Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
piho
profiilit
piho
piho
Vapaa kuvaus
Aloituksia
588
Kommenttia
837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Matteuksen evankeliumin luvun 25 mukaan yksi jakoperuste on se, miten eri kansat ovat suhtautuneet Jeesuksen vähimpiin veljiin, joka nimitys tarkoittaa joidenkin tulkitsijoiden mukaan juutalaisia.
Mitään tarkempia alueita ei ole sanottu.
Uskon, että Suomi on Israel-ystävyytensä takia mukana 1000-vuotisessa valtakunnassa. Uskon, että silloin Suomi on laajempi kuin nyt eli kyseessä on Suur-Suomi, johon kuuluu Itä-Karjala ja Kuola ja ehkä muitakin alueita.
21.11.2014 00:22
On kyse hyökkäyksestäkin, mutta kirjoitin Venäjän näkökulmasta, että Venäjä tekee ennalta ehkäisevän hyökkäyksen oman turvallisuutensa takia, koska Venäjä pelkää NATOa ja sitä, että Suomesta ja Ruotsista tulisi NATOn jäseniä.
19.11.2014 22:37
Matti Vanhanen on ehdokkaana Uudenmaan vaalipiirissä.
19.11.2014 00:10
"Lähi-idän tuontiuskonto" eli kristinusko saapui onneksi myös tänne Pohjolan perukoille tuomaan tietoa oikeasta Jumalasta ja pelastuksesta Jumalan Pojan uhrikuoleman kautta. Vanha pakanauskonto ei suomalaisia pelasta.
11.11.2014 23:47
Toivon, että nimimerkki offi10001 pysyy aloitukseni aiheessa, joka on Obama eikä Putin.
Jumala tulee tuomitsemaan molemmat vääryyden tekijät sekä Putinin että Obaman, mutta tässä ketjussa on aiheena Obaman tuomio.
10.11.2014 18:40
Kyseessä ei ole minun sanomani vaan Maurice Sklarin, joka käytti sanontaa "I will topple the tiny little man in the White House". Kyse ei voi olla kenestäkään muusta kuin Barack Obamasta, joka on fyysisesti suurikokoinen, mutta Jumalan silmissä syntiensä takia pieni.
10.11.2014 18:14
Joka tapauksessa Putin on vähätellyt Molotov-Ribbentrop -sopimuksen merkitystä, että eihän se niin paha sopimus ollut, kun Venäjä vain miehitti ja liitti Baltian maat Neuvostoliitoon - koska se tapahtui ilman sotaa!
Tuollainen puhe antaa kuvan, että Putin olisi valmis käyttämään samoja menetelmiä.
Oma näkemykseni on, että näin tulee tapahtumaan.
09.11.2014 23:41
En tiedä, onko tuo julistus totta, mutta jos on, niin nostan hattua Napoleonille, joka tunnusti juutalaisten olevan Israelin maan laillisia perijöitä. Napoleonin kehotus juutalaisille oman kansallisen kodin saamisesta toteutui 149 vuotta myöhemmin eli v. 1948.
02.11.2014 20:30
Joo, parasta olisi olla täysin itsenäinen kumartamatta sen paremmin ryssiä kuin bryssiä.
02.11.2014 00:55
Mistä aloittaja on saanut tietonsa tuosta Napoleonin julistuksesta? Olisiko jotain lähdettä?
02.11.2014 00:46
Jarmo selittää posttribulationismin väärin.
Posttribulationismissakin ON tempaus, mutta sen ajatellaan olevan, ei aivan lopussa, mutta vähää ennen loppua, ehkä 3 kuukautta ennen loppua.
Uskovat ovat mukana Antikristuksen ahdistuksen ajassa, jolloin osa vangitaan, osa teloitetaan ja osa säilyy hengissä Jumalan suojeluksessa. Vähää ennen Pedon valtakauden loppua uskovat temmataan taivaisiin, jossa on Karitsan häät. Kun aika on täysi, niin Jeesus tulee takaisin näkyvästi maan päälle enkeliarmeijan ja juuri vihityn morsiamensa kanssa ja voittaa Antikristuksen armeijan Harmageddonilla ja perustaa sen jälkeen 1000-vuotisen rauhanvaltakunnan.
Lukekaa 2.Tess. 2. luku, josta käy selvästi ilmi, että ennen kuin uskovat temmataan taivaaseen, Laittomuuden ihmisen eli Pedon eli Antikristuksen täytyy ilmestyä ensin.
29.10.2014 12:32
Täällä kysyttiin, mistä älykäs Suunnittelija on syntynyt.
Jos edellytetään, että Jumalan olisi pitänyt syntyä, niin silloin herää kysymys, mistä tai kenestä Jumala olisi syntynyt. Silloinhan se joku tai jokin, joka olisi ollut ennen Jumalaa ja synnyttänyt Jumalan, olisi Jumalaa suurempi ja itse asiassa Jumala.
Mutta näin ei ole.
Jumala ei ole syntynyt mistään tai kenestäkään. Jumala on ollut olemassa aina.
Jumala on itse elämä ja vain Jumala voi antaa elämää muille. Jumala on myös itse energia eli voima. Kun Jumala vain sanoo jotakin, niin johan alkaa tapahtua. Jumala on Henki, joka voi pelkällä sanallaan vapauttaa energiaa ja luoda ainetta.
27.10.2014 17:47
Olen perusluonteeltani vakava, mutta kyllä minusta löytyy muitakin puolia, kuten humoristisuus. Se ei taas tarkoita sitä, että minä lausuisin vain vitsejä, kuten 246nkl67 väärämielisesti liioittelee. Kyse on siitä, että minäkin voin joskus harvoin poiketa pelkästä asiatekstistä ja heittää ilmoille retorisen kysymyksen, koska juuri kysymyksestä oli kyse. Minä en ole siis koskaan väittänyt, että pitäisi olla niin, että naisilla ei tulisi olla äänioikeutta, vaan heitin ilmaan ajatuksen, että herää kysymys, pitäisikö naisilla olla äänioikeus. Sanoin sen kieli poskella, mitä tosikot eivät tajua.
26.10.2014 22:53
Tulkinta, että ruostuneet sirpit tarkoittaisi toteutumattomia profetioita, on mielestäni kovin kaukaa haettu. Suorin tulkinta on se, että evankeliumin työtä tekevien työ on jostain syystä hiipunut tai kokonaan pysähtynyt esim. laiskuuden, maailmaan mukautumisen tai suoranaisen uskosta luopumisen takia.
Sitä paitsi niitä profetioita ei voi sanoa toteutumattomiksi, jotka eivät ole vielä toteutuneet, mutta jotka tulevat toteutumaan aikanaan.
26.10.2014 19:03
"245ntgf1" kirjoitti: "Oli se sääli, että se pihon puolueyritys meni mynkään... Siinä se olisi voinut olla ratkaisu? Suur-Suomi, karjalan korpineen! Ja kaikkien unelmien summa! Irti EU:sta, oma markka takaisin."
Älä huoli, Suomi tulee vielä eroamaan EU:sta ja eurosta, markka tulee takaisin, Karjala palautuu ja Suur-Suomi syntyy.
Näin tapahtuu, joko Suomen Laillisuuspuolueen ollessa kuvioissa mukana tai sitten ilman SLP:ta.
26.10.2014 14:48
Kyseessä on Niilopedian huumoriteksti, joka perustuu vuosia sitten netissä, olisikohan ollut Uuden Suomen Puheenvuorossa, julkaisemaani vitsiin, jonka vain tosikot ovat ottaneet tosissaan.
Minä kannatan tietenkin naisten äänioikeutta, kuten Suomen Laillisuuspuoluekin.
26.10.2014 14:43
Minä en ole sanonut Jarmosta tai Harri Veijosesta, että he ovat ihan väärässä. Asioista voi olla eri näkemyksiä, mutta se on normaalia.
Veijosesta olen sanonut sen verran, että en usko hänen olevan se profeetta, joka saa jatkon Tukholman profetiaan, kuten hän on itse sanonut olevansa.
23.10.2014 19:37
Aina ei asioita sanota suoraan. Voidaan tehdä myös johtopäätöksiä. Kun Jeltsin tuomitsi Stalinin hyökkäyksen Suomeen v. 1939 rikokseksi, siitä olisi voinut päätellä, että Jeltsin voisi olla myönteinen sille ajatukselle, että Stalinin rikos korjataan ja Karjala palautetaan Suomelle.
Haloselle ei esitetty mitään palautukseen viittaavaa, vaan pikemminkin Putin varoitti Halosta ottamasta Karjalan palautuksen asiaa esille. Tragedia on siinä, että Halonen totteli kiltisti Putinia.
16.10.2014 19:02
Minun mielestäni homous on epänormaalia.
08.10.2014 23:18
Tässä lisätietoa taustoista. Osmo Pöysti kirjoittaa: "Joku päivä sitten Pentti Heiska kysyi, että tiedänkö mitään Karl Reitsistä. Tietokoneeni muistista löytyi sillä nimellä viisi netistä imuroitua pientä juttua, mutta Narvan metodistien venäjänkielisen printin löysin vasta kotvan aikaa papereita pengottuani. Mutta Vuolteen Viljamista, eli Viljami Raudaskoskesta en ollut kuullutkaan. Viljami asui aikoinaan Nivalan Vuolteenperällä ja oli ammatiltaan kyläseppä. Pentti oli käynyt Viljamin kotikylällä kyselemässä, mitä Viljamin ennustuksista vielä muistettiin ja tavannut Viljamin vanhan isän ja pojanpojan. Heiskan puheesta kirjoitin muistiin avainkohdat."
Kyseessä on siis sukulaisten tiedot. Voi olla, että alun perin profetiaa on levitetty vain suullisesti, mutta että se on julkaistu myöhemmin, ilmeisesti 1950-luvulla.
04.10.2014 23:51
11 / 42