Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei se nyt ihan niin yksinkertaista ole. Mielen tuotoksia ovat "valistuneenkin" puheet.
Miten sen nyt ottaa?
Mielen kautta se Jumalakin puhuu, vai pitääkö sanoa että mieleen. Mieli on se väline joka käyttää kehoa. Tuskin siinä uskonnollisuutta tai henkkareita- passia kysellään. Jotkut ovat antaneet opetta itsensä erityiseksi kuuntelemaan Jumalaa. Siitä väistämättä seuraa että on kehitettävä jotain erityistä sanomaa jotta olisi uskottava muiden silmissä omistaessaan jotain "uskomatonta" Jumalan totuutta.
Jotkut sanovat että aivot kehittävät jotakin mutta minusta aivoilla muutetaan mielessä esiintyvät oivallukset kehon toiminnaksi.
Sitten on päätetty että jotkut mielen tuotokset hyväksytään Jumalan puheeksi ja tässä sitä nyt sitten pähkäillään?
27.12.2014 17:05
Pienen pieni kirjanen on aika hyvä
"Tarkoitus on ainoa valinta"
Toinen miltei yhtä hyvä on
Juha Pitkäsen Vapaus valita
Uskontoja ei varmaan liiemmälti kannata käydä valkkaamaan. Pikemminkin olisi ymmärrettävä tarkoitus elämälleen (vaikka mikä minä olen sanomaan? voihan joku ottaa elämänsä tarkoitukseksi ja päämääräksi valikoida uskontoja)
Viktor E Frankl jo ammoin kehitti Logoterapian jotta hän pystyi ohjaamaan potilaitaan oman itsensä tarkoituksen polulle.
Eikä ole aivan vähäinen tuon Eino Leinon turinat. esim. Tuure Kilpeläinen on ottanut mainiosti uusiokäyttöön hymyilevä Apollo runon. Siinäkin on elämän tarkoitus sanottu täysin tyhjentävästi.
13.12.2014 21:48
Jos tarkoitat Raamatun Jumalan hiljaisuutta se johtuu sitä kun raamatun kirjoittajat ovat kuolleet. likipitäen kaikki kristityt pillastuvat jos jotain uutta siltä suunnalta ilmaantuisi.
Koska kuitenkin jokainen kokee uutta eettistä ja moraalista elämää olemme tällä palstalla varsin useissa pohdinnoissa luopuneet kirjaimellisesta uskosta raamatussa kuvattuun jumaluuteen.
Sinulla on hyvä lähtökohta kun kirjoitat:
"Ja kun osa ihmisistä tarvii jotain korkeampaa..."
Ihmisessä on osa joka tietää että jokin idea on oltava, etsi niin löydät ole huoleti
13.12.2014 15:08
Olet kiitettävän johdonmukainen kun kiellät ykseyden on selvää että keho on totta. Todistamme samasta asiasta termit vain vaihtelevat.
03.12.2014 11:18
Vallitseva energia luo puitteet kaikelle toiminnalle
juuri näin ja sinä valitset eli vallitset sinun osuuttasi energiasta ja kerrot vilpittömästi sen mitä sinä ymmärrät jumaluudesta - tai kuten ilmaiset - energiasta
Mitä muuta voi kukaan tehdä. Eli jokainen tekee parhaansa. Ei tarvitse hyväksyä, voi kertoa itselleen sopivin sanoin.
Fyysinen elämä kehossa ei ole harhaa niin kauan kun sitä pitää totena itselleen. Fyysisyydessäkin on henki joka on ikuinen ja totta. Energiaa kuten sinä vilpittömästi kerrot.
itse käytän sanaa Jumala ja jumaluus ilmaisemaa sitä ensimmäistä ja ainoaa alkuperäistä ikuista Lähdettä joita ei voi olla kuin Yksi. Totuus ei voi olla erilainen moninainen eikä monta.
Taivasmaailmoita ja "kehitysvaiheita" kuten Urantia kertoo voi toki olla miljardeja kuten kokija ikinä mielessään pystyy luomaan. Luojia eli Jumalia olemme siinä mielessä itse kukin.
02.12.2014 21:55
vfjhgvgbbv
2.12.2014 12:09
Kaikki tämä on rakkauden puutosta
Hyvä ystävä "vfjhgvgbbv"
Lausuessasi noin ilmaiset samalla rakkauden kaipauksen ja samalla ilmaiset uskosi puutteeseen. Jumala ei kuitenkaan luonut puutetta vaan runsautta ja täydellisyyttä.
On sinun oma valintasi näetkö ja koetko elämässäsi runsautta vai puutetta.
Ei Jeesuksenkaan kerrota estäneen maanjäristyksiä eikä muita luonnonilmiöitä, kerrotaan kuinka hän teki diilin itsensä ilmiantajan kanssa, eli ei ole Jumalan syy että maailma on sellainen kuin puutteeseen uskovat haluavat sen nähdä.
"Ja että niin on Jumala maailmaa rakastanut että antoi ainokaisen poikansa..."
Ylläoleva lainauksesi sisältää yhden pienen erehdyksen...
Jumala antoi maailman Pojalleen eli ihmiskunnalle jotta nämä löytäisivät sen runsauden joka sisältyy tähän elämäksi kutsuttuun ja koettuun mahdollisuuteen.
Lue tuhlaajapoika kertomus
Ja taas kerran en ole tuomitsemassa Raamatun kirjoittajien Jumala käsitystä. He eivät tienneet mitä tekivät. Tai tekivät kukin sen minkä sillä hetkellä ymmärsivät oikeaksi juuri kuten minä ja sinä nyt.
02.12.2014 15:32
että on vain yksi ego-mieli,
Aivan niin. On pelko ja epäilys eikä mitään merkitystä minkä niminen entiteetti pelkää ja epäilee pohjalle saakka katsottuna se on aina yksi ja sama PELKO
Kurssin mukaan pelko ei ole mitään.
Rakkaus on samoin yksi ja sama rakkaus riippumatta siitä kuka rakastaa. - rakkaus on yksi. Kun pelko tuodaan valoon eli katsotaan rakkaudella se häviää.
Rakkaus on kaikki. Todellisuudessa eli Taivaassa Rakkauden ulkopuolella ei ole mitään. Kun rakastat ehdoitta kyselemättä syytä tai motiivia olet Taivaassa nyt.
Taivas on mielen tila ei aika eikä paikka.
Jos sanaan rakkaus sisältyy monenlaisia mielikuvia kokeile sanaa luottamus sen tilalla.
Samoin voinet kokeilla vaihtaa sanan lähde sanan jumala tilalle
Sitä on ykseys
29.11.2014 18:23
Ehkäpä juuri vastasit itsellesi. Siis haluatko luopua kaivamisesta?
Taivaan olosuhteet kokemusmaailmassasi ovat sanojen tavoittamattomissa. Sanoin ilmaistuna on kokemus yksinomaan rakkaudesta. Jokainen havaintoni ilmentää rakkauden vastaanottamista ja jokainen ajatukseni on rakkauden jakamista.
Eikä nuo valitsemani sanat kuitenkaan ole edes kalpea aavistus Taivaan todellisuudesta kun sanat ei kertakaikkiaan riitä.
Kun itsen ja sinun välillä ei ole mitään erillisyyttä. Kaikki on itseä. Kaikki on siinä paperinpalasessa.
Ainut ero on että sinä (minä) et luonut Itseäsi josta on seurauksena että et pysty kokemaan yksinäisyyttä - erillisyyttä koska tunnistat sen joka sinut loi rakkautena jokaisessa.
27.11.2014 11:57
Sarcisson heitti tosi tiiviisti ja mainiosti kuvauksen ykseydestä.
Kurssin opiskelijana koen tehtäväkseni nähdä että jokainen noista erillisistä? tekee koko ajan parhaansa. Paperiarki on mahdollisimman täydellinen paperiarkki, siemen on paras mahdollinen siemen, katsoja on paras mahdollinen katsoja, maapallo on paras paikka opiskella kaikki tämä.
Joten jäljelle jää taivas tässä nyt.
26.11.2014 13:06
Nimeämistavasta riippuen Jumala - jos siis nimitystä Jumala halutaan käyttää - on joko oma todellinen Itse tai sitten se näkymä, joka syntyy inhimillisen projektion kautta omaan todelliseen Itseen. Tämä Itse on tietenkin kaikille yhteinen, universaali todellinen itse, kaikkiallinen tietoisuus.
Brahman kiitos
Hieno kuvaus erilaisten oppisuuntien tavasta löytää tai tavoittaa Ykseys.
Jos joku haluaa lähestyä asiaa kristillisen käsitteistön kautta kannattaa tutustua Ihmeiden oppikurssiin samalla saa käytännön harjoituskirjan.
Minulle jo jonkin verran ikääntyneelle tuntuu itämainen mietiskelyyn opastava harjoittelu jokseenkin liian pitkältä. Varsinkin kun useimmissa senkaltaisissa ohjeissa painotetaan ajattelun lopettamista tai mielen tyhjentämistä, tietenkin käsitän tuon omalla tavallani virheellisesti.
Ihmeiden oppikurssi opettaa anteeksiannon merkitystä. Ihmeiden oppikurssin opettama anteeksianto on miltei päinvastainen kuin kristillinen opetus. Siellä pidetään esillä oman ajattelun virheellisyyttä joka "puhtaaksiviljeltynä" johtaa samaan eli anteeksiantoon omille mielipiteille.
No ilmeisesti se johtaa samaan eli omasta ajattelusta luopumiseen.
21.11.2014 15:43
Jokin uskottava teoria pitäisi löytyä myös jälleen syntymien pyörään?
Uskottava teoria voitaisiin määritellä että meillä on usko jumalaeroon. Uskomme olevamme erossa luojastamme.
Jos Jumala sana tökkii voisin tarjota: Meillä on usko erillisyyden kaikkivoipaisuuteen.
Allaoleva esitys sielunlaista on yksi monien joukossa, kunhan ymmärrät niin kuin hän ymmärtää pelastut.
Mielestäni olemme tullet opettelemaan ykseyttä kuten E Leino runossaan Hymyilevä Apollo
"Miks emme me kaikki yhtyä vois?
Ja yksi jos murtuis, muut tukena ois."
Itsekkyys vaatii että olemme yhtä jos uskot ja toimit ninkuin minä uskon ja toimin.
Ykseys tarjoaa: Kun olet oma itsesi, olet minulle rakkain.
Kuten nimimerkki - nnnnby44444444444444- on tullut esittämään omaa teoriaansa. Missä muualla hän voisi paremmin kehitellä mielikuviaan kuin täällä.
Kun tämän on unimaailma joka haihtuu pois kunhan heräämme. Siksi tämä on niin rakastettava.
19.11.2014 15:43
Fyysisinä kehoina emme milloinkaan voi olla täysin vapaita Aina olen jonkun tiellä, otan tilan joka voisi olla jonkun toisen käytössä, aina syön jonkun leipää, aina hengitän jonkun ilmaa. Aina käytän jotakuta hyväkseni kuten nyt tässä. Vien lukijan aikaa jonka hän voisi käyttää hyväkseen jossain paremmin ja vapaammin sitoutumatta minun höpinääni. Mikä pahempaa suututan jonkun joka menee ja tekee tällä perusteella jotain hyödytöntä, jotain josta myöhemmin syyllistää itsensä.
Joten vapaus on mielen tila ja sen jokainen halutessaan pystyy valitsemaan. Halusit tai et joka hetki valitset, tosin on myös mahdollisuus itkeä ja valita. Tai on mahdollista valita Rakkaudesta.
On siis mielen vapaus ei kehojen.
Kamalaan surmatyöhön kukaan ei tarvitse Jumalan lupaa, tai paremmin ehkä olisi ajatella että tuossakin tilanteessa osallisilla oli mahdollisuus valita ja he valitsivat.
Sarcisson tuossa esittää ettei voi olla maailmaa ilman pahuutta joten yksi johtopäätös on: onnettomuudessa mukana olleet oli oltava jotta on mahdollista osoittaa egojen maailman mielettömyys.
15.11.2014 12:21
Fbssä on julkinen Ihmeiden oppikurssi - ryhmä. Vaikka siellä on paljon jäseniä niin hyvin harva uskaltaa nostaa esiin mitään omia tuntemuksiaan tai ajatuksiaan. Eikö olisi kaikkien osapuolten kannalta rakentavaa jos olisi jonkinlainen turvaverkko jossa voi muodostaa aitoja yhteyksiä kanssakulkijoiden kesken?
alla olevasta linkistä pääset alkuun
http://www.kolumbus.fi/lea.tikkala/ykseys/opintopiirit.htm
14.11.2014 12:47
Minä olen lähtenyt vieraantumaan jo muinoin ev.lut käsityksestä eniten siksi että ei voi olla totta että jumala joka on ainoastaan rakkaus voi tappaa oman poikansa jotta minä pelastuisin.
Siitä sen ajatuksen tuomasta mielettömästä syyllisyyden ja pelon ilmapiiristä jouduin päättelemään että jumala eli Luoja kaikkeuden Lähde on tietoinen myös minun tuskastani joten pitäköön huolen luodustaan niin kuin parhaaksi näkee. Ei ole mitään väliä onko hän olemassa vai olemattomassa, ainut merkitys on sillä kuinka minä opin rakastamaan, koska jokainen ajattelija pakostakin ymmärtää että niin metsä vastaa kuin huudetaan joten vain rakastamalla saan rakkautta eli hyvinvointia.... ITSELLENI
Onhan myös UT.n todistus rakasta itseäsi, vaikka kuinka piilotellaan että vain lähimmäistä ja jumalaa????
Ensin kuvittelin rakkaudeksi kiintymystä toiseen ihmiseen, nykyisin ymmärrän että yhtä tärkeätä on rakastaa itseä jo siksikin kun itseni kanssa elän ja "kuolen" koko elämäni. Ystävät tulee ja menee...
Sitten oli se Voitto Viro Lauttasaaren kirkkoherra joka jo 1957 vuonna meni ruotsalaisen meedion puheille nauhurin kanssa kuulemaan mitä, muuntuneessa tietoisuuden tilassa oleva mieli eli meedio puhelee. Olen rakastanut itseäni niin paljon että olen myös kuunnellut muitakin Lähteitä kuin ev.lut tai jehovantodistajia.
lopetan ettei lukija pitkästy. Kirjoja Vihkimys Elisabeth Haich, Sinuhe Mika Valtari sitten useita näitä uudempia kuten J.R Stone Sielu psykologia, Eileen Caddy Ovi sisimpään. jne. vain muutamia mainitakseni
Nykyisin olen tutkimassa Ihmeiden oppikurssia.
11.11.2014 21:27
Ateistille myönnän että et saa vastausta joka sinua miellyttää koska rukouksesi on
"Tuskinpa tulee vastausta, paasaatte vaan tai korkeintaan kun menee sormi suuhun..."
Tällä tavoin ilmaiset tietäväsi sinulle sopivan vastauksen joka ei ole mahdollista tällä palstalla kuten itsellesi noin väität. Vieläkö väität että rukoustasi ei kuultu.
Miksi yleisesti sinut pitäisi saada vakuuttuneeksi jostakin jota et itse halua. Olisitko sitten tyytyväinen jos sinut pakotettaisiin jonkin mielipiteen mukaiseksi.
Lue välillä jotain muuta kuin Raamattua
Usein toistettu ja taas sanon Tämä palsta on Jumaluudesta ei raamatuista jooko?
11.11.2014 10:12
Aivan niin M.Eläjä. Ja maailman pyhin paikka on se missä muinainen viha muuttuu nykyhetken rakkaudeksi. Se on se kokemus ja teko missä maailman tarkoitus toteutuu.
09.11.2014 20:08
Siis Jumala on minussa, muuten en ole olemassa. Tekniikan eli linkkien toimivuudesta en tiedä. Jumala toimii jokaisessa, sanotpa sille minkä nimen tahansa.
29.10.2014 13:49
https://www.youtube.com/watch?v=6jHavN5aG9E&feature=youtu.be&list=UUTleG6-484F7WHZD0hAjRRw
En tiedä toimiiko
29.10.2014 13:45
Olen lukenut ja olen helpottunut kun tiedän että mielentilani on omassa valinnassani.
Koska mielentilani vaihtelee kuitenkin koko ajan jatkan kirjan tutkimista jo siksikin koska mitään muuta mahdollisuutta mielenrauhaani en näe. Ei ole muuta mahdollisuutta kuin oma valinta. Kukaan muu ei ulkopuoleltani pysty lopulta mieleni valintoja käskemään.
Pelkästään lukemalla ei kirjan sisältö aukea. Käytännön harjoitukset päivittäin tuovat vastauksen kysymykseesi. Eihän matematiikankaan oppikirjat opeta mitään jos vain silmillään seuraa sivukaupalla laskutehtävien numerorivejä.
Oppikurssi - kurssi - suunta - olen matkalla opiskelen mielen muutosta seuraan uutta suuntaa
Vain ego kärsii. Henki näkee kärsimyksen ohi. Vain omiin odotuksiinsa voi pettyä
23.10.2014 10:49
vastausta sinulle aahaa-elämys
Sovitaanko että arvostelu sisältää kielteisen arvopohjan?
Esim. arvottaminen on vähemmän kielteistä ja arvostaminen on myönteistä joka sekin on tietyllä tavalla järjestykseen laittamista.
Voisitko ajatella että "veljesi" osoittaa sinulle milloin suhtautumisesi on jotakin noista yllämainituista. Kurssi opettaa että veljesi on pelastajasi. Veli tässä tapauksessa tarkoittaa jokaista kohtaamaasi ihmistä. Veljesi käytöksestä näet mikä on toimintasi tulos. lisäksi omassa "sydämessäsi" tunnet toimintasi tuloksen.
Ylipäätään lopputuloksesta näet toimintasi "arvon" ja erehtyminen on anteeksiannettavaa.
Kurssi on prosessi.....
19.10.2014 11:48
116 / 121