Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
B.Borg
profiilit
B.Borg
B.Borg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
214
Kommenttia
326
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerroin+tästä+tuttavalleni+Nick+Popelle+ja+sain+tällaisen+vastauksen:
"Björn,
Thank+you+for+this.+Nice+to+hear+from+you.+I'd+heard+about+this+very+sad+story,+though+I+sincerely+doubt+that+he+was+murdered+by+the+authorities,+as+I've+said+in+some+of+the+other+media+reports+on+this+story:
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/10/17/ufo-experts-death-prompts-conspiracy-theories/
Best+wishes,
Nick+Pope"
18.10.2016 19:08
Ikävä+kyllä+en+ole+ainakaan+vielä+saanut+mitään+vastausta.Olen+kuitenkin+viisastunut+sikäli+että+nyt+tiedän+että+Suomessa+on+ainakin+kaksi+miltei+samannimistä+ufoharrastajaa.
Nyt+onkin+taas+tullut+muita+juttuja+joita+pitää+hoitaa.
Ainakin+tiedän+nyt+missä+mennään+ja+sehän+on+aika+tärkeää.
17.09.2016 21:37
Erehdyin(kö?)+Markista?
Olen+ollut+jo+10+vuotta+MUFON+edustaja+Suomessa+ja+tässä+ominaisuudessa+olen+jo+kauan+sitten+joutunut+tekemisiin+erään+Suomessa+asuvan+Markin+kanssa+näissä+ufoasioissa.
Kun+luin+tuon+jutun+Mark+Sawalhasta+niin+oletin+ilman+muuta+että+kyseessä+on+sama+Mark+jonka+minä+tunnen+jo+ennestään.
Alkaahan+"+minun"+Markin+sukunimi+myös+S-kirjaimella+vaikka+hän+käyttääkin+yleensä+vain+kirjainta+S.+eikä+koko+nimeään.
Lisäksi+"+minun+"+Mark+kirtjottaa+nimensä+"c":llä,+eli+Marc+eikä+kuten+Sawalha+"k":lla,eli+Mark.
Alitajuntani+teki+kuitenkin+työtä+kiitettävällä+teholla+ja+jonkun+tunnin+kuluttua+minulle+välähti+että+olen+ilmeisesti+erehtynyt+ja+sekoittanut+näitä+kahta+MarcS./MarkS.+keskenään.
Sekoitus+on+ehkä+ymmärrettävä+kun+ottaa+huomioon+nimien+samankaltaisuus+ja+molemman+kiinnostuksen+aihe+eli+ufot.
Jos+Mark+Sawalha+sattuu+lukemaan+tämän+viestin+niin+olisi+kiva+jos+hän+voisi+ottaa+yhteyttä+minuun+ja+kertoa+yhteystietonsa+niin+ettei+tämä+erehdys+pääse+toistumaan:
Terveisin
B.Borg
MUFON-Finland
National+Director
b.borg@kolumbus.fi
11.09.2016 22:30
Liittyy+siihen+että+kyllä+Mark+on+jo+tunnettu+ufopiireissä+Suomessa,+ei+sen+kummempaa.
11.09.2016 15:19
Tunnen+Markin+ja+olen+usein+ollut+yhteydessä+häneen.
11.09.2016 13:38
-Väitetään+että+tuo+video+on+filmattu+Cembong+Batu+Nang-nimisessä+kaupungissa+Kuala+Krai-piirissä+Malaysiassa.
Tämän+nimistä+kaupunkia+ei+kuitenkaan+löydy+kartalta.
-Paikallinen+poliisipäällikkö+kertoo+ettei+ole+saanut+mitään+raportteja+tapauksesta.
-Eräs+paikallinen+tutkija+huomauttaa+että+se+murre+jota+puhutaan+kysessä+olevalla+alueella+ei+ole+sama+kuin+videolla+puhuttu+murre.Sama+tutkija+on+tiedustellut+32+vuotta+alueella+asuneelta+mieheltä+onko+hän+kuullut+tuon+nimisestä+kaupungista,+mutta+sitä+hän+ei+ollut+tehnyt.
-Väitetään+että+videon+on+levittänyt+malaysialainen+uutistoimisto+joka+ei+pidä+paikkansa.
08.09.2016 09:07
Valvontakamerat+yleensä+eivät+zoomaa+eikä+heilu+sinne+sun+tänne,+vaan+näyttävät+stabiilia+kuvaa.
Eivät+varsinkaan+zoomaa+muutama+sekunti+ennenkuin+olento+tulee+näkyviin.
Olisiko+kyseessä+ennakoiva+valvontakamera?
02.09.2016 00:39
Teokseeni+"+Outoja+kohteita+Suomen+taivaalla"+olen+kerännyt+ja+analysoinut+kaikki+tietooni+tulleet+kotimaiset+ufokuvat+ja-videot.+Teos+on+SUT+ry:n+tutkijoiden+käytössä+kuvapankkina+ja+sisältää+nykyisin+227+eri+tapausta,+vanhin+vuodelta+1952.
Jos+sinulla+todellakin+on+tuollaisia+kuvia+vuodelta+1949+niin+kyllä+olisi+kiva+nähdä+ne.(b.borg(at)kolumbus.fi.)
02.08.2016 10:20
En+tiedä+mikä+on+"merisatelliitti"+mutta+tiedän+että+amerikkalaiset+NOSS-satelliitit+valvovat+meriliikennettä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/NOSS-satelliitit
Varsin+usein+olen+löytänyt+NOSS-satelliiteista+selityksen+jonkun+ufohavainnolle.
01.07.2016 17:53
Minä+en+ole+tietoinen+mistään+henkilöstä+joka+olisi+kertonut+nähneensä+ilmiön.
Tällä+tarkoitan+henkilöä+jonka+nimi+ja+osoite+ovat+tiedossa,+ja+jota+voidaan+haastatella,eikä+nimetöntä+henkilöä+jollakin+keskustelupalstalla.
28.06.2016 21:43
13+vuoteen+ei+ole+tullut+esille+yhtään+mitään+joka+puhuisi+sen+puolesta+että+se+EI+olisi+huijaus.
Sitäpaitsi+kuvassa+näkyy+vain+jonkunlainen+valorengas+eikä+minkäänlaista+rakennelmaan+viittaavaa.
28.06.2016 20:24
Tämä+on+nyt+jo+varmasti+50.+kerta+kun+kommentoin+tätä+samaa+asiaa.+Aina+se+pulpahtaa+taas+esille+jonkun+toimesta.
Tuo+kuva+on+mukana+numerolla+44+teoksessani+"+Outoja+kohteita+Suomen+taivaalla"+joka+on+SUT+ry:n+tutkijoiden+käytettävissä+kuvapankkina.
Se+on+jo+ikuisia+aikoja+sitten+todettu+huijaukseksi.
Lisätietoja+löytyy+ko.+teoksesta.
28.06.2016 18:54
Siis Skinwalker-karjatilasta.
26.03.2016 02:29
JIM-kanavalla pyörii juuri NYT dokumenttiohjelma jossa kerrotaan Sikibwalker-karjatilasta.
26.03.2016 02:27
Olen jo vuonna 2007 julkaissut Skinwalkerin karjatilasta kertovan 46- sivuisen kirjan/kirjasen jonka nimi on " Mitä ihmettä tapahtui karjatilalla Utahissa"?
Kyseinen teos on myös mukana SUT ry:n vuonna 2007 julkaisemalla CD-rompulla "Ufojen varjossa".
24.03.2016 21:27
22.3.2011 valokuvasi Sirpa Tompuli Kesälahdessa ja Jukka Tenhonen Tohmajärvellä idässä merkillisiä valoja joihin oli vaikeata löytää selitystä.
(Kuvat on julkaistu teoksessani " Outoja kohteita Suomen taivaalla".)
Otin yhteyttä Pietarissa asuvaan venäläiseen ufotutkijaan ja yhdessä tutkimme ilmansuuntia ja korkeuskulmia ja tulimme siihen tulokseen että valot olivat olleet Laatokan yläpuolella.
Venäläinen ufotutkija sitten suoritti omia lisätutkimuksiaan ja tuli siihen tulokseen että kyseessä oli Venäjän ilmavoimien jokavuotinen sotaharjoitus Laatokan yläpuolella.
Tuo venäläinen ufotutkija löysi jopa samantapaisia valokuvia aikaisemmilta vuosilta.
Rajavartiolaitos hyväksyi sitten tämän selityksen ja toisti sen mediassa.
Myös myöhempinä vuosina on näitä samoja valoja nähty maaliskuussa Laatokan yllä.
Miksi nämä valot ovat sitten herättäneet niin paljon ihmettelyä?
Silloin se oli, mutta tuskin enää, venäläinen sotasalaisuus.
Nuo valot olivat nimittäin sellaiset että ne pysyivät ilmassa harvinaisen kauan.
Eivät tulleet alas kuten tavalliset soihdut.
Siksi ihmiset eivät osanneet yhdistää niitä tavallisiin soihtuihin.
23.03.2016 01:40
Vienanmeren etelärannikolla sijaitsevan Severodvinskissa sijaitseva Sevmas-telakka on vuodesta 1939 lähtien rakentanut yhteensä 164 sukellusvenettä vuoteen 2013 mennessä.
Näin ollen ei tarvitse olla kovinkaan etevä arvatakseen mitä tehdään telakka-alueen halleissa.
Filmissä puhutaan ( jos kuulen oikein) "Ekola"- tyypin sukellusveneestä.
Tässä tarkoitetaan luultavasti " Akula"- luokan ydinsukellusveneitä joilla lännessä oli koodinimi " Typhoon"- luokka.
Sekaannusten välttämiseksi on pakko todeta että tuo " Akula"- nimi on nimenomaan Venäjän käyttämä luokkanimi eikä sitä saa sekoittaa NATOn käyttämään " Akula"-luokkaan joka sitten on ihan toinen venetyyppi.
Näin ollen niin pitäisi tietää ihan tarkkaan mitä ja koska kaukokatsoja on kertonut selvittäneensä jotta voidaan arvioida mistä on ollut kyse.
18.03.2016 23:04
Heeeh.
Elämäni aikana olen kirjoittanut tai toimittanut n. 30 kirjaa.
Ne voidaan jakaa:
a) Laivakirjat
b)Ufokirjat
c)Muut aiheet
Noin kuukausi sitten erästä kirjaani toimitettiin pääministeri Sipilälle ja muille ministereille ja tällä hetkellä olen viimeistelemässä erästä kirjaa joka kohta pitää olla kustantajalla.
Voisitko olla ystävällinen ja kertoa mikä kirjoistani tekee sinut onnettomaksi ja miksi?
14.03.2016 16:14
Voimme olla onnellisia siitä että maailmassa on nimimerkki " sutilaisen" tasoisia seminaareja ja ""kirjoja"". ( Tuplat lainausmerkit).
Missä voimme tutustua niihin?
14.03.2016 13:45
Tässä tuli muuten mieleen taas eräs asia joka ei ole uusi mutta en voi olla kommentoimatta sitä.
Eli se miten ihmiset jakautuu tekijöihin ja toisaalta kritisoijiin.
On olemassa " tekijöitä" jotka saavat aikaiseksi jotakin ja toisaalta on olemassa
" kritisoijia" jotka vaan kritisoi, kritisoi ja kritisoi mutta eivät itse ikinä saa aikaiseksi yhtään mitään.
Näin on esim. SUTin seminaarien kanssa. On olemassa tekijöitä jotka ovat saaneet aikaiseksi useita seminaareja ja sitten toisaalta kritisoijia jotka vaan haukkuvat perästäpäin mutta eivät itse ikinä ole saaneet aikaiseksi yhtään mitään.
Tässä tulee mieleen esim. Stanton Friedmanin tulo SUTin seminaariin Tampereen planetaarioon vuoden 2013 marraskuussa.
Stantonin tulo ja kotiinpaluu Tampereelle/Tampereelta vaati yhteensä 8( kahdeksan!!!) eri lentokonetta plus vielä kuljetukset kentältä/kentälle.
Ei näkynyt esim. nimimerkkiä "Näinhänseoli" mukana järjestelyissä tai hoitamassa kuljetuksia/haastatteluita/majoitusasioita jne., jne.
En tiedä kuka tuo nimimerkki on, mutta luultavasti joku mitättömyys joka ei ikinä ole saanut aikaiseksi yhtään mitään ainakaan SUTissa.
14.03.2016 10:53
12 / 17