Vapaa kuvaus

Aloituksia

459

Kommenttia

1272

1. Tänään+oli+aiheeseen+hyvä+kirjoitus+HS:ssä+lainaan:+"+Eräänlaiseksi+stoalaisuuden+sloganiksi+on+usein+nostettu:+”Pelko+vahingoittaa+meitä+enemmän+kuin+asiat,+joita+pelkäämme.”+Kuulostaa+ylevältä+tai+raamatulliselta,+mutta+ajatus+on+lopulta+hyvin+järkeenkäypä.ELÄMÄNLAATU+todennäköisesti+kärsii+enemmän+siitä,+että+jatkuvasti+pelkää+vararikkoa,+työttömyyttä+tai+ahdistuu+sairastumisen+mahdollisuudesta,+kuin+siitä,+jos+nämä+asiat+todella+tapahtuisivat.Stoalaiset+painottavat+sitä,+ettei+ihminen+voi+koskaan+hallita+sitä,+mitä+hänelle+tai+hänen+ympärillään+tapahtuu.+Ainoastaan+omat+teot+ja+ajatuksetovat+sellaisia,+joihin+ihminen+voi+itse+vaikuttaa."Tässä+on+viisautta:+Euroopan+unionin+vihaajien+pitäisi+pysytä+yksilöimäänne+kohdat+euroopan+unionista+mitä+hän+siitä+vihaa.++Olen+kuullut,+ettävihataan+kristinuskon+ja+toisten+uskontojen+vuoksi+esim.++Silloin+olisi+syytä+kyllä+tutkia+raamattua+ja+mitä+kristinusko+on+ja+kuinka+se+vaikuttaasinuun.+++Olen+Kristinuskoinen+ja+tiedän,+että++se+on+jokaisen+henkilökohtainen+asia.+Ei+kristinuskoa+voi+puolustaa+puolueena+eikä+maana,+vaan+se+on+kaikille+ihmisille+maan+päällä.++Ei+valtio+ole+uskonnon+pää,+eikä+valtion+johtaja+ole+kristikunnan+messias.++Mitä+pelkäät+EU:ssa+?+Katso+ympärillesi+ja+mieti+millaisessa+maailmassa+sinä+juuri+nyt+elät.++Kaikki+ihmiset+on+samanlaisia+ja+kaikilla+on+perheet+ja+lapset+ja+työ+ja+elämä+ja+kaikki+ikääntyy+ja+kaikki+ja+koko+maailma+muuttuu+koko+ajan.+Et+voi+tietää+millaisessa+elämässä+ja+elämäntilanteessa+olet+5:n++tai+10+vuoden+kuluttua.++On+asioita+mitä+ei+tarvitse+pelätä+jos+olet+uskovainen.+Teuvokin+lentää+nykyään+ihan+Hodurasiin.
  2. Huomasitko,+että+ei+yksikään+persu+puolueen+henkilö+tullut+sinua+puolustamaan,+kun+ne+eivät+siihen+kykenisikään.+++Huomaa,+että+heidänkommentit+on+aina+lyhyitä+ja+kiitos+sinulle,+että+purit+sydäntäsi.+Kerron+sinulle+vielä+joka+aloitit,+että+huomaatko,+että+minä+asun+ulkomailla+ja+minulla+ei+ole+mitää+ongelmaa+ulkomaalaisia+ihmisiä+kohtaan,++oli+ne+täälläkin+ihan+mistä+vain.++Päin+vastoin,+ihmisten+kanssaon+kiva+jutella.++Lisäksi+täällä+missä+minä+asun,+niin+ei+ole+yhtään+mitäänrodun+tai++kansallisuuden+kanssa+mitään+ongelmaa.++Se+kaikki+johtuu,+vain+siellä+olevasta+kommunistisesta+valtio+rakenteestaja+tuotetusta+propagadasta.++Älä+vedä+tänne+sitä+persu+kommunismia+ja+yhteistä+omistajuutta+ym.+juttua.++Ymmärrä+nyt,+että+ei+ihmisten+tarvitse+sitoutua+sellaiseen+kommunistseen+persu+paskaan+ja+kärsiä++koko+elämä.+Kommunismi+paska+on+se+mistä+sinä+kärsit.+Sinä+puhut+ja+taistelet+semmoisen+omaisuuden+puolesta+ja+sellaisten+asioiden+puolesta+mihinsinä+et+omista+ja+et+voi+vaikuttaa.++Sinulle+luodaa+kuva,+että+sinä+olet+ja+sinä+voit,+jotta+sinua+voidaan+hyväksikäyttää.++Sinä+et+voi+vaikuttaa+ihmistenmieliin,+haluihin+...+Ikään+ja+seksualisuuteen+ym+mihinkään+muuhunkaan.+Sinä+et+myöskään+voi+vaikuttaa+siihen,+että+mihin+joku+kerää+sinulta+verojatai+pakottaa+sinut+maksamaan.++Sinä+voit+vaatia,++vain+vapautta+itse+päättää,vain+sinun+omista+asioista+ja+vaatia+itsellesi+ja+perheellesi+ehkä+rahaa+ja+parempaa+elämää.+++Mutta+kaikkien+ihmisten+mieliä+sinä+et+voi+vaikuttaajo+pelkästään+niiden+suurten+eroavaisuuksien+vuoksi.+Huomaa,+että+juuri+se+vastakohta+Euroopan+unioni+tuo+sinulle+sen+vapauden.Huomaa,+että+tämä+sama+asia+on+kaikissa+maissa,+vaikka+sinulle+sanotaan,+että+he+ovat+yksi.++Huomaa,+että+joku+ranska+liki+100+miljoona+olisi+yksi....Tajuat+kait+nyt,+että+sinua+vedätetään+monessa+asiassa.
  3. Nämä+tekstit+on+aivan+suoraan+hullujen+huoneen+käsialaa+ja+näet+varmasti+itsekin,+että+kaikki+subjektit+ja+objektit+on+aivan+sekaisin.Ei+ihminen+ole+terve+jos+puhuu+tuollaista+ja+ainoa+asia+mitä+voidaan+tehdä+on+hoitoon+ohjaaminen.++Et+sinä+ole+olemalla+mitään+suurempaa+etkä+pienempää,+vaan+tavallinen+tasavertainen++yksilö.++Et+sinä+ole+yksintämän+mielenterveys+ongelman+kanssa,+niitä+on+paljon.++Moni+ei+kykeneenää+tekemään+töitä,+saatika+keskittymään+ja+opiskelemaan,+kun+kaikkiihmisen+perusarvot+on+sekaisin.+Ei+tavallinen+ihminen+voi+vaikuttaa+toisten+ihmisten+haluihin+ja+toistenihmisten+elämänkatsomuksiin.++Se+on++Monen+persun+ongelma,+että+on+jouduttu+erilleen+omasta+itsestä+ja+on+alettu+elää+elämää+joka+ei+ole+todellista+elämää.++Olet+luonut+itsellesi+sivupersoonan+eli+persoonallisuushäiriön+on+ainakin+yksi+diagnoosi.+Jos+sinä+haluat+parantua+tai+voit+tietenkin+hakea+jo+näillä+syillä+ensin+itsesi+sairaseläkkeelle.+Kerro+tasan+tarkkaan+näin,+mitä+kirjoitit+tähänmyös+lääkärille,+niin+voit+olla+varma,+että+sairasloma+ja+työkyvyttömyys+on+aivan+varmasti+jo+ovella.+Mikäli+haluat+parantua,+niin+sinun+täytyy+ensin+selvittää+itsellesi+kaksi+asiaa.+Kuka+on+suomalainen+ja+kuka+sinä+olet+ja+miten+sinä+itsesi+määrität.Sinä+puhut+itsemäärimisoikeudesta+ja+kenen+itsemäärämisoikeudesta+?Määritä+nämä+asiat+itsellesi+ja+oletko+sinä+alisteisessa+asemassa+jollekin.+Sehän+tarkoittaisi,+että+jokaisella+ihmisellä+pitäisi+olla+sama+mieli,+kuin+sinulla,+vaikka+tiedät,+että+ihmisiä+on+nuorista+vanhoihin+ja+rikkaista+köyhiin+ja+heterosta+vaikka+mihin.+++Nyt+sinä+ymmärrät+itsekin,+että+sinunajatusmaailmassa+kaikki+ei+ole+kohdalla.+Missään+kohtaa+kirjoitusta+et+osannut+määritellä+mitään+vihan+kohdetta,+muuten+kuin+sen,+että+sinä+voit+itse+pahoin.++Perussuomalaiset+on+juuri+kertonut+sinulle+sen+värin+se+voi+olla+vihreä+ja+musta+ja+keltanen+ja+sinä+itse+kerrot+siitä+väristä+itsellesi+sen+kaiken+pahan+mitä+sisälläsi+kannat.+Ei+edes+valtion+tehtävä+olisi+määritellä+sinun+elämäsi+suuntia+ja+tunteitatai+sinun+omaa+elämänkatsomustasi.++++Niin,+kysyt+nyt+miksi+ne+kirjoittaa+suomalaiset+ja+suomi+ja+suomi+makkara+tai+muu.++Se+on+totta,+että+siinä+menee+määritelmät+sekaisin.+Oletko+käynyt+koskaan+kirkossa+tai+miten+olisi+Jehovien+juttu+tuokio+yksinäisyyteen+ja+löytäisit+itsesi+ja+näkisit+ympäristösi+oikeasta+kulmasta.+Sekin+voi+auttaa.
  4. Kerro+nyt+persu+mitä+muuta+siinä+valtiossa+on+...++?+Ei+puhuta+mielikuvituksesta....+Vaan,+mitä+siinä+valtiossa..+On+kerro+edes+yksi+lisää+...