Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

221

1. En+tiedä,+onko+tämän+kommentin+tarkoitus+osoittaa,+että+puhutaanhan+siellä+myös+ihmisen+vanhurskaudesta.+Jos+on+ja+vaikka+ei+olisikaan,+(oletan+että+on)+olet+oikeassa,+ilmaisin+asian+huonosti,+sanoohan+Paavali+selvästi,+että+yhden+ihmisen+vanhurskauden+teko+koitui+kaikille+vanhurskauttamiseksi.Edellisen+kommenttini+pointti+ei+kuitenkaan+muutu,+koska+Kristus+ei+ollut+pelkästään+ihminen,+sen+olen+jo+aiemmissa+kommenteissa+selvästi+osoittanut.+Tätä+tarkoitin+myös+sanoessani,+että+Raamattu+ei+puhu+(pelkän)+ihmisen+vanhurskaudesta,+vaan+Kristuksen+jumaluus+(Jumalan+vanhurskaus)+on+välttämätön,+jotta+sovitus+oli+riittävä.+Paavalin+tarkoitus+tässä+on+korostaa+nimenomaan+sitä,+että+Kristuksessa+(joka+oli+(myös)+ihminen)+sovitettiin+Adamin+(joka+oli+ihminen)+lankeemus+ja+tehdä+näin+asia+helposti+ymmärrettäväksi.+Totuus+siis+on,+niinkuin+Paavali+itsekin+todistaa+(2.+Kor.+5:19,+21),+että+Kristus+ei+ollut+pelkästään+ihminen+(vaikka+oli+sitäkin),+vaan+totinen+Jumala+ja+totinen+ihminen+yhtäaikaa.+Näin+Jumala+pystyi+sovittamaan+maailman+itsensä+kanssa+täydellisenä,+äärettömänä+ja+ikuisena+uhrina,+jonka+sovitus+riittää+vaikka+kaikkien+ihmisten+kaikille+synneille+ja+vaikka+miljoona+kertaa+isommalle+määrälle.KESILLE+VASTAUS+MYÖS+TÄSSÄ+SAMASSA+KOMMENTISSA:+En+viitsi+puuttua+turhiin+jaarituksiin,+mitä+mielestäni+on+tuo+Israelin+korostaminen.+Kaikki+tuomitaan+samalla+tavalla+ja+piste.+JOKAINEN+tuomitaan+tekojensa+mukaan+ilman+mitään+eroitusta,+piste.+Jokainen+pelastuu+uskon+kautta+Kristukseen,+Juutalaiset+ja+pakanat,+piste.+Nämä+on+niin+selviä+raamatun+oppeja,+ettei+niistä+kannata+edes+keskustella.En+siis+aio+haaskata+aikaani+ja+kommentoida+tätä+Israel+-asiaa+enempää,+ellet+kerää+kattavaa+raamatullista+todistusta+siitä,+että+kaikkia+ei+tuomitakkaan+samalla+tavalla+tai+että+kukaan+muu+ei+pelastukkaan+kuin+Israel+(tämä+jää+mielestäni+muutenkin+epäselväksi,+kumpaa+tarkoitat).+Ja+miten+aiot+pyyhkiä+raamatusta+pois+kaikki+ne+jakeet,+joissa+puhutaan,+että+pakanatkin+pelastuvat+tai+että+kaikki+(tämä+sisältää+myös+Israelin)+saavat+tekojensa+mukaan?+En+usko,+että+tulet+tässä+onnistumaan,+koska+Raamattu+ei+tunne+sellaista+oppia+Israelista,+mitä+yrität+(ellen+taas+ymmärtänyt+väärin)+selittää.+Ja+kattava+raamatullinen+todiste+ei+ole+yksi+jae+roomalaiskirjeestä,+joka+on+lisäksi+asiayhteydestä+irrotettu+ja+joka+sellaisenaan+on+ristiriidassa+koko+muun+Raamatun+kanssa.+Mitään+oikeata+todistusaineistoa+en+ole+vielä+nähnyt.
  2. Pötypuhetta.+Ja+olen+tuohtunut+ja+kiihtynytkin+siitä,+miten+jotkut+viitsivät+raiskata+totuutta.+Niin+oli+Jeesuskin+esim.+ajaessaan+roistot+pois+temppelistä+ja+paljon+muussakin,+ja+se+on+oikein+vihata+valhetta.+Valheesi+on+vielä+niin+ovelaa,+että+joku,+joka+ei+tunne+Raamattua+hyvin,+saattaa+mennä+ansaan.Ymmärrätkö,+että+Raamattu+puhuu+Jumalan+vanhurskaudesta+kokoajan?+Ei+ihmisen+vanhurskaudesta.+Jokainen+ihminen+syntyy+ilman+tekosyntejä+tänne,+ja+jos+Jeesus+oli+vain+pelkkä+ihminen,+Hän+olisi+langennut+ihan+yhtä+varmasti+kuin+sinä+ja+minäkin.+Ja+jos+Jeesus+olisi+ihminen,+ei+kysymys+olisi+Jumalan+Vanhurskaudesta.+Ja+jos+Jeesus+olisi+ihminen,+eikä+Jumala+ja+sellaisena+(moraalisesti)+täydellinen+(minkä+tiedämme+olevan+mahdottomuus),+olisi+Hän+ehkä+sovittanut+yhden+ihmisen+synnit,+mutta+lunastus+oli+tehtävä+KOKO+IHMISKUNNAN+puolesta,+eikä+siksi+ollut+riittävää,+että+joku+pelkkä+ihminen+olisi+ollut+uhri,+koska+uhrin+piti+olla+ÄÄRETÖN+ja+TÄYDELLINEN+(+=+sovituksen+tulee+kattaa+koko+se+ääretön+katastrofi,+mikä+syntiinlankeemuksesta+seurasi)+samalla+kun+se+kuitenkin+oli+ihminen,+koska+juuri+mainitsemasi+hammas+hampaasta+-tekniikka+sovittaa+vain+yhden,+ei+montaa,+eikä+sekään+pysty+todellisesti+sovittamaan+ketään.+Ja+kuka+muu+on+ääretön+ja+täydellinen,+kuin+Jumala+itse?+Ei+kukaan.+Vaikka+uhrikaritsan+piti+Mooseksen+lain+mukaan+olla+viaton,+se+ei+kuitenkaan+ollut+ÄÄRETÖN+eikä+TÄYDELLINEN.+Jeesus+oli+ihminen,+siksi+Hän+pystyi+sovittamaan+meidät+ihmiset,+mutta+ei+vain+ihminen,+vaan+myös+Jumala,+koska+sovituksen+piti+olla+ääretön+ja+täydellinen,+eikä+ole+olemassa+mitään+muuta+äärettömästi+arvokasta+ja+täydellistä,+kuin+Jumala.+Ihmisen+vanhurskaus+ei+riitä+ihmiskunnan+sovitukseen,+pelkästään+JUMALAN+VANHURSKAUS+riittää.+Jumala+ei+tehnyt+Jeesusksesta+mitään+pikkujumalaa+jälkeenpäin+tai+vasta+sitten,+kun+Hän+oli+elänyt+synnittömän+elämän,+se+on+pötypuhetta.Jos+Jeesus+ei+ollut+Jumala,+hän+olisi+kyllä+pelastanut+oman+nahkansa+synnittömällä+elämällä,+mutta+ei+muita.+Se+on+selvä+Raamatun+oppi.Sitten:+Jeesus+ei+noussut+ylös+missään+henkiruumiissa.+Raamattu+sanoo+selvästi,+että+Kristuksen+ylösnousemus+oli+ruumiillinen,+niinkuin+Jeesus+Kristus+sanoo+opetuslapsille,+että+laittakaa+vaikka+kätenne+haavoihini+ja+todetkaa,+että+en+ole+henki.+Lakkaa+jo+vääristelemästä+Jumalan+sanaa+ja+tee+parannus.Jumalan+ei+tarvinnut+todistella+mitään+ihmisille,+että+Kristuksen+veri+riitti,+koska+Hän+itse+sovitti+ihmisen,+Hän+itse+oli+koko+homman+subjekti.+Jumalan+ei+tarvinnut+todistella,+koska+Hän+on+Jumala,+Herrain+Herra+ja+Kuningasten+Kuningas,+joka+on+IKUINEN+ja+tiesi+varmasti,+että+Hänen+suunnitelmansa+tulee+kyllä+onnistumaan.+Siinä+ei+ollut+hitustakaan+epävarmuutta.2.+Kor.+5:19.+Sillä+Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa+eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan,+ja+hän+uskoi+meille+sovituksen+sanan.+21.+Sen,+joka+ei+synnistä+tiennyt,+hän+meidän+tähtemme+teki+synniksi,+että+me+hänessä+tulisimme+Jumalan+vanhurskaudeksi.+Joh.+1:1+Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala.14+Ja+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme,+ja+me+katselimme+hänen+kirkkauttansa,+senkaltaista+kirkkautta,+kuin+ainokaisella+Pojalla+on+Isältä;+ja+hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.Ole+hyvä+ja+lakkaa+vääristelemästä+totuutta.+Jos+et+aio+itse+tehdä+parannusta,+niin+älä+ainakaan+vie+muita+mukanasi+kadotukseen.
  3. Joo-o.+Onko+vielä+muuta?+Agendasi+on+huomattu.+Ensin+yritit+vesittää+Pyhän+Hengen+jumaluuden+(siinä(kään)+onnistumatta),+mutta+todellinen+agendasi+on,+ettei+Jumalalla+ole+kuin+yksi+persoona,+mikä+jo+itsessään+on+Jeesuksen+puheiden+valossa+pötypuhetta,+koska+Hän+itse+on+omien+puheidensa+mukaan+Jumala+ja+sen+lisäksi+yksi+Isän+kanssa.+Voit+penkoa+vaikka+kaikki+historian+epäjumalat+ja+tuoda+ne+tänne+ihmisten+ihasteltavaksi,+se+ei+tule+poistamaan+Jeesuksen+omia+sanoja,+eikä+Jeesuksen+seuraajien+sanoja,+joita+et+voi+pyyhkiä+pois,+koska+ne+voidaan+niin+selvästi+jäljittää+ja+todentaa+historiallisiksi+dokumenteiksi.+Epäjumalia+on+aina+ollut+ja+tulee+olemaan+ja+oli+ne+sitten+miten+lähellä+Tosi+Jumalan+piirteitä+hyvänsä,+ne+eivät+tule+muuttamaan+Jeesuksen,+Paavalin,+Pietarin,+Johanneksen+ja+muiden+puheita.+Ja+oli+ne+miten+lähellä+Tosi+Jumalaa+hyvänsä,+Jumala+vihaa+niitä,+koska+ne+ovat+epäjumalia.+Varmaan+sanot+senkin,+että+uusi+testamentti+on+perverssi,+eikä+pidä+paikkaansa?+Varo+sanojasi,+äläkä+pilkkaa+Herraa.+Isä+ei+luonut+Jeesusta+(ei+luotu+olento,+niin+kuin+me)+ja+sitä+paitsi,+sinä+et+selvästikkään+tunne+Jeesusta,+koska+et+ymmärrä+selvää+Jumalan+sanaa+ja+halveksut+Häntä+mielipiteilläsi,+jotka+olen+jo+osoittanut+vääriksi.+Jos+tuntee+Jeesuksen,+uskoo+Hänen+sanaansa+ja+tietää,+että+Hän+on+Jumala,+eikä+ole+mitään+eri+tasojen+jumaluuksia,+se+on+höpöhöpöpuhetta.+Joku+joko+on+Jumala+tai+ei+ole.+Ja+koska+sanot,+ettei+Hän+ole+Jumala,+vastoin+Hänen+omia+ja+muiden+Raamatun+henkilöiden+selviä+sanoja,+teet+Hänestä+pahimmanlaisen+perkeleen+ja+saatanan,+joka+yrittää+viedä+Isä+Jumalan+asemaa.+Häpeä+ja+tee+parannus.+Jos+tuntisit+Jeesuksen,+et+vääristelisi+Hänen+sanojaan.+Jeesuksella+ei+ollut+tarvetta+kopioida+mitään+Egyptin+jumalia+tai+viedä+Isän+asemaa,+usko+pois,+koska+Hän+oli+Jumala.+Sitä+paitsi,+jos+olet+Jehovan+Todistaja,+niin+tiedä+se,+että+ihminen+ei+sovita+kenenkään+syntejä.+Jos+Jeesus+oli+pelkkä+ihminen,+helvettiin+mennään+koko+porukka.+Ja+lakkaa+vääristelemästä+Jumalan+sanaa,+niin+kuin+jehovalaiset(kin)+yleensä+tekevät,+koska+tulet+vastaamaan+siitä+Kristukselle+tuomiopäivänä.+Ja+lakkaa+viemästä+Kristuksen+kunniaa+jollain+Egyptin+epäjumalilla.+Jeesuksen+(täysin)+selvien+puheiden+mukaan+Jumalalla+on+AINAKIN+kaksi+persoonaa,+ellet+sitä+usko,+niin+en+voi+sinua+auttaa,+koska+sinun+todellinen+ongelmasi+ei+ole+se,+että+Jumalalla+on+kolme+persoonaa,+vaan+se,+että+niitä+on+enemmän+kuin+yksi+(mahtaisikohan+kaksipersoonaisellekin+jumalalle+löytyä+jostain+joku+klooni?+Ehkä+jostain+etelä-amerikan+intiaanien+epäjumalista??).+Kastekäskykin+on+päivänselvä,+kristillisessä+kasteessa+kun+kastetaan+ihminen+Jumalaan.+Siinä+Jeesus+mainitsee+myös+Pyhän+Hengen+ja+muu+Raamattu+puhuu+aivan+selvää+kieltä,+vaikkei+Jeesus+olisi+sitä+maininnutkaan.Jeesus+sanoo:Joh.+8:38+Minä+puhun,+mitä+minä+olen+nähnyt+Isäni+tykönä;+niin+tekin+teette,+mitä+olette+kuulleet+omalta+isältänne."39+He+vastasivat+ja+sanoivat+hänelle:+"Aabraham+on+meidän+isämme".+Jeesus+sanoi+heille:+"Jos+olisitte+Aabrahamin+lapsia,+niin+te+tekisitte+Aabrahamin+tekoja.40+Mutta+nyt+te+tavoittelette+minua+tappaaksenne,+miestä,+joka+on+puhunut+teille+totuuden,+jonka+hän+on+kuullut+Jumalalta.+Niin+ei+Aabraham+tehnyt.41+Te+teette+isänne+tekoja."+He+sanoivat+hänelle:+"Me+emme+ole+aviorikoksesta+syntyneitä;+meillä+on+yksi+Isä,+Jumala".42+Jeesus+sanoi+heille:+"Jos+Jumala+olisi+teidän+Isänne,+niin+te+rakastaisitte+minua,+sillä+minä+olen+Jumalasta+lähtenyt+ja+tullut;+en+minä+ole+itsestäni+tullut,+vaan+hän+on+minut+lähettänyt.43+Minkätähden+te+ette+ymmärrä+minun+puhettani?+Sentähden,+että+te+ette+kärsi+kuulla+minun+sanaani.44+Te+olette+isästä+perkeleestä,+ja+isänne+himoja+te+tahdotte+noudattaa.+Hän+on+ollut+murhaaja+alusta+asti,+ja+totuudessa+hän+ei+pysy,+koska+hänessä+ei+totuutta+ole.+Kun+hän+puhuu+valhetta,+niin+hän+puhuu+omaansa,+sillä+hän+on+valhettelija+ja+sen+isä.45+Mutta+minua+te+ette+usko,+sentähden+että+minä+sanon+totuuden.46+Kuka+teistä+voi+näyttää+minut+syypääksi+syntiin?+Jos+minä+totuutta+puhun,+miksi+ette+minua+usko?47+Joka+on+Jumalasta,+se+kuulee+Jumalan+sanat.+Sentähden+te+ette+kuule,+koska+ette+ole+Jumalasta."Sama+Johannes,+joka+kirjoitti+Johanneksen+evankeliumin,+todistaa:1.+Joh.+5:11+Ja+tämä+on+se+todistus:+Jumala+on+antanut+meille+iankaikkisen+elämän,+ja+tämä+elämä+on+hänen+Pojassansa.12+Jolla+Poika+on,+sillä+on+elämä;+jolla+Jumalan+Poikaa+ei+ole,+sillä+ei+ole+elämää.20+Mutta+me+tiedämme,+että+Jumalan+Poika+on+tullut+ja+antanut+meille+ymmärryksen,+tunteaksemme+sen+Totisen;+ja+me+olemme+siinä+Totisessa,+hänen+Pojassansa,+Jeesuksessa+Kristuksessa.+Hän+on+totinen+Jumala+ja+iankaikkinen+elämä.Ellet+usko+Raamattuun,+niin+en+voi+sinua+auttaa.+Tee+parannus,+niin+tulet+tuntemaan+totuuden+ja+se+on+tekevä+sinut+vapaaksi,+niinkuiin+Jeesuskin+sanoi.
  4. 1.+Kor.+15:1+Veljet,+minä+johdatan+teidät+tuntemaan+sen+evankeliumin,+jonka+minä+teille+julistin,+jonka+te+myöskin+olette+ottaneet+vastaan+ja+jossa+myös+pysytte2+ja+jonka+kautta+te+myös+pelastutte,+jos+pidätte+siitä+kiinni+semmoisena,+kuin+minä+sen+teille+julistin,+ellette+turhaan+ole+uskoneet.3+Sillä+minä+annoin+teille+ennen+kaikkea+tiedoksi+sen,+minkä+itse+olin+saanut:+että+Kristus+on+kuollut+meidän+syntiemme+tähden,+kirjoitusten+mukaan,4+ja+että+hänet+haudattiin+ja+että+hän+nousi+kuolleista+kolmantena+päivänä,+kirjoitusten+mukaan,5+ja+että+hän+näyttäytyi+Keefaalle,+sitten+niille+kahdelletoista.6+Sen+jälkeen+hän+näyttäytyi+yhtä+haavaa+enemmälle+kuin+viidellesadalle+veljelle,+joista+useimmat+vielä+nytkin+ovat+elossa,+mutta+muutamat+ovat+nukkuneet+pois.7+Sen+jälkeen+hän+näyttäytyi+Jaakobille,+sitten+kaikille+apostoleille.8+Mutta+kaikkein+viimeiseksi+hän+näyttäytyi+minullekin,+joka+olen+ikäänkuin+keskensyntynyt.9+Sillä+minä+olen+apostoleista+halvin+enkä+ole+sen+arvoinen,+että+minua+apostoliksi+kutsutaan,+koska+olen+vainonnut+Jumalan+seurakuntaa.10+Mutta+Jumalan+armosta+minä+olen+se,+mikä+olen,+eikä+hänen+armonsa+minua+kohtaan+ole+ollut+turha,+vaan+enemmän+kuin+he+kaikki+minä+olen+työtä+tehnyt,+en+kuitenkaan+minä,+vaan+Jumalan+armo,+joka+on+minun+kanssani.11+Olinpa+siis+minä+tai+olivatpa+he:+näin+me+saarnaamme,+ja+näin+te+olette+uskoon+tulleet.12+Mutta+jos+Kristuksesta+saarnataan,+että+hän+on+noussut+kuolleista,+kuinka+muutamat+teistä+saattavat+sanoa,+ettei+kuolleitten+ylösnousemusta+ole?13+Vaan+jos+ei+ole+kuolleitten+ylösnousemusta,+ei+Kristuskaan+ole+noussut.14+Mutta+jos+Kristus+ei+ole+noussut+kuolleista,+turha+on+silloin+meidän+saarnamme,+turha+myös+teidän+uskonne;15+ja+silloin+meidät+myös+havaitaan+vääriksi+Jumalan+todistajiksi,+koska+olemme+todistaneet+Jumalaa+vastaan,+että+hän+on+herättänyt+Kristuksen,+jota+hän+ei+ole+herättänyt,+jos+kerran+kuolleita+ei+herätetä.16+Sillä+jos+kuolleita+ei+herätetä,+ei+Kristuskaan+ole+herätetty.17+Mutta+jos+Kristus+ei+ole+herätetty,+niin+teidän+uskonne+on+turha,+ja+te+olette+vielä+synneissänne.18+Ja+silloinhan+Kristuksessa+nukkuneetkin+olisivat+kadotetut.19+Jos+olemme+panneet+toivomme+Kristukseen+ainoastaan+tämän+elämän+ajaksi,+niin+olemme+kaikkia+muita+ihmisiä+surkuteltavammat.20+Mutta+nytpä+Kristus+on+noussut+kuolleista,+esikoisena+kuoloon+nukkuneista.21+Sillä+koska+kuolema+on+tullut+ihmisen+kautta,+niin+on+myöskin+kuolleitten+ylösnousemus+tullut+ihmisen+kautta.22+Sillä+niinkuin+kaikki+kuolevat+Aadamissa,+niin+myös+kaikki+tehdään+eläviksi+Kristuksessa,23+mutta+jokainen+vuorollaan:+esikoisena+Kristus,+sitten+Kristuksen+omat+hänen+tulemuksessaan
  5. Jatkoa+edelliseen...Joh.+10:30+Minä+ja+Isä+olemme+yhtä.31+Niin+juutalaiset+ottivat+taas+kiviä+maasta+kivittääksensä+hänet.32+Jeesus+vastasi+heille:+"Minä+olen+näyttänyt+teille+monta+hyvää+tekoa,+jotka+ovat+Isästä;+mikä+niistä+on+se,+jonka+tähden+te+tahdotte+minut+kivittää?"33+Juutalaiset+vastasivat+hänelle:+"Hyvän+teon+tähden+me+emme+sinua+kivitä,+vaan+jumalanpilkan+tähden,+ja+koska+sinä,+joka+olet+ihminen,+teet+itsesi+Jumalaksi".Omani:+Sama+toistuu+jälleen,+Jeesus+ilmoittaa+itseasiassa+olevansa+(yksi)+Jumala+(Isän+kanssa),+jolloin+juutalaiset+tahtovat+kivittää+hänet+jumalanpilkasta,+koska+eivät+usko+häntä.Apostolien+teot+28:28+Ottakaa+siis+itsestänne+vaari+ja+kaikesta+laumasta,+johon+Pyhä+Henki+on+teidät+pannut+kaitsijoiksi,+paimentamaan+Herran+seurakuntaa,+jonka+hän+omalla+verellänsä+on+itselleen+ansainnut.Omani:+Herra+(Jumala)+on+omalla+verellään+lunastanut+lauman.+Kyseessä+on+Jeesus+Kristus,+Jumala.Room.+9:5+heidän+(OMANI:juutalaisten)+ovat+isät,+ja+heistä+on+Kristus+lihan+puolesta,+hän,+joka+on+yli+kaiken,+Jumala,+ylistetty+iankaikkisesti,+amen!Omani:+Paavali+vahvistaa+Kristuksen+jumaluuden.Jeesus+oli+siis+sekä+Jumala,+että+Isän+kanssa+yhtä,+eli+Jumala+siis+voi+olla+yksi,+mutta+silti+omata+kolme+persoonaa.Jeesus+Kristus+sanoo+Johanneksen+evankeliumin+10:30:”Minä+ja+Isä+olemme+yksi”Ellet+tunnusta+uutta+testamenttia+Jumalan+ilmoitukseksi,+ei+meidän+kannata+jatkaa+keskustelua,+koska+ei+ole+yhteistä+pohjaa+sille.+Jos+taas+tunnustat,+etkä+usko,+että+Jeesus+on+Jumala+näiden+todistusten+jälkeen,+en+voi+sinua+auttaa.+Tee+parannus+ja+usko+evankeliumi.1.+Kor.+6:9+Vai+ettekö+tiedä,+etteivät+väärät+saa+periä+Jumalan+valtakuntaa?+Älkää+eksykö.+Eivät+huorintekijät,+ei+epäjumalanpalvelijat,+ei+avionrikkojat,+ei+hekumoitsijat+eikä+miehimykset,10+eivät+varkaat,+ei+ahneet,+ei+juomarit,+ei+pilkkaajat+eivätkä+anastajat+saa+periä+Jumalan+valtakuntaa.Ilm.+21:8+Mutta+pelkurien+ja+epäuskoisten+ja+saastaisten+ja+murhaajien+ja+huorintekijäin+ja+velhojen+ja+epäjumalanpalvelijain+ja+kaikkien+valhettelijain+osa+on+oleva+siinä+järvessä,+joka+tulta+ja+tulikiveä+palaa;+tämä+on+toinen+kuolema."Luukas+13:1+Samaan+aikaan+oli+saapuvilla+muutamia,+jotka+kertoivat+hänelle+niistä+galilealaisista,+joiden+veren+Pilatus+oli+sekoittanut+heidän+uhriensa+vereen.2+Niin+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Luuletteko,+että+nämä+galilealaiset+olivat+syntisemmät+kuin+kaikki+muut+galilealaiset,+koska+he+saivat+kärsiä+tämän?3+Eivät+olleet,+sanon+minä+teille,+mutta+ellette+tee+parannusta,+niin+samoin+te+kaikki+hukutte.4+Taikka+ne+kahdeksantoista,+jotka+saivat+surmansa,+kun+torni+Siloassa+kaatui+heidän+päällensä,+luuletteko,+että+he+olivat+syyllisemmät+kuin+kaikki+muut+ihmiset,+jotka+Jerusalemissa+asuvat?5+Eivät+olleet,+sanon+minä+teille,+mutta+ellette+tee+parannusta,+niin+samoin+te+kaikki+hukutte."Joh.+3:12+Jos+ette+usko,+kun+minä+puhun+teille+maallisista,+kuinka+te+uskoisitte,+jos+minä+puhun+teille+taivaallisista?13+Ei+kukaan+ole+noussut+ylös+taivaaseen,+paitsi+hän,+joka+taivaasta+tuli+alas,+Ihmisen+Poika,+joka+on+taivaassa.14+Ja+niinkuin+Mooses+ylensi+käärmeen+erämaassa,+niin+pitää+Ihmisen+Poika+ylennettämän,15+että+jokaisella,+joka+häneen+uskoo,+olisi+iankaikkinen+elämä.16+Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.17+Sillä+ei+Jumala+lähettänyt+Poikaansa+maailmaan+tuomitsemaan+maailmaa,+vaan+sitä+varten,+että+maailma+hänen+kauttansa+pelastuisi.18+Joka+uskoo+häneen,+sitä+ei+tuomita;+mutta+joka+ei+usko,+se+on+jo+tuomittu,+koska+hän+ei+ole+uskonut+Jumalan+ainokaisen+Pojan+nimeen.19+Mutta+tämä+on+tuomio,+että+valkeus+on+tullut+maailmaan,+ja+ihmiset+rakastivat+pimeyttä+enemmän+kuin+valkeutta;+sillä+heidän+tekonsa+olivat+pahat.20+Sillä+jokainen,+joka+pahaa+tekee,+vihaa+valkeutta+eikä+tule+valkeuteen,+ettei+hänen+tekojansa+nuhdeltaisi.21+Mutta+joka+totuuden+tekee,+se+tulee+valkeuteen,+että+hänen+tekonsa+tulisivat+julki,+sillä+ne+ovat+Jumalassa+tehdyt."Omanani:Tehkää+siis+parannus,+koska+kukapa+meistä+voisi+sanoa,+ettei+ole+koskaan+VALEHDELLUT,+AHNEHTINUT,+tai+syyllistynyt+EPÄJUMALANPALVONTAAN.+Sydänten+Tuntijaa+ette+petä,+vaan+vastaatte+Hänelle+kerran+Kristuksen+tuomioistuimen+edessä.+Yksi+sovittamaton+synti+ja+sinut+tuomitaan+HELVETTIIN,+eikä+kysymys+ole+mistään+päivän+tuomiosta,+vaan+IKUISUUDESTA.+Kukaan+ei+pelastu+Mooseksen+lakia+noudattamalla+tai+hyviä+tekoja+tekemällä,+koska+Jumala+on+TÄYDELLISEN+OIKEUDENMUKAINEN,+ja+SYNTI+on+RIKOS+TÄYDELLISTÄ+JUMALAA+VASTAAN,+eikä+PYHÄ+JUMALA+SIEDÄ+MITÄÄN+EPÄPUHDASTA,+VAAN+SE+TUOMITAAN+HELVETTIIN.+JUMALA+KUITENKIN+RAKKAUDESSAAN+KÄRSI+SINULLE+KUULUVAN+TUOMION+JEESUKSESSA+KRISTUKSESSA,+JOTTA+VOISIT+PERIÄ+TAIVAAN,+JOSSA+SAAMME+VIETTÄÄ+JUMALAN+LÄSNÄOLOSSA+JA+nauttia+täydellisestä+onnesta,+ilosta,+rakkaudesta,+täyttymyksestä+ja+rauhasta+IKUISESTI.+TEE+SIIS+PARANNUS,+KÄÄNNY+SIIS+SYNNEISTÄSI,+KÄÄNNY+KRISTUKSEN+PUOLEEN+JA+USKO+EVANKELIUMI!
  6. Ihan+tiedoksi+vain,+ei+kannata+yrittää+käsitellä+niitä+muitakaan+jakeita,+et+tule+löytämään+mitään+todistetta,+joka+kumoaisi+Jeesuksen+tai+Pyhän+Hengen+Jumaluuden.+Luulen,+että+sitä+on+viimeisen+2000+vuoden+aikana+pari+kertaa+yritetty+siinä+onnistumatta.Eli+sinun+pointtisi+on+se,+että+koska+Jumala+on+yksi,+ei+ole+olemassa+kolminaisuutta?+Toisinsanoen+olet+siis+sitä+mieltä,+että+Jeesuskaan+ei+ollut+Jumala.+Eli+ilmeisestikään+et+ole+kristitty.+Ei+tarvitse+vastata,+mutta+oletan,+että+juutalainen,+muslimi+tai+joku+joka+haluaa+vain+näyttää+oman+älykkyytensä+turhalla+väittelyllä?+Vaikuttaa+kuitenkin,+että+pidät+vanhaa+testamenttia+Jumalan+ilmoituksena,+joten+oletan,+että+olet+jompikumpi+kahdesta+ensin+mainitusta.Kiitos+valaisevista+vanhan+testamentin+kohdistasi,+sanon+niihin+aamenen.+Totean+kuitenkin,+että+Mormonit+ajattelevat,+että+kaikki+kolme+Jumalan+persoonaa+eivät+itseasiassa+ole+yksi+Jumala,+vaan+erilliset+jumalat,+näin+ei+kristityt+kuitenkaan+ajattele,+vaikka+nämä+sanat+yrität+kristittyjen+suuhun+laittaa+(tai+ainakin+väität,+ettei+Jumala+voi+olla+kolmiyhteinen+olemalla+samalla+yksi).+Myöskin,+Egyptin+jumalat+eivät+mitenkään+liity+aiheeseen+(kolminaisuus)+muuten+kuin+siten,+että+ne+olivat+epäjumalia.+Herra+ei+koskaan+vihannut+heidän+kolmiyhteyttään,+vaan+Jumala+vihasi+sitä,+että+ihmiset+rikkoivat+käskyä+”Minä+olen+Herra,+sinun+Jumalasi”.+Tämän+(monijumalaisuuden)+lainaamasi+Mooseksen+lain+kohta+kieltää.+Uusi+testamentti+ei+kuitenkaan+ole+ristiriidassa+em.+lain+kanssa,+koska+uusi+testamentti+myös+sanoo,+että+Jumala+on+yksi+(Jaak.+2:19,+Gal.+3:20,+Room.+3:30,+Joh.+10:30).+Mitä+tulee+Jeesuksen+jumaluuteen,+sehän+nyt+on+niin+päivänselvä+asia+UT:n+valossa,+että+ihmettelen,+miten+joku+ilmeisesti+kohtuu+hyvin+Raamatun+tunteva+voi+väittää,+ettei+Jeesus+ollut+Jumala.+Olettamukseni+on,+että+et+pidä+uutta+testamenttia+Jumalan+ilmoituksena.+Jos+näin+on,+niin+en+voi+auttaa,+mutta+voin+todeta,+että+tee+parannus+ja+usko+evankeliumi.+Tiedät+kyllä+ennustukset+Messiaasta,+tiedät+myös,+että+ne+sopivat+Jeesukseen,+tiedät+senkin,+että+Jeesus+eli,+tiedät+senkin,+että+Jeesus+naulittiin+ristille.Johannes+todistaa+Jeesuksesta:Joh.+1:1+Alussa+oli+Sana,+ja+Sana+oli+Jumalan+tykönä,+ja+Sana+oli+Jumala.2+Hän+oli+alussa+Jumalan+tykönä.3+Kaikki+on+saanut+syntynsä+hänen+kauttaan,+ja+ilman+häntä+ei+ole+syntynyt+mitään,+mikä+syntynyt+on.4+Hänessä+oli+elämä,+ja+elämä+oli+ihmisten+valkeus.5+Ja+valkeus+loistaa+pimeydessä,+ja+pimeys+ei+sitä+käsittänyt.14+Ja+Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme,+ja+me+katselimme+hänen+kirkkauttansa,+senkaltaista+kirkkautta,+kuin+ainokaisella+Pojalla+on+Isältä;+ja+hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.Omani:+Johannes+piti+aivan+päivänselvänä+asiana+Jeesuksen+Jumaluutta.Joh.+8:+(Käännös+Biblia,+koska+se+on+alkutekstin+mukainen+tässä)56+Aabraham,+teidän+isänne,+riemuitsi+siitä,+että+hän+oli+näkevä+minun+päiväni;+ja+hän+näki+sen+ja+iloitsi."57+Niin+juutalaiset+sanoivat+hänelle:+"Et+ole+vielä+viidenkymmenen+vuoden+vanha,+ja+olet+nähnyt+Aabrahamin!"58+Jesus+sanoi+heille:+totisesti,+totisesti+sanon+minä+teille:+ennenkuin+Abraham+olikaan,+olen+minä.59+Silloin+he+poimivat+kiviä+heittääksensä+häntä+niillä;+mutta+Jeesus+lymysi+ja+lähti+pyhäköstä.Omaani:+Miksi+juutalaiset+tahtoivat+kivittää+Jeesuksen?+Koska+hän+teki+itsensä+Jumalaksi+ja+niin+kuin+tiedät,+Jumalan+pilkkaamisella+ansaitsee+kuolemantuomion+Mooseksen+laissa.+Ongelma+ei+kuitenkaan+ollut+se,+etteikö+Jeesus+ollut+Jumala,+ongelma+oli+se,+että+juutalaiset+eivät+uskoneet+häntä.Joh.+14:6+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.7+Jos+te+olisitte+tunteneet+minut,+niin+te+tuntisitte+myös+minun+Isäni;+tästälähin+te+tunnette+hänet,+ja+te+olette+nähneet+hänet."8+Filippus+sanoi+hänelle:+"Herra,+näytä+meille+Isä,+niin+me+tyydymme".9+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Niin+kauan+aikaa+minä+olen+ollut+teidän+kanssanne,+etkä+sinä+tunne+minua,+Filippus!+Joka+on+nähnyt+minut,+on+nähnyt+Isän;+kuinka+sinä+sitten+sanot:+'Näytä+meille+Isä'?10+Etkö+usko,+että+minä+olen+Isässä,+ja+että+Isä+on+minussa?+Niitä+sanoja,+jotka+minä+teille+puhun,+minä+en+puhu+itsestäni;+ja+Isä,+joka+minussa+asuu,+tekee+teot,+jotka+ovat+hänen.11+Uskokaa+minua,+että+minä+olen+Isässä,+ja+että+Isä+on+minussa;+mutta+jos+ette,+niin+uskokaa+itse+tekojen+tähden.Omani:+”Joka+on+nähnyt+minut,+on+nähnyt+Isän”.+Tuohon+ei+ole+paljon+lisättävää.Joh.+20:28+Tuomas+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Minun+Herrani+ja+minun+Jumalani!"Omani:+Jeesus+ei+nuhdellut+Tuomasta+Jumalan+pilkasta.+Näitä+vastaavia+kohtia,+joissa+Jeesusta+palvotaan/rukoillaan+Jumalana,+on+useita,+joten+en+viitsi+muita+samantyyppisiä+laittaa.
  7. Alla+pari+Raamatunkohtaa,+mitä+nyt+tuli+mieleen.+Lisää+voi+katsoa+ao.+linkin+takaa,+jos+huvittaa.+Olen+vakuuttunut,+että+Herran+Henki,+Kristuksen+Henki+ei+ole+"voima",+vaan+Jumalan+Henki,+Pyhän+Kolminaisuuden+kolmas+persoona,+jolla+on+yksi+tahto+Isän+ja+Pojan+kanssa.+En+kuitenkaan+väitä,+että+ymmärtäisin+kolminaisuutta+täysin,+koska+kukaan+ei+ymmärrä,+eikä+kukaan+ymmärrä+sitäkään,+kuinka+ylipäänsä+voi+olla+yksi+siellä+missä+on+kaksi+(tämän+sanon+siksi,+ettei+joku+kolminaisuuden+vastustaja+sano,+että+ettehän+te+kolminaisuuden+tukijat+ymmärrä+edes+omaa+oppianne,+koska+ette+sitä+asiaa+tekään+kyllä+ymmärrä,+oli+niitä+persoonia+sitten+kaksi+tai+kolme).+Kyllä+se+sitten+selviää,+kun+päästään+Kristuksen+kanssa+hääaterialle.Matt.+28:19+Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+kastamalla+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen1.+Moos.+1:2+Ja+maa+oli+autio+ja+tyhjä,+ja+pimeys+oli+syvyyden+päällä,+ja+Jumalan+Henki+liikkui+vetten+päällä.2.+Kor.+3:15.+Vielä+tänäkin+päivänä,+kun+Moosesta+luetaan,+on+peite+heidän+sydämensä+päällä;16.+mutta+kun+heidän+sydämensä+kääntyy+Herran+tykö,+otetaan+peite+pois.17.+Sillä+Herra+on+Henki,+ja+missä+Herran+Henki+on,+siinä+on+vapaus.+Ap.+t.+5:3+Mutta+Pietari+sanoi:+"Ananias,+miksi+on+saatana+täyttänyt+sinun+sydämesi,+niin+että+koetit+pettää+Pyhää+Henkeä+ja+kätkit+osan+maatilan+hinnasta?4+Eikö+se+myymätönnä+ollut+sinun+omasi,+ja+eikö+myynnin+jälkeenkin+sen+hinta+ollut+sinun?+Miksi+päätit+sydämessäsi+tämän+tehdä?+Et+sinä+ole+valhetellut+ihmisille,+vaan+Jumalalle."https://www.gotquestions.org/Holy-Spirit-person.html
  8. Se+on+totta,+että+eksyttäjät+paljastuvat+aina+ja+kyllähän+niitä+on+paljon+paljastunutkin,+hedelmät+puhuvat+kyllä+puolestaan+näiden+väärien+profeettojen+kohdalla.+Samalla+tavalla+kuin+meitä+ei+tehdä+täydelliseksi+ennenkuin+olemme+taivaassa,+ei+myöskään+Pyhien+yhteys+ole+täydellinen+täällä+maan+päällä,+joten+jokainen+pikku+erimielisyys+tai+opin+poikkeama+eivät+heti+tarkoita,+että+toinen+on+niin+pahasti+väärässä,+että+ei+voi+pelastua.+Meissä+vaikuttava+synti+tekee+sen,+että+emme+koskaan+tule+olemaan+kaikkien+kanssa+yhtä+mieltä.+Siksi+olen+sitä+mieltä,+että+kannattaisi+mielummin+vaalia+jonkinlaista+yhteyttä+kuin+tuomita+toisiamme.+Luulen,+ettei+se+ole+mahdollista+meidän+herätysliikkeen+puitteissa,+ainakaan+vielä.+Ei+se+mitään+haittaa,+jos+näitä+juttuja+miettii,+niitä+kannattaakin+miettiä,+mutta+kannattaa+pyrkiä+vilpittömästi+totuuteen+ja+rukoilla+Jumalalta+johdatusta,+niin+ei+eksy.
  9. Mitä+tulee+totuuteen,+parit+Jeesuksen+sanat:Joh.+319+Mutta+tämä+on+tuomio,+että+valkeus+on+tullut+maailmaan,+ja+ihmiset+rakastivat+pimeyttä+enemmän+kuin+valkeutta;+sillä+heidän+tekonsa+olivat+pahat.20+Sillä+jokainen,+joka+pahaa+tekee,+vihaa+valkeutta+eikä+tule+valkeuteen,+ettei+hänen+tekojansa+nuhdeltaisi.21+Mutta+joka+totuuden+tekee,+se+tulee+valkeuteen,+että+hänen+tekonsa+tulisivat+julki,+sillä+ne+ovat+Jumalassa+tehdyt."Joh.+8:44,45 Te+olette+isästä+perkeleestä,+ja+isänne+himoja+te+tahdotte+noudattaa.+Hän+on+ollut+murhaaja+alusta+asti,+ja+totuudessa+hän+ei+pysy,+koska+hänessä+ei+totuutta+ole.+Kun+hän+puhuu+valhetta,+niin+hän+puhuu+omaansa,+sillä+hän+on+valhettelija+ja+sen+isä.+Mutta+minua+te+ette+usko,+sentähden+että+minä+sanon+totuuden.Joh.+14:6+ Jeesus+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+tie+ja+totuus+ja+elämä;+ei+kukaan+tule+Isän+tykö+muutoin+kuin+minun+kauttani.Ja+Paavalikin+tiesi+sanoa,+että+jokainen+ihminen+tietää+intuitiivisesti,+että+jokin+suurempi,+siis+Jumala+on+(pelkästään+jo+siitä,+että+on+luomakunta)+ja+jokainen+ihminen+sisimmissään+tietää,+mikä+on+oikein+ja+väärin+ja+tietää+esim.+valehdellessaan+tai+murhatessaan+tekevänsä+väärin:Room.+118+Sillä+Jumalan+viha+ilmestyy+taivaasta+kaikkea+ihmisten+jumalattomuutta+ja+vääryyttä+vastaan,+niiden,+jotka+pitävät+totuutta+vääryyden+vallassa,19+sentähden+että+se,+mikä+Jumalasta+voidaan+tietää,+on+ilmeistä+heidän+keskuudessaan;+sillä+Jumala+on+sen+heille+ilmoittanut.20+Sillä+hänen+näkymätön+olemuksensa,+hänen+iankaikkinen+voimansa+ja+jumalallisuutensa,+ovat,+kun+niitä+hänen+teoissansa+tarkataan,+maailman+luomisesta+asti+nähtävinä,+niin+etteivät+he+voi+millään+itseänsä+puolustaa,21+koska+he,+vaikka+ovat+tunteneet+Jumalan,+eivät+ole+häntä+Jumalana+kunnioittaneet+eivätkä+kiittäneet,+vaan+ovat+ajatuksiltansa+turhistuneet,+ja+heidän+ymmärtämätön+sydämensä+on+pimentynyt.22+Kehuessaan+viisaita+olevansa+he+ovat+tyhmiksi+tulleet23+ja+ovat+katoamattoman+Jumalan+kirkkauden+muuttaneet+katoavaisen+ihmisen+ja+lintujen+ja+nelijalkaisten+ja+matelevaisten+kuvan+kaltaiseksi.24+Sentähden+Jumala+on+heidät,+heidän+sydämensä+himoissa,+hyljännyt+saastaisuuteen,+häpäisemään+itse+omat+ruumiinsa,25+nuo,+jotka+ovat+vaihtaneet+Jumalan+totuuden+valheeseen+ja+kunnioittaneet+ja+palvelleet+luotua+enemmän+kuin+Luojaa,+joka+on+ylistetty+iankaikkisesti,+amen.26+Sentähden+Jumala+on+hyljännyt+heidät+häpeällisiin+himoihin;+sillä+heidän+naispuolensa+ovat+vaihtaneet+luonnollisen+yhteyden+luonnonvastaiseen;27+samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti.28+Ja+niinkuin+heille+ei+kelvannut+pitää+kiinni+Jumalan+tuntemisesta,+niin+Jumala+hylkäsi+heidät+heidän+kelvottoman+mielensä+valtaan,+tekemään+sopimattomia.29+He+ovat+täynnänsä+kaikkea+vääryyttä,+pahuutta,+ahneutta,+häijyyttä,+täynnä+kateutta,+murhaa,+riitaa,+petosta,+pahanilkisyyttä;30+ovat+korvaankuiskuttelijoita,+panettelijoita,+Jumalaa+vihaavaisia,+väkivaltaisia,+ylpeitä,+kerskailijoita,+pahankeksijöitä,+vanhemmilleen+tottelemattomia,31+vailla+ymmärrystä,+luotettavuutta,+rakkautta+ja+laupeutta;32+jotka,+vaikka+tuntevat+Jumalan+vanhurskaan+säädöksen,+että+ne,+jotka+senkaltaisia+tekevät,+ovat+kuoleman+ansainneet,+eivät+ainoastaan+itse+niitä+tee,+vaan+vieläpä+osoittavat+hyväksymistä+niille,+jotka+niitä+tekevät.
  10. "Fyysikoiden+"ei+mitään"+on+eri+asia+kuin+mitä+maallikot+ymmärtävät.+Fyysikoiden+ymmärrykselle+on+mahdollista+universumien+syntyminen+ilman+yliluonnollista+entiteettiä."Höpöhöpö.+Ei+mitään+on+ei+mitään+ja+sillä+sipuli,+aivan+yhtälailla+kuin+mersu+on+mersu,+ajoi+sillä+fyysikko+tai+maallikko.+Noista+linkkaamistani+videoista+asia+käy+selvästi+ilmi.+Sitä+on+turha+väännellä+miksikään.""Paljolle,+mitä+Raamattu+kertoo,+on+itseasiassa+olemassa+arkeologisia+todisteita.+Harmi+vaan,+että+ateistit+eivät+anna+kristittyjen+ja+juutalaisten+(lisäksi)+käyttää+samaa+argumenttia+kuin+itse+käyttävät,+että+vielä+ei+tiedetä+kaikkea,+eli+vielä+ei+ole+arkeologitkaan+löytäneet+kaikkia+todistusaineistoja.+Normaalia+ateistien+toimintaa."-Kuten+mitä+todisteita?+"Löydät+kyllä+kun+laitat+googleen+pari+hakusanaa.+En+vitsi+alkaa+linkkaamaan+tänne+mitään,+koska+nämä+eipäsjoopas+väittelyt+on+kyllä+nähty.+Kysymys+ei+kuitenkaan+ole+siitä,+että+ei+olisi+todisteita.+Kysymys+on+siitä,+että+minua+ei+huvita+alkaa+käymään+vääntöä+sellaisesta+asiasta,+josta+ei+kuitenkaan+ole+suuntaan+tai+toiseen+100%+varmoja+todisteita,+koska+se+ei+edistä+mitään.+Ellet+usko+Raamattuun,+niin+se+on+sinun+ongelmasi.+Olet+kuitenkin+valmis+uskomaan+mitä+tahansa,+kunhan+se+ei+ole+kirjoitettuna+Raamattuun.+Kuten+vaikka,+että+"ei+mitään"+on+itseasiassa+"jotain"+ja+vielä+että+se+on+eri+asia+fyysikoille+ja+maallikoille.+Siitä+tietää,+että+et+edes+ole+totuutta+etsimässä.”Miksi+hyväksyt+Raamatun+totuusväittämät+vaikka+kaikki+mitä+tiedämme+siitä+ja+huomioimme+todellisuutta+eivät+vastaa+toisiaan.+Vai+poimitko+haluamasi+kohdat+ja+jätät+osat+pois?”Kuten+mitä?+Raamatussa+on+huomattavan+paljon+tieteellisesti+todistettavia+faktoja,+jotka+on+olleet+siellä+jo+ennen+kuin+tiede+on+ne+löytänyt+(laita+vaikka+youtubeen+”Scientific+facts+in+the+Bible”,+jos+haluat+tietää+lisää).+Minä+uskon+Raamattuun+täydellisesti,+joka+asian.+Miksi?+Ennenkaikkea+siksi,+koska+olen+tullut+tuntemaan+Jumalan+ja+se+on+juuri+se,+mistä+Jeesus+yritti+opettaa+Nikodeemusta,+mutta+eihän+se+parka+ymmärtänyt+(Joh.+3:1-21),+niin+kuin+ei+lihallinen+ihminen+voi+ymmärtää,+koska+hän+ei+tunne+Jumalaa.+Kristinusko+ei+ole+mitään+sääntöjen+noudattamista,+vaan+uudestisyntyminen+on+yliluonnollinen+tapahtuma,+jossa+koko+ihmisen+persoona+muuttuu.+Ymmärrätkö,+että+Raamattu+on+pääpiirteittäin+ihan+normaalista+elämästä+kertova+kirja?+Suurin+osa,+mitä+siellä+sanotaan+lampaiden+paimentamisesta+ja+ihmisten+opettamisesta+jne.+on+ihan+arkipäivää+meillekkin,+ainakin+osalle+meistä.+Mutta+niin+kuin+sanoin,+uskoni+Raamattuun+ei+perustu+tieteellisiin+tosiasioihin+läheskään+niin+paljon+kuin+siihen,+että+tunnen+Jumalan+henkilökohtaisesti.+Jos+luet+Raamattua,+niin+huomaat,+että+ei+Paavalikaan,+vaikka+oli+aikansa+oppinut,+yrittänyt+ihmisille+millään+historiallisilla+todisteilla+todistaa+Kristusta,+vaan+hän+saarnasi+vain+menemään+pakanoille+ristiinnaulitusta+Kristuksesta+ja+jotkut+uskoivat+ja+tulivat+totuuteen,+toiset+eivät.+Ei+pelastuskysymys+ole+todistuskysymys,+vaan+moraalinen+kysymys.+Jos+ihminen+ymmärtää,+että+hän+ei+olekkaan+hyvä+suhteessa+Jumalaan,+hän+kyllä+ymmärtää,+että+nyt+tarvitaan+apua,+ei+todistusaineistoa,+koska+tällainen+ihminen+on+100%+varma,+ettei+pelastu.+Kun+hän+sitten+kuulee+evankeliumin+Kristuksesta+ja+sen+uskoo,+niin+hän+saa+tarvitsemansa+todistuksen,+kun+Kristus+valaisee+hänen+sielunsa+Pyhän+Hengen+kautta+ja+antaa+tyydytyksen,+täyttymyksen+ja+rauhan+sielulle+(tästä+voit+lukea+lisää+Joh.+4).”Ja+uskominen+ei+ole+luotettava+keino+löytää+totuutta,+koska+uskomalla+pääset+sattumanvaraisiin+lopputuloksiin.”Katsoppas+tuo+Atheist+Delusion+-elokuva,+niin+tiedät+kyllä+kuka+se+perustautuu+väärällä+tavalla+uskoon,+heh.+Hoksaatko,+että+tieteen+tekemisessä+täytyy+uskoa+siihen,+että+logiikka+ja+matemaattiset+totuudet+vain+ovat,+ei+niitä+voida+mitenkään+todistaa.+Moraaliset+arvot+eivät+ole+tieteen+piirissä+eikä+tieteellisesti+todistettavissa+jne.+Tästä+William+Lane+Craig+(sorry+kun+videossa+irvaillaan+niin+pahasti+ateisteille):https://www.youtube.com/watch?v=_AGCVRnO4_8
  11. Olen+Kesin+kanssa+paljosta+samaa+mieltä,+vaikka+tiedän,+että+on+myös+asioita,+joissa+olemme+eri+mieltä."Sen+verran+korjaan,+että+kukaan+ei+tiedä,+onko+jokin+ihminen+Voideltu+Hengessä,+ennkuin+tarkemmin+Häneen+tutustuu.+Eihän+Jeesustakaan+tunnistettu+Voidelluksi+(Kristus),+ei+Messiaaksi,+joka+on+Voideltu+hepreaksi,+vaikka+kulkivat+rinnan.Se,+että+joissain+seurakunnissa+näitä+”tunnistajia”+on,+kertoo+vain+saatanan+henkilökohtaisesta+vaikutuksesta."Sitähän+sanoin,+ettei+kenestäkään+voi+silmämääräisesti+tai+mututuntumalla+tietää,+vaikuttaako+hänessä+Pyhä+Henki+vaiko+ei.+En+tykkää+kuitenkaan+käyttää+mitään+sanoja+"voitelu"+tms,+koska+ne+on+niin+pilattu+äärikarismaattisissa+piireissä+kaikenlaisten+väärien+profeettojen+toimesta.+Se,+miksei+Jeesusta+tunnistettu+Messiaaksi,+on+toinen+juttu,+mihin+en+aio+mennä+nyt."Se+tulee+muistaa+ja+tietää,+ainut+ryhmä+joka+pelastuu+on+Israel+(Room.+11:26Sen+tapahduttua+koko+Israel+on+pelastuva,+niin+kuin+on+kirjoitettu:+--+Siionista+on+tuleva+Pelastaja,+hän+poistaa+jumalattomuuden+Jaakobin+jälkeläisistä)Asia,+josta+mainitsi+jo+Jesaja+58;20.+Muita+pelastuvia+ryhmiä+ei+ole+ja+Hekin+joutuvat+muuttamaan+käsitystään+Jeesuksen+suhteen."Mielestäni+nämä+olivat+epärelevantteja+asioita.+Eivät+ne+ole+Israel,+jotka+ovat+lihan+jälkeen+Abrahamin+lapsia,+vaan+ne,+jotka+Hengessä+sitä+ovat.+Senkin+lisäksi,+että+Raamatusta+saa+kyllä+sen+kuvan,+että+sekin+Israel,+joka+on+lihan+jälkeen+Israel,+tulee+vielä+pelastumaan+lopun+aikoina.
  12. Pyhä+Henki+saadaan+kerralla+kokonaan+ja+kertakaikkisesti.+Pyhän+Hengen+voima+ja+armolahjat+ovat+erikseen,+jotka+Pyhä+Henki+voi+antaa.+Henki+kuitenkin+saadaan+silloin+kun+uudestisynnytään.+Jumala+on+läsnä+kaikkialla+yhtäaikaa.+Silti+hän+on+erityisellä+tavalla+myös+koko+täyteydessään+ihmisessä,+joka+on+kristitty.+Jumala+siis+tietää+kaiken,+mitä+tapahtuu,+koska+on+läsnä+kaikkialla+ja+ylläpitää+voimallaan+kaikkea.+Henki+on+se,+joka+puhdistaa+meidät+kaikesta+synnistä+ja+luo+meidät+uudeksi+uskon+kautta+Kristukseen+ja+tulee+sinetiksi+sydämeemme.+Tätä+työtä+Herra+ei+tee+kaikille,+vaikka+onkin+läsnä+kaikkialla,+vaan+pelkästään+niille,+jotka+Kristuksen+kautta+tulevat+Hänen+luokseen.Joh.+3:33,+34Joka+ottaa+vastaan+hänen+todistuksensa,+se+sinetillä+vahvistaa,+että+Jumala+on+totinen.+Sillä+hän,+jonka+Jumala+on+lähettänyt,+puhuu+Jumalan+sanoja;+sillä+ei+Jumala+anna+Henkeä+mitalla.Tuossa+nyt+vain+pari+kohtaa,+jossa+Pyhä+Henki+mm.+on+puolustaja,+opettaa,+muistuttaa,+todistaa,+johtaa+totuuteen,+puhuu,+kuulee,+julistaa.+Pelkkä+voimako+näitä+tekee?+Minulle+on+äiti+opettanut,+että+persoona+tällaista+tekee.Joh.+14:26+Mutta+Puolustaja,+Pyhä+Henki,+jonka+Isä+on+lähettävä+minun+nimessäni,+hän+opettaa+teille+kaikki+ja+muistuttaa+teitä+kaikesta,+minkä+minä+olen+teille+sanonut.Joh.+15:26+Mutta+kun+Puolustaja+tulee,+jonka+minä+lähetän+teille+Isän+tyköä,+totuuden+Henki,+joka+lähtee+Isän+tyköä,+niin+hän+on+todistava+minusta.Joh.+16:13+Mutta+kun+hän+tulee,+totuuden+Henki,+johdattaa+hän+teidät+kaikkeen+totuuteen.+Sillä+se,+mitä+hän+puhuu,+ei+ole+hänestä+itsestään;+vaan+minkä+hän+kuulee,+sen+hän+puhuu,+ja+tulevaiset+hän+teille+julistaa.
  13. Jatkoa+edelliseen:Tuo+koko+video+ei+kyllä+"made+sense",+toisinkuin+videon+tekijä+itseensä+hyvinkin+tyytyväisenä+lopussa+toteaa,+koska+nuo+jakeet+oli+asiayhteydestä+revittyjä+ja+raiskattuja+johonkin+videon+tekijän+olettamaan+todellisuuteen,+mitä+Raamattu+ei+tunne.Ja+ennenkuin+joku+sanoo,+että+"vanhassa+ja+uudessa+testamentissakin+on+eri+Jumala",+niin+totean,+että+sama+Jumala,+(kolmiyhteinen)+Isä,+Poika+ja+Pyhä+Henki.+Sama+kiivas+Jumala+ja+yhtä+varmasti+rankaisee+niitä,+jotka+eivät+käänny,+kuin+vanhassakin+testamentissa:Te+olette+isästä+perkeleestä,+ja+isänne+himoja+te+tahdotte+noudattaa.+Hän+on+ollut+murhaaja+alusta+asti,+ja+totuudessa+hän+ei+pysy,+koska+hänessä+ei+totuutta+ole.+Kun+hän+puhuu+valhetta,+niin+hän+puhuu+omaansa,+sillä+hän+on+valhettelija+ja+sen+isä.+(Joh.+8:44)Kuulkaa,+ketä+teidän+tulee+pelätä.+Pelätkää+häntä,+jolla+on+valta+sekä+tappaa+ihminen+että+syöstä+hänet+helvettiin.+Niin,+sanon+teille:+häntä+teidän+on+pelättävä.+(Luuk.+12:5)Jos+kätesi+viettelee+sinua,+hakkaa+se+pois.+Onhan+parempi,+että+käsipuolena+pääset+sisälle+elämään,+kuin+että+molemmat+kädet+tallella+joudut+helvettiin,+sammumattomaan+tuleen+(Mark.+9:43)+Paljolle,+mitä+Raamattu+kertoo,+on+itseasiassa+olemassa+arkeologisia+todisteita.+Harmi+vaan,+että+ateistit+eivät+anna+kristittyjen+ja+juutalaisten+(lisäksi)+käyttää+samaa+argumenttia+kuin+itse+käyttävät,+että+vielä+ei+tiedetä+kaikkea,+eli+vielä+ei+ole+arkeologitkaan+löytäneet+kaikkia+todistusaineistoja.+Normaalia+ateistien+toimintaa.Linkkaappa+tuolle+videon+tekijälle+seuraava+video,+niin+saa+alkaa+kehittelemään+uusia+jumalia,+kun+se+on+näköjään+mielekästä+puuhaa.+Jumalaa+kun+on+sanottu+eri+nimillä,+niinkuin+nykyäänkin+kutsutaan,+"El+Shaddai"+käännetään+esim.+että+"Kaikkivaltias+Jumala",+"God+Almighty".+Raamatussakin+kutstutaan+monilla+eri+nimillä,+ei+se+mikään+salaisuus+ole.+Kannattaa+vaan+perehtyä+Raamattuun+ja+siihen,+onko+se+johdonmukainen+ja+onko+siinä+kuvattu+Jumala+johdonmukainen+toimissaan+ja+puheissaan,+niin+huomaa,+että+kyllä+on.+Jaakob+ei+tehnyt+Herrasta+mitään+"pääjumalaa",+vaan+hän+palveli+johdonmukaisesti+samaa+Jumalaa+koko+ajan,+naurettavaa+räpellystä+tuo+video.+Raamattu+ei+missään+kohtaa+anna,+vaikka+käytettäisiin+alkutekstiä,+syytä+olettaa,+että+Abraham,+Iisak+ja+Jaakob+olisivat+palvelleet+useita+eri+jumalia.+Osoittaa+taas+sen,+että+videon+tekijä+ei+tosiasiassa+edes+tunne+Raamattua.+Tuossa+se+video,+mistä+mainitsin,+siinä+on+kerrottu+joku+varmaan+parisataa+eri+nimeä,+joita+Raamatusta+löytyy+samalle+Jumalalle.+Nimet+on+juurikin+tyyliin+sellaisia,+että+yksi+sanoo+"Kaikkivaltias",+toinen+"Herra",+kolmas+"Suuri",+neljäs,+"Ainoa",+viides+"Luoja"+-Jumala:https://www.youtube.com/watch?v=NscHCa395-MEm.+videota+suosittelen+kyllä+kaikille,+on+todella+hyvä+video,+itse+tykkään!Tuota+viimeisintä+mainitsemaasi+videota+en+jaksa+edes+alkaa+kommentoimaan+enkä+katsomaan,+tuskin+siinäkään+mitään+suuria+ajatuksia+tulee.