Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

2

1. Nimimerkki pelottaa88, mitä sinulle kuuluu tänään? Olet jo käynyt uusintaultrassa, tuliko mitään tietoa oliko kaksiosainen kysta hyvä-vai pahalaatuinen? Onko aisalle tehty mitään?
    Kävin gynellä vajaa kuukausi sitten ja minulla todettiin vasemmassa munasarjassa 2,5 cm* 5 cm kaksiosainen kysta. Lääkäri sanoi, että varaa uusi aika n. 3-4 kuukauden kuluttua kontrolliin. En tajunnut siinä kysyä mitään, mitä tarkoittaa kaksiosainen jne. ja kun lääkärikään ei sen kummemmin jatkanut asiasta, lähdin kotiin. Muutaman päivän kuluttua aloin miettiä, että ei ennen ole tarvinnut kontrolliin mennä, jos on näkynyt kysta, on vaan sanottu että menee itsekseen pois. Aloin lukemaan kaksiosaisesta kystasta ja että jos kystassa on väliseiniä, voi kyseessä olla pahanlaatuinen kasvain. No jo meni monta päivää pilalle kesälomasta, kun aloin miettimään asiaa. Nyt jo olen rauhoittunu ja mietin, että menen heti syyskuun alussa, en odota sen pidempään. Outoa oli, että samalla käynnillä gynekologi määräsi minulle estrogeeniä sisältäviä vagifem 10 mg emättimen limakalvojen hoitoon. Ehdin jo ostamaan pakkauksen ja kun luin, että ei tulisi käyttää jos on ollut syöpää tai epäillään että olisi. No, en tasan alkanu käyttämään niitä ja aion kyllä kysyä niiden käytöstä, kun menen kontrolliin. Hain apteekista voidetta joka ei sisällä estrogeenia ja aloin käyttää sitä. Ihan hyvin sekin auttaa, miksi ei suositellut sitä, vaan heti laittoi lääkkeen, vaikkei vaihdevuodet aivan vielä ole ajankohtaiset.