Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

226

1. Turha+kiinnittää+liikaa+huomiota+siihen,+mitä+jotkut+sanovat+Jumalasta+tai+kiistelevät+opinkohdista.+Sinä+voit+ottaa+suoran+yhteyden.+Voit+lukea+evankeliumeista+Jeesuksen+opetuksia+sekä+Paavalin+kirjeitä.+Nämäkin+ovat+vain+ihmisten+kirjoittamia,+mutta+vilpitön+etsijä+löytää+ja+kolkuttavalle+avataan+muullakin+tavalla+kuin+kirjoituksia+lukemalla.+Jumala+voi+henkensä+kautta+puhutella+luonnossa,+johdattaa+elämässäsi+ja+tuoda+sisimpääsi+iloa,+luottamusta+ja+toivoa.+Kaikki+ei+olekaan+siinä+mitä+näemme+ja+toivo+kantaa+senkin+jälkeen,+kun+tämä+ajallinen+väistyy.+Maailmassa+on+paljon+pahaa,+mutta+usko+antaa+sillekin+selityksen/+merkityksen++ja+kantaa+niiden+yli+katkeroitumatta+ja+vihamiehellekin+parasta+toivoen.+Uskonyhteisöt+eivät+ole+immuuneja+mainituille+ahneille+pelureille.+Suuria+kokouksia+pitäviä+julkkissaaarnaajia+ja+artisteja+saattaa+motivoida+raha,+mutta+tämän+ei+pidä+antaa+hämätä.++Nämä+saavat+palkkansa+ja+esimakua+siitä+on+jo+tämä+koronavirus,+mikä+on+lopettanut+tulovirrat+kuin+seinään.+On+myös+sellaisia+pastoreita+ja+seurakuntatyöntekijöitä,+jotka+Jumalan+henki+on+kutsunut+palvelutyöhön+pienellä+palkalla.+Joka+tapauksessa+ei+kannata+liikaa+katsoa+toisia+vajavaisia+ihmisiä+vaan+kasvaa+itse+omassa+uskossa+hengen+hedelmistä+nauttien.
  2. Köyhät+lapsiperheet+on+hyvä+testamenttauskohde.+Kuka+rakastaa+Jeesusta+pitää+hänen+käskynsä.+Mm.++laupeus+vähävaraisia+kohtaan+on+Jeesuksen+rakastamista.+Minkä+teette+yhdelle+minun+vähimmistä,+sen+te+teette+minulle,+sanoi+Jeesus.Ongelmana+on+vain,+mitä+kautta+avun+kanavoisi+köyhille+lapsiperheille.+Jonkun+hyväntekeväisyysjärjestön+esim.+Pelastakaa+lapset+ry,+kunnan+sosiaalihuollon+vai+uskonnollisen+yhdyskunnan+kautta.+Mitä+kautta+"minun+vähimmille+veljille"+ja+"uskonystäville+varsinkin"+voisi+toteutua?Jos+testamentinsaajana+olisi+esim.+Suomen+adventtikirkko+ja+testamentissa+olisi+määrätty+rahojen+käyttö+köyhille+lapsiperheille,+se+ei+taitaisi+olla+toimiva+yhtälö.+Tai+jos+testaattori+haluaisi,+että+varat+ohjataan+etupäässä+köyhien+adventistiperheiden+lapsille,+tarkoitemääräys+voisi+ehkä+toteutuakin.