Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Enigma1
profiilit
Enigma1
Enigma1
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
6
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jostain+on+jäänyt+mun+mielee+että+potilaan+ja+lääkärin+pitäis+olla+yhteisymmärryksessä+lääkityksen+kanssa.+Potilaallakin+pitäis+olla+sanansa+sanottavana+ettei+lääkäri+pelkästään+voi+sanella+miten+asia+on+ja+tehdä+päätöksensä+potilasta+kuulematta.+Mulle+yks+lääkäri+ja+yks+hoitajakin+on+sanonut+että+syön+tätä+neuroleptiä+mikä+mulla+on+niin+loppuikäni.+Ekan+kerran+kun+olin+osastolla+niin+luin+jonkun+paperin+että+skitsofreniasta+voi+parantua.+Tiedän+että+monet+ovat+päässeet+lääkkeistä+ja+yks+juttu+mun+kohdalla+on+ollut+yhteiskunnallisuuden+ymmärtäminen+mihin+kuuluis+jonkunlainen+työelämä+että+lääkäri+vois+kirjottaa+työkyvyttömyyseläkkeeltä+takaisin+tavalliseen+yhteiskuntaan.+Monilla+joilla+on+skitsofrenia+niin+lääkäri+katsoo+työkyvyn+alentuneen+Jos+lähtee+kuntoutumaan+tähän+suomalaiseen+yhteiskuntaan+ja+on+motivoitunut+tähän+menoon+positiivisesti+eikä+ole+negatiivinen+ja+työtävieroksuva+niin+tällä+on+merkitystä+kun+lääkärin+kanssa+juttelee+että+onko+terveempi+vai+sairaampi.
20.02.2022 14:03
Tänään+sitte+tapasin+hoitajani+ja+kerroin+lääkityksen+vähentämisestäni+ja+että+pyrin+kokonaan+eroon.+Hän+suhtautuikin+asiaan+asiallisesti+ja+kirjasi+asian+ylös.+Mulla+on+mennyt+yksi+5+mg+Olanzapiinipilleri+3-4+vuorokauden+välein+kun+vielä+puoli+vuotta+sitten+se+oi+20+mg+illassa+ja+5+mg+aamussa.+Nyt+on+menny+4+vrk+ja+tää+lääkkeittenpottoväli+voi+nyt+vissiin+alkaa+pidentyä+viikkoon.+Siis+kerran+viikossa+yks+5+mg+Olanzapiinia.+Olanzapiinia+voi+kuulemma+ottaa+vain+tarvittavana+vaikkapa+nukahtamisvaikeuksiin.+Olen+nyt+yhteisymmärryksessä+hoitajani+kanssa+tämän+asian+suhteen+vaikka+hän+kyllä+heti+tarjosi+sitten+muuta+lääkitystä+ja+aikaa+lääkärille.+Kieltäydyin+kohteliaasti+ettei+nyt+uusia+lääkekokeiluja+vaan+koitan+tulla+ilman+toimeen.+Se+voi+olla+että+noitten+hoitajien+ja+lääkärien+kanssa+voikin+jollain+tavalla+tulla+toimeen.+Kumminkaan+ei+mitään+apua+lääkityksen+lopettamiseen+tällä+kertaa+tarjottu.
29.03.2019 13:50
Se+onkin+tärkeää+että+tietää+että+kuka+on+ja+missä+menee.+Lääkkeissä+se+harhaisuus+vaan+tuonkin+asian+suhteen+lisääntyy.
28.03.2019 10:04
Lääkityksen+tarvetta+ei+olekkaan+kun+saa+elämän+asiat+mallilleen.+Minusta+tuossa+avoin+dialogi+dokumentissa+kävi+hyvin+selville+kuinka+avoimessa+dialogissa+osataan+osallistua+psykoosiin+sairastuneen+elämään+että+lähdetään+ratkomaan+niitä+asioita+mitkä+sen+psykoosin+aiheuttivat.+Eikä+siihen+aina+tarvita+lääkitystä+ollenkaan.
28.03.2019 10:01
2+kertaa+ollu+injektiot.+Molemmilla+kerroilla+sain+vaihdettua+pillereihin.+Nyt+yritän+päästä+pillereistäkin.
22.03.2019 09:02
Itte+tässä+yritän+olla+syömättä+mulle+skitsofreniaan+määrättyjä+neuroleptejä.+On+menny+jo+jonkin+aikaa+että+vähemmän+kuin+reseptin+mukaan+ja+välillä+on+päiviä+ettei+ollenkaan.+On+jo+vuosien+kokemus+mielisairaanhoidosta+ja+4+osastolla+käyntiä.+Koitan+päästä+kokonaan+eroon+jos+mitenkään+mahdollista.+Mitään+hyvää+neuroleptit+ei+mulle+mun+mielestä+ole+aiheuttaneet.
22.03.2019 08:57
1 / 1