Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
a.yahya
profiilit
a.yahya
a.yahya
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
1692
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jotka loukkaantuvat, vaikuttavat kovin tietämättömiltä eivätkä ilmeisestikään ole niin kovin hartaita. Eikä kyseessä ole mikään kilpailu.
10.12.2011 16:42
Entäs ne, jotka haluavat ajaa itsensä nurkkaan?
10.12.2011 16:39
9/11-iskut on tuomittava, kuka niiden takana sitten olikaan.
10.12.2011 16:33
Mutta onko ihmisten toiminta islamin syytä tai onko minulla muka vastuu muiden hölmöilyistä?
10.12.2011 16:32
Kenen perinteinen tulkinta, islamia suotta vihaavien? Koraanista löytyy vastaus uskon asioihin pääpiirteittäin, mutta sunnaa ja lopulta ihmisten järkeä tarvitaan kokonaisuuden kokoamiseksi. Miksi Koraani olisi täydellinen?
Miksi sanoisin kyseenalaistaneeni, jos sellainen olisi kiellettyä? Islamin mukaan en saa hipaistakaan islamia kritisoivaa, vaikka hän kuinka yrittäisi loukata minua valheillaan; mitä enemmän minua ja uskontooni liittyviä asioita halvennetaan, sitä kärsivällisempi olen.
10.12.2011 16:31
Sinun pitäisi nähdä profeetta, joka ei murhannut, tappanut, raiskannut tai tehnyt muutakaan pahaa.
Tutustu vaikka tähän:
http://www.kalamullah.com/Books/The Best of All Husbands.pdf
10.12.2011 16:26
Kommunismi on epätäydellinen teoria, ihmisten tuotosta.
Muslimin ei ole tarkoituskaan olla koskaan täydellinen, sillä täydellisyys on ominaisuus, joka sopii yksin Jumalan luonteelle. Muhammad (rauha olkoon hänen yllään) toi ihmiskunnalle viimeisen viestin, jota he voivat noudattaa tai olla noudattamatta; on jokaisen oma asia kiinnostaako menestyä ja olla onnellinen. Hänen saamansa viesti ei ole muuttunut alkuperäisestä kirjaimellakaan. Uudistajat yrittävät kaikkensa, mutta eivät koskaan saa tuotettua edes yhtä kappaletta, jonka voisi nostaa Koraanin rinnalle. Kappaleita ei ole kadonnut ehkä Koraanista on yritetty tehdä uusia versioita, mutta ne ovat ontuvia ja epäjohdonmukaisia toisin kuin Koraani eikä niillä siksi ole mitään merkitystä tai valtaa vaikuttaa hyviin tekoihin inspiroivasti.
Koraani on siirtynyt sukupolvelta toiselle tiukan ijaza-periaatteen mukaisesti. Jos pyydät muslimia Kiinasta, Pohjois-Afrikasta, Perusta, Kanadasta, Ruotsista ja Saudi-Arabiasta lausumaan Koraania, he toistavat sanasta sanaan saman tekstin. Miten kävisi, jos kaikkien uskontojen kirjat poltettaisiin tai muutoin tuhottaisiin? Esim. kristityt eivät koskaan pääsisi yksimielisyyteen siitä, mitä Raamattu pitää sisällään ja mitä ei, mutta muslimit saisivat Koraanin kokeen uudelleen, täysin samanlaisena, hyvin lyhyessä ajassa ilman erimielisyyksiä.
10.12.2011 16:23
Siis tekaistun muhamettilaisuuden.
10.12.2011 16:14
Eivät ole. Olen ymmälläni, mikä logiikka on sillä, että Jumala palaa helvetissä?
10.12.2011 16:12
Mitä hyötyisin valehtelusta? Miksi edes yrittäisin alistaa 4/5 maailman väestöstä, kun pakottamisesta ei ole minulle eikä heille mitään hyötyä? Eikö länsimailla ole huomattavasti enemmän resursseja kuin "muslimimailla"?
Kerro, miksi en tyytyisi henkilökohtaiseen uskooni, kun muuhun en voi vaikuttaa?
10.12.2011 16:10
Olen ylpeä profeetta Muhammadista (rauha olkoon hänen yllään) ja hän on ihmisistä parhain, mutta en usko mielikuvituksellisiin satuihisi ja valheisiin, joita sepität hänestä ilman todistusaineistoa. Väitteesi ovat erittäin ristiriitaisia käsitteen "uskonto" kanssa.
10.12.2011 16:06
Vastustan yhtä lailla naisten hakkaamista ja alistamista, sitä en yritä valkopestä. Mainitsemasi asiat todellakin ovat alistamista, voimme olla tästä samaa mieltä.
Minulla ei edelleenkään ole syytä valehdella. Luen Koraania ja hadiitheja jatkuvasti, mutta en löydä niistä mitään väitteitäsi tukevaa todistusaineistoa. Miksi niin kiivaasti haluat minun valehtelevan?
Seuraan islamin oppeja, koska uskon parempiin periaatteisiin kuin mihin länsimainen elämäntapa nykyään yltää. Miksi haluat ylläpitää illuusiota siitä, että islam on jotain pahaa, väkivaltaista, pelottavaa ja jälkeenjäänyttä?
10.12.2011 16:01
Minä ainakin koen velvollisuudekseni muslimina kuunnella, mitä toisella on kerrottavanaan uskonnostaan eikä minulla ole pakonomaista halua tai kiihkoa alkaa käännyttämään tai syyttelemään toista. En todellakaan vihaa ihmisiä uskonnon tai minkään muunkaan seikan perusteella. Kukaan ei voi pakon kautta olla vilpitön - ja vilpittömyys on kuitenkin ensisijaisin vaatimus. Ikävää on se, että kun itse yrittää käyttäytyä parhaansa mukaan, saa niskaansa usein vain peetä ja halveksunnalla ei ole mitään rajaa. Ehkä se peilikuva kertoisi sinulle totuuden siitä kumpi meistä on suvaitsevainen ja kumpi ei.
10.12.2011 15:54
Mikä on tarve valehteluun?
10.12.2011 15:46
Entä keskiaika?
10.12.2011 15:44
Muslimilla ei ole mitään mistä loukkaantua; vihaa paheksutaan äärimmäisesti.
Huono vitsi on se kuva, jota jotkin ei-muslimit yrittävät islamista väenväkisin totuutta muuttamalla maalata. Mutta ei ole meidän ongelma; ei meidän tarvitse pyytää, jos ei kerta kelpaa...
Ei, ei sellainenkaan. Miksi niin ajattelet?
10.12.2011 15:44
Ei vaan ahdasmielisyys.
10.12.2011 15:38
Hienoa, että löytyy käytöstapoja - toivottavasti molemminpuoleisia kuitenkin. Joidenkin naisten halu olla kuin mies johtunee ajatuksesta, että naiset ovat auttamattoman heikkoja kaikin tavoin, jos ja kun heitä täytyy hyysätä.
10.12.2011 12:06
Joskus tuo muiden naisten materian perässä juokseminen menee niin yli hilseen, että tuntee oikein myötähäpeää. He ovat jotenkin niin sokeita todellisuudelle ja vain jatkavat tasa-arvosta jankuttamista.
Minä tyytyisin ihmiseen ja oikeaan tasa-arvoon.
10.12.2011 11:58
* pääsykokeisiin liittyvässä haastattelussa
10.12.2011 11:49
82 / 85