Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

1122

1. >"Olipa+asia+miten+tahansa,+minä+olen+oikeassa+ja+saan+sanoa+tuomioni,"+voisi+Aberkiosen+loppupäätelmän+suomentaa."<Ei+miten+tahansa,+vaan+niin+kuin+asiat+nyt+ovat.+Kissanpojalle+on+viimein+löytynyt+silmät.+Myös+hiippakuntavaltuustolle.+Sokea+Reettakin+tajuaa,+miten+Korhosen+agendan+kävi.+Tämä+lopputulos+oli+aivan+pilkulleen+se+kuin+odotin.+Olen+koko+ajan+peittelemättömästi+tuonut+ilmi+oman+kantani:+Hiippakuntavaltuusto+ei+ole+asiaan+mitenkään+liittyvä+viranomainen,+eikä+sen+jäsenellä,+ei+edes+puheenjohtajalla,+ole+asiaan+osaa+eikä+arpaa.+Korhonen+yritti+ratsastaa+johtamansa+luottamuselimen+arvovallalla,+vaikka+pimittikin+tältä+-+ymmärrettävistä+syistä-+häsläämisensä.+Yleensä+tämän+kaltaisista+kömmähdyksistä+sanotaan,+että+"kompastui+omaan+näppäryyteensä".+Tässä+Korhos-keississä+ei+ole+ollut+mitään+näppärää.+Ennemminkin+kyseessä+on+"norsu+posliinikaupassa"+-mallin+tussarointi.Korhonen+teki+siinäkin+virhearvion,+ettei+osannut+arvata+hiippakuntavaltuuston+sanoutuvan+irti+puheenjohtajansa+sooloiluista.+Korhosella+tuskin+on+enää+tulevaisuudessa+mahdollisuuksia+ajaa+omia+projektejaan+ainakaan+hiippakuntavaltuuston+puheenjohtajana.+Edellyttäen,+että+valtuusto+on+tehtäviensä+tasalla.
  2. Etkö+usko+Raamattuun?
  3. vastaatkojo+kirjoitti:+"Ei+vaan+kysymys+oli+mitä+Jumalan+sanoo+homoseksin+harjoittamisen+synnistä?+Ei+tarvita+kaltaisiasi+aloituksia,+jos+vain+vastaat+kysymyksiin,+joita+esitetään.+On+tärkeää+tehdä+selväksi+uskon+perusteet."<Ihminen,+jonka+mielestä+homoseksuaalisuus-kysymys+on+keskeinen+kristinuskon+peruste,+on+täysin+missannut+kristinuskon+perustan+ja+perusteet.+Tällaisen+henkilön+pitäisi+joko+yrittää+löytää+ne,+tai+sitten+luovuttaa+kokonaan.+Oma+tulkintani+on,+että+tuskin+kannattaa+enää+yrittää,+sillä+ilmeisesti+käsityskyky+ei+riitä.+Mooseksen+teksteissä+vellomalla+niitä+ei+ainakaan+löydä.