Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Katuvankka
profiilit
Katuvankka
Katuvankka
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
618
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Repesin+iltanautintojeni+kera,+hyvä+kamuttaja.
Pohdiskelkaamme+sanoja,+yksi+kerrallaan.+Höytyvä+on+yksi+hyvä.
Ei+se+ole+hyötyvää.+Hahtuvaa+enimmäkseen.
Albert+jo+hiukkasen+oivalsi+näistä+asioista,+kevyttä+untuvaa.+Raha+ei+ole+koskaan+este.+Tahdolla+ja+politiikalla+viedään+rahattomastikin+asioita+läpi.+Tai+muuten.+Esittämäsi+hankintatoimet+sivuavat+kyllä+vahvan+humoristisen+uskon+alijäämäbudjetin+nerokasta+paikkausta.+Hienoa.
Kyllä+minäkin+siltaa+kaipaan+sitten,+kun+aika+siitä+jättää.
https://www.youtube.com/watch?v=H_a46WJ1viA
27.03.2018 23:11
Olen+otettu,+että+osaat+älysi+kera+hyvin+lahjakkaasti+kommentoida+kerallamme.+Suuri+on+ilomme+kun+huomaamme,+me+kaikki+sen,+mahdolliseksi.+Ehkä+ihmiskunta+kerallasi+pelastuu.+Piehtaroin+suuressa+katkeruudessa+ja+kateudessa+laisiesi+viestivastaajien+täysbittieni+kera.+Ole+huoleti.+En+tohdi+henkilönä+sinua+loukata.+Kysyn+vain,+mitä+mieltä+olet+kehityksestä?
PS.+Tiedätkö+miten+automaattia+käsitellään?
27.03.2018 22:25
Tosi+hyvin+totesit.+Lyhyesti+ilmensit.+Oikein.+Sanankäytön+linjauksen+aatteellisuuden+ja+ymmärryksen+sävyt+käyvät+suodatinta+läpi+tällä+palstalla.+Suodatin+on+tahtonsa+vallassa.+Se,+että+miten+kelvollisuuden+muotosääntöjä+noudatetaan,+on+aivan+eri+tuttu.+Siitä+ehkä+toiste,+on+eri+juttu,+ja+jotain+muuta;)
Pien+ei+ole+pian+pihalla,+se+tarkoittaa+pihalla+olevan+olevaa+oikeutetusti?+Kuinkas+sitten,+jos+kohtaat+pihallasi+aidon+suuren,+pihalla+olijan?+Mikä+nyt+sitten+on+oikeutettua?
27.03.2018 22:03
Olisiko+muuten+pikku+kevennykseksi+epäkelpoa,+lumen+kyllästämässä+Lieksassamme,+toivottaa+vilpittömästi+lumista+ensi+joulua+jo+näin+varhain?+Pääsiäinen+lähestyy+vauhdilla+ajan,+mutta+vuosi+on+loppujen+lopuksi+lyhyt+aika+näin+vanhemmiten.+Huomenna+on+taas+lumikola+otettava+kouraan.+Kyllä+sen+huomaa,+jos+pihalla+käy.
Ja+muistakaa+siirtää+aikaanne+tunti+kesää+kohti.
www.youtube.com/watch?v=RAKZvM9I9EY
24.03.2018 20:59
Voi+hyvänen+aika.+Nytkö+te+vasta+alatte+huomata+mihin+nopeat+yhteydet+ja+nykykaltaisen+tekniikan+avut+antavat+vahvan+ja+laajan+mahdollisuuden+manipuloida+ihmisiä.+
Ikiaikainen+keksintö.+Nyt+sitä+käytetään+vain+vahvasti+uuden+teknologian+tarjoamin+vahvuuksin+nopeammassa+syklissä+hyväksi.
Toki,+mielenkiintoiseksi+tämän+opetus-+ja+mielipideiskostuksen+tekee+se,+että+sitä+on+ryhtynyt+täällä+siementämään+ja+viljelemään+itse+Aller+mainostaen+suurelta+osin+omia+tuotteitaan.
+Missähän+vaiheessa+me+lukijat+tällä+palstalla+opimme+itsenäisesti,+hyvin+vahvoin+ja+oikeamielisin+ajatuksen+suodattimien+kera+toimimaan+ja+kirjoittamaan+ainoastaan+sitä,+miltä+itsestä+rehellisesti+tuntuu?+
Sopulilauma+käsitteenä+on+jotain+sitä,+että+populismin+varjon+hyväksyvät+antautuvat+ajopuiksi+ilman+omia+tahtojaan,+ilman+omia+tuntojaan.
Nykyisin+on+käynnissä+hyvin+vahva+mielipidevaikuttaminen+juuri+näiden+käytettävien+välineiden+kanssa.+Totesin+toisessa+ketjussa+käsitteellisesti+eroon+aseiden+ja+työkalujen+suhteen+juuri+tätä+tarkoittaen.+Nyt+Aller+ryhtyi+käyttämään+tätä+suomi24+palstaa,+omistamaansa+ja+hallinnoimaansa,+aseena/työkaluna+(päätelkää+itse,+kumpi+vai+kammetaanko;)+mielipidevaikuttamiseen.+
Tämähän+on+nykyajan+tyyli,+jolla+pyritään+vahvasti+vaikuttamaan+ja+kyseenalaistamaan+itsenäisen+ajatussisällön+kykyyn+ajatella+jotain+oikeaa.+Halutaan+vahvasti+vaikuttaa+meidän+toimintaan+ja+ajatuksiimme.
Siksi+on+syytä+olla+varuillaan+ja+olla+kaikkea+uskomatta.+Vastakkainasettelussa+osapuolet+valmistelevat+kenttää+kybersotaan.+Valmistelu+suurelta+osin+perustuu+ihmisen+mielen+laumasieluisuuteen.+Ihmisluonteen+ominaispiirteisiin+kuuluu+vahvasti+kuulua+johonkin+joukkoon,+ryhmään+tai+puolueeseen.+Näitä+valmistelussa+kalastellaan.+Halutaan+tehdä+oma+asia+houkuttelevan+oikeaksi+ja+ihailtavaksi,+vaikka+se+ei+sitä+aina+ole.
Seiska+on+minun+mielestäni+roskalehti+kategoriassa+mv.+Olen+joskus+lukenut+molempia,+totta+kai+itseään+pitää+”sivistää”,+ja+se+on+sitten+se+oikeaväärä+peruste+laittaa+minulle+tiettyjä+”lukuhetkiä”+indoktrinaatiolla.
Metsään+menee+kuin+humalaisella+tarkka-ampujalla.+Mitä+sillä+tositilanteessa+tekee,+ei+mitään.
+Mutta+minkäs+teet+kun+ei+Adblock+tehoa+palstan+hallinnon+omaavaan+tämän+suhteen.+Kyllä+nuo+ns.+Indoktrinaatiot+ovat+testailujeni+myötä+nyt+pakkopullaa+tavallisille+käyttäjille+monilla+eri+koneilla.
Mielenkiintoista+on+kysyä,+mihin+tämä+kaikki+tähtää.+Ei+kysymysmerkkiä,+koska+en+kovin+viisaita+vastauksia+täältä+odota.+Yllätysvastaus,+keneltä+tahansa+fiksulta,+olisi+sen+sijaan+aika+miellyttävää.
Olkaapa+fiksuja+siellä.
Leikitellään,+mutta+hyvällä+mielellä;)
24.03.2018 20:39
Ei+sinusta+sniperiksi.+Mummon+pyöräksi+ehkä+on.
Truismi.
Minä+uskallan+tarpeen+niin+vaatiessa+tunnustaa+eri+omat+nimimerkkini.+Tiedän+myös+tasan+sen,+että+turha+kuvitteellisuus+ei+osu+usein+oikeaan.+Eivät+pelkät+perusteettomat+näkemykset+riitä.+Pitää+olla+kanttia+olla,+ja+näyttöä+myös.+Tyhjä+lotina+ei+riitä.+On+syytä+olla+jäsenneltävää+kykyä+huomata+asioiden+todellinen+laita.
Jos+olisimme+Uuninpankkon+kanssa+samoja+ihmisiä,+emme+olisi+niin+erimielisiä+sopivin,+kohteliain+ja+ärhäköinkin+tavoin.+Suorastaan+nero+olisi,+jompikumpi+meistä,+jos+yksin+moninäytellen+läpi+veisi...Yksi+henkilö.+Vieläpä+toki+kotvan+tovin+toki+uskottavasti.
Eriävästä+poliittisesta+katsontakannasta+johtopäätökset,+ajatuksen+juoksun+loppuunsaattamattomalla,+voi+olla+vaikeuksia+löytää+identiteetin+yhtäläistä+profiilia+eri+ihmisistä.+On+se+niin+vaikeaa,+jos+on;)
+Lisänä+soppaan+voisi+kuvitella+kaikkea+muuta+erheellistä,+mitä+palstalla,+Lieksa,+viljellään.
Itsestään+selvyytenä,+olematta+sitä+monin+eri+tavoin.+
Hän+on+hän.+Minä+aivan+toinen.++Eli+selkokielellä+sanottuna;+kulunut+totuus,+latteuden+väittämä,+mielenkiinnoton,+mielenkiintoinen+selviö.+MOT.
Ärsyttää+niin+kuin+veikkaus+ja+rahapelit;)+Vaikka+pidän,+ainakin+osittain+niistä.+Ei+aina+osu,+vaikka+tuhtia+ja+tahtoa+olisi+tahto.
Olkoon+mielenne+altis+ja+avara.+
Sanos+Vankkapartio;)
24.03.2018 00:17
Itku.+Mutta+ei+pillitys.
Paratiisi+on+menetetty.+Aikani+on+viikko,+jaksotettuna+ajan+ja+elon+ymmärtääkseni+alle+sata+vuotta+kestäväksi+minulle+kuitenkin.+
Keskustelin+tänä+päivänä+vain+91+vuotiaan+aktiivin+”nuoren”+naisen+kanssa.+Hän+oli+apua+vailla.+Kykyjeni+mukaan+autoin+häntä.+
Hän+liikkui+omin+jaloin,+ilman+avustajaa,+ilman+meidän+”ihanaa”+somea.
Hän+osasi+kotiinsa.+Tuli+luokseni;+milloin+minä+menen+koskaan+hänen+kaltaistensa+luokse+eläen+yhtä+virkeästi.
Harmi+se+on.+Niin+paljon+nuorempana,+notkeampana,+liikun+minä,+vielä.+Kuinka+kauan+liikkuisin,+ja+mitenkuten.
Alttiina+avaruudelle.
Milloin+tulee+aito+ajatus+turhan+edelle.
Vain+hieman+olisi,+ennen+totuutta.
Kuolema+ei+ole+totuus.
Se+on+tunteeni+ennen+syntymääni.+En+ole+sitä+vielä+löytänyt.
Jos+olisin+sokea,+kuulisin+kuitenkin.+Jos+kuuro+olisin,+näkisin.
Jos+aistini+tuntoa+myöten+menettäisin,+sydämeni+sykkisi,+kuitenkin+sisuksissani,+vielä+hetken.
Tässä+ristilaineiden+somen+ajassa.
Kuitenkin+elän.+Ei+minua+harmita.+Vihastunut+olen+lähinnä+itseäni+kohtaan.+Vaikka+ette+antaisikaan+minun+olla+rauhassa,+minulla+on+omat+kilpeni.+Toivottavasti+jokaisella+teistä+on.
23.03.2018 22:53
No+ei+mielestäni+mitenkään+noin.
+Selvennän+hiukan+syviä+ajatuksen+syövereitäni.+Leipä+on+ihan+eri+asia+kuin+usko.+On+syytä+uskoa+kuitenkin+leivän+antamaan+voimaan.+Kavalan+kaulan+voi+tehdä+hiljaiseksi+monin+eri+tavoin.+Toisen+posken+kääntämistä+viisas+ja+kyvykäs+sotilas+käyttää+sopivasti+tilanteesta+riippuen+taktiikkana.+Teot+voivat+olla+monenmoiset+posken+käännössä.+Vertauskuvien+kera+on+toki+mukavaa+leikkiä.+
Totuutta+ei+ole+käsissämme.+Aseita+usein.+Mikä+sitten+on+ase?+Puukko+ei+ole+ase,+ei+pommikaan,+mikäli+se+on+oikein+käytetty.+Puukolla+voi+veistää+kauniita+koruseppämäisiä+tuotoksia,+ken+osaa.+Pommilla+voi+räjäyttää+haittaavan+kiven+esimerkiksi+tieltään.+Ase+muotoutuu+hyvällä+kaulalla+parasta+laatua+olevaksi+työkaluksi.+Käyttäjistään+on+kiinni,+miten+esineet+tai+tuotokset+saavat+ominaisuutensa.++Nämä+ovat+aseiksi+muutettuna+pahoja,+työkaluina+voivat+olla+hyviä.
Ajatuksesi+annoista+ja+teoistasi+on+kiinni,+miten+ja+mihin,+tai+miten+sinun+esineesi+käden+jatkona+tulkitaan.+Näppäimistösi+siinä+edessäkin+on+vahva+hyvyyden+työkalu,+tai+sitten+aseista+kavalin+ja+pahin,+joskus+toimittajilla.
+Ei,+ette+ymmärrä.+Jos+ymmärrätte,+olette+mielestäni+ihan+ok.+Mutta+kaiken+ei+ole+syytä+kelvata+kaikille.+Ei+siitä+tulisi+yhtikäs+mitään+jos+kaikki+olisivat+samaa+mieltä.+Menettäisin+kaiken+mielenkiintoni;)
23.03.2018 20:49
Suvakki+siellä,+rasisti+täällä,+pedofiili+siellä,+seksuaalinen+ahdistelija+täällä.+Some,+media+ja+me+too-kamppanjan+tapaiset+kyllä+pitävät+hyvin+huolen+siitä,+että+ihmisiä+jaksetaan+nokkia+korppikotkien+tavoin+puolin+ja+toisin.+Äsken+todettiin+Marjeta+somen+ja+median+ravisteltavaksi.+Nyt+on+Louhimies+kynsissä+ja+nokissa.+Saipa+osansa+Kiteen+persuvaltuutettu+Koskinen+myös+eilen+naamakirjansa+kouluvierailukommenteistaan.
Hyvähän+on+se,+että+törkeyksiin+puututaan.+Pitääkin+puuttua.+Alkaa+vaan+osaksi+tuntua+siltä,+että+onko+tällainen+enää+järkevää+kenenkään+kannalta.+Voi+olla,+että+epätoivottavaan+liekkiin+vastaleireissä+vain+puhalletaan+näin+ollen+ruokkien+riivatun+tulta;+lopullista+hyvänteon+tarkoitusta+vailla,+ja+sitä+ymmärtämättä.+Lopputuleva+saattaakin+olla+pitkässä+juoksussa+jotain+muuta+kuin+toivottava,+vaikka+kaikki+niin+tahtovat+olla+oikeamielisiä+ja+niin+hyviä,+että.+
Joissakin+piireissä,+kuten+keskustelun+keskiössä+olevien+henkilöiden+sukulaiset+ja+lähipiiri,+voivat+hyvinkin+kokea+olonsa+erittäin+epämiellyttäväksi.+Siksi+on+syytä+kysyä+myös,+ja+heittää+ilmoille+ajatus,+että+eikö+some+ja+media+ole+aika+pahaa+sorttia+oleva+toistemme+kiusaaja+sanan+varsinaisessa+merkityksessään,+tänä+internetin+"mahtavana"+aikakautena.+
Niin,+kiusaamista+on+ollut+myös+iät+ja+ajat+kaikenmoista,+polemiikkia+eri+suunnista+sieltä+sun+täältä.+Kaikki+eivät+ole+kovaksi+keitettyjä+ja+parkkiintuneita,+kuten+esimerkiksi+useat+poliitikot.+Realisti+ymmärtää,+että+pienet+tai+suuret+vitsaukset+ovat+osa+suuremman+luomakunnan+tapaa+hoitaa+tiettyä+tasapainoa+maapallolla+ja+kaikessa+eloon+liittyvässä+suuremmassa+kokonaisuudessa.
On+se+vaan+hyvä,+etteivät+rahkeet+ohjanneet+minua+nuorena+miehenä+teologiaa+lukemaan.+Minusta+olisi+ehkä+tullut+aika+”perkeleenmoinen”+leipäpappi.+Ja+nyt+voisin+olla+syystä+tai+toisesta+petolintujen+kynsissä+ja+noissa+nokissa;)
PS.+Antakaa+toisillenne+anteeksi,+vaikka+kaikki+anteeksianto+ei+olekaan+käsissämme.+Kavalan+kaulan+ääni+hiljaiseksi+tehkää,+ja+hyvän+kaulan+äänen+antakaa+soida+kauniiden+sointujen+kera.
23.03.2018 19:47
Tämän+verran+kommentoin+minäkin+tähän,+sinä+hyvä+”asian”+tuntija.+Ukko+tai+esim.+äijä+sana+ihan+hyviä+sanoja,+mutta+tuo+parka+sana+parkaisten+itseesi+kolahtaa+hyvin+osuvasti.+Pärjäämistä+on+näköjään+monen+sorttista.+Mietin+heti+tuon+sinut+tuntevan,+luettuani,+miten+vähän+tunnistankaan+sinuttelua,+tuntematta+mitään+siitä+toden+teitittelystä;)+Tämä+on+sitä,+että+turha+väittää+tunnetasolla+yhtään+mitään+tietämättä+asioista+toden+perää.
Sivistyneisyyttä+ei+tarvitse+leikkiä.+Se+näkyy+ymmärtävälle+lukijakunnalle+todistelematta+ja+korostamatta+sitä+asiaa+mitenkään+kummemmin.+Samoin+keskusteluyhteyksissä,+näissä,+näkyy+sivistymättömyys,+josta+joillakuilla+olisi+ainakin+hieman+korjaamisen+varaa.+Itsekin+kaipaisin+monen+sorttista+sivistystä+lisää.
26.02.2018 23:11
Menipä+kotva,+ennen+kuin+mukavien+sanojen+pariin+ennätin+kiireiltäni+palata.
Sanat+ovat+olleet+mielestäni+mielenkiintoisia+ja+riittävän+haasteellisia.
Aivan+ensimmäiseksi,+että+murresanapohdiskelujen+tulisi+kuulua+itseoikeutettuna+kaikkien+paikkakuntien+keskustelupalstalle!+On+olemassa+VIP,+eli+hyvin+tärkeä+henkilö.+Tästä+helposti+korreloituu+VIC,+eli+hyvin+tärkeä+asia.+Very+important+case.+Sanojen+käyttely+on+keskinäisessä+kommunikoinnissa+tärkeää.+Tämänkaltaisilla+keskustelupalstoilla+olisi+syytä+olla+enimmäkseen+hymysuin.+Ei+otsa+kurtulla.+Jos+ahdistaa,+niin+paikka+on+silloin+toipilaana+jossakin+muualla.
Keskustelupalstalla+eivät+lauseoppi+ja+taivutussäännöt+ole+mielestäni+niin+merkityksellisiä+kuin+mukavan+kokonaisuuden+ymmärtäminen.+Siksipä+juuri+tämä+on+aivan+mainiota+harjoitusta+paikkakunnalla+kuin+paikkakunnalla.+Aika+ahdasmielistä+on+mielestäni+rajoittaa+liian+pieniin+raameihin+hyviä+ajatuksia,+joita+meissä+jokaisessa+on+silloin+tällöin+tuotavana+sinne+tai+tänne.+Harvoin+tällä+palstalla+huolellisia+ollaan.+Huoleton+meininki+kohteliaisuuden+kaikissa+sävyissä+on+kuitenkin+tyylikästä+ja+sopivaa+ilman+suurempaa+asioiden+rääpimistä+tai+rajoittamista.
Innostuksissani+olen+osallistunut+täällä+keskusteluun+hieman+epätoivottavassakin+tilassa.+Myönnän.+Mutta+en+sitä+enää+anteeksi+pyytele.+Katson+sen+jollakin+tavalla+kuuluvan+ihmisen+perustuslaillisiin+oikeuksiin.+Rajansa+on+kuitenkin+tunnettava,+että+niitä+ei+ylitä.
Murteet+ovat+murteista+keskustellessa+monimuotoiset.+En+voi+kieltää+hissanmaikankaan+murresanoja+tai+muuta+mukavaa+höystettä,+johonkin+relevanttiin+kuulumattomaksi;)
Sitä,+mikä+kuuluu+Lieksa+palstalle,+mikä+ei,+en+ainakaan+minä+yksinkertaisesti+tai+määrällisesti+ryhdy+rajoittamaan.+Suppeakatseisia+ovat+mielestäni+he,+jotka+eivät+ihmiselon+monipuolisuutta,+rakkautta+ja+tuskaa,+kaikin+puolin,+ymmärrä+ja+suvaitse.
On+vaarallista+kirjoitella+yli+sanavarojensa.+Siksi+minunkin+on+tämä+paussini+nyt+loppusuoralle+saatettava.
Aivan+viimeiseksi.+Kamuttaja+ja+wanha_lieksalainen+ovat+mielestäni+tämän+palstan+VIP+henkilöitä.
26.02.2018 22:26
Ykkönen+on+helppo.+Siunaaminen+on+kuin+uuden+ajan+ja+ajatuksen+synty.+Hauta+ei+ole+kuolema.+Se+on+aikaa+toisillemme+eteen+ajassamme.
Kakkonen+verbinä+on+huiskaa+lentäen+nopeasti+moottorilla.
Kolmonen+on+vaikea+minulle.+Arvaan+tunteella.+Humanteri,+kuin+hunsvotti.+Sumanterosta+voisi+olla+myös+kyse.+Sumasta+tuskin.
Neljäs+ruhveltaa+kuin+liki+toinen+meistä.+Moni+tyytymätön+Lieksan+palstalla+ruhveltaa+toista+arvostamatta.
Viides+on+tehty+moka+,ruhveltaen+toimittu+ja+ruhvellus+siitä,+vaikka+itselleni.
Kuudes+.Outo+mutta+verbinä+odottaa
Seitsemäs.+Vaikea.+Arvaan+tyylistä.+Myrsky+tai+riita.
Kahdeksas.+Myös+minulle+vaikea.+??
Yhdeksäs.+Ei+aavistustakaan.+Muuten+äärettömän+mukava+sana+josta+itse+kehittelisin+selvän+juorun.
Kymmenes.+Häivy+jo+täältä,+tai+kamun+taustat+tuntien,+vois+hyväntahtoinen+ilmaisu+olla+pois+poikkea+pahasta+kaikesta;)
Yhdestoista.+Rehellisenä.+Ei+heti+valo+tule+temppeliini.
Kahdestoista.+Vaikea+minulle.+Voisi+olla+joku+kohde+työvälineessä?
Siis+aivan+mahtavaa+pohdiskeltavaa+lieksalaisille.+Kiitos.
Vahva+olen+lännen+sanoissa.+No.+Se+siitä.
JATKAKAA!+
PS.+Olen+epäsuoran+helposti+hassutettava,+mutta+tarpeen+tullen+aika+kova+luu,+purtavaksi;)
21.02.2018 00:42
Ja+voi+avaruuden+ja+iänkaikuisuuden+ajan+vitsi.+Eihän+se+sinun+peukuttaminen+onnistunut+kirjautumatta;)
17.02.2018 23:23
Tämä+oli+taas+pitkästä+aikaa+yksi+hyvä+aloitus.+Tosin+oli+erilainen+ja+tavanomaisesta+hieman+poikkeava+ja+”rehtorimainen”+ja+sikäli+huomionarvoinen.+Poistettuja+viestejä+on+yksi.
Edelleen+tuo+poistojen+määrä+yleensä,+muissa+ketjuissa+ihmetyttää.+Säännöt+ovat+sääntöjä+ja+ylläpidolla+on+tietty+palstan+toiminnallista+sisältöä+koskeva+veto-oikeus.+Kuitenkin+sääntöjä+ja+veto-oikeutta+käytettäessä+olisi+mielestäni+harkittava+tarkkaan+sen+seuraamukset.+Laki+on+yleensä+jo+laidallaan+monin+tavoin,+ja+jos+lain+sallimia+kirjoituksia+kovin+paljon+ryhdytään+poistamaan,+keskustelun+uskottavuus+kärsii.+
On+myös+syytä+miettiä,+ettei+poistettuihin+viesteihin+löytyisi+”herkullisia”+ja+kumoavia+vastaväitteitä+keskustelun+tuoksinassa.+Sitä+aito+ja+rehti+keskustelu+olisi+mielestäni.+Minä+en+herkästi+hätkähdä+ja+hötkyile.+Jos+jonkun+on+poistettava+ja+ilmiannettava+viestejä+täältä,+siitä+tulee+vaikutelma,+että+on+muuten+mielipiteissään+heppoisilla+eväillä+liikkeellä.+Some+on+nykyisin+aika+hallitseva+tekijä+monella+sektorilla+ja+abit+jos+ketkä+nykyisin+sen+tietävät.+Sähköiset+kirjoitukset+ja+tentit+ovat+nykyaikaa.+
Liian+suuret+poistomäärät+ovat+oire+jostakin+hallitsemattomasta+moderoinnista,+ei+niinkään+kirjoittajien+ymmärryksen+määrästä.+Ajallaan+tietty+sallimus+antaa+paremman+tuloksen+käytäntöihin.+Turhanviestittäjät+ymmärtäisivät+paikkansa+toisinkin+näin.+Ehkä+on+vaikeaa+tiettyjen+tahojen+ymmärtää,+mutta+laitoin+vain+heittona+keskusteluun,+sillä+täällähän+saattaa+olla+abejakin?
17.02.2018 19:56
Hyvin+toi+aloitus+mieleeni+1970+luvulla+pidetyt+penkkarit+Moisionkadun+koululta+mieleeni.+Minulla+on+tuon+vuosikymmenen+puolenvälin+valokuvia+muisteloni+virkistämiseksi+muutamia.+Varma+tieto+ainakin+on,+että+1973-1975+oli+vielä+hevosajelut.+Taidettiin+sitten+joskus+myöhemmin+siirtyä+kuorma-autojen+laitalavoille.+Tunnelma+oli+aina+omanlaisensa+ja+hyvä.+Varmasti+on+vielä+nykypäivinäkin.+
Juna+ja+metroajelut+ovat+varmaan+unikuvia.+Olen+sitä+mieltä,+että+saattoi+olla+viimeinen+rekiajelu+tuo+1975?
Seuraava+kuva+on+netistä+löytynyt.+Omia+kuviani+en+ole+nettiin+jakanut.
http://raviradat.multiedition.fi/gallery/album306/WorkCentre_C226_20080218_165531
Onnea,+ja+tiedon+vahvaa+käyttelyä+abeille+kirjoituksiin.
17.02.2018 19:18
Muistanpa+hyvinkin+hänet,+vaikka+nuori+olinkin+tuolloin.+Tuo+lapamato+muuten+lähtee+eräällä+luonnonlääkkeelläkin.+Sen+käytössä+on+oltava+vaan+annostelusta+tarpeeksi+tietävä,+sillä+suuremmilla+annoksilla+se+aiheuttaa+myrkytyksen.+Eikä+ole+väkijuomasta+kyse;)
Sushi-innostuksesta+sen+verran,+että+ko.+ruoka+valmistetaan+etupäässä+lohikaloista.+Ne+eivät+lapamadon+toukkia+kanna.+Lisäksi+sitruunalla+kypsennys+tappaa+myös+lapamadon+toukat+tykkänään.
04.02.2018 15:45
Asiallinen+ja+täysin+paikkansa+pitävä+vastaus+sinulta.+Epäkohteliasta+täällä+on+asiaa+tietämättömien+ja+ymmärtämättömien+nimellä+moittia+toisten+työelämän+valintoja.+Ja+jos+uskoo+miljonääriksi+tulevansa,+siitä+vaan+yrittämään;)
03.02.2018 18:55
Ihan+hyvin+totesit.+Lieksa+palstan+keskustelussa+on+se+ongelma,+että+mennään+liikaa+henkilökohtaisuuksiin+ja+ns.+rotuihin.+Liikaa+iholle.+Asioista+olisi+keskusteltava,+ja+ilman+syyttelyä+yhtään+mitään+osapuolta+kohtaan.+En+puhdas+pulmunen+ole+minä,+mutta+kukapa+olisi.+Olen+metsän+mies.+Ymmärrän+vuosirenkaat.+Ainakin+keskivartaloni+kohdalla;)+Tammikuun+olen+yrittänyt+laihduttaa.+Naurua.
Lieksan+hiihtoladut+ovat+varmaan+hyvässä+kunnossa.+Pitäisi+käydä+tarkkailemassa,+kuten+nuorempana+tein+kolme+kertaa+viikossa.+Monella+hiekkarannallakin+tuli+käytyä.+Yhdellä+on+tehty+perillisiäkin;)
Eniten+ihmettelen+niitä+henkilöitä,+jotka+ovat+sietokyvyltään+keskustelun+suhteen+suppeita.+Lyhyet+ilmaisut+ja+siten+pyrkivät+kommentit+jäävät+liian+ymmärtämättömyyden+sumuun+siinä+suhteessa,+että+se+ei+tuo+avartuvaa+näkemystä+keskustelukumppanin+perinpohjaisesta+tarkoituksesta.
26.01.2018 20:37
Aika+vaikeaa+on+tietenkin+tarkemmin+pohdiskellen+hyvin+suhteellinen+käsite.+Tosi+vaikeaa+jos+ei+tiedä+miten+viestin+lähde+ja+lähtöpiste+selvitetään.+Vastaavasti+erittäin+helppoa,+jos+käytössä+on+tarpeelliset+resurssit+tarvittaessa.+Tutkivalla+viranomaisella,+tässä+tapauksessa+poliisilla,+on.+Jos+on+perusteltua+syytä+olettaa+rikoksen+tapahtuneen,+palveluntarjoajilla+on+velvollisuus+avata+tutkinnalle+viestin+binäärinen+jälki,+jonka+alan+parhaat+ammattilaiset+jäljittävät+eksytyspalvelimienkin+läpi.+
Eli+ei+ole+ollenkaan+mahdotonta+käytännössä.
Ja+kuten+edellä+totesin,+oikeusprosessissa+vastaajan+todistelulla+ei+ole+kovin+merkitystä,+ettei+hän+tiennyt+kenestä+on+kyse.+Uhkaus+on+rikos+joka+kohdistuu+kuitenkin+nimimerkin+takana+olevaan+oikeaan+henkilöön,+ja+sillä+on+merkitystä+onko+uhkaus+aiheuttanut+kantajalle+haittaa.
Myös+se+kannattaa+ottaa+huomioon,+että+syytteen+nostanut+tulee+myös+oikealta+nimeltään+vastaajan+tietoisuuteen,+että+silloin+viimeistään+uhkaaja+on+tietoinen,+ketä+uhkasi.+
Vaikea+ja+hermoja+raastava+tapahtumaketju+toki+osapuolille+tuollaisesta+prosessista+tulee,+ken+sille+tielle+lähtee,+mutta+näin+se+vaan+on,+minun+käsittääkseni.
24.01.2018 23:00
Olen+hieman+eri+linjoilla+tässä+asiassa.
Mielestäni+nimimerkin+takana+oleva+henkilö+voi+nostaa+syytteen.+Nimimerkki+ei+suojaa+uhkaajaa,+eikä+nimimerkkiä+uhanneelta+henkilöltä+poistu+rikosoikeudellinen+vastuu+uhkauksen+osalta+sillä+perusteella,+että+hän+uhkaisi+vain+nimimerkkiä,+eikä+tunnettua,+tiettyä+henkilöä.+Oikeus+katsoo,+että+uhkaus+on+kuitenkin+tapahtunut+ja+se+ei+pohdi+sitä,+tietääkö+uhkaaja+todellisuudessa+nimimerkin+oikean+henkilöllisyyden.
Kyse+on+siitä+tunteeko+uhattu+oikeaa+pelkoa,+ja+onko+hänelle+merkittävää+haitta+uhkauksesta.+Siitäkin+huolimatta,+että+uhattu+olisi+vain+nimimerkki,+anonyymi+näennäisesti,+koska+nimimerkinkin+takana+on+aito+henkilö,+jonka+tuntema+haitta+on+oleellista+tässä+asiassa.
Eli+kannattaa+olla+varovainen+kommenteissaan,+jos+ne+menevät+liian+pitkälle.+Laiton+tappouhkaus+on+jo+niin+rankka,+että+siitä+voi+olla+maksimirangaistus+kaksi+vuotta+vankeutta.+Sakkoa+siitä+ainakin+saa+käräjillä+ja+merkinnän+rikosrekisteriin.+Jos+nimimerkki+voi+näyttää+oikeudessa+toteen+merkittävän+haitan,+hän+on+asianomistajana+voiton+puolella.+Että+tämä+kaikille+äkkipikaisen+luonteen+omaaville+annettakoon+tiedoksi.+Kannattaa+mennä+vihanhallintakurssille,+tai+olla+kirjoittelematta+tänne+mitään,+jos+ei+pysty+itseään+hillitsemään+ja+käyttäytymään+ihmismäisen+kohteliaasti.
Aika+ihmeellinen+tuo+lakitermi+laiton+uhkaus.+Se+selkiintyy+kun+lukaisette+tämän.
https://yle.fi/uutiset/3-6081265
24.01.2018 21:50
13 / 31