Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Tällaisen+rakkauden+voimme+ymmärtää+Jumalan+rakkautena,+Jeesuksen+tai+Pyhän+Hengen+rakkautena,+tai+vain+rakkautena+yleensä,+jolloin+voimme+kokea+sellaista+syvää+ja+pysyvää+rauhaa,+ettei+mikään+ulkopuolinen+asia+voi+meitä+häiritä.+Mikään+ei+voi+ottaa+meiltä+pois+tätä+rakkautta+ja+rauhaa.Katsominen+siis+tarkoittaa+sitä,+miten+olen+antanut+mielelleni+vallan+valita+rakkauden,+joka+on+peräisin+jostakin+ulkopuolisesta+kohteesta,+henkilöstä,+olosuhteesta+tai+tapahtumasta.+Silloin+olen+antanut+tämän+vallan+jollekin+ulkopuoliselle+asialle,+ottaakseni+itseltäni+pois+Jumalan+rauhan+ja+rakkauden.+Näin+ei+todellisuudessa+voi+tapahtua.+Siis+anteeksiannon+ydinasia+-+Jeesuksen+kanssa+katsominen+–+merkitsee+sitä,+että+astun+syrjään,+jolloin+tajuan+sen,+mitä+olen+tehnyt.+Ei+sen+takia,+että+olisin+huono,+tai+paha,+tai+että+olisin+tyhmä,+vaan+siksi,+että+olen+alkanut+pelätä+oikeassa+mielessäni+olevaa+rakkautta.+Koska+tiedän,+että+jossakin+sisimmässäni+rakkauden+läsnä+ollessa,+minun+erityinen,+ainutlaatuinen,+itsenäinen+itseni,+jota+kutsun+omalla+nimelläni,+sulautuu+tyhjyyteen.+Estääkseni+tämän,+olen+poistunut+kokonaan+mielestäni,+ottanut+itselleni+kehon+ja+mennyt+maailmaan.+Olen+harhauttanut+itseäni+jatkuvasti+kaikenlaisilla+ongelmilla+ja+olosuhteilla,+joiden+olen+uskonut+olevan+ulkopuolellani+ja+edellyttävän+huomioimistani.+Tämä+ei+yksinkertaisesti+ole+totta.Katsominen+on+siis+egon+strategian+tajuamista+ja+sen+sanomista,+että+en+ole+koskaan+poissa+tolaltani+siitä+syystä+kuin+luulen.+Olen+hiljaa.+Olen+levollinen+ja+katson+egoani+arvostelematta+ja+tuomitsematta.+Tämä+on+Ihmeiden+Kurssin+ydin+ja+tällä+tavalla+palaamme+kotiin.
  2. Luojan+tahdosta