Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

227

1. Jotta+Jeesuksen+kärsimä+rangaistus+puolestamme+olisi+täydellinen,+hänen+tuli+joutua+myös+Isän+hylkäämäksi.+Jeesus+oli+lihassa+täysi+ihminen.+Ristiinnaulitseminen+oli+tuon+ajan+ehkä+kivuliain+tapa+kuolla+jo+siksi,+että+siinä+kuolema+tulee+hitaasti+riipivän+tuskan+keskellä+kuitenkin+siten,+ettei+tuomittu+menetä+tajuntaansa.+Kun+tuohon+tuskaan+lisätään+vielä+Jeesuksen+kärsimä+henkinen+ja+hengellinen+tuska,+on+Jeesuksen+kokema+tuska+sanoin+kuvaamaton.+Kun+tuon+kaiken+päälle+hän+saa+kokea,+että+rakas+Jumalani,+Jumalani+miksi+minut+hylkäsit,+on+kärsimys+ääretön+ja+Jeesus+menettää+henkensä.+Monet+ihmiset+kipuilevat+tullessaan+toisten+ihmisten+hylkäämiksi.+Välillä+tuntuu,+ettei+myöskään+Jumala+kuule+ja+Jumala+on+hyljännyt.+Jos+Jeesus+ei+olisi+kokenut+Jumalan+hylkäystä,+Jeesuksen+sovitusuhri+ei+olisi+kattava+sellaisen+ihmisen+osalta,+joka+mieltää+Jumalankin+hänet+hyljänneen.+Joku+voisi+sanoa,+että+helppo+juttuhan+tuo+on+kuolla,+kun+tietää+jumalallisin+voimin+taas+nousevan+ylös.+Mielestäni+nämä+viimeiset+sanat+ristillä+osoittavat,+että+Jeesus+todella+äärimmäisen+kivuliaasti+kuoli+ristillä+ja+kärsi+rangaistuksen+kaikessa+suhteessa+puolestamme.
  2. Jos+Jumala+on+luonut+ihmisen,+eikö+hän+tietäisi+mikä+on+hänelle+parasta+ja+autuasta+=+onnellista.+Minulla+on+siihen+täysi+luottamus.+Taivaallinen+Isä+on+jättänyt+kaikille+lapsilleen+perinnön.+Millainen+se+on?++"...+turmeltumattomaan+ja+saastumattomaan+ja+katoamattomaan+perintöön,+joka+taivaissa+on+säilytettynä+teitä+varten..."+1.+Piet.+1:4.+"Mutta+jos+olemme+lapsia,+niin+olemme+perillisiä,+Jumalan+perillisiä+ja+Kristuksen+kanssaperillisiä,+jos+kerran+yhdessä+kärsimme+hänen+kanssaan,+että+me+myös+kirkastuisimme."+Room+8:17Itse+olen+ainakin+kiinnostunut+tähtitieteestä+ja+scifi+sarjoista,+joten+mielenkiinnolla+odottelen+aikoja+parempia.