Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Dogmatikos.rek
profiilit
Dogmatikos.rek
Dogmatikos.rek
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
184
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Laulut+löytyvät:
https://www.youtube.com/watch?v=FKE0sKM1fO0
https://www.youtube.com/watch?v=Q9inoCpdk8o
28.02.2019 19:22
Mautonta.+Häpeä+nikkisi+valintaa.+Se+tarkoittaa+Jeesusta+Kristusta.+Sinä+et+ole+Vapahtaja,+joka+maksoi+koko+maailman+synnin+kärsimällä+ristinkuoleman.
28.02.2019 13:07
Jos+olisin+voinut+valita,+en+olisi+syntynytkään.+Olisin+samassa+asemassa+kuin+ne,+jotka+ehkäisyvälineitten+käytön+vuoksi+ovat+jääneet+syntymättä.+Ei+tuntisi+tuskaa,+eikä+kärsimystä.+Ei+puuttuisi+mitään.
60+%+suomalaisista+katsoo,+että+elämä+ei+ole+lahja.+Jos+olisi,+vanhemmat+ja+Jumala+haluaisi+antaa+tämän+lahjan+mahdollisimman+monelle.+Näin+eivät+tee,+eivät+fundikset,+eivät+tavikset.
28.02.2019 12:44
On.+Emme+tiedä,+millaisia+ihmiset+ovat,+mutta+joku+(muisti?)+yhdistää+heidät+täällä+oleviin.+He+ovat+ruumiillisia,+samoja+persoonia+kuin+täällä,+mutta+ilman+huonoja+luonteenpiirteitä.
28.02.2019 12:12
Ei,+vaan+silloisen+kirkon,+joka+vielä+piti+yhteisiä+kirkolliskokouksia.+Viimeinen+yhteinen+pidettiin+vuonna+451.
28.02.2019 12:01
En+nyt+muista+kuka,+mutta+joku+kirkkoisä+sadistisessa+hurmiossaan+selitti,+että+kristityn+suurin+nautinto+on+katsoa,+kuinka+helvettiin+tuomittuja+rääkätään.+Tietenkään+minä+en+usko+tällaiseen,+kerroin+vain,+miten+jonkun+nykyisen+ajattelijan+mielestä+on+nautinnollista+jo+etukäteen+ajatella,+miten+"Jumalan+pilkkaajat+perivät+ansaitun+rangaistuksensa".
28.02.2019 11:49
<<Mikä+takaa...<<
Ei+ole+tiedossa,+että+joku+takaisi.+Mutta+jos+sellainen+vaara+olisi,+luulisi+että+Pyhä+Henki+olisi+johdattanut+sen+kirkon+tietoon.
28.02.2019 11:33
Ei+ihan+näillä+sanoilla,+mutta+onhan+jo+tässäkin,+mitä+Näinseasiaon+lausuu:
"...minun+sydämeni+tulee+iloitsemaan+kerran+siitä+että+paha+saa+lopulta+palkkansa+ja+Jumalan+pilkkaajat+perivät+ansaitun+rangaistuksensa."
28.02.2019 11:25
Pahimmatkin+riitapukarit+ovat+siellä+lauhkeita+kuin+lampaat.+Sitä+patsi+ei+enää+eletä+oikean+tai+väärän+uskon,+vaan+näkemisen+mukaan.
28.02.2019 11:12
Ajatus+kyllästymisestä+on+luonnollinen,+mutta+emme+kai+usko,+että+taivaassa+ajattelisimme+samoin+kuin+täällä.
28.02.2019 11:07
Emme+todellakaan+tiedä,+sillä+kaikki+kuvauksetkin+ovat+vertauskuvia.+Sen+verran+uskallamme+kuitenkin+sanoa+tietävämme,+että+uudessa+taivaassa+ja+uudessa+maassa+on+miellyttävää,+ja+kaikki+negatiivinen+on+poissa.+Siellä+ovat+Kolmiyhteinen+Jumala,+ruumiittomien+pyhien+joukko+eli+enkelit+ja+ruumiillisten+pyhien+joukko+eli+ihmiset.+Tuskinpa+kukaan+tietoisesti+haluaa+olla+sieltä+pois.
Sen+lopullisempaa+vastausta+et+saane,+ennen+kun+olet+siellä.
28.02.2019 11:00
Tällaiset+raamatunkohdat,+joissa+Jeesuksen+kerrotaan+nimitelleen+juutalaisia,+tuskin+kertovat+juutalaisista+yhtään+mitään.+Ne+kertovat+siitä,+että+jo+evankeliumin+kirjoittamisen+aikoihin+kristittyjen+ja+juutalaisten+välit+olivat+erittäin+kireät.
28.02.2019 10:30
Ennen+kauttaan+lapsiasiainvaltuutettuna+teologian+maisteri+Tuomas+Kurttila+oli+Vanhempainliiton+johtajana.+Lanseerasi+omin+lupinensa+ja+liiton+kustannuksella,+ilman+muun+johdon+tietoa+ja+suostumusta,+kalliin+ulkomainoskampanjan,+jossa+vaadittiin+nuorille+aikaisia+kotiintuloaikoja.+Sai+potkut+liitosta.+Tyypillinen+poliittinen+pyrkyri,+jolle+tärkeämpää+on+tehdä+itseään+tunnetuksi,+kuin+ajaa+todellisesti+asiaa.+
Kurttilan+suhtautuminen+fundisporukan+vaatimuksiin+kertoo+siitä,+että+hän+on+tässä+asiassa+samalla+linjalla+kuin+suurin+osa+väestöa.
28.02.2019 10:13
Näinseasiaon,+teet+hurjia+päätelmiä.
<<Dogmatikos+esiintyy+Lähetyshiippakuntalaisena...<<
Olet+jo+ennen+osoittanut+vainoharhaisia+pirteitä.+Nämä+piirteet+voimistuvat.+Näet+minut+joka+nurkan+takana+vaanimassa.+Työssäni+jouduin+usein+keskustelemaan+vainoharhaisen+kanssa.+Oli+kuin+olisin+puhunut+seinälle.+Näin+lausui+myös+kollegani,+ei+minkäänlaista+tulosta.+Myös+opinnoissa+asiaa+käsiteltiin:+harhaisen+harhoihin+ei+saa+mennä+mukaan.+Samaa+olen+myös+lukenut.
<<Niin,+tuo+minun+sanani+näyttää+uponneen+syvälle+hänessä.<<
Näin+luullet,+mutta+asia+on+toisinpäin.+Sanasi+on+pelkästään+herättänyt+sääliä.+Sinä+itse+luulet+olevasi+mahtava+mies,+jonka+sana+sattuu,+mutta+toisen+arvioimana+huudat+ilmaan.+Kuinka+kukaan+voisi+pelästyä+henkilöstä,+jota+pitää+eksyneenä?+Lausuit+tuomion,+vaikka+yrititkin+jälkeenpäin+pehmitellä+sitä.+Henkilöä,+joka+ottaa+Jumalan+viran+ei+oteta+vakavasti.
<<Niin+juuri+Dogmatikos!+Sinä+elät+juuri+nyt+sellaisessa+tilassa+että+tuossa+tilassasi+jatkamalla+et+varmasti+peri+autuutta.<<
Et+sanonut+aikaisemmin+näin,+vaan+sanoit:+
<<Niin+on,+mutta+sinä+elät+tilassa+jota+Jeesus+kutsui+Pyhän+Hengen+pilkkaamiseksi.+Kaikki+synnit+ihmisille+annetaan+anteeksi,+sanoo+Pyhä+Raamattu,+mutta+ei+Armon+Hengen+pilkkaamista...<<+
Toisin+sanoen+sanoit+minun+JO+olevani+tehnyt+syntiä+Pyhää+Henkeä+vastaan.+Olisiko+aihetta+pyytää+tuomionsanojasi+anteeksi+Jeesuksen+nimessä+ja+veressä?+Minulta+saat+anteeksi,+sillä+luulen,+ettet+ole+ymmärtänyt,+mitä+olet+tehnyt.
"Älkää+tuomitko,+ettei+teitä+tuomittaisi;+sillä+millä+tuomiolla+te+tuomitsette,+sillä+teidät+tuomitaan;+ja+millä+mitalla+te+mittaatte,+sillä+teille+mitataan."+Matteus+7.+Asia+on+paljon+vakavampi+kuin+käsität.+Sitä+ei+tehdä+tyhjäksi+selittelyllä+vastoin+sitä,+mitä+on+aikaisemmin+sanonut.
<<Ei+se+ole+tärkeää,+onko+meillä+valta-asema+silmillä+nähtävissä+yhteisössä+nimeltä+Suomen+evankelisluterilainen+kansankirkko.<<+
Papilla+ei+ole+kirkossa+valta-asemaa,+vain+kirkkoherralla.+Pappi+on+sananjulistaja+ja+sakramenttien+toimittaja.+
Luterilaisen+opin+mukaan+näkymätön,+todelinen+kirkko+ei+ole+edes+ositittain+kirkon+ulkopuolella,+vaan+osa+kirkkoa.+Tiililä+ja+viides+herätysliike+opettivat+tässä+luterilaisen+opin+vastaisesti.+Dogmatiikan+professorini+Lennart+Pinomaa+käytti+käytti+jopa+sanontaa+Tiililän+harhaoppi.
Niinseasiaon+lausuu:
<<"...tehnyt+synnin+Pyhää+Henkeä+vastaan"...?
Taisi+sattua+arkaan+paikkaan+kun+poru+on+niin+kova?
Vai+kertoisitko+mikä+se+synti+on?+Miten+se+tehdään?<<
Oletko+tarkoittanut+nämä+minulle,+vaikka+vastaat+nimimerkille+harhaopettaja?
Synti+Pyhää+Henkeä+vastaan+on+täydellinen+paatumustila+ja+välinpitämättömyys.+En+tunne+ketään+tällaista,+mutta+Ramatun+mukaan+sellainenkin+tila+saattaa+olla.+Esimerkiksi+palstan+ateisteiksi+julistautuneet+eivät+ole+tällaisessa+tilassa.+En+edes+tiedä,+onko+joku+jo+joutunut+tällaiseen+tilaan,+vai+varoittaako+Jeesus+jo+edeltä,+ettei+kukaan+vain+joutuisi.
x+x+x+
Teit+jo+päätelmiä+siitä,+etten+ole+vajaaseen+vikkoon+ollut+palstalla.+Kuvittelit,+että+sinun+sanasi+olisi+muka+sattunut.+Tuskin+voi+enemmän+erehtyä.+Olen+hyvin+sairas.+Aivoverenvuodon+jälkitilana+olen+jo+yli+10+vuotta+voinut+kirjoittaa+vain+hitaasti+vasemmalla+kädellä.+Tasapaino+ei+enää+toimi.+Näen+jotenkuten+toisella+silmällä+vahvojen+lasien+kanssa.
Olen+nyt+joutunut+olemaan+sairaalassa+vakavan+sydämen+vajaatoiminnan+ja+hengenahdistuksen+takia.+Eilisen+ja+toissapäivän+olen+kokonaan+nukkunut.+Muutaman+päivän+sitä+ennen+melkein+koko+päivän.+Älä+vain+kuvittele,+että+kerjään+sinulta+sääliä,+kerron+vain,+mikä+estää+minua+välillä+kirjoittamasta.++
Olen+kirkon+määräämän+koulutuksen+läpikäynyt.+Kirkko+on+minut+kutsunut+sananjulistajaksi,+ja+olen+opettanut+vain,+mitä+kirkko+opettaa.+Koska+et+ole+tätä+ja+kirkon+jatkokoulutusta+käynyt,+sinulla+on+täysin+väärä+käsitys+meidän+koulutuksestamme.+
Sinä+esiinnyt+erään+pienryhmän+nimissä,+muttei+sinua+ole+kutsunut+opettamaan+kirkko,+eikä+pienryhmä.+Toimit+täysin+omalla+mandaatillasi.+Olen+muuten+havainnut,+että+tästa+asiasta+et+pääse+ympäri,+ja+se+harmittaa+sinua.+Kuulut+maalliseen+regimentiin,+ja+hengeliseen+sinua+ei+kutsuta.
Olen+kieltäytynyt+erityishoidosta,+kuten+pallolaajennuksesta,+ohileikkauksesta+ja+pahoja+sivuvaikutuksia+aiheuttavista+lääkkeistä.+Olen+kieltänyt+elvytyksen,+DNR.+Turvaudun+Jeesuksen+armoon,+vaikka+tuhannen+lahkolaista+sinun+lisäksesi+väittäisi,+etten+ole+kristitty.
Ja+korostettakoon+edelleen,+että+lahkolainen+ei+ole+eriseurainen,+vaan+henkilö,+joka+vaittää,+että+toinen+kristitty+ei+ole+kristitty.
28.02.2019 09:52
<<...sinä+elät+tilassa+jota+Jeesus+kutsui+Pyhän+Hengen+pilkkaamiseksi.+Kaikki+synnit+ihmisille+annetaan+anteeksi,+sanoo+Pyhä+Raamattu,+mutta+ei+Armon+Hengen+pilkkaamista...<<
Näinseasiaon+siis+sanoo+minun+elävän+tilassa,+joka+on+Pyhän+Hengen+pilkkaa,+mitä+Raamatun+mukaan+ei+voi+saada+anteeksi.
23.02.2019 20:22
Olet+lausunut+kadotustuomion.+Tiedät,+mitä+siitä+seuraa.
23.02.2019 19:55
Minä+uskon,+niin+kuin+kirkko+uskoo.+Palstafundisten+ja+muiden+lahkolaisten+puheet+eivät+kirkkoa+hetkauta.+Minut+on+pesty+puhtaaksi+Jeesuksen+sovintoverellä.
23.02.2019 18:11
Olen+ollut++yli+40+vuotta+kuivilla.+Pääsin+kuiville+helluntaiherätyksessä.+Meistä+akoholisteista+pääsee+pitkäaikaisesti+kuiville+vain+1+-+2+%.+Muut+kuolevat+tautiin.+Jeesukselle+kiitoksia!
23.02.2019 18:03
usko.vainen,+tieteen+väittämilla+on+kaksi+ominaisuutta,+mitä+muilla+väittämillä+ei+usein+ole:
a)+Ne+ovat+loogisesti+yhteensopivia.
b)+Ne+ovat+empiirisesti+todennettuja.
Että+kaikki+on+syntynyt+tyhjästä,+on+a+muttei+b.+Se+on+siis+loogisesti+yhtäpitävä+muun+tiedon+kanssa,+mutta+koska+sitä+ei+ole+varmennettu,+se+on+hypoteesi,+ei+teoria.
23.02.2019 13:16
<<Jopa+tiedemiehet+ovat+väittäneet,+että+erilaisia+universiumeita+voi+olla+jopa+10+potenssiin+10+potenssiin+12+kappaletta...<<
Ei+pidä+paikkaansa.+Tiedemies+ei+väitä+mitään,+mitä+ei+ole+kokeellisesti+tai+havainnoin+todennettu.+Sen+sijaan,+että+mitä+tahansa,+mikä+ei+ole+logiikan+vastaista+VOI+olla,+on+niin+sanottu+truismi,+väite+joka+pitää+AINA+paikkansa.
23.02.2019 13:00
1 / 10