Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Petri.Helsinki
profiilit
Petri.Helsinki
Petri.Helsinki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
226
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Viimeisestä+tuomiosta+tulee+mieleeni+ne+uskovaiset,+joiden+mukaan+Jeesus+ei+ole+Jumalana.+Miten+he++voivat+pitää+Jeesusta+pelastajana+ja+vapahtajana+mutta+ei+kuitenkaan+Jumalana?+Onneksi+tuomiovalta+pelastuksen+suhteen+on+yksin+Kristuksella.++Kun+elämän+kirja+avataan,+ihmisten+pahat+ja+itsekkäät+vaikuttimet+paljastuvat.+Nähdään,+että+tuomio+on+oikea:+kukaan+ei+voi+pelastua+omien+tekojensa+kautta.+Kristus+on+ainoa+tie,+joka+johtaa+iankaikkiseen+elämään.+
Pelastuneet+ovat+perillisiä,+jotka+hallitsevat+Kristuksen+kanssa.+Elämän+veden+virta+kumpuaa+kristallinkirkkaana+Jumalan+ja+Karitsan+valtaistuimesta+(Ilm.+22:1).+Yötä+ei+enää+ole,+eivätkä+he+tarvitse+lampun+tai+auringon+valoa,+sillä+Herra+Jumala+on+heidän+valonsa.+He+hallitsevat+kuninkaina+aina+ja+ikuisesti+(Ilm.+22:5).
17.02.2019 13:13
David+ja+Joonatan+ainakin+suutelivat+toisiansa+ja+rakastivat+toisiaan+enemmän+kuin+mies+ja+nainen+voivat+rakastaa.+Rakkauden+kaksoiskäsky+on+paljon+syvällisempi+kuin+joku+lihallinen+eros-rakkaus,+joka+kahden+samaa+sukupuolen+rakkaudesta+ensimmäisenä+tulee+mieleen.
10.02.2019 19:54
Kuten+jo+sanoin+sateenkaarimessulla+ja+seksin+harjoittamisella+ei+ole+tekemistä+keskenään.+Myös+sateenkaari-ihmiset+tarvitsevat+hyväksyntää+ja+yhteisöllisyyttä.+Miksipä+ei+heidän+hengellisille+messuille+voisi+sallia+kirkosta+tilan+kerran+kuussa,+kun+kirkot+ovat+tyhjillään+suurimman+osan+aikaa.+Paavalin+sanat+luonnollisen+yhteyden+vaihtamisesta+luonnottomaan+on+nähtävä+eri+valossa,+jos+toinen+on+ollut+syntymästään+saakka+homoseksuaalinen.+Nämä+eivät+ole+välttämättä+itse+valinneet+omaa+seksuaalisuuttaan.+En+kuitenkaan+tarkoita+sitä,+että+homoseksin+harjoittaminen+olisi+Raamatun+mukaan+sallittua+vaan+se+on+syntiä,+josta+on+tehtävä+parannus.+Kukapa+meistä+kuitenkaan+olisi+synnitön,+joka+voisi+heittää+ensimmäisen+kiven.
10.02.2019 19:46
Lutherilla+on+omat+ansionsa+esim.+taistelussa+katolisen+kirkon+anekauppaa+vastaan,+mutta+tuskin+kukaan+häntä+palvoo.+Luther+itse+sanoi,+ettei+kenenkään+ihmisen+mukaan+tulisi+nimetä+kirkkokuntia+mutta+niin+vain+hänen+nimiinsä+on+perustettu+luterilainen+kirkko+ja+siitä+eronneet+"oikeampioppiset"+esim.+Luther+säätiö.+
Lutherin+kauheat+sanat+"juutalaisista+ja+heidän+valheistaan"+ovat+kyllä+rapauttaneet+mielessäni+hänen+puhtoisuuttaan.+Aiemmin+ihmettelin+hänen+olutharrastustaan.+Hänen+tuopissaan+luki+hupaisasti+"pirun+kiusaksi".+Historian+saatossa+kirkonmiehet+eivät+ole+olleet+mitään+raittiusintoilijoita+kuten+vielä+pienenä+poikana+kuvittelin.+Oluen+juonti+oli+kuitenkin+pienempi+paha+kuin+se+mitä+Luther+sanoi+juutalaisisista.+Taisipa+Hitlerkin+saada+niistä+jonkinlaisia+sytykkeitä+natsi+propagandalle.+Joudumme+valitettavasti+elämään+epätäydellisten+ihmisten+maailmassa.
10.02.2019 18:45
Aloituksessa+on+kyse+sateenkaarimessuista+-+ei+luonnonvastaisesta+sukupuoliyhteydestä.+En+pidä+pahana,+jos+he+kerran+kuukaudessa+voivat+kokoontua+yhteen+antamaan+toinen+toisellensa+henkistä+ja+hengellistä+tukea++jumalanpalveluksen+yhteydessä.+Ehkä+joku+löytää+tämän+työmuodon+kautta+Kristuksen+elämäänsä+ja+ryhtyy+käymään+sanan+kuulossa+muulloinkin.+Jos+jumalanpalvelus+(ja+vielä+pidemmän+kaavan+mukaan)+kiinnostaa,+tämähän+nimenomaan+osoittaa,+ettei+Jumala+ole+hyljännyt+heitä+häpeällisten+himojen+valtaan.
10.02.2019 18:09
Eihän+tuossa+mitään+pahaa+ollut.+Yhtälailla+Jumalalle+rakas+tuo+nainen+"lesbo"+on.
09.02.2019 22:50
Vastasin+tuohon+kysymykseen+ei,+eli+tuollainen+ei+tietenkään+ole+soveliasta+kielenkäyttöä+kristitylle.+Olen+nähnyt+miten+juutalaiset+ja+heidän+lähettiläänsä+osaavat+tehdä+rahaa,+mutta+mainitunlainen+arvostelu+ei+ole+oikeutettua.+Luther+oli+vain+ihminen+ja+välillä+hänellekin+sattui+virheellisiä+arviointeja.++Sinun+mielestäsi+väärä+vastaukseni+oli+ilmeisesti+viimeinen,+kun+kaikesta+huolimatta+pidän+häntä+suurena+uskonpuhdistajana.
09.02.2019 21:47
Tein+Luther+visan:+10+pistettä+tuli,+eli+ilmeisesti+kaikki+oikein.+Niin+vajavainen+ihminen+Lutherkin+oli,+vaikka+suuri+uskonpuhdistaja+olikin.+Jumala+yksin+onpi+linnamme.
09.02.2019 21:06
Miten+Mäkinen+ja+Askola+saisivat+eläkettä+kumpikin+lähes+150.000+euroa+vuodessa,+kun+kumpikaan+ei+saanut+sellaisia+summia+ansiotuloja+edes+virassa+ollessaan?+
Tästä+jutusta+selviävät+heidän+ansiotulonsa+vuodelta+2016.+
https://www.iltalehti.fi/verot-2016/a/2016110122550556
31.01.2019 19:14
Saan+työni+puolesta+yhteistyöyrityksiltä+viinilahjoja+joulun+alla.+Yhtenä+jouluna+annoin+lahjana+saadut+kaksi+punaviinipulloa+kaverilleni.+Hän+nautiskeli+ne+yksikseen+yhtenä+iltana+ja+sai+pari+päivää+myöhemmin+kasvohalvauksen.+Arvaa+syytinkö+itseäni,+koska+punaviinillä++saattoi+olla+yhteyttä+halvaukseen.+Onneksi+hän+toipui+reilun+vuoden+aikana+ennalleen.
Viime+jouluna+kaadoin+lahjaksi+saamani+sinisen+ginipullon+sisällön+suoraan+vessanpönttöön.+Gini+on+hyödyllinen+kemiallinen+yhdiste,+jos+vessanpöntössä+on+tummentumia.
29.01.2019 21:46
"Kukaan+luotu+ei+pystyisi+maksamaan+äärettömälle+Jumalalle+syntien+ääretöntä+rangaistusta.+Vain+Jumala+voi+kärsiä+sellaisen+äärettömän+rangaistuksen."+
Tässä+ei+mainita+velasta+mitään.+Maksaa+voidaan+paljon+muitakin+asioita+kuin+velkaa.
Jumala+ei+voi+oman+lakinsa+mukaan+antaa+syntejä+anteeksi+tuosta+vaan,+niin+että+kenenkään+ei+tarvitse+maksaa+hintaa+rikoksesta+(synnistä).+Jeesus+kärsi+ja+maksoi+ristillä+rangaistuksen+meidän+puolestamme.
Mikä+on+kerran+maksettu,+on+maksettu;+mikä+on+puhdistettu,+on+puhdistettu.+Jumala+ei+vaadi,+että+ensin+Kristuksen+piti+antaa+hyvitys+kaikista+synneistä+ja+että+sitten+ihmisen+pitäisi+vielä+toiseen+kertaan+niistä+maksaa.
29.01.2019 14:20
"Mistä+ihmeestä+olet+saanut+Petri-jumala+sellaisen+käsityksen,+että+Jumala+oli+velkaa+Jumalalle+synnin+rangaistuksen?+Puhut+ihan+höpöjä."
Enpä+ole+noin+kirjoittanut.+Jumala+ei+ole+mitään+velkaa,+vaan+rakkaudessaan+Hän+antoi+Poikansa,+ettei+yksikään+Häneen+uskovat+syntinen+hukkuisi+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.+Synnin+rangaistus+on+kuolema,+mutta+meillä+on+Isän+luona+puolustaja+Jeesus+Kristus,+joka+on+koko+maailman+syntien+sovittaja.
Jeesuksen+syntymäkertomuksessa+erottuu,+että+hänellä+on+kaksi+nimeä,+joista+toinen+on+Jeesus,+pelastaja+ja+toinen+Immanuel,+Jumala+kanssamme.+Jumala+tuli+ihmiseksi+Jeesuksessa,+jotta+voisimme+saada+yhteyden+ja+sovinnon+Jumalan+kanssa.
Matt.+1:22-23+Tämä+kaikki+on+tapahtunut,+että+kävisi+toteen,+minkä+Herra+on+puhunut+profeetan+kautta+(Jes.+7:14),+joka+sanoo:
"Katso+neitsyt+tulee+raskaaksi+ja+synnyttää+pojan,+ja+tälle+on+on+annettava+nimi+Immanuel,"+mikä+käännettynä+on:+Jumala+meidän+kanssamme.
Tapanani+ei+ole+tuomita+tai+jumalittaa+toisia+ihmisiä.+Rauhaa+ja+hyvää+jatkoa+myös+toisin+uskoville.
28.01.2019 18:42
Tervepä+vaan+exappi!+
Jeesus+on+Jumala+ennen+muuta+siksi,+että+jos+hän+ei+ole+Jumala,+hänen+kuolemansa+ei+olisi+riittänyt+sovittamaan+koko+maailman+syntejä+(1.+Joh.+2:2).+Kukaan+luotu+ei+pystyisi+maksamaan+äärettömälle+Jumalalle+syntien+ääretöntä+rangaistusta.+Vain+Jumala+voi+kärsiä+sellaisen+äärettömän+rangaistuksen.+Vain+Jumala+voi+ottaa+maailman+synnit+kantaakseen+(2.+Kor.+5:21)+kuolla+ja+nousta+kuolleista+ja+osoittaa+siten+voittaneensa+synnin+ja+kuoleman.
Tämän+ymmärtämisessä+meillä+näyttää+olevan+iso+juopa.
27.01.2019 20:55
Petri+Paavolan+mukaan+Raamattu+opettaa+selkeästi,+että+Jeesus+on+Jumala,+mutta+Jeesus+ei+ole+kuitenkaan+Isä.+Jeesus+oli+Isänsä+kanssa+luomassa+taivaita+ja+maata.+Joka+tunnustaa,+että+Jeesus+on+Jumalan+Poika,+hänessä+Jumala+pysyy,+ja+hän+Jumalassa.
Paavolan+opetus+linkkinä:
http://www.kotipetripaavola.com/Jeesus_on_Jumala.html
Ilmestyskirjassa+enkeli+käskee+palvomaan+vain+Jumalaa+(Ilm.+19:10).+Raamatussa+Jeesusta+palvotaan+monessa+yhteydessä+(Matt.+2:11,+14:33,+28:9,17,+Luuk.+24:52,+Joh.+9:38).
Heprealaiskirjeessä+(Hepr.+1:8)+Isä+Jumala+todistaa+Jeesuksen+todellisesta+henkilöllisyydestä:+"Mutta+Pojastaan+hän+sanoo:+Jumala,+sinun+valtaistuimesi+pysyy+ajasta+aikaan,+ja+sinun+kuninkaanvaltikkasi+on+oikeudenmukaisuuden+valtikka."+Isä+puhuu+Jeesuksesta+käyttämällä+sanaa+Jumala.+
Apt.+20:28+julistaa,+että+Jumala+lunasti+seurakunnan+omalla+verellään.+Jeesus+on+siis+Jumala.
27.01.2019 20:42
Johanneksen+evankeliumin+jakeet+puhukoon+puolestaan:
Jeesuksen+sanat:
"Jos+tunnette+minut,+opitte+tuntemaan+myös+minun+Isäni.+Te+tunnette+hänet+jo+nyt,+olettehan+nähneet+hänet."
Filippus+sanoi+hänelle:
"Herra,+anna+meidän+nähdä+Isä,+muuta+emme+pyydä."
Jeesus+vastasi:
"Etko+sinä,+Filippus,+tunne+minua,+vaikka+olen+jo+näin+kauan+ollut+teidän+seurassanne?+Joka+on+nähnyt+minut,+on+nähnyt+Isän.+Kuinka+voit+sanoa:+'Anna+meidän+nähdä+Isä'?+*Etko+usko,+että+minä+olen+Isässä+ja+Isä+on+minussa?+Kun+puhun+teille,+en+puhu+omissa+nimissäni:+Isä+on+minussa,+ja+minun+tekoni+ovat+hänen+tekojaan.+Uskokaa,+kun+sanon,+että+minä+olen+Isässä+ja+Isä+on+minussa.+"+(Joh.+14:7-11)
Jeesus+sanoi+olevansa+Jumala+ilmoittaessaan,+että+"minä+ja+Isä+olemme+yhtä"+(Joh.+10:30).+Jeesus+ei+kiellä+jumaluuttaan,+mistä+syystä+juutalaiset+halusivat+kivittää+hänet:"+Sinä+teet+itsesi+Jumalaksi,+vaikka+olet+ihminen"+(Joh.+10:33).
27.01.2019 20:21
Minulla+on+ollut+samanlaisia+ongelmia+Android+-puhelimen+ja+-tabletin+kanssa.+Vaikka+olen+kirjautunut+rekisteröidyllä+nimimerkillä+sisään,+lähettämisen+yhteydessä+Android+ei+ole+aina+jaksanut+muistaa+sisään+kirjautumista.+Huomasin+ongelman+olevan+siinä,+että+kirjoitin+liian+pitkästi.+Kun+kommentoin+lyhyesti,+ongelmia+ei+ole.
Olin+13.1.+Tieteiden+päivillä,+jossa+neljä+professoria+luennoi+Verkon+kauniista+ja+rohkeista.+Yllättäen+pääosassa+olikin+Suomi24,+jonka+digitaalisen+aineiston+Aller+on+luovuttanut+yliopistolle+tutkimuskäyttöön.+Vaikka+"suoli24"+sisältää+paljon+törkyä,+on+se+kattavuudeltaan+maailmanlaajuisesti+ainutlaatuinen+kansakunnan+takapiha.+Tekoäly+pystyy+hakusanoilla+ja+niiden+eri+sijamuodoilla+analysoimaan+kirjoittajien+sieluntilaa,+mm.+pelkoa+tai+onnea+ja+mihin+viikon-+tai+vuorokauden+aikaan+ne+ovat+huipussaan.+Sivustolle+kirjoittaminen+kannattaa,+jos+haluaa+näkyvyyttä:+Suomi24+kirjoitukset+pomppaavat+hakukoneessa+melko+korkealle.
Pauli+Aalto-Setälän+mukaan+on+epävarmaa+kuinka+kauan+Aller+pystyy+sivustoa+ylläpitämään+niin,+että+kulut+peittyvät.+Suomi24+on+tarkoituksella+kevyesti+moderoitu+eikä+moderoijien+nimiä+paljasteta.
Harmi+Advis,+jos+lopetat+kirjoittelun.+Sen+mitä+olen+huomannut+niin+tuot+palstalle+tasapainoa.
22.01.2019 17:45
Kyllä+se+näkyy,+että+olet+ottanut+asioista+selvää+-+tiedät+sen+itsekin.+Minulla+menee+välillä+pää+pyörälle.+Ehkä+se+pointti+onkin+siinä,+että+Jumalan+valtakunta+tulee+ottaa+vastaan+kuin+lapsi.
13.01.2019 21:31
Olen+vapaa+ajattelemaan+itse.+Tietysti+usko+on+muuttunut+ajan+myötä,+kun+on+nähnyt+että+Raamatun+syntyyn+on+vaikuttanut+inhimilliset+tekijät+eikä+sitä+voi+kaikilta+osin+sanoa+Jumalan+sanaksi.+Luottamus+ihmisiin+on+myös+saanut+kolauksia,+kun+olen+huomannut,+että+fundamentaalisesti+uskovat+ovat+jossain+asioissa+kaikista+sokeimpia.+
Usko+antaa+ihmisen+elämälle+tarkoituksen+ja+päämäärän.+Et+ole+pelkkää+avaruustomua,+vaan+olet+kalliisti+lunastettu+ja+perillinen.
13.01.2019 20:28
Koraania+siteeraamalla+kommentoin+kysymystä+"pitäisikö+tutkia+myös+mitä+vastapuoli+sanoo+asioista".+Vastapuolella+tarkoitetaan+paholaista.+Saatana+on+ollut+valehtelija+alusta+saakka.+Tulisi+olla+herätyksen+paikka,+jos+ajattelee+ja+muita+opettaa+Koraanin+mukaisesti.
13.01.2019 20:02
Luin+IS:n+ja+BBC:n+artikkelit+aiheesta,+eikä+niiden+mukaan+patriarkka+Kirill+sanonut,+että+älypuhelin+olisi+pedon+merkki+-+"oikeassa+kädessä+ja+korvalla"+kuten+aloituksessa+mainitaan.+Patriarkka+totesi,+että+älypuhelimet+ja+muut+verkkoon+kytkettävät+laitteet+mahdollistavat+ihmiskunnan+maailmanlaajuisen+kontrolloimisen+ja+jonain+päivänä+antikristus+johtaa+tätä+verkkoa.
Esimerkiksi+Facebookin+kautta+ihmisistä+saadaan+valtavasti+tietoa,+joka+ei+täysin+katoa,+vaikka+pyytäisit+poistamaan+profiilisi.+Olet+käyttöehdot+useimmiten+lukematta+klikannut+ok+ja+näin+hyväksynyt+tietojen+tallentamisen.
Toivottavasti+patriarkka+puhui+oman+henkilökohtaisen+vakaumuksensa+mukaisesti.+Helposti+tulee+mieleen,+että+ortodoksinen+kirkko+on+Venäjällä+Putinin+politiikan+jatke+ja+on+jokin+poliittinen+syy,+miksi+pattiarkan+piti+tulla+ulos+tässä+asiassa.
13.01.2019 19:48
8 / 12