Vapaa kuvaus

Aloituksia

245

Kommenttia

4572

1. Sinä olet väittänyt että Väestöliitto lukee tutkimuksia puolueellisesti ja haluaa edistaa abortteja (sun maailmassasi "lasten tappamista").

Koska Väestöliiton sivuilta ja periaatteista ei tällaista tavoitetta löydy, etkä sinäkään pysty perustelemaan asiaa, niin miksi väität omiasi?

Yhtä hyvin minä voin väittää, että Kristillinen liitto edistää naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. Ja kun vaan olen sitä mieltä, niin sitä ei tarvi edes perustella, eikä sitä puolueohjelmassakaan ole mutta se on fakta?
  2. Missään noista mainitsemistasi artikkeleissa ei väitetä, että aborttilain kiristäminen vähentäisi abortteja tai edes sitä, että aborttilain tiukkuus olisi se aborttien vähyyden syy. Sitä ei sanota Nordenin sivuilla, ei Miia Esan artikkelissa eikä myöskään THL:n raportissa Missään näissä ei puhuta myöskään ehkäisyn ja seksuaalineuvonnan kuulumista lainsäädäntöön, mikä on suurin ja täysin universaali, jokaisessa maassa aborttien vähyyttä selittävä tekijä. Aborttilaki ei ole selittävä muuttuja, vaikket sinä sitä näytä ymmärtävän.

Jos yhteys on suhteellisen aborttilainsäädännön ja aborttien välillä se on vain yhtä suuri yhteys kuin jäätelönsyönnin ja hukkumiskuolemien välillä, mikä sekin on kiistaton. Kuten myös selkeä yhteys on ilmaston lämpenemisellä ja merirosvojen häviämisellä. Kuten myös akuankan ilmestymisvuodella.

Sinä olet ainoa maailmassa, joka näkee tämän kiistattoman syy-yhteyden. Ja ainut ihminen maailmassa, joka uskoo, että kun jokin asia kielletään lailla, sitä ei enää tehtäisi. Lienet myös ainut ihminen maailmassa, jonka mielestä sikiö ei kuole laittomassa abortissa, vaan pelkästään laillisessa.

On sellainen fakta, että joka abortin on päättänyt tehdä, hän sen tekee, sanoi siitä laki mitä hyvänsä. Suomessa sen saa olosuhteisiin vetoamalla tai valehtelemalla, Ambomailla teettämällä sen puoskarilla tai itse. Irlannissa matkustamalla Britanniaan. Mutta abortteja ei itse laki estä.
  3. Kiitos kun kerroit, tämä on tosi mielenkiintoista ja samalla tietenkin järkyttävää, millaista se naisen todellisuus on oikeasti ollut. Ei ole ihme, että naiset ei voineet nauttia seksistä ikuisen raskaudenpelon takia.

Jos ehkäisyä tosiaan olisi ollut saatavilla paremmin, niin aborttejakaan ei olisi tehty niin paljon. Ikävä tosiasia on, että useimmat lääkärit vastustivat ehkäisyn antamista naisille, jotka sitä kehtasivat edes hakea. Ehkäisyn haluaminen oli jotenkin huonon naisen leima. Hävettiin sitä, että ollaan seksuaalisesti aktiivisia. Ehkäisyä annettiin vain aviopareille ja tällä tavoin suljettiin silmät siltä tosiseikalta, että ihmiset harrastaa seksiä riippumatta siviilisäädystä. Ja Ylen videoklipit todistaa, että ehkäisyä ei annettu myöskään aviopareille, jos lääkäri päätti, että parin lapsiluku ei ole vielä täynnä.

Lääkäri siis oli oikeutettu päättämään ihmisten perhekoonkin.

Tämä kirja on hyvä aikalaisdokumentti, jos et ole aiemmin lukenut on hyvä kuvaus raskaudenpelosta, ehkäisystä ja abortista. Olen tänne linkittänyt tämän ennenkin mutta keskustelut on suljettu, ja sinua saattaisi kiinnostaa, koska olet elänyt tuon ajanjakson. Jos et siis ole aiemmin törmännyt tähän.

http://www.fragen.nu/atria/fragen/MINN-0009513001369.pdf