Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
profiilit
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
33
Kommenttia
17732
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllähän sitä kaikille pitäisi opettaa. Onko jossain kouluja, joissa maailman kakkosuskonto jätetään opettamatta?
Linkkisi oli muuten pt-mediaan. Tunnettu roskasivusto, jonka jutuissa on harvoin totta nimeksikään.
31.03.2025 17:17
Eipä tuo ole vakuuttanut testaajiakaan. Pari testiä tehty ja haukuttu aina pystyyn...
31.03.2025 10:21
> Normaali älyllä varustettu ihminen aloittaa viereisen
> kaistalle liittymistoimet heti kun huomaa kaistan päättyvän.
Jeps. Valmistautumalla kaistanvaihtoon. Valitaan paikka, sovitetaan nopeus, pistetään vilkku päälle...
...ja ajetaan se päättyvä kaista suurin piirtein loppuun.
Mitä on suurin piirtein? Sehän riippuu nopeudesta. Jos ajetaan satasta, voi vaihtaa kaistaa jo parikin sataa metriä ennen loppua, että on pelivaraa. Jos toinen kaista seisoo, ajetaan muutaman metrin päähän lopusta...
Ei siinä mistään etuajo-oikeudesta ole kyse. Oikein ajettaessahan molemmilla kaistoilla on yhtä paljon autoja ja ne vetävät yhtä nopeasti. Vetoketjulla sujuvasti kaistan päättyessä. Ongelmia tulee vain, kun idiootit vaihtavat jumissa olevalle kaistalle kilometriä ennen kuin olisi tarpeen ja itkevät, kun normaalijärjellä varustetut ihmiset käyttävät sitä vapaata tilaa...
21.03.2025 09:06
Totta, mutta minulta nimen omaan kysyttiin analogiaa ruokakauppaan.
Minkäs minä sille mahdan, jos toinen täällä ei ymmärrä itse asiaa ja toinen ei edes analogioita.
21.03.2025 08:42
Pitää valmistautua kaistanvaihtoon ja ajaa se päättyvä kaista loppuun. Ei sitä huvin vuoksi ole sinne laitettu.
Ja sivistyneillä aleuilla kaistanvaihto myös onnistuu, koska minä-minä-minä -tyyppejä on vähemmän liikenteessä.
21.03.2025 07:51
En tiedä miten sait tuosta erilaisen tilanteen. On olemassa jono paikkaan A ja minä haluan mennä paikkaan B. En siis jonota jonossa joka menee paikkaan A.
Liikenteessä on vähemmän vaihtoehtoja kiertää jono, joten sen läpi meneminen on tuossa tilanteessa suotavaa. Ja yhteispelillä siinäkään ei ole ongelmia.
21.03.2025 07:49
> Etuiletko myös kaupan kassajonoissa tai vastaavissa paikoissa/tilanteissa?
Todellakin.
Jos pitkä jono jonottaa kassalle yksi ja jostain syystä eivät halua mennä kassalle kaksi, niin minä saatan kyllä mennä sinne kassalle kaksi, jos se minulle sopii. Ja jos joku jonottaa kassalle yksi mennäkseen kassalle kaksi, niin se ei ole minun ongelmani.
20.03.2025 15:17
Työmatkalle osuus risteys, jossa yksi kaistoista on aina tukossa. Viereinen kaista vetää kyllä, mutta kääntyy risteyksen kohdalla minun kannaltani väärään suuntaan. Toisaalta jos vetäisee tuon seisovan kaistan läpi, niin se kaista jolle haluaisin on yleensä täysin vapaa (se vain alkaa ikävästi vasta vähän ennen risteystä).
Siispä, ajan vapaata kaistaa, kunnes joskus 50 metriä ennen risteystä ryhmityn täydelle kaistalle ja siitä suoraan läpi seuraavalle tyhjälle kaistalle. Useimmiten onnistuu hyvin, mutta välillä tulee aloittajan kaltainen sekopää estämään sujuvaa liikennettä.
20.03.2025 10:44
Jeps. Osuit tänne muutama kymmenen vuotta sitten. Ja olet jatkanut keskinkertaisesta grillistäsi trollaamista siitä lähtien.
20.03.2025 09:44
On se kummallista. Juuri vierestä seurasin yhden kerrostalokaksion myyntiä 50 kilsaa isolta kirkolta.
Kaksi viikkoa ilmoituksesta oli kaksi tarjousta. Niistä hyväksyttiin korkeampi. Pyyntihinnasta piti tinkiä hieman, mutta toteutunut hinta oli juuri siinä haarukassa, mitä välittäjä lupailikin.
Välittäjää haettaessa vaihtoehtoina oli muutama muukin. Yksi lupaili selvästi korkeampaa hintaa (20% enemmän kuin muut) ja tippui pois heti. Muista valittiin se, joka parhaiten sai myytyä itsensä omistajalle...
Syksyn jälkeen kauppa on kuulemma vilkastumaan päin. Syinä patoutunut kysyntä ja laskevat korot. Ja onhan kuluttajien luottamus talouteenkin kasvanut, vaikka ei ehkä pitäisi...
18.03.2025 11:14
Olennaista on kiukaisiin varastoituneen lämmön määrä. Kun löylyä alkaa tosissaan heittämään, kivet jäähtyvät paljon nopeammin kuin mikään järjellinen kiuas ehtii niitä lämmittämään. On siis oltava tarpeeksi kapasiteettia, että se kestää löylyttelyn, muuten tulee vesi läpi jossain vaiheessa.
Itsellä on suhteellisen tehokas kiuas, mutta vain 35 kiloa (muistin mukaan) kiviä. Toimii, jos saunoo vaimon kanssa ja heittää kauhallisen silloin tällöin. Jos heittää itse 4-5 kauhallista putkeen, niin lotina alkaa kiukaan alta kuulumaan.
Toki tuota ei tapahdu, jos sauna on riittävän lämmin, eli 90+ astetta. Silloin parikin kauhallista aikaansaa taatusti riittävät löylyt...
Vastakohtana aitkoiuas, joka lämmittää saunomisen aikana kiviä teholla 0. Mutta kun massaa on satoja kiloja, niin vesi valuu läpi vasta seuraavana aamuna.
Eli molemmat vaikuttavat, mutta kivien määrä on olennaisempi.
12.03.2025 13:54
Miten merkitsisit siis seuraavan yhtälön:
- P-alue, jolla voi pysäköidä vaikkapa viikonloppuisin alkaa
- Viikonloppurajoitus loppuu
- P-alue loppuu
Minä olisin tehnyt tuon kolmella merkillä.
- P-alue + aikarajoitus
- Aikarajoitus loppuu
- P-alue loppuu
Tuon tulkinnan mukaan pitäisi käyttää aika jännää yhdistelmää
- P-alue + aikarajoitus
- P alue alkaa ja P-alue aikarajoituksella loppuu (samassa tolpassa)
- P-alue loppuu
Mitenköhän tuo kaksi P-merkkiä samassa tolpassa tulkittaisiin... :D
Laista en löytänyt nopeasti tukea tuolle tulkinnalle merkkien käytöstä. Minusta edelleen hieman hämäävää.
12.03.2025 13:50
Ongelma tuossa on nähdäkseni vain se, että P-alueen päättyessä toistetaan kellonaikarajoitus. Siinä on vaara, että joku ymmärtää alemman lisäkilven koskevan vain tuota rajoitusajan päättymistä. Tuntuu hivenen turhalta, kun tuossa nimen omaan P-merkin vaikutusta ollaan päättämässä.
Sinänsähän vaikutusalueen päättymislisäkilpi on ihan normaali ja yleisesti käytetty. Ei siinä pitäisi mitään ongelmaa olla.
10.03.2025 11:20
Siis tarkoitat näitä, jotka ajelevat 70 km/h satasen alueella? Välillä motarin vasenta kaistaa jonoa vetäen, kun eivät pääse rekoista ohi?
Tarpeet eri ympäristöissä ovat erilaiset. Jos kaupunkiin tulee hidastelemaan ja ihmettelmään, aiheutuu siitä merkittävää haittaa kaikille.
03.03.2025 12:00
Hmm. Koronadenialismia, ymmärtämättömyyttä talouden perusteista, kova usko omiin (selvästi vääriin) kuvitelmiin...
Oletko kenties perussuomalaisten kannattaja? Teillä on kuulemma puutetta ehdokkaista, kannattaisi ehkä mennä ehdolle? Sopisit tuonne edustajaksi kuin nyrkki silmään.
02.03.2025 11:36
Käytän aina tätä samaa nimimerkkiä.
28.02.2025 10:36
Aika jännästi valikoitu maat, joihin kysely lähetettiin. Joku voisi jopa ajatella, että tuossa on hiven tarkoitushakuisuutta mukana, mutta eihän brittifirma tuollaista voisi tehdä...
Mutta onhan kyllä joku tehnyt hommansa huonosti, jos maahanmuutto nähdään suurena ongelmana. Lisää rahaa pitäisi saada sekä maahanmuuttajien, että kantapeikkojen koulutukseen.
28.02.2025 10:33
Jeps. Joillekuille tuokin pitää kertoa erikseen...
28.02.2025 10:04
Tuollaisissa yleensä ainakin ilma vaihtuu. Talvella voi olla vähän turhan vilpoisa toki...
27.02.2025 19:53
Enhän minä muuta väitä. Minä hyväksyn ihan täysin sen, että teilläpäin tällainen ironia on jäänyt keksimättä.
27.02.2025 19:27
4 / 887