Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mahasarakham
profiilit
mahasarakham
mahasarakham
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
343
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Thaimaasta löytyy Ban Chiang argeologinen kaivuu alue.Sieltä on löytynyt yli 2000v ennen ajanlaskumme alkua olevia pronssi esineitä ja keramiikkaa.
Ban Ciang on Udon Thanissa,siellä on myös museo jossa nämä esineet voi nähdä,Ban Chiang argeologica museo.
Nykyään monet historian "tietäjät" kertoo,että pronssikausi eteni Khoratin ylängöltä kiinaan ja sieltä muualle kaakkois aasiaan.
Thaimaan historia on alkanut selkiintyä,Nok Vok Tha,ja Ban Chiang alueiden kaivauksissa.
Jos piipahdatte Udon Thanissa museo on ihan näkemisen arvoinen,on siellä uudempaakin tavaraa,Jopa jeesuksen syntymän jälkeistäkin.
20.11.2013 06:42
Ota 3 poitumisen viisumi eli 60+60+60vrk.Silloinkin pitää käydä kääntymässä jossain naapurissa aina kun 60 vrk tulee täyteen.
Ilman mitään viisumia voi muutaman kerran käydä kääntymässä naapurimaassa,muttei loputtomasti.Suurlähetystöjen sivuilta löytyy tietoa.
Ainakin Vientianen lähetystö kertoi,ettei pelkät vierailut riitä loputtomiin,ilman viisumia.
19.11.2013 01:30
Laosiin helposti pääsee Lento Udon Thaniin.Siitä menee bussi Vientianeen,mistä saa viisuminkin,jos on kauan Thaimaassa.
19.11.2013 01:19
Jos olet virallisesti rekisteröidyssä avioliitossa,ilman avioehtoa.Thaimaassa kaikki omaisuus on yhteistä.Vaikka olisitkin ulkomaalainen.
Itse olen asunut talossa jo vuosia.Rakentelen pihamuuria.Kun tontit on 60-70 cm korkeammalla tiestä,tai kadusta.
Mutta myöskin Suomessa olevasta omaisuudesta on puolet Thaimaalaisen vaimosi.
Näin se on.Kysyttiin lakimieheltä.Vaimoni hieman jopa huolestui,kun omistan nyt puolet perintö farmista ja asuintalosta.
18.11.2013 11:34
Thaimaa on vanha sivistysvaltio.Thaimaan kuningaskunta ollut 1238 lähtien,näin kertoo monet lähteet.
Väkeäkin 65-70 miljoonaa.Ei todellakaan ole mikään takahikiä,
Monet Eurooppalaiset ja suomalaiset puhuvat kehitysmaasta,Ei voisi enempää väärässä olla.Esim maatalouden osuus on n.12 % Elinkeinorakenteesta yli 40% teollisuus ja samatyli 40% palvelu elinkeinot.
Yritän aina muistaa,että Budhalaiset perinteet on täällä olleet kauan ja turha niitä on minun arvostella.
Samoin kuin Kuningasperheen arvostus,on falangeille käsittämättömän overiä.
Kuningasperheen uutiset joka päivä.Ja kuninkaan kuvat kaupunkien sisäänmeno teillä aluksi hämmästyttää.Mutta niihen tottuu nopeasti,onneksi.
18.11.2013 07:20
Sitten on olemassa 2 tai 3 maahantulon viisumi.Se on 60+60 vrk tai 60+60+60 vrk.
Mutta sen anominen Suomesta on hankalaa,kun pitäisi olla kaikki poitumis ja saapumis matkaliput valmiina,
Turhan monimutkaista.Mutta kerroinpahan kuitenkin
17.11.2013 14:49
Sama täällä,säännöllisesti nettitikkuni truemoveH on kiellossa.Olen kysynyt tästä parikin kertaa.Suomi24 palaute sivulla.Ja vastaus on ,että se on vain tilapäistä.
Mutta ärsyttävää,kun se tilapäinen on joka viikkoista.Useimmiten aamulla Thaimaan aikaa.n.7.00-9.00
17.11.2013 13:20
Kyllä näin on.Olen tullut viimeksi heinäkuussa ilman viisumia ja ilman jatko lentolippuja,ei ongelmaa.
17.11.2013 04:15
Sorry,tosiaan viisumin saa rajaltakin.Minä asun Khon Khaenin lähellä,ja siksi olen ottanut viisumin täältä etukäteen.
17.11.2013 04:13
Tossa,ei voi verrata Suomen taloihin.Ja rakennusvaiheessa on katsottava työmiesten perään.Esim vesieristykset kylpyhuoneissa on monille ihan tuntematon juttu.Samoin sähkötyöt vaatii tiukkaa seurantaa.Minulla on Suomalainen sähkömies tehnyt kaikki.Paikallisille jopa porras valo kytkentä on vieras.Ikkunan asennuskin piti näyttää miten tehdään ja pellitetään,ettei vesi tule alalaidasta sisään.
Riitaakin tuli muutaman kerran,mutta kerroin,että se joka maksaa on isoin pomo.
Ja lopputulos on kuitenkin hyvä.
17.11.2013 01:13
Matkailua tämäkin on vaikka onkin hankkinut useamman huoneen,ja vähän pihaa.
Moni on talvet Thaimaassa,ja varmaankin hintavertailut kiinnostaa,muutkin kuin opastyttöjen vuorokausi taksat ja turistirantojen ruoka,juoma ja taksi hinnat.Niistä näillä sivuilla kerrotaan koko ajan.Vaihtelu virkistää.
Isan on kivaa aluetta ja tosi edullista asua täällä.
16.11.2013 14:49
Tarkka hinta oli 5580 Bahtia,eli hieman alle 140€.
Ihanaa,että suomalaiset on huolissaan minun projektistani.Talossa olen asunut jo muutaman vuoden,ei ole ongelmia,muurari on vaimoni sukulainen,ja asuu naapurissa.
Vaimoni ei ole rahojani kytännyt tähänkään mennessä,tuskin jatkossakaan.Taitaa olla varkkaampi kuin minä.
Tosiaan arvasit oikein Isanin hintoja ja palkkoja nämä ovatkin Asun maalaiskylässä täällä.
15.11.2013 12:36
Tulkaa mahasarakhanin maakuntaan.Ollut jo jonkin aikaa yli 30 asteen kelit joka päivä.Satanut ehkä 15 min.joku päivä,Ja luvassa samanlaista ensi viikoksikin34 astetta on normrrlia täälläpäin.
14.11.2013 05:51
Jenni on best.Anu Saagim seniori sarjan ilusa
13.11.2013 08:28
Olen ryypännyt normaalien Thaimaalaisten kanssa.Ja aika vähän he ottavat juhlissakin pari olutta ja ehkä snapsin siinäpä suurimman osan ryyppy määrä.
Pieni hiprakka riittää.Ainoastaan jotkut pojat tottumattomuuttaan vetää perseet olalle joskus.
Vähästä tulevat känniinkin,pieniä kun ovat.
Kaikkin juhliin kuuluu alkoholi oli häät tai hautajaiset.Siinä on ero Suomeen nähden
Loppuviikolla onkin kovat kemut yhden rikkaan tilan poika vihitään.Olen ollut suunnittelemassa juhlia,kun on sukulainen.Isot bileet tiedossa.
12.11.2013 13:32
Kyllä täällä on ukkeleita,jotka päivittäin halpaa viinaa lipittää."vodkaa" saa myös pienissä 2 dl pulloissa jos on oma pullo mukana,20 bahtin hintaan,mutta se ei taida olla tehtaasta tultua.Tai tehdas on aika pieni yritys jossain riisipellon huoltorakennuksessa.
Mutta leskirouvat kyllä taitaa muuntaa totuutta,kyllä juoppoja on vähemmän kuin esim.Suomessa.
Samoin ne jutut köyhistä maalaisoloista,josta lähetetään tytöt turisti mestoihin ne on länsimaalaisten lehtimiesten legendaa.
KKaikki ilotytöt mielellään selittelee,surkeita oloja,jotka pakottivat huoraamaan.Mutta todellisuudessa ovat työtä vieroksuviä viinasta ja miehistä tykkääviä pimuja.Eikä siinä mitään pahaa.
Kertovat tarinoita,joilla olettavat miesten "ymmärtävän"paremmin heitä.
12.11.2013 10:08
Hanslankari ja Suomalaiset asunnonvälittäjät Thaimaassa ottaa ylihintaa kaikesta palvelusta.Ensikertalaisilta,kielitaidottomilta matkailijoilta.
Rehellisempiä ja parempia palveluja saa paikallisilta.
Viisumin anominen ei liene hirveän vaikeaa.Puhelinkin on keksitty,jos ei ole nettiä,neuvovat,jos soittaa ja kyselee.
12.11.2013 02:35
Tarkennus vodkan hintaan,se on 110 Bahtia tarkalleen ja pullo on hieman alle puoli litraa,mutta isompi kuin limupullot.Ehkä0,4 l
12.11.2013 02:25
Tärkeintä,että Bahtit riittää kotiin lähtöön asti.Ja kurssi tappion saa takaisin,jos jättää yhden oluen väliin päivässä.Joukko oppia,ja helppoa kuin riisin korjuu.
10.11.2013 15:53
Thaimaa on muutaman sadan km päässä päiväntasaajalta.Ei kovin vinosti aurinko paista.Samalla etäisyydellä kuin Ghana ,norsunluurannikko ja togo,Ei kovin pohjoisiksi valtioiksi niitä kukaan tirtääkseni väitä.Thaimaassa aurinko paistaa aika suoraan ylhäältä keskipäivällä.
10.11.2013 11:19
15 / 18