Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

184

1. Mautonta.+Häpeä+nikkisi+valintaa.+Se+tarkoittaa+Jeesusta+Kristusta.+Sinä+et+ole+Vapahtaja,+joka+maksoi+koko+maailman+synnin+kärsimällä+ristinkuoleman.
  2. Näinseasiaon,+teet+hurjia+päätelmiä.<<Dogmatikos+esiintyy+Lähetyshiippakuntalaisena...<<Olet+jo+ennen+osoittanut+vainoharhaisia+pirteitä.+Nämä+piirteet+voimistuvat.+Näet+minut+joka+nurkan+takana+vaanimassa.+Työssäni+jouduin+usein+keskustelemaan+vainoharhaisen+kanssa.+Oli+kuin+olisin+puhunut+seinälle.+Näin+lausui+myös+kollegani,+ei+minkäänlaista+tulosta.+Myös+opinnoissa+asiaa+käsiteltiin:+harhaisen+harhoihin+ei+saa+mennä+mukaan.+Samaa+olen+myös+lukenut.<<Niin,+tuo+minun+sanani+näyttää+uponneen+syvälle+hänessä.<<Näin+luullet,+mutta+asia+on+toisinpäin.+Sanasi+on+pelkästään+herättänyt+sääliä.+Sinä+itse+luulet+olevasi+mahtava+mies,+jonka+sana+sattuu,+mutta+toisen+arvioimana+huudat+ilmaan.+Kuinka+kukaan+voisi+pelästyä+henkilöstä,+jota+pitää+eksyneenä?+Lausuit+tuomion,+vaikka+yrititkin+jälkeenpäin+pehmitellä+sitä.+Henkilöä,+joka+ottaa+Jumalan+viran+ei+oteta+vakavasti.<<Niin+juuri+Dogmatikos!+Sinä+elät+juuri+nyt+sellaisessa+tilassa+että+tuossa+tilassasi+jatkamalla+et+varmasti+peri+autuutta.<<Et+sanonut+aikaisemmin+näin,+vaan+sanoit:+<<Niin+on,+mutta+sinä+elät+tilassa+jota+Jeesus+kutsui+Pyhän+Hengen+pilkkaamiseksi.+Kaikki+synnit+ihmisille+annetaan+anteeksi,+sanoo+Pyhä+Raamattu,+mutta+ei+Armon+Hengen+pilkkaamista...<<+Toisin+sanoen+sanoit+minun+JO+olevani+tehnyt+syntiä+Pyhää+Henkeä+vastaan.+Olisiko+aihetta+pyytää+tuomionsanojasi+anteeksi+Jeesuksen+nimessä+ja+veressä?+Minulta+saat+anteeksi,+sillä+luulen,+ettet+ole+ymmärtänyt,+mitä+olet+tehnyt."Älkää+tuomitko,+ettei+teitä+tuomittaisi;+sillä+millä+tuomiolla+te+tuomitsette,+sillä+teidät+tuomitaan;+ja+millä+mitalla+te+mittaatte,+sillä+teille+mitataan."+Matteus+7.+Asia+on+paljon+vakavampi+kuin+käsität.+Sitä+ei+tehdä+tyhjäksi+selittelyllä+vastoin+sitä,+mitä+on+aikaisemmin+sanonut.<<Ei+se+ole+tärkeää,+onko+meillä+valta-asema+silmillä+nähtävissä+yhteisössä+nimeltä+Suomen+evankelisluterilainen+kansankirkko.<<+Papilla+ei+ole+kirkossa+valta-asemaa,+vain+kirkkoherralla.+Pappi+on+sananjulistaja+ja+sakramenttien+toimittaja.+Luterilaisen+opin+mukaan+näkymätön,+todelinen+kirkko+ei+ole+edes+ositittain+kirkon+ulkopuolella,+vaan+osa+kirkkoa.+Tiililä+ja+viides+herätysliike+opettivat+tässä+luterilaisen+opin+vastaisesti.+Dogmatiikan+professorini+Lennart+Pinomaa+käytti+käytti+jopa+sanontaa+Tiililän+harhaoppi.Niinseasiaon+lausuu:<<"...tehnyt+synnin+Pyhää+Henkeä+vastaan"...?Taisi+sattua+arkaan+paikkaan+kun+poru+on+niin+kova?Vai+kertoisitko+mikä+se+synti+on?+Miten+se+tehdään?<<Oletko+tarkoittanut+nämä+minulle,+vaikka+vastaat+nimimerkille+harhaopettaja?Synti+Pyhää+Henkeä+vastaan+on+täydellinen+paatumustila+ja+välinpitämättömyys.+En+tunne+ketään+tällaista,+mutta+Ramatun+mukaan+sellainenkin+tila+saattaa+olla.+Esimerkiksi+palstan+ateisteiksi+julistautuneet+eivät+ole+tällaisessa+tilassa.+En+edes+tiedä,+onko+joku+jo+joutunut+tällaiseen+tilaan,+vai+varoittaako+Jeesus+jo+edeltä,+ettei+kukaan+vain+joutuisi.x+x+x+Teit+jo+päätelmiä+siitä,+etten+ole+vajaaseen+vikkoon+ollut+palstalla.+Kuvittelit,+että+sinun+sanasi+olisi+muka+sattunut.+Tuskin+voi+enemmän+erehtyä.+Olen+hyvin+sairas.+Aivoverenvuodon+jälkitilana+olen+jo+yli+10+vuotta+voinut+kirjoittaa+vain+hitaasti+vasemmalla+kädellä.+Tasapaino+ei+enää+toimi.+Näen+jotenkuten+toisella+silmällä+vahvojen+lasien+kanssa.Olen+nyt+joutunut+olemaan+sairaalassa+vakavan+sydämen+vajaatoiminnan+ja+hengenahdistuksen+takia.+Eilisen+ja+toissapäivän+olen+kokonaan+nukkunut.+Muutaman+päivän+sitä+ennen+melkein+koko+päivän.+Älä+vain+kuvittele,+että+kerjään+sinulta+sääliä,+kerron+vain,+mikä+estää+minua+välillä+kirjoittamasta.++Olen+kirkon+määräämän+koulutuksen+läpikäynyt.+Kirkko+on+minut+kutsunut+sananjulistajaksi,+ja+olen+opettanut+vain,+mitä+kirkko+opettaa.+Koska+et+ole+tätä+ja+kirkon+jatkokoulutusta+käynyt,+sinulla+on+täysin+väärä+käsitys+meidän+koulutuksestamme.+Sinä+esiinnyt+erään+pienryhmän+nimissä,+muttei+sinua+ole+kutsunut+opettamaan+kirkko,+eikä+pienryhmä.+Toimit+täysin+omalla+mandaatillasi.+Olen+muuten+havainnut,+että+tästa+asiasta+et+pääse+ympäri,+ja+se+harmittaa+sinua.+Kuulut+maalliseen+regimentiin,+ja+hengeliseen+sinua+ei+kutsuta.Olen+kieltäytynyt+erityishoidosta,+kuten+pallolaajennuksesta,+ohileikkauksesta+ja+pahoja+sivuvaikutuksia+aiheuttavista+lääkkeistä.+Olen+kieltänyt+elvytyksen,+DNR.+Turvaudun+Jeesuksen+armoon,+vaikka+tuhannen+lahkolaista+sinun+lisäksesi+väittäisi,+etten+ole+kristitty.Ja+korostettakoon+edelleen,+että+lahkolainen+ei+ole+eriseurainen,+vaan+henkilö,+joka+vaittää,+että+toinen+kristitty+ei+ole+kristitty.
  3. Olen+ollut++yli+40+vuotta+kuivilla.+Pääsin+kuiville+helluntaiherätyksessä.+Meistä+akoholisteista+pääsee+pitkäaikaisesti+kuiville+vain+1+-+2+%.+Muut+kuolevat+tautiin.+Jeesukselle+kiitoksia!