Onko diagnoosista haittaa myöhemmässä elämässä?

...

Sairastin vaikean burn-outin vuosi sitten. Nyt minun pitäisi hakea diagnoosi tuosta ajasta. Onnistuuko se vielä näin jälkikäteen?

Mietin myös, millaisia haittavaikutuksia tulevaisuuteen (esim. työnhakuun terveysalalla) tällaisella "hulluusdiagnoosilla" voisi olla? Vai onko niitä edes?

4

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diagnoosi on

Älä vain hae itsellesi diagnoosia! Se vaikuttaa tuleviin työnsaantimahdollisuuksiin, se on ihan tutkittu juttu. Valitettavasti asia on näin. Mielenterveyspotilaat (entisetkin) ovat työnantajien silmissä häntäpäässä.

Burn out ei ole muuten virallinen diagnoosi. Yleensä se etenee masennukseksi ja se on sitten se diagnoosi.

• Burn out ei ole diagnoosi etkä jälkikäteen varmaankaan tarvitse sellaista.

Diagnoosit eivät vaikuta työnhakuun terveysalalla ellet itse tuo sellaista julki. Ja miksi toisit, jos kyseessä on burn out? Tiedän monia, joilla on jos minkälaista mielenterveysongelmaa, mutta he ovat sairautensa kanssa suht tasapainossa ja pystyvät elämään "normaalia" elämää. Mikäli ongelmat haittaavat työntekoa vaarantaen esim. potilasturvallisuuden, voi olla syytä harkita etukäteen alan sopivuutta tai jo alalle kouluttautuneena sairaslomaa. Kaikki sairastavat niin yksilöllisesti ja oireet ilmenevät eri tavoin ja eri voimakkuudella.

Itse kerroin haastattelussa suoraan ja pääsin sisään. Haasteellista ajoittain, mutta loppujen lopuksi ne kasvattavat ja valmistavat minua paremmaksi hoitajaksi.

• * pääsykokeisiin liittyvässä haastattelussa

• asdfghja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1517
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1390
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1306
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1095
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      991
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      915
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      910
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      851
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      823
    Aihe