Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
89
Kommenttia
4682
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Käytännössä kaikki ammattilaistiimit niin maantiepyöräilyssä kuin maastopyöräilyssä ovat siirtyneet sähköisiin vaihtajiin.
Eli kerrotko että maailman parhailla ammattilaispyöräilijöillä ei "näppivoimat riitä" vai voisiko siirtymiseen olla joku muu syy...
15.05.2025 18:21
Kiitoksia. Huomenna aamusta jatkolento Chiang Maihin, siellä sitten hotelliin lepäämään ja Lauantai aamusta moottoripyörät alle ja Pohjoista kiertämään. Seuraava yö Mae Sariang:ssa, siitä eteenpäin suunnitelmat avoinna.
15.05.2025 18:07
Kannettavan koneen kamera on hieman huonolaatuinen hämäräkuvauksessa mutta...
https://aijaa.com/mPmTQL
15.05.2025 17:53
Eli vain yksi Suomalainen kerrallaan voi olla Thaimaassa, vai mitä tarkoitat?
15.05.2025 17:42
Mitäs jos tuo ydinisku tehtäisiinkin Putinia vastaan? Hulluinhan tuo kaikista on.
Ai, se ei varmaan sovi aloittajan Moskova-agendaan...
14.05.2025 13:29
Mitä veroja nollatulosta taikka tappiota tekevä firma maksaa? (siis ALV:n lisäksi)?
14.05.2025 13:06
Joo, nyt on tuo nettilomake täytettynä. Mielummin tuon täyttää tosiaan koneella kun pienelle paperilapulle.
13.05.2025 22:06
Noh, Tuonne Mae hong son loop:lle tulee nyt sitten kaverin kanssa loppuviikosta lähdettyä.
To-Pe yönä lento Bangkokiin josta jatko aamupäivästä Chiang Maihin jossa yövytään yksi yö ennen kuin Lauantaina lähdetään moottoripyörillä liikkeelle.
Alustavan suunnitelman mukaan oltaisiin reissussa viisi yötä joista kaksi viimeistä yötä Paissa, muuten sitten vaihdetaan yöpymispaikkaa päivittäin.
13.05.2025 00:03
Kyllä se sitä on (paras vaihtoehto), mutta ero TPU sisureihin (jotka siis todella paljon perinteisiä sisureita kevyemmät mutta myös kestävemmät) on kuitenkin senverran pieni että ainakin tähän mennessä olen jättänyt vaihtamatta (paitsi yhden pyörän kohdalla joka oli jo minulle tullessa valmiiksi litkutettu ja siihen sitten aika-ajoin uutta litkua olen lisännyt.
Voihan se olla että tuohon tulee jossain vaiheessa siirryttyä, mutta katsotaan.
Mutta ei tuo "litkukaan" mikään täysin varma ole, vaan kyll senkin kanssa kannatta varasisuria mukana pitää varmuuden vuoksi.
12.05.2025 18:33
Itseasissa allekirjoittanut ainakin käyttään, mutta sen verran "puolustudun" että käytän erikoiskeveitä sekä kestäviä TPU kumeja. (yhdessä pyörässä "litkut")
Muutamaan otteeseen testannut "litkuttamista" mutta on senverran sotteista puuhaa pääosin että olen jättänyt tekemättä ja tosiaan noilla TPU sisureilla ajan.
12.05.2025 18:14
En nyt oikein tiedä mitä olen "kysynyt", olen kyllä jatkanut päivittämistä omaan muutaman vuoden takaa olevaan omaan kirjoitukseeni, mutta että kysyisin..
Olen lopettanut työnteon tietokoneella viimeyönä tuolla klo 01 jälkeen (olin tekemässä viikonloppuna yhtä keskisuurta työkeikkaa joka piti saada laskutukseen aivan saman tien, niin siksi eilennä hieman venyi hommat).
Tuossa työnteon jälkeen hieman tuli "surffailtua" netissä ennen nukkumaanmenoa jossa sitten tuohon vanhaan kirjoitukseeni törmäsin ja sitä sitten tuli päivittetyä klo 02:30 aikaan aivan viimeiseksi ennen nukahtamista.
Niin meinaatko että heräsin tuosta sitten klo 06:30 (4h. unten jälkeen) vain mukan "kysymään itseltäni"? Aika vahvaa omistautumista nettikirjoitteluun kyllä pitää olla jis noin meinaisi tehdä...
12.05.2025 12:29
Ainahan se tietysti jonkin asteinen riski on, mutta kuten ehkä tuo viimeisin tehty päivitys, eli siirtyminen nappularenkaista (maasto) nappulattomiin versioihin, niin ajatuksena olisi että tuon pyörän käyttöympäristö olisi jatkussa enemmän taikka vähemmän urbaania ympäristöä varsinaisen maastoajon sijasta (mitä se paljon tuon pyörän osalta on ollutkin), kun tuota kalustoa on tässä menneinä vuosina kertynyt itselleni ehkä hieman liikaakin, niin ajatuksena spekseilla eri pyöriä hieman enemmän erilaisiin käyttöympäristöihin/tarkoituksiin. Ja tuosta siis tulisi maastopyörän sijasta enemmän ”cityhybridi”.
Pitää tietysti tuota uutta keulaa (siis kun joskus saa sen aikaiseksi asennettua) pitää aika-ajoin silmällä ettei mitään halkeaman alkuja yms. löydy..
Noiden maastopyörien tarkoitettujen jäykkien keulojen (jossa mitat pysyvät suhteellisen samoina tuollaiseen 120mm joustokeulaan verrattuina) tarjonta on suhteellisen pientä kun siihen tutustui ja hiilikuitukeulaa kyllä ovat isolta osin.
12.05.2025 09:17
Sinulla on seuraavan kerran mahdollisuus vaikuttaa vuonna 2030 kuka valitaan seuraavaksi Suomen presidentiksi, siis olettaen että olet äänioikeutettu kyseisissä vaaleissa…
12.05.2025 02:51
Hauska "törmätä" netin ihmeellisessä maailmassa tekstiin jonka olen vuosia sitten kirjoittanut ilman että etukäteen muistin tuollaista kirjoitaneeni.
Joten päivitetään sitten vaihteeksi tietoja tuonkin pyöräni osalta.
Tuo Ghost missä tuossa aloituksen olen kirjoittanut, on yhäkin hyvin aktiivisessa käytössä olevana ajokkinani, mitä tuota olen yhä hieman "päivittynyt" noista neljän vuoden takaisista ajoista, jarrut tuli jossain välissä päivitettyä Shimanon Deore 6100-sarjalaisiin ja voimansiirto (takavaihtaja, vaihdinvipu sekä takapakka) myös päivittyi oliko se toissa syksynä Deoresta -> XT:n (pysyi yhä vanhana 9s. versiona). ja myös kiekot päivittyivät aikoinaan uudestaan Mavic:n tekeleisiin, eli jotkut 500-600€.n päivitykset tuohon "vanhukseen" vielä tullut tehtyä muutaman viime vuoden aikana.
Tämän kevään "uutuus" oli kun vaihdoin tuollaisen XC-maastopyörän rengastuksen, nappulattomaan, enemmän asfalttikäyttöön olevaan rengastukseen:
Taas oli menneenä viikonloppuna itselläni työkäytössä yhä hyvin palvelevana vaikka ikää tuolla alkaa jo olemaan.
https://aijaa.com/djWf7y
Vielä olisi kyseiseen pyörään asennusinspiraatioita odottamassa, paketissa oleva hiilikuituinen, kevyempään maastokäyttöön tarkoitetu vain 550gr. painava jäykkä keula.
Joten kun tuo asennus on jossain vaiheessa tehty, niin pääsee testata miten tuollainen maastopyörän geometrialla oleva pyörä toimii jäykällä keulalla ajaessa.
12.05.2025 02:30
Rasmus Takaluoma oli juuri aikeissa paljastaa koko suomen poliittista eliittiä koskevia salaliittojuttuja, niin hänet oli pakko vaientaa. Näin sen on pakko olla ollut.
10.05.2025 09:12
Heh, ja sitten kirjoitusvirhe.
Piti olla:
Kohtuullisen isohko osuus on MAASTOPYÖRIÄ
08.05.2025 23:30
Mutta myydyistä sähköavusteisista pyöristä kohtuullisen isohko osuus on sähköavusteisia ja mitä itse (suht paljon) maastossa ajan niin sähköavusteisten osuus maastossa on erittäin iso, luokkaa 75%:a voi hyvinkin olla sähköavusteisia mitä vastaan tulee.
08.05.2025 23:29
Tuo kyseisen mallin (PSA pohjainen) 1.2L ”pikkuturbo’” on ominaisuuksiltaan kyllä aivan pätevä, mutta sen kestävyys on sielä heikommasta päästä, eli se kannatta huomioida.
08.05.2025 18:09
Luonnollisesti ajoasennon on oltava hyvä, se on selviö, mutta mikä on se hyvä ajoasento missäkin tapauksessa onkin sitten toinen asia.
Yksi hyvin ajoasennon lähtökohtia on se että pyörä on oikean kokoinen ja se on säädetty (satulan korkeus/paikka sekä mahdollisesti stemmin pituus yms.) kuskille oikeaksi.
Hyvään ajoasentoon kuuluu oleellisesti myös se että pyörä on hyvin hallittavissa kyseisestä asennosta.
Kuten varmastikkin tekstistä huomaa, niin oma käsitykseni hyvästä ajoasennosta poikkeaa varmastikkin osan muiden käsityksestä kyseisen asian osalta.
07.05.2025 12:39
No tämähän on itsestään selvää.
Ammatteja/töitä häviää ja uusia syntyy ja työn vaatimukset muuttuvat, mutta näinhän se on ollut jo varmaan viimeisen 100-150vuoden ajan.
07.05.2025 11:48
1 / 235