Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jahve.elohim
profiilit
jahve.elohim
jahve.elohim
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
24
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On+esitetty,+että+kuolema+on+paha.+Silti+uskovaiset+ateistit+eivät+tahdo+elää+ikuisesti.+He+pitävät+siis+kuolemaa+hyvänä+asiana+tätä+taustaa+vasten,+vaikka+eivät+sitä+tavoittelekaan...
Jos+kuolemaa+ei+olisi+ja+eliöt+lisääntyisivät,+niin+maapallo+ei+pystyisi+elättämään+niitä+kaikkia.+Se+johtaisi+kaiken+elämän+katoamiseen+sukupuuton+kautta.+Kuolema+on+siten+välttämätön+osa+ekosysteemiä,+mutta+miksi+sen+pitäisi+olla+moraaliltaan+hyvä+tai+paha+asia?+
Jos+uskovainen+ateisti+olisi+Jumala,+niin+hän+olisi+suunnitellut+kivuttoman+kuoleman+eliöille+siinä+tapauksessa,+että+ekosysteemi+olisi+luotu+elämän+ja+kuoleman+kiertokulun+varaan.+Kuolema+ei+ole+nyt+kivuton+ja+sitä+edeltävät+monet+sairaudet,+vammat+ja+onnettomuudet,+joten+onko+luoja+sadisti?+
Siitä+voimme+olla+varmoja,+että+luoja+ei+pahemmin+puutu+tämän+maailman+tapahtumiin+eikä+ihmisten+elämään.+Sitä+emme+voi+tietää,+puuttuuko+hän+koskaan.+Emme+tiedä+sitäkään,+onko+luojaa+tai+luojia+olemassa+ja+onko+luomista+tapahtunut.+Se+on+mahdollista+niin+kuin+se+toinenkin+vaihtoehto,+mutta+me+emme+tiedä.+Sen+vuoksi+"me"+olemme+tosi+ateisteja+toisin+kuin+uskovaiset+ateistit,+jotka+eivät+edes+häpeä+omaa+uskovaisuuttaan...
23.02.2019 14:09
Jospa+se+luoja+ei+olekaan+kaikkivaltias+ja+joku+sadistinen+ateisti+on+saanut+vallan+luotuihin+tai+jopa+luonut+ne,+niin+että+kaikkea+kärsimystä+esiintyy+luomakunnassa?+
Tämä+oli+nyt+vain+tällainen+leikillinen+heitto,+mutta+mietipä+sitä...
23.02.2019 14:01
Raamatun+Jumala+on+ihmisten+keksimä,+ei+todellinen+olevainen.+Sen+vuoksi+on+turvallista+haistattaa+hänelle+ja+pyllistää+hänelle.+Pahempaa+sikaa+on+vaikea+löytää+kuin+Raamatun+Jumalaa.
22.12.2018 15:09
Raamatun+Jumala+ja+hänen+henkensä+on+sama+kuin+tämän+maailman+jumala+eli+saatana+ja+hänen+saastainen+henkensä.+Ne,+jotka+ovat+täyttyneet+Pyhällä+Hengellä,+ovat+täyttyneet+riivaajilla+ja+ovat+riivattuja.+Tai+sitten+he+ovat+mielisairaita+ja+heidät+tulisi+sulkea+mielisairaalaan.
22.12.2018 15:08
Riittääkö+se,+että+tuomitsen+Jahven+(tai+miten+hänen+nimensä+nyt+lausutaankaan)+teot+Vanhassa+testamentissa+ja+Uuden+testamentin+sian+tavan+tappaa+ja+uhata+tappamisella+koko+ihmiskuntaa?
22.12.2018 15:04
Olen+Jumala+ja+Korkein,+joka+on+tullut+ihmiseksi+lihassa.+
Miltä+kuulostaa?
Sovitapa+noita+sanoja+Jeesukseen.
22.12.2018 15:01
unohdit+sanan+"älykkyys".+Järki+ja+viisaus+eivät+riitä+kuvaamaan+omaa+älykkyyttäni.+On+lisäksi+moraali+ja+eettisyys.+Mikä+on+oikein+ja+väärin,+mikä+hyvää+ja+pahaa,+mikä+luvallista+ja+kiellettyä,+mikä+hyväksyttävää+ja+tuomittavaa.+Olen+mestari+arvioimaan+tätä+asiaa,+mutta+kuinka+ollakaan:+uskovaiset+ja+ateistit+eivät+hyväksy+sitä,+miten+voidaan+erottaa+nämä+toisistaan.
22.12.2018 14:56
No+jaa,+onhan+tuokin+varteen+otettava+näkökulma:+rikkinäiset+ihmiset+kiusaavat+muita+ihmisiä.+Sano+se+niille+kiusatuille,+jotta+heidän+olisi+helpompi+antaa+anteeksi+kiusaajilleen.+Kiusaajia+tämä+tieto+tuskin+auttaa?
22.12.2018 14:52
Nimeä+Jahve+on+käytetty+Jahven+lähettämistä+enkeleistä+ja+Nasaretilaisesta+Jeesuksesta,+vaikka+he+eivät+ole+kaiken+luoneita+kaikkivaltiaita+Jumalia.+Sana+"Elohim"+on+yleisnimi,+joka+on+suomeksi+"Jumala"+(jumala)+ja+sitä+on+käytetty+kaikkivaltiaan+Jumalan+lisäksi+enkeleistä,+ihmisistä+ja+saatanasta.+Sanayhdistelmää+Jahve+Elohim+on+käytetty+vain+Jahven+enkelistä+ja+Jeesuksesta+isän+Jumalan+lisäksi.+Minä+en+ole+kumpikaan+heistä.
17.12.2017 13:31
Sillä+ei+ole+tietenkään+kovin+suurta+merkitystä,+milloin+Jeesus+tarkasti+ottaen+syttäen.+Tärkeintä+on+se,+että+Jeesus+syntyi+ja+että+Jumala+herätti+hänet+kuolleista.+
Näin+siis+syntiemme+sovituksen+ja+pelastuksemme+kannalta.+
Evankeliumin+kannalta+on+toki+tärkeää+uskoa,+että+Jeesus+syntyi+ja+eli+niin+kuin+on+kirjoitettu,+joten+jos+joku+ei+usko+Jeesuksen+syntyneen+suurin+piirtein+sinä+aikana,+johon+Raamattu+viittaa,+niin+hän+ei+usko+evankeliumia.
17.12.2017 12:48
Hyvä+todistus+sinulta,+utelias_nimimerkki+
Pidä+se+usko,+joka+sinulla+on.+Se+riittää+varmasti+iankaikkiseen+elämään.+Jumala+ei+vaadi+lapsiltaan+enempää+ymmärrystä+kuin+antaa+ja+mitä+he+voivat+ottaa+vastaan.+Olet+oikeilla+jäljillä,+veljeni+tai+sisareni+herrassa+Jeesuksessa+kristuksessa+ja+isässä+Jumalassa,+jotka+kaksi+ovat+siis+kaksi+eri+olevaista,+eivät+yhden+ja+saman+olevaisen+kaksi+eri+persoonaa.+Oikein+olet+tämän+asian+ymmärtänyt,+vaikka+et+ole+pystynyt+tutkimaan+Raamattua+alkukielten,+sanakirjojen+ja+interlineaarien+avulla,+joista+totuus+selviää+etsiville.
28.10.2017 20:29
On+faktatietoa,+että+luomiskertomukset+ja+patriarkkojen+historia+on+kirjoitettu+nykyiseen+muotoonsa+paljon+itse+tapahtumien+jälkeen.+Ne+koottiin+luultavasti+Mooseksen+aikana+ja+sen+jälkeen+yhteen+kirjakokoelmaan+(1.Mooseksen+kirja)+Mooseksen+aikalaisen+tai+hänen+jälkeensä+eläneen+ihmisen+toimesta.+Kirjoituksia+on+kopioitu+ja+muokattu+senkin+jälkeen,+vielä+Israelin+kuningasten+aikana+ja+pappi+Esran+aikana+400+-luvulla+eKr.+
Mitään+yhtä+virheetöntä+kirjoituskokoelmaa+ei+Mooseksen+kirjoista+eikä+Vanhasta+testamentista+ole+ollut+koskaan+olemassa+vaan+ne+ovat+kopioiden+ja+muokkaajien+jäljiltä+sellaisessa+muodossa+kuin+nyt+ovat.+Myös+kielenkääntäjät+ja+vokaalimerkintöjen+lisääjät+(masoreettinen+teksti)+ovat+vaikuttaneet+kirjoitusten+muotoon,+sanomaan+ja+sisältöön.+Rehellinen+Raamatun+tutkija+tunnustaa+Raamatun+inhimillisen+luonteen,+mutta+ymmärtää+silti+sen+hengellisen+sanoman+(Jumalan+hengen+antaman+inspiraation+kautta+tulleen+jumalallisen+sanoman).
28.10.2017 17:14
On+sanottu,+että+Jeesus+ei+olisi+voinut+pysyä+elossa+noustessaan+ylös+taivaaseen+ja+kuljettuaan+läpi+taivasten+(avaruuden+halki)+isän+Jumalan+tykö+paratiisiin.+Tämä+on+kuitenkin+virheellinen+perustelu,+koska+Jeesus+ei+ole+ollut+ylösnousemuksensa+jälkeen+riippuvainen+fysikaalisista+lainalaisuuksista+vaan+hän+on+kuolemattomassa+ja+katoamattomassa+ruumiissa+kykenevä+elämään+tämän+maailman+luonnonlakien+vastaisella+tavalla+äärimmäisissä+olosuhteissa+kuten+avaruudessa+ja+sen+ulkopuolella+aineettomassa+Jumalan+taivaassa,+henkien+maailmassa,+toisessa+ulottuvuudessa,+tai+miten+se+asia+nyt+halutaan+kuvata...
28.10.2017 17:08
Raamatun+käännös+vaikuttaa+Raamatun+lukijan+ymmärykseen.+Koska+Raamatun+kääntäjät+ovat+olleet+kolmiyhteiseen+jumalaan+ja+helvettiin+uskovia+ihmisiä,+ovat+he+sisällyttäneet+käännökseensä+nämä+ennalta+totena+pitämänsä+opit.+On+hienoa+havaita,+että+adventistien+joukossa+tai+heistä+lähteneiden+joukossa+on+havaittu+myös+kolmiyhteisen+jumalan+harha+sen+lisäksi,+että+on+löydetty+totuus+iankaikkisesta+rangaistuksesta.+Myös+omalla+kohdallani+tie+totuutta+kohti+kävi+samaa+reittiä:+ensin+totuuden+löytäminen+iankaikkisesta+rangaistuksesta+ja+sitten+totuuden+löytäminen+siitä,+että+isä+Jumala+on+yksin+se+ainoa+tosi+Jumala,+jonka+Jeesus+kristus+on+meille+ilmoittanut+ja+josta+profeetat+sekä+apostolit+todistavat+meille+pyhien+kirjoitusten+kautta.+
Jeesus+ei+tosiaankaan+koskaan+sanonut+tai+tunnustanut+olevansa+Jumala,+kaiken+luoja+ja+kaikkivaltias.+Sen+sijaan+hän+tunnusti+olevansa+kristus+ja+Jumalan+poika,+se+luvattu+kuningas+Israelille,+joka+on+myös+valo+pakanoille+ja+tälle+maailmalle,+ikuisesti+kuolleista+ylös+herättämisen+jälkeen.
28.10.2017 17:03
Teit+hyvän+huomion.+Niin+kuin+ihmisen+henki+ei+ole+ihmisestä+erillinen+persoona,+niin+ei+Jumalan+henkikään+ole+Jumalasta+erillinen+persoona.+Ihminen+tutkii+asioita+henkensä+kautta+aivan+niin+kuin+Jumalakin,+mutta+ihminen+on+yksi+ainoa+persoona+aivan+niin+kuin+Jumalakin.+
Luukkaan+evankeliumi:
1:47+ja+minun+henkeni+riemuitsee+Jumalasta,+vapahtajastani;
"Minun+henkeni"+on+tässä+samaa+tarkoittava+kuin+"minä"+(minä+riemuitsen).+
1.Korinttolaiskirje:
5:4+-+sittenkuin+olemme,+te+ja+minun+henkeni+ynnä+meidän+Herramme+Jeesuksen+voima,+tulleet+yhteen+
Paavalin+henki+ei+ole+tässä+hänestä+erillinen+persoona,+vaikka+joku+voisi+niin+luulla.+
14:14+Sillä+jos+minä+rukoilen+kielillä+puhuen,+niin+minun+henkeni+kyllä+rukoilee,+mutta+ymmärrykseni+on+hedelmätön.
"Minun+henkeni"+voi+tämän+kohdan+perusteella+rukoilla+"kielillä",+mutta+jos+kukaan+ei+tulkitse+(käännä)+sitä+kieltä+rukoilijan+äidinkielelle,+niin+ymmärrys+jää+hedelmättömäksi.+Tämän+perusteella+ei+voida+sanoa,+että+Paavalin+henki+on+hänestä+erillinen+persoona+eivätkä+tällaiset+kohda+tue+millään+tavalla+kolmiyhteisen+jumalan+oppia.+
Matteuksen+evankeliumi:
12:18+"Katso,+minun+palvelijani,+jonka+minä+olen+valinnut,+minun+rakkaani,+johon+minun+sieluni+on+mielistynyt;+minä+panen+Henkeni+häneen,+ja+hän+on+saattava+oikeuden+sanomaa+pakanoille.
"Minun+sieluni"+on+tässä+samaa+tarkoittava+sanonta+kuin+"minä"+ja+sillä+viitataan+Jumalaan,+joka+ei+ole+henki,+sielu+ja+ruumis+tai+kolmiyhteinen.+
26:38+Silloin+hän+sanoi+heille:+"Minun+sieluni+on+syvästi+murheellinen,+kuolemaan+asti;+olkaa+tässä+ja+valvokaa+minun+kanssani."+
"Minun+sieluni"+on+tässä+samaa+tarkoittava+sanonta+kuin+"minä":+"Minä+olen+syvästi+murheellinen".+Ihmistä+ei+jaeta+tässä+osiin,+jotka+olisivat+kolme+eri+persoonaa+niin+kuin+Jumala+(henki,+sielu+ja+ruumis+eivät+ole+persoonia+eikä+Jumala+ole+kolmepersoonainen).
28.10.2017 16:54
Kaiken+synnylle+on+esitetty+kaksi+eri+teoriaa:
1.+Kaikki+on+syntynyt+itsestään+ilman+älykästä+ohjausta+tyhjästä.+
2.+Jokin+älykäs+luoja+on+luonut+kaiken.+
Elämän+synnylle+on+esitetty+kaksi+eri+teoriaa:+
1.+Elämä+on+syntynyt+itsestään+elottomasta+aineesta+ilman+älykästä+luojaa.+
2.+Jumala+on+luonut+elämän.+
Lajien+runsaudelle+ja+elämän+monipuolisuudelle+on+esitetty+kolme+eri+teoriaa:+
1.+Evoluutioteoria,++joka+ei+edellytä+älykästä+luojaa+tai+ohjausta+(klassinen+evoluutioteoria+sen+eri+versioineen)
2.+Teistinen+evoluutioteoria,+jonka+mukaan+Jumala+ohjaa+lajien+kehitystä.+
3.+Luomisteoria,+jonka+mukaan+Jumala+on+luonut+lajien+kantamuodot+(baraminit)+valmiina+lisääntymiskykyisinä+yksilöinä,+jotka+ovat+muuntuneet+nykyisiksi+lajeiksi+mikroevolutiivisten+muutosten+kautta.+
Lienee+selvää+se,+mitä+linjaa+Raamatun+kirjaimellinen+tulkinta+edustaa.
28.10.2017 16:35
Nimimerkkini+jahve.elohim+on+kieltämättä+raflaava,+mutta+en+väitä+olevani+Jahve+Elohim,+vaikka+kirjoitan+hänen+nimessään+tai+nimellään.+Sattuipahan+vain+olemaan+vapaa+nikki...
28.10.2017 13:19
Miten+pahan+ja+saatanan+vallassa+eläminen+ilmenee+ihmisen+elämässä?+
Jeesuksen+sanojen+mukaan+ihminen+voi+palvella+kerralla+vain+yhtä+herraa:+joko+Jumalaa+tai+sitten+jotakin+muuta+(syntiä).+
Tämän+maailman+ihmiset+eivät+palvele+Jumalaa.+Heitä+ei+edes+kiinnosta+se,+mikä+on+Jumalan+tahto+missäkin+asiassa.+He+tekevät+aina+omien+mielihalujensa+mukaan+ja+pidättyvät+pahan+teosta+korkeintaan+rangaistuksen+pelosta+(jos+jäisivät+kiinni,+joutuisivat+vaikeuksiin).+
Syntiä+on+kaikki+se,+jossa+tehdään+Jumalan+tahdon+vastaisia+asioita.+
Synnin+palvelemista+on+se,+että+ei+etsitä+Jumalaa+ja+hänen+tahtoaan+vaan+eletään+"ilman+kuningasta"+"oman+itsensä+herrana"+ja+tehdään+sitä,+mitä+huvittaa+tai+mitä+uskaltaa+tehdä+pelkäämättä+liiaksi+rangaistusta.
28.10.2017 12:52
Yksi+"mahdottomuus"+on+nähty+Nooan+vedenpaisumuksessa.+Miten+ihmiset+ja+eläimet+ehtivät+siirtyä+omille+mantereilleen+ja+saarilleen?+Vastaus+on+helppo:+Jumala+teki+ihmeen.+Taivaallinen+taikuri+voi+tehdä+mitä+vain+eikä+se+ole+järjen+vastaista.+
Raamatun+mukaan+vedenpaisumus+tapahtui+noin+2500+vuotta+ennen+Kristusta.+Sen+jälkeen+kesti+200-400+vuotta,+jona+aikana+ihmiset+ja+eläimet+levittäytyivät+eri+puolille+yhtä+mannerta,+koska+mantereet+eivät+ollee+vielä+irronneet+jättimanner+Pangeasta.+
Sitten+Jumala+teki+ihmeen+ja+erotti+mantereet+Pangeasta,+niin+että+kullekin+mantereelle+jäi+omat+erityiset+lajinsa.+Ne+ovat+sopeutuneet+muuttuneisiin+elinolosuhteisiin+nopeasti,+koska+Jumala+teki+ihmeen+ja+loi+ne+sellaisiksi,+että+ne+sopeutuvat.+
Näin+siis+Raamatun+kirjaimellisen+tulkinnan+mukaan.+
Mainittakoon,+että+petoeläimet+söivät+arkissa+kasvisruokaa+ja+vielä+sen+jälkeen.
28.10.2017 12:46
Monet+ovat+kritisoineet+sitä,+että+Aatami+luotiin+toisena+päivänä+ennen+kasveja+maan+tomusta+(savesta),+mutta+Eeva+tehtiin+Aatamin+kylkipalasta+vasta+kuudentena+päivänä.+Tässä+on+nähty+ristiriita+niin+kuin+monessa+muussakin+ensimmäisen+ja+toisen+luomiskertomuksen+kohdassa.+Ristiriitaa+ei+ole,+kun+ajatellaan+Jumalan+luoneen+ensin+Aatamin+toisena+päivänä+ja+sitten+Eevan+kuudentena+päivänä,+jolloin+ihmisen+luominen+tuli+valmiiksi.+Myös+eläimiä+Jumala+loi+uros-+ja+naaraspuolen,+joten+ihmisen+luominen+tuli+valmiiksi+vasta+sitten,+kun+Eeva+oli+tehty+hänen+kylkipalastaan.+
On++myös+sanottu,+että+mitä+Aatami+teki+tyhjässä+maassa+ennen++kuin+Jumala+loi+kasvit+ja+eläimet.+Raamattu+vastaa:+Jumala+teki+pian+Aatamin+jälkeen+kasvit,+joita+pani+Aatamin+viljelemään.+Sitten+Jumala+teki+eläimet+ja+antoi+Aatamin+nimetä+ne,+mutta+niistä+ei+löytynyt+seuraa/apua+Aatamille+ja+niin+Jumala+päätti+tehdä+Aatamille+sopivan+avun+(Eevan).+Näin+siis+Raamatun+mukaan+ilman+ristiriitaa...+
Jumala+loi+siis+valmiit+lisääntymiskykyiset+aikuiset+yksilöt+kustakin+lajista+(baramini)+ja+niistä+on+saanut+alkunsa+koko+luomakunta.+Aikaa+tähän+meni+se+mitä+Raamattu+sanoo:+kuuden+päivän+jälkeen+kaikki+oli+valmiiksi+tehty+Eeva+mukaan+luettuna.
28.10.2017 12:22
1 / 2