Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
reeni
profiilit
reeni
reeni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Moi!
Olen saksalainen ja asun jo 4 vuotta suomessa.
Suosittelen, että järjestelet kaikki hyvin ajoissa!
Älä muutta saksaan ilman alekirjoittamatta työsopimus!
Voit muutta saksaan kolmeksi kuukaudeksi saksaan ilman töitä ja työn etsiminen takia. Saat sitten tuki suomesta. Mutta assunnon löytäminen kolmeksi kuukaudeksi on ihan mahdoton! Kaikki asuntosopimukset ovat ainakin 12kk!!!
Eli löydöö työtä ja muuta sitten! Tässä on saksaan isoin työpaikka-sivu: www.arbeitsagentur.de
Asunon löytäminen on melko helppo. Ja vuokrat ovat paljon halvemmin kuin suomessa!
Asuin itse ihan keskustassa ja mulla oli 38m2 ja maksoin 343e kuukaudessa!!!
Vuokrat riippu kaupungista! München on aika kallista! Mutta Münchenin seutu on suht halpaa ja kauniskin! Eli jos sinulla on auto kannatta etsi asunto vähän ulkopuolella.
Merkonomiksi löydät varmasti töitä Münchenissa, tai Frankfurtissa. Katso vain sieltä linkiltä. :)
Muuten on asuminen saksassa aika halpa. Mutta työelämä voi olla erilainen kun suomessa. Tauot ei kuuluu työaikaan, voi olla, että myös wc:käyminen kuuluu taukoaikaan! Eli lasketaan pois. Jos sulla on 30 min tauko ja käyt 5 min vessaan, sitten sulla jää 25 min lounakselle. Saksalaiset voi olla tosi tarkka! Tapahtui mulle itse, että tuli johtaja käymään miksi olin niin usein vessassa jonain päivä! Ärsyttävä! Ja pelottava! -.-
Ja sitten viimeksi: osaa saksaa!!!! Tai englantia ja löydää työpaikka missä käytetään englantia. Tai ole tosi onnelikas ja löydää paikka missä voit puhua suomea. :)
Jos sul on vielä kysyttävä, sit anna palaa! :)
(anteeksi kun kirjoittaminen on virheelinen!)
12.08.2010 20:17
1 / 1