtaamalla siitoseläimiä Kiinaan, voisivat nyt turkistarhausjärjestöt vaikka lähettää oppaita "oikeanlaisesta" eläinten käsittelystä, sen hyvine puolineen, ja vaikka järjestää kutsukäyntejä kiinalaisille, tarhauksesta vastuussa oleville pomoille jotta pääsisivät tutustumaan "oikeanlaisiin" ja tehokkaisiin lopetusmenetelmiin.

"tässä ketjussa aiemmin mainitsemani olettamukset"
        Niinpä. OLETTAMUKSET. Olet vain päättänyt uskoa petaan sokeasti ihan täysin riippumatta siitä, mitä se esittää?

Ihanko vakavissasi uskot, että kiinalaiset ovat niin tyhmiä, että luulevat eläimen turkin tulevan silloin tuuheammaksi, jos se nyljetään elävänä?

Tunnetko ketään kiinalaista? Mitä luulisit hänen ajattelevan sinusta, jos tietäisi mielipiteistäsi?

• uudestaan! kirjoitti:

"tässä ketjussa aiemmin mainitsemani olettamukset"
        Niinpä. OLETTAMUKSET. Olet vain päättänyt uskoa petaan sokeasti ihan täysin riippumatta siitä, mitä se esittää?

Ihanko vakavissasi uskot, että kiinalaiset ovat niin tyhmiä, että luulevat eläimen turkin tulevan silloin tuuheammaksi, jos se nyljetään elävänä?

Tunnetko ketään kiinalaista? Mitä luulisit hänen ajattelevan sinusta, jos tietäisi mielipiteistäsi?

En usko sokeasti mihinkään, en edes PETAan jonka kanssa olen jopa eri mieltä joistain asioista, mutta myös muut tahot, myös Kiinalaiset eläinsuojelujärjestöt ovat raportoineet, joko tarkoituksellisista tai vain huolimattomuuttaan tapahtuneista elävältänylkemisistä, varsinaista eläinsuojelulainsäädäntöä maasta ei taida edes löytyä.

Uskoakseni Kiinassa varsinkin maaseudulla elää elinvoimaisina monenlaista myyttiä ja uskomusta.

Kiinalaisia on reilusti yli miljardi - eli riippuu keltä kysyy?:)

• loukkaa kiinalaisia?

En usko sokeasti mihinkään, en edes PETAan jonka kanssa olen jopa eri mieltä joistain asioista, mutta myös muut tahot, myös Kiinalaiset eläinsuojelujärjestöt ovat raportoineet, joko tarkoituksellisista tai vain huolimattomuuttaan tapahtuneista elävältänylkemisistä, varsinaista eläinsuojelulainsäädäntöä maasta ei taida edes löytyä.

Uskoakseni Kiinassa varsinkin maaseudulla elää elinvoimaisina monenlaista myyttiä ja uskomusta.

Kerrataanpa vielä:

Olemme yhtä mieltä siitä, että turkiseläimiä tarhataan tarhaajan elannon ansaitsemiseksi ja että hyvälaatuisilla turkiksilla ansaitsee enemmän kuin huonolaatuisilla.

Mutta koska peta väittää, että eläimiä nyljetään Kiinassa elävinä, sinä et usko siihen, että elävänä nyljettäessä eläimen nahkaan tulee turhia viiltoja, jotka alentavat nahan arvoa?

Samoin, koska peta väittää, et usko siihenkään, että kuolleen eläimen nylkeminen on helpompaa ja taloudellisesti kannattavampaa kuin elävän eläimen nylkeminen?

Koska peta väittää?? Et ole petan väittämien lisäksi esittänyt muita perusteita kuin joitakin outoja olettamuksia (näin ulkopuolinen voisi herkästi luulla, että petalla on osuutensa uskomuksiisi) sekä Kiinan maaseudulla (muka) olevia outoja myyttejä ja uskomuksia.

Kertoisitko muuten, ihan esimerki vuoksi kolme (yleisen elämänkokemuksen perusteella arvioiden merkittävää) asiaa, joista olet petan kanssa eri mieltä? Vai onko kyse pelkistä eläinsuojelullisista nyansseista?

• mutta pakko kysyä
        loukkaa kiinalaisia? kirjoitti:

Kerrataanpa vielä:

Olemme yhtä mieltä siitä, että turkiseläimiä tarhataan tarhaajan elannon ansaitsemiseksi ja että hyvälaatuisilla turkiksilla ansaitsee enemmän kuin huonolaatuisilla.

Mutta koska peta väittää, että eläimiä nyljetään Kiinassa elävinä, sinä et usko siihen, että elävänä nyljettäessä eläimen nahkaan tulee turhia viiltoja, jotka alentavat nahan arvoa?

Samoin, koska peta väittää, et usko siihenkään, että kuolleen eläimen nylkeminen on helpompaa ja taloudellisesti kannattavampaa kuin elävän eläimen nylkeminen?

Koska peta väittää?? Et ole petan väittämien lisäksi esittänyt muita perusteita kuin joitakin outoja olettamuksia (näin ulkopuolinen voisi herkästi luulla, että petalla on osuutensa uskomuksiisi) sekä Kiinan maaseudulla (muka) olevia outoja myyttejä ja uskomuksia.

Kertoisitko muuten, ihan esimerki vuoksi kolme (yleisen elämänkokemuksen perusteella arvioiden merkittävää) asiaa, joista olet petan kanssa eri mieltä? Vai onko kyse pelkistä eläinsuojelullisista nyansseista?

Miten yleinen elämänkokemus ja jtguytiooiyhvb liittyvät toisiinsa?

• loukkaa kiinalaisia? kirjoitti:

Kerrataanpa vielä:

En mä jaksa jauhaa samasta asiasta, kun kerran jo tokaisin, että tässä tämä mun osuus ja anti elävältänylkemisväitteisiin.

PETAsta sen verran, että järjestöön johon kuuluu yli miljoona jäsentä löytyy kantaa sun toista, mutta siitä johdolla on selvä kanta, että kaikesta eläinten hyväksikäytöstä olisi luovuttava, ja siitä taas olen jopa eri mieltä.

Kannatan eläinten oikeuksia mutta uskon myös, että symbioosi ihmisen ja eläimen välillä on mahdollinen.

Esim. En ole vaatimassa opaskoirille vapautta vaan oikeuksia, jolloin nämä voivat jatkaa, usein heidän mielestäänkin mielekästä työtään ihmisen apureina, mutta oikeuksin.
        Oikeus vapaa-aikaan, leikkiin, sosiaalisiin suhteisiin ym.
        Vastapainona ehdottaisin sokeille koirille opasihmisiä.

• mutta pakko kysyä kirjoitti:

Miten yleinen elämänkokemus ja jtguytiooiyhvb liittyvät toisiinsa?

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä!

Sä taidatkin tuntea mut hyvin... voi vittu tämän palstan tasoa, pelkkiä puu-, kusi- ja paskapäitä palsta täynnä!

• pez

Sä taidatkin tuntea mut hyvin... voi vittu tämän palstan tasoa, pelkkiä puu-, kusi- ja paskapäitä palsta täynnä!

kuinka sivistyneesti osaat käyttäytyä.;)
        Saanen myös huomauttaa, että palstan tasoon olet myös syyllinen, eikä toisten kirjoittajien jatkuva haukkuminen, mihin ikäväkseni liian usein syyllistys, sitä mitenkään paranna, vaan päinvastoin.

• pez kirjoitti:

Saanen myös huomauttaa, että palstan tasoon olet myös syyllinen, eikä toisten kirjoittajien jatkuva haukkuminen, mihin ikäväkseni liian usein syyllistys, sitä mitenkään paranna, vaan päinvastoin.

Usein sivistys on vain eliitiksi itsensä mieltävän kansanosan itsepetosta.

Kyllä on tämän palstan tasoon on syyllinen ihan joku muu kuin jtg... tai mikä hitto se olikaan.

Haluaisin (toisinaan) kyllä käydä ihan asiallistakin keskustelua ihmisveljieni ja -sisarieni kanssa, mutta olen liian usein havainnut sen perin vaikeaksi.

Ja koska mun aatteeni on mitä on, en voi pettääkään teitä ja esittää ymmärtäväistä, kun törmään puupäihin, jotka perustelevat eläinten massamurhaa ala-astelaisten argumentein.

Joku toinen voi ymmärtää teitä, se ei ole mun jobi!

Ps. Hyvä nimimerkki, PEZ-karkit rules.:)

• sana?

En mä jaksa jauhaa samasta asiasta, kun kerran jo tokaisin, että tässä tämä mun osuus ja anti elävältänylkemisväitteisiin.

PETAsta sen verran, että järjestöön johon kuuluu yli miljoona jäsentä löytyy kantaa sun toista, mutta siitä johdolla on selvä kanta, että kaikesta eläinten hyväksikäytöstä olisi luovuttava, ja siitä taas olen jopa eri mieltä.

Kannatan eläinten oikeuksia mutta uskon myös, että symbioosi ihmisen ja eläimen välillä on mahdollinen.

Esim. En ole vaatimassa opaskoirille vapautta vaan oikeuksia, jolloin nämä voivat jatkaa, usein heidän mielestäänkin mielekästä työtään ihmisen apureina, mutta oikeuksin.
        Oikeus vapaa-aikaan, leikkiin, sosiaalisiin suhteisiin ym.
        Vastapainona ehdottaisin sokeille koirille opasihmisiä.

Oikeastiko? Ylempänä ollut epäily siitä, ettei yleisellä elämänkokemuksella ja sinulla ole juurikaan tekemistä keskenään, taisikin olla varsin aiheellinen.

"mun osuus ja anti elävältänylkemisväitteisiin."
        Tunnusta vaan suosiolla, että uskot sokeasti petan väitteisiin ja videoihin, niitä juurikaan kyseenalaistamatta.

Ankarasta tivaamisesta huolimatta et ole löytänyt yhtäkään järjellisesti perusteltavissa olevaa syytä tai perustelua sille, että turkiseläimet olisi kannattavampaa nylkeä elävinä kuin kuolleina.

Sitä paitsi, on siinä ja rajoilla, voidaanko mielipiteesi opaskoirista katsoa merkittäväksi mielipide-eroksi petan kanssa. Mutta vaikka voitaisiinkin, pyysin edellä luettelemaan niitä kolme. Vähintään kaksi puuttuu edelleen.

• ja mustamaalausta

Ikävä tuo sinun rasistinen asenteesi jtguytiooiyhvb . Näet lähtökohtaisesti kiinalaiset kettuja elävältä nylkevinä raakalaisina ja amerikkalaisen Petan ihailtavana totuuden torvena, jonka sanoman haluat uskoa. Tätä samaa rasistista asenetta on valitettavasti laajemmaltikin Oe-EVR-järjestössä. Kuulutko jtguytiooiyhvb muuten siihen Oe-EVR-ikäluokkaan joka teki 80-luvulla rasistisen hyökkäyksen japanilaisturistien bussiin ihan vain turistien ulkonäön perusteella? Luulivat nimittäin näitä kiinalaisiksi.

• sana? kirjoitti:

Oikeastiko? Ylempänä ollut epäily siitä, ettei yleisellä elämänkokemuksella ja sinulla ole juurikaan tekemistä keskenään, taisikin olla varsin aiheellinen.

Tunnusta vaan suosiolla, että uskot sokeasti petan väitteisiin ja videoihin, niitä juurikaan kyseenalaistamatta.

Ankarasta tivaamisesta huolimatta et ole löytänyt yhtäkään järjellisesti perusteltavissa olevaa syytä tai perustelua sille, että turkiseläimet olisi kannattavampaa nylkeä elävinä kuin kuolleina.

Sitä paitsi, on siinä ja rajoilla, voidaanko mielipiteesi opaskoirista katsoa merkittäväksi mielipide-eroksi petan kanssa. Mutta vaikka voitaisiinkin, pyysin edellä luettelemaan niitä kolme. Vähintään kaksi puuttuu edelleen.

Enkö mä muka esittänyt erittäin merkittävän mielipide-eron mun ja PETAn ajattelin välillä, kun kyseenalaistin heidän perusteesinsä joka kieltää kaiken eläinten hyväksikäytön?

Kyllä mä nyt kolmeen osaan laskea.

Ja mulla vaan heräsi nyanssi -sanasta pahoja muistoja, kun lapsena söin paljon kukkia, ja jotkut niistä olivat myrkyllisiä ja sain pahoja traumoja.:)

• ja mustamaalausta kirjoitti:

Ikävä tuo sinun rasistinen asenteesi jtguytiooiyhvb . Näet lähtökohtaisesti kiinalaiset kettuja elävältä nylkevinä raakalaisina ja amerikkalaisen Petan ihailtavana totuuden torvena, jonka sanoman haluat uskoa. Tätä samaa rasistista asenetta on valitettavasti laajemmaltikin Oe-EVR-järjestössä. Kuulutko jtguytiooiyhvb muuten siihen Oe-EVR-ikäluokkaan joka teki 80-luvulla rasistisen hyökkäyksen japanilaisturistien bussiin ihan vain turistien ulkonäön perusteella? Luulivat nimittäin näitä kiinalaisiksi.

Puhut tietoisesti paskaa ja koitat provosoida, olet kyllä käynyt lukemassa OE:n sivuilta heidän tiukasta suhtautumisestaan kaikenlaiseen syrjintään ja rasismiin, joten en provosoidu.:)

• huumesanastoa

Enkö mä muka esittänyt erittäin merkittävän mielipide-eron mun ja PETAn ajattelin välillä, kun kyseenalaistin heidän perusteesinsä joka kieltää kaiken eläinten hyväksikäytön?

Kyllä mä nyt kolmeen osaan laskea.

Ja mulla vaan heräsi nyanssi -sanasta pahoja muistoja, kun lapsena söin paljon kukkia, ja jotkut niistä olivat myrkyllisiä ja sain pahoja traumoja.:)

"Enkö mä muka esittänyt erittäin merkittävän mielipide-eron"
        Et esittänyt. Rajatapaus, voidaanko puhua mielipide-erosta, mutta merkittävä se ei missään tapauksessa ole. Paitsi ehkä sinun mielestäsi.

"Kyllä mä nyt kolmeen osaan laskea."
        Eipä siltä näytä. Kolmea merkittävää eroa pyydettiin, etkä löytänyt kunnolla yhtäkään.

"lapsena söin paljon kukkia,"
        Taisit syödä myös myrkkysieniä ja aika kasan muutakin haitallista.

• huumesanastoa kirjoitti:

"Enkö mä muka esittänyt erittäin merkittävän mielipide-eron"
        Et esittänyt. Rajatapaus, voidaanko puhua mielipide-erosta, mutta merkittävä se ei missään tapauksessa ole. Paitsi ehkä sinun mielestäsi.

"Kyllä mä nyt kolmeen osaan laskea."
        Eipä siltä näytä. Kolmea merkittävää eroa pyydettiin, etkä löytänyt kunnolla yhtäkään.

"lapsena söin paljon kukkia,"
        Taisit syödä myös myrkkysieniä ja aika kasan muutakin haitallista.

""Kyllä mä nyt kolmeen osaan laskea."
        Eipä siltä näytä."

Kerron kolme syytä miksen jatka tätä ketjua.

1. Olen jo esittänyt argumenttini, parempaan en tähän hätään pysty, ja vänkääminen on ikävää, tapahtui se sitten keskustelun tai vonkaamisen muodossa.

2. En kohdannut päteviä vasta-argumentteja.

3. Mun on aika ottaa iltäpäivän hassispiikki.

• tin0os

Puhut tietoisesti paskaa ja koitat provosoida, olet kyllä käynyt lukemassa OE:n sivuilta heidän tiukasta suhtautumisestaan kaikenlaiseen syrjintään ja rasismiin, joten en provosoidu.:)

Oe on yksi suvaitsemattomimmista järjestöistä Suomessa. Yritäpä olla erilainen Oe:ssa, niin aika pian sinut pistetään ruotuun.

• Epävegaani
        ja mustamaalausta kirjoitti:

Tuo Oikeutta eläimille-yhdistyksen japanilaisia turisteja kuljettaneen bussin kimppuun hyökkääminen ja sen rikkominen tapahtui muuten 90-luvun lopulla. Mitä te sen bussin särjitte? Oliko se yhtä hyvin perusteltu isku kuin esim. jtguytiooiyhvbn argumentit tällä palstalla?

• Nuppi

Oikeutta eläimille-yhdistyksen sivuilta paistaa hyvin valikoiva suvaitsevaisuus ja rasismin vastaisuus. Tämäkin oppi, niinkuin Oe-formaattikin, on tullut tänne Amerikoista Britannian kautta. Lähinnä sydäntä ovat muslimit ja mustat. Maailmankuva on hyvin luutunut ja kannat on lyöty tiukasti lukkoon. Kiinalaista voi kyllä panetella, mutta ei islamilaista rituaaliteurastajaa.

• ERV

Oe:n sivuilta on luettavissa paljon muutakin, mutta eihän ole järjestön asia mitä jäsenet tekevat vapaa-ajallaan. Vaikka sitten todistavat käytännön toimillaan olevansa esim. ennakkoluuloisia rasisteja.

• idiootti vain

pakko heittää välikommenttina, että tällä palstalla taitaa kirjoitella yks ja sama idiootti, joka ei osannut toisella palstalla samaiseen aiheeseen lopettaa jänkkäämistään. Ei kannata välittää tuosta, sillä ei taida olla elämää, kun ei muuta tekemistä kun väitellä ja jankuttaa samaa onnetonta perustelua vaikkei oikeasti itsekään pysty 100% todistamaan videoo feikiks. Luulee vaan olevansa maailman napa ja koska se nyt sattuu olemaan sen mielipide on se tietenkin oikeassa.
        Hatunnosto sulle, että oot jaksanu sitä noinkin kauan! Pidähän lippu korkeella! : )

• ei kestänyt
        idiootti vain kirjoitti:

pakko heittää välikommenttina, että tällä palstalla taitaa kirjoitella yks ja sama idiootti, joka ei osannut toisella palstalla samaiseen aiheeseen lopettaa jänkkäämistään. Ei kannata välittää tuosta, sillä ei taida olla elämää, kun ei muuta tekemistä kun väitellä ja jankuttaa samaa onnetonta perustelua vaikkei oikeasti itsekään pysty 100% todistamaan videoo feikiks. Luulee vaan olevansa maailman napa ja koska se nyt sattuu olemaan sen mielipide on se tietenkin oikeassa.
        Hatunnosto sulle, että oot jaksanu sitä noinkin kauan! Pidähän lippu korkeella! : )

...sitä, että jäi sanattomaksi, eikä kyennyt esittämään asiaperusteita oman näkemyksensä tueksi.

Nyttemmin hän näyttää päätyneen niinkin jaloon ratkaisuun, että itki asiasta ylläpidolle ja sai sen poistamaan koko toisella palstalla olleen ketjun.

HAHA!

• olin!
        ei kestänyt kirjoitti:

...sitä, että jäi sanattomaksi, eikä kyennyt esittämään asiaperusteita oman näkemyksensä tueksi.

Nyttemmin hän näyttää päätyneen niinkin jaloon ratkaisuun, että itki asiasta ylläpidolle ja sai sen poistamaan koko toisella palstalla olleen ketjun.

HAHA!

voi rakas, et sä niin paljon muhun vaikuttanut! Eiköhän ne kyllästynyt sun aivottomuuteen niinkuin mekin!

• väärässä
        olin! kirjoitti:

voi rakas, et sä niin paljon muhun vaikuttanut! Eiköhän ne kyllästynyt sun aivottomuuteen niinkuin mekin!

On yhdentekevää, vaikutinko johonkuhun tai en. EVVK.

Mutta pelkästään se, että joku (kukahan se mahtoikaan olla???) viitsi erikseen nähdä ylläpidolle valittamisen vaivan, kertoo omaa karua kieltään siitä tuskasta, jota hävinnyt osapuoli koko asian ja erityisesti tappionsa suhteen tuntee.

• xxxxx
        tosiseikat? kirjoitti:

Lyhyesti: Suomessa turkiseläimet tapetaan hyvin nopeasti sähköiskuun!!! Nylkeminen tapahtuu ketun ollessa TÄYSIN kuollut! nimim. rahasta tarhalla vuosia töissä ollut!

• sivusta.
        pez kirjoitti:

Painu sinä vittuun (asiallisesti sanottuna). Tuohan siansaksa-nimimerkki sentään kyselee asiallisesti ja saa vastaukseksi juuri tuota paskaa.

• sivusta..
        sana? kirjoitti:

Olet oikeassa. Tuossa ylempänä tarkoitin viestini juuri näin.

• kun jäi

70-luvun lopulla kiinni vastaavasta manipulaatiosta hylkeenpyyntijutussa? Filmillä esiintynyt raakalainen paljastui "eläinsuojelijaksi". Kuviossa oli mukana myös Brigitte Bardot, joka saapui jäätikölle helikopterilla ja otti hylkeenpoikasen syliinsä. Myöhemmin kävi ilmi, että tuo pätkä oli kuvattu jossakin Pariisin eteläpuolella studiossa ja Bardotin sylissä ollut hylkeenpoikanen oli täytetty tai huumattu. Eo-väki on jäänyt niin monta kertaa valheesta kiinni, että ei näitä oikein kukaan enää usko.

• tärkeintä noille

porukoille. Keinolla millä hyvänsä.

Tämä on aivan järjestäytynyttä rikollisuutta.(koulutusta iskujen tekoon löytyy,organisaatio tehokkaampi kuin monessa suuryrityksessä jne )

Ja niin kauan kuin esim YLE antaa näille rikollisjärjestöille "ilmaista mainosaikaa" tämä rikollisuuden laji voi hyvin ja lihoo.

• nähneet
        tärkeintä noille kirjoitti:

porukoille. Keinolla millä hyvänsä.

Tämä on aivan järjestäytynyttä rikollisuutta.(koulutusta iskujen tekoon löytyy,organisaatio tehokkaampi kuin monessa suuryrityksessä jne )

Ja niin kauan kuin esim YLE antaa näille rikollisjärjestöille "ilmaista mainosaikaa" tämä rikollisuuden laji voi hyvin ja lihoo.

Kun sikaa teurastettaessa sille lasautetaan pyssyllä kuula kalloon niin siltähän henki lähtee just sillä hetkellä.

Mutta kyllä se vaan silti on todella eloisa hengettömänäkin ja sitä pitää varoa ettei se potkaise nilkkaa poikki tai mustelmille vielä kuolemansa jälkeen. Ei se välttämättä vaan tärise ja korise vaan seuhtoo joskus ihan hullun lailla.

Kun kanalta lyö pään poikki, niin sehän lähtee vielä lentelemään.

Luulempa että näissä videoissa mistä puhutaan on kyseessä eloton otus, mutta vielähän se pistää hanttiin ilman henkeäkin. Tunnustan! En niitä ole kattonut mutta paljon olen kuullut puhuttavan.

Vaikea on uskoa että niitä kukaan elävältä nylkee. Järjetöntä puuhaa ja laki kieltää Euroopassa tai ainakin Suomessa moisen touhun. Nämä ihmiset tekee töitä rehellisin keinoin. Muuten pääsee käräjille...

Siitä en sitten tiedä mitä ne Kiinassa puuhailee. En heidän touhuistaan tiedä. Jos vaikka tykkäävät tehdä asiat vaikeamman kautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7526
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      77
      6494
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5244
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4595
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4256
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4159
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4065
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3938
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      58
      3080
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48