Vapaa kuvaus

Aloituksia

9

Kommenttia

307

1. Notta+iltaa!+Pitkästä+aikaa+eksyin+palstalle.+Muutaman+keskustelusäikeen+luettuani+eipä+voi+muuta+todeta+kuin+että+voi+voi.+Palstan+lastentarhaongelmaan+olisi+sinänsä+helppo+ratkaisu:+moderointi.+Mutta+eipä+sitä+tietysti+haluta+tehdä.Korjaisin+hieman+lausuntoasi+lähimmäisestäsi+(niin+juuri,+minusta).+Mä+olen+kyllä+aiheen+suhteen+löytänyt+jonkunlaisen+mielenrauhan+noista+ajoista+ja+ehkä+parista+villeimmästä+ajatuksesta+jopa+luopunut,+mutta+kyllä+tässä+edelleen+vannoutunut+"ufo-friikki"+ollaan.+Tietysti+mainitsemasi+korkeakoulutus+on+auttanut+myös+tunnistamaan+selkeimpiä+harhaoppeja+-+ja+niin+se+itseään+korjaava+tiede+on+myös+korjannut+pääluottamushörhön+itseä+(pitäisi+varmaan+muutenkin+jo+luovuttaa+titteli+jollekin+palstalla+enemmän+notkuvalle).+Ei+vain+oikein+enää+tahdo+riittää+aika+eikä+mielenkiinto,+ja+kun+tämäkin+palsta+on+mitä+on....+Vaikka+kyllähän+sitä+välillä+tulee+sellainen+olo,+että+mielellään+kyykyttäisi+pari+skeppanaa+suohon,+ihan+vaan+verestääkseen+muistoja.BTT-sivusto+ei+oikein+jaksa+kantaa+Suomen+kokoisissa+piireissä.+Ja+nimimerkin+rekisteröintipakko+tappaa+lopunkin+"kevytmielisen"+keskustelun.+Toinen+ääripää+onkin+sitten+sekopäinen+"keskustelu",+jonka+tältä+foorumilta+löytää.+Noh,+minkäs+teet,+yritetty+on.
  2. "Käväisin+tuolla+BHT-foorumillasi"Ottamatta+nyt+muuten+kantaa+kirjoitukseesi,+niin+pieni+korjaus.+Behind+the+Thronen+(BTT)+foorumi+ei+ole+Varaktorin+foorumi.+Foorumi+on+muutenkin+vain+yksi+osa+sivustoa.+Fyysisesti+sivuston+on+perustanut+ja+sen+ylläpitämisestä+maksaa+ainoastaan+minä+-+yksi+henkilö.+Henkisesti+sivuston+on+tietysti+perustanut+kaikki,+jotka+siellä+on+osallistunut+sisällön+tuottamiseen.+Mainitsemasi+Varaktori+on+myös+ansiokkaasti+aktivoinut+ja+moderoinut+foorumia.+Ikävä+kuitenkin+kuulla,+että+Varaktoriin+suhtaudutaan+jopa+niin+radikaalisti,+että+sen+takia+ei+viitsitä+sitten+koko+foorumille+kirjoitella.+Itse+kyllä+pahoin+pelkään+silti,+että+vaikka+V+ei+kirjoittelisi+BTT:ssä+ollekaan,+ei+väkimäärä+siitä+lisääntyisi.+Joka+tapauksessa+väitteesi+on+lähes+yhtä+absurdi+kuin+väite+siitä,+että+Suomi24-ufofoorumi+olisi+Varaktorin.Tässä+logiikassa+on+mielestäni+lisäksi+sellainen+ongelma,+että+jos+sillä+perusteella,+että+Varaktori+kirjoittelee+foorumilla+pitäisi+itse+jättäytyä+pois,+niin+et+voisi+kirjoittaa+edes+tälle+foorumille.BTT-sivustonhan+piti+alunperin+toimia+jonkinlaisena+väliinputoajien+alustana,+jossa+voi+myös+julkaista+omia+kirjoituksiaan,+multimediaa+tms,+jollaista+ei+normaalilla+foorumilla,+kuten+tällä+tai+SUT:n+foorumilla,+tekniikkansa+puolesta+voisi.+Foorumikeskustelu+valitettavasti+vaatii+"populismia"+ja+toisinaan+jopa+äärimmäisyyksiinkin+menoa,+jotta+sen+saa+pidettyä+elossa.+Liian+seesteinen+meininki+ei+ole+kiinnostavaa.+Provosointia+tarvitaan,+puolin+ja+toisin.+Toinen+keskusteluntappaja+usein+on+rekisteröintipakko.+Tämähän+nähtiin+mm.+Skepsiksen+foorumiuudistuksen+jälkeen.+Vakituisen+nimimerkin+käyttö+nostaa+tasoa+ja+harventaa+rivejä.Mielestäni+on+myös+ihan+perusteltua+kysyä,+että+kannattaako+koko+BTT:n+foorumia+edes+ylläpitää++(huom.+puhun+siis+pelkästä+foorumista,+en+koko+sivustosta)+-+onhan+siitä+kuitenkin+jonkin+verran+vaivaa.+Suomessa+ei+ole+tilaa+kovinkaan+monelle+alan+sivustolle.+Minulle+kelpaisi+hyvin+vaikka+tämäkin+foorumi+keskustelualustana+ja+täydentävää+materiaalia+(kuten+artikkeleita)+voisi+sitten+linkata+tuolta+BTT:lta+tänne+keskusteluun.+Moderoinnin+kun+tänne+vain+saisi+voisin+jopa+vakavasti+harkita....
  3. Alienien+käyttämän+kommunikointilaitteen+piirustuksethan+printattiin+peltoon+jo+15+vuotta+sitten.+(ks.+linkki).http://behindthethrone.net/index.php/artikkelit/15-vastaus-arecibo-viestiinNyt+ymmärrän+miksi+se+näyttää+niin+erikoiselta.