Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tällaisen+rakkauden+voimme+ymmärtää+Jumalan+rakkautena,+Jeesuksen+tai+Pyhän+Hengen+rakkautena,+tai+vain+rakkautena+yleensä,+jolloin+voimme+kokea+sellaista+syvää+ja+pysyvää+rauhaa,+ettei+mikään+ulkopuolinen+asia+voi+meitä+häiritä.+Mikään+ei+voi+ottaa+meiltä+pois+tätä+rakkautta+ja+rauhaa.
Katsominen+siis+tarkoittaa+sitä,+miten+olen+antanut+mielelleni+vallan+valita+rakkauden,+joka+on+peräisin+jostakin+ulkopuolisesta+kohteesta,+henkilöstä,+olosuhteesta+tai+tapahtumasta.+Silloin+olen+antanut+tämän+vallan+jollekin+ulkopuoliselle+asialle,+ottaakseni+itseltäni+pois+Jumalan+rauhan+ja+rakkauden.+Näin+ei+todellisuudessa+voi+tapahtua.+Siis+anteeksiannon+ydinasia+-+Jeesuksen+kanssa+katsominen+–+merkitsee+sitä,+että+astun+syrjään,+jolloin+tajuan+sen,+mitä+olen+tehnyt.+Ei+sen+takia,+että+olisin+huono,+tai+paha,+tai+että+olisin+tyhmä,+vaan+siksi,+että+olen+alkanut+pelätä+oikeassa+mielessäni+olevaa+rakkautta.+Koska+tiedän,+että+jossakin+sisimmässäni+rakkauden+läsnä+ollessa,+minun+erityinen,+ainutlaatuinen,+itsenäinen+itseni,+jota+kutsun+omalla+nimelläni,+sulautuu+tyhjyyteen.+Estääkseni+tämän,+olen+poistunut+kokonaan+mielestäni,+ottanut+itselleni+kehon+ja+mennyt+maailmaan.+Olen+harhauttanut+itseäni+jatkuvasti+kaikenlaisilla+ongelmilla+ja+olosuhteilla,+joiden+olen+uskonut+olevan+ulkopuolellani+ja+edellyttävän+huomioimistani.+Tämä+ei+yksinkertaisesti+ole+totta.
Katsominen+on+siis+egon+strategian+tajuamista+ja+sen+sanomista,+että+en+ole+koskaan+poissa+tolaltani+siitä+syystä+kuin+luulen.+Olen+hiljaa.+Olen+levollinen+ja+katson+egoani+arvostelematta+ja+tuomitsematta.+Tämä+on+Ihmeiden+Kurssin+ydin+ja+tällä+tavalla+palaamme+kotiin.
28.03.2020 18:52
Juuri+näin+ja+vuosien+myötä+tulee+huomaamaan+että+valinta+tulee+tehdyksi+joka+hetki.
Voit+testata+tämän+kun+ajattelet+mitä+tunsi+ja+koit+lukiessasi+kirjoittamani+lauseen,+se+on+sinun+valintasi+tällä+hetkellä+ja+hyvä+niin.
Rakkaus+on+paras+tarkoitus
20.03.2020 14:40
Juuri+siksi+käytän+persoonallista+nimimerkkiä+koska+kaiken+minkä+teen+on+minun+tekemäni.+Voin+kopioida+Raamattua+tms.+silloin+se+on+minun+kopioimaani.+Viisas+havaito+sinulta+anonyymi
19.03.2020 10:17
Luojan+tahdosta
19.03.2020 09:04
19:30+Mutta+monet+ensimmäiset+tulevat+viimeisiksi,+ja+monet+viimeiset+ensimmäisiksi."
Ensimmäiset+tulevat+viimeiseksi+ja+huolehtivat+että+kaikki+tulevat+mukaan.
Siinä+on+elämän+tarkoitus
18.03.2020 21:54
Taivasten+valtakunta+on+sisällisesti+teissä
18.03.2020 14:57
Juuri+niin+eli+jokainen+kokee+ja+näkee+omalla+tavallaan+omat+merkityksensä.+Siksipä+alkuperäiseen+kysymykseen+on+yhtä+monta+vastausta+kuin+on+kysyjää.
Itse+pidän+ajatuksesta+että+minun+elämäni+on+tarkoitus+elää+tämä+elämä
18.03.2020 14:49
Koska+yksilö+kokee+että+Raamattu+käskee+taistelemaan
Rakkaus+ei+käskee+taistelemaan
17.03.2020 21:18
1.Mooseksen+kirja:
2:21+Niin+Herra+Jumala+vaivutti+ihmisen+raskaaseen+uneen,+ja+kun+hän+nukkui,+otti+hän+yhden+hänen+kylkiluistaan+ja+täytti+sen+paikan+lihalla.+>>
Missään+ei+kerrota+että+ketään+olisi+herätetty+-+ei+ainakaan+useita+eikä+ehdottomasti+kaikia.+Me+jotka+nukumme+olemme+niitä+jotka+kyselevät+ja+väittelevät.+Joka+rakastaa+ei+kysele
Raamatun+luku+ja+luetun+ymmärtäminen+on+näin+ollen+hyvin+sattumanvaraista,+olemmehan+unessa
17.03.2020 14:05
Tarkoitus+on+että+ihminen+löytää+tarkoituksen+elämälleen.
Kouluampumiset+ja+itsemurhat+ovat+merkki+äärimmäisestä+tarkoituksettomuudesta
16.03.2020 20:33
Kun+luetaan+raamattua+siten+että+on+pakko+taistella.+Miten+voi+estää+ihmisen+ainoan+oikean+halun+eli+taistelun.
Rakkaus+ei+pakota+eikä+estä+mitään
16.03.2020 20:11
Kukaan+ei+kuitenkaan+pääse+omaa+käsitystään+pakoon.+Ajan+myötä+on+mahdollista+oppia+valitsemaan,+silloinkaan+ei+voi+tietää+toisen+ihmisen+ajatusta.
Jeesuksen+esimerkkiä+voi+miettiä:
+Isä+anna+heille+anteeksi+sillä+he+eivät+tiedä+mitä+he+tekevät
Jeesuksen+antama+viimeinen+tuomio+on+tuomio+rakkauteen
ja+viimeiset+tulevat+ensimmäiseksi+ja+ensimmäiset+viimeiseksi+koska+he+huolehtivat+että+kaikki+tulevat+mukaan
01.03.2020 10:57
Oliko+tarkoituksesi+sanoa.+Rakasta+lähimmäistä+niinkuin+itseäsi
01.03.2020 10:21
OPPIMINEN
Perinteinen+merkitys:+Oppiminen+on+asiatietojen+ja+informaation+omaksumista.+Kurssi+kritisoi+tätä+määritelmää.+”On+vaikeaa+opettaa+mielelle+tuhansia+ja+taas+tuhansia+vieraita+nimiä.+Sinä+kuitenkin+uskot,+että+juuri+sitä+oppiminen+tarkoittaa”.+(OT-184.5:2-3).
Merkitys+IOK:ssa:+Oppiminen+on+sen+perustavaa+laatua+olevan+ajattelujärjestelmän+omaksumista,+joka+ohjaa+ajatuksia,+käsityksiä,+tunteita+ja+käyttäytymistä.+Oppiminen+on+egon+kehittämä+kyky,+jota+Pyhä+Henki+käyttää+vapauttaakseen+meidät+egosta.+Pääasiassa+oppimisella+viitataan+Pyhän+Hengen+ihmeet+mahdollistavan+ajattelujärjestelmän+omaksumiseen,+mikä+on+Ihmeiden+Oppikurssin+oppimisen+päämäärä.+Tämän+päämäärään+saavuttamiseksi+Pyhä+Henki+käyttää+oppimisen+apuvälineinä+maailmaa,+aikaa,+kehoa,+ihmettä,+pyhää+hetkeä+sekä+Jeesuksen+esimerkkiä.+Päämäärän+saavuttaminen+edellyttää+poisoppimista+kaikesta+siitä,+mihin+nyt+uskomme.+”Asiallisesti+ottaen,+se+on+‘poisoppimista’...+poisoppiminen+on+‘todellista+oppimista’+maailmassa”+(OK-4.X.3:7).
Ego+opettaa+että+hallitsemalla+tosiasiat+hallitset+maailman
Pyhä+Henki+opettaa+että+kuuntelemalla+tässä+tilanteessa+Hänen+ääntään+elät+iloa+ja+rauhaa.
+esimerkiksi+lähdeteos:
Enää+en+pelkää+-+sidottu,+suomi,+2019
Kirjailija:+Tommy+Hellsten
29.02.2020 15:37
OPETUSSUUNNITELMA
Opetussuunnitelma+on+sarja+oppitunteja,+jotka+auttavat+saavuttamaan+oppimisen+päämäärän.+Egolla+on+oma+opetussuunnitelmansa+ja+niin+on+myös+Pyhällä+Hengellä.+Molempien+opetussuunnitelmien+päämääränä+on+opettaa+sinulle+kuka+sinä+olet.+Ne+ovat+kuitenkin+täydellisti+vastakkaisia+toisilleen+ja+ne+perustuvat+vastakkaisiin+käsityksiin+siitä,+kuka+sinä+olet.+Egon+ristiriitaisen+ja+mahdottoman+opetussuunnitelman+seuraaminen+on+tehnyt+sinusta+siinä+määrin+synkkämielisen+ja+vajavaisen+oppijan,+että+tarvitset+erityisen+opetussuunnitelman+ja+erityisen+Opettajan+(Pyhä+Henki).+Hänen+opetussuunnitelmansa+päämääränä+on+anteeksianto.+Se+johtaa+lopulliseen+askeleeseen,+joka+ei+kuulu+opetussuunnitelmaan.+Pyhä+Henki+sovittaa+opetussuunnitelman+juuri+sinun+yksilöllisten+tarpeittesi+mukaiseksi.+Sinun+tehtäväsi+ei+kuitenkaan+ole+laatia+opetussuunnitelmaa,+ei+myöskään+sinua+nimenomaisesti+koskevaa+opetussuunnitelmaa+(henkistä+polkuasi).+Ihmeiden+Oppikurssi+kuvaa+itseään+yhdeksi+muodoksi+Pyhän+Hengen+yleismaailmallista+opetussuunnitelmaa.+(T-8.I.5-6,+T-12.V.5-9).
Ego+opettaa+että+olet+hauras+ja+heikko+ihminen
Pyhä+Henki+opettaa+että+olet+ajatus+Jumalan+mielessä,+ikuinen+ja+rakastettu
29.02.2020 15:27
Matteus+12:32+
Matteus+ei+ole+Jeesus,+vai+eikö+nimillä+ole+mitän+merkitystä
22.02.2020 10:06
"Ironisesti+sinä+itse+nyt+teet+sitä,+mistä+moitit+muita."
Onko+tilanteen+toteaminen+väärin?+
Sovitaan+että+tieteellinen+selitys+riittää,+tarkkaillan+vain+hetkeä+milloin+se+muuttu+eli+kehittyy++jos+on+tarpeen
11.02.2020 21:42
Kun+on+vakuuttunut+että+jokin+on+vanhempi+kuin+joku+toinen.+Siispä+rakennetaan+sellainen+mitari+joka+näyttää+toteen+sen+ajattelutavan.
Hyvä+esimerkki+on+valokuva.
Maisemasta+otetaan+"valokuva"+joka+esittää+maiseman+sellaisena+kuin+sen+ihmissilmä+näkee.
Ei+haittaa+vaikka+sinä+ei+näy+juurikaan+mitään+muuta+kuin+ne+valon+aaltopituudet+jotka+ihmissilmä+näkee.+Melko+monet+kuitenkin+tietävät+että+siinä+avaruden+osassa+on+myös+miljonia+erilaisia+värähtelyn+aaltopituksia+muitakin+kuin+kapea+kaistale+valon+aaltopituuksista.
Siispä+uskomme+että+luomistyön+on+tapahdutava+siten+kuin+sen+ihmismieli+kuvittelee+tapahtuneeksi.+Siis+kuvittelee+eli+luo+oman+kuvitelmansa,+tämä+varmistetaan+nostamalla+ankara+sota+niitä+vastaan+jotka+kuvittelevat+jotain+muuta+kuin+sinun+mielikuvasi.
Pästään+eroon+luomistyöstä+ja+saadaan+ikuinen+tehtävä+riidellä+oman+mielikuvan+kanssa.+Kaiken+tämän+kruunaa+ihmettely+miksi+maailmassa+on+sotia++--+++jatkuva+sota.
11.02.2020 14:11
Kyllä+koska+lopulta+myös+erehtyminen,+eli+synti,+voitetaan.++Luovutaan+erillisyysuskosta
6:23+Sillä+synnin+palkka+on+kuolema,+mutta+Jumalan+armolahja+on+iankaikkinen+elämä+Kristuksessa+Jeesuksessa,+meidän+Herrassamme.
09.02.2020 10:04
Voiko+ylitttää--++sen+näkee+sitten+kun+on+sen+aika
07.02.2020 20:46
10 / 121