Ei ole jumalaa

Elämä on

Millä palstalla kuuluisi keskustella jumalattomuudesta ja uskonnottomuudesta?

Huomaan olevani ilman uskontoa kun nyt asiaa pysähdyin miettimään. En koe olevani myöskään ateisti, koska tuntuu että silloin pitäisi olla tietoisesti jumalaa vastaan.

Ilman jumalaa on mukava elää. ei ole jumalan pelkoa kun tajuaa ettei tuomiolle joudu. Sitä elää itselle. Haluan olla hyvä ihminen , koska haluan niin. Saan siitä hyvän mielen itselleni, ja välillä muillekin.

En kuvittele ansaitsevani sillä paikka taivaasta, helvetistä, lehmästä tai muuta.

5

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Siis Jumala on minussa, muuten en ole olemassa. Tekniikan eli linkkien toimivuudesta en tiedä. Jumala toimii jokaisessa, sanotpa sille minkä nimen tahansa.

• ikävä ihminen

Löisin vetoa, että jos olet työelämässä, nautit silti kaikki kristilliset, palkalliset pyhäpäivät, osallistut firman pikkujouluun ja otat vastaan ryyppäjäiset, jouluateriat ja muut lahjat sekä aattona perheen ja ystävien lahjat. Pääsiäisenä (yht. 4 vapaapäivää) lähdet kaupunkilomalle Pariisiin. Juhannusvapaat olet pöllyssä.

Käytät hyväksesi seurakunnan / kirkon vihkimis-, hautaus- ja lastesi rippikoulupalvelut. Ehkä vielä lasten iltapäiväkerhot ja partionkin.

Kun kerran Jumalaa ja Jeesusta ei mielestäsi ole tai et ainakaan heitä palvele vaan vastustat, sinun pitää kieltäytyä em. eduistakin.

• äly hoi

Mielestäsi vain kristityt ovat ansainneet palkallisia vapaapäiviä? Maksetaanko työnantajille kirkollisverosta korvaus menetetyistä työtuloista, vai millä perustelet näkemyksesi että nämä ylimääräiset vapaapäivät kuuluisivat vain jonkun yhden uskonnon harjoittajille?

Taidan perustaa oman uskonnon, jossa kuusi päivää viikossa ovat pyhiä ja vaadin ne palkalliseksi vapaaksi. Voin kyllä mieluusti mennä sitten juhannuksena töihin - jos se sattuu olemaan minun arkipäiväni.

Miksi ihmeessä joku uskonnoton haluaisi käyttää rippikoulu- tai mitään muutakaan jeesus-uskisten palveluja? Pikkujoulukin on uskonnollinen juhla?

Koitas nyt toeta krapulastasi ja tule järkiisi (oletan että vedät joka lauantai pään täyteen, koska et muuten kestä totuutta siitä, että uskot johonkin satuolentoihin)

• setoinentolvna

Kun huomaat väitteleväsi tolvanan kasaa varo ettet itse tee samoin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2705
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2315
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      52
      1875
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe