Vapaa kuvaus

Aloituksia

352

Kommenttia

1616

1. Sorry Tytön anonyymi fani, minä en osallistu rakkaiden Pasaskampanjaan.

Mitä lienee sun elämäsi osalta olla realiteettia?
    Tosin ei kiinnostakaan, sorry.
  2. Otan tähän Tyttö2010Neitinen99,9%Täydellisen näkemykseen hieman kantaa omasta näkökulmastani ja tuntunee olevan oikeus arvostella toisia täysin rajattomasti.

Ensinnäkin sun kielenkäyttösi osoittaa että olet olemukseltasi erittäin vastenmielinen tyyppi.

Sun juttus muuttuu sitä mukaan miten asut ja missä asut, aina se on ainut oikea.
    Pattayan aikaan kaikki mitä siellä on, oli niin täydellistä niin täydellistä että.
    Nyt elät erittäin siistillä alueella ja kaikki on mitä parhain päin, ilman mitään ongelmia, jotka on erittäin yleisiä muualla.

Metropolissa asuessasi voimakkaasti arvostelit sitä että me teemme ruokamme kotona, pesemme pyykkimme itse, jopa siivoamme kotimme itse.
    Nyt kirjoitat että myös kotona kokkaaminen olisi ollut loistava uusi harrastus.
    Siitä saa onnistumisen iloa ja tekemistä todella paljon.
    Kaikki uusi tekee hyvää aivoille.
    Mutta minun kotikokkaaminen on aiheuttanut sulle valtaisasti ongelmia.

Minä en ole sanallakaan haukkunut Thaimaata enkä Thaimaalaisia, sekä olen sanonut että asun täällä Thaimaassa nimenomaan siksi että koen täällä asumisen paljon mielekkäämpänä kuin suomessa, josta voisin kirjaa kirjoittaa syynyinmaani ongelmista.

Sinä muutit tänne Thaimaahan kokemuksiesi jälkeen, jonka alkuhistoria on sbugeilu ja maksukaadot, sekä ystäväpiirisi valtaosin niitä joita tapasit baareissa.
    Nyt olet niin thaimaalaista niin thaimaalaista, että voi voi sentään, jopa merkittävä henkilö yhteisössäsi kuten olet kertonut.

Minä en ole merkittävä henkilö yhteisössäni, vaan olen erilainen ja se sopii heille ilman että elän kuten he ja ilman että osaan täydellisesti kommunikoida heidän kanssaan heidän kielellään.

Sulla on valikoiva huomiokyky arvostellessasi muita palstalle kirjoittajia, mutta taidat saada nautintoa kun yksi hörhö lataa päivittäin hanuria ja syylää, kuuluhan sunkin sanavarastoon invahomottelijat ja minäkin olen sun lausumana transu.

Sun juttus kaikessa on överiä ja huuhaata ... temppelifotolla veit viimeisenkin uskottavuuden nollille itsestäs mutta jatka sinä tyttö juttuas, ei vaikuta millään tavalla kenenkään reaalielämään.
  3. Tekulla ei ollut käytännön koulutusta rakennustyömailla, mutta todistuksen saannin edellytyksenä oli kuitenkin käytännön työkokemuksen hankinta.
    Teoriaopetus oli kertakaikkisen tarkkaa ja kokonaisvaltaista lujuuslaskelmista ja lujuussuunnitelmista lukien, että täytyi suunnitella kerrostalojen perustuksista lukien jokaisen raudoituksen merkitys, sijainti ja vetolujuudet, kuin vastaavasti myös betonien puristuslujuudet ja ns. “Betoniliemien” koostumukset.
    Täytyi oppia ja käytännössä selvityksin ja piirroksin laatimaan täydelliset rakennus- ja rakennesuunnitelmat kokonaisesta kerrostalosta kaikkinensa, myös julkisivukuvineen ja kaikkine mittoineen.
    Se edellytti hankintaa kotiin erinäisille välineille, eikä silloin työvälineenä ollut tietokone missään muodossa.
    Tuli oppia myös perustiedot kaikesta mitä kuuluu LVIS asioihin.

Tekun jälkeen toimin rakennusalalla noin 40 vuotta ja tuona aikana opin kyseisestä alasta todella paljon lisää koulun antaen kuitenkin käytännössä vain perustiedot.
    Minun työelämäni aikaan sisältyy lukuisia eri toimintoja, ei ainoastaan omien ja muiden kohteiden vastuunalaiset työnjohdot, on siis muutakin joka läheltä liippaa alaa.
    Siltojen betonirakenteiden uudistamisia ja vahvistamisia.
    Saaristorakentamista majakoiden kunnostamisista lähtien.
    Ilmanvaihdon osalta hupia aiheuttaen olen myös ollut erittäin läheisessä yhteistyössä sisäilmojen parantamisprojekteissa joissa laitteina sähkösuodattimet pekästään sisäilman kierrättämisessä mutta myös ulkoilman puhdistamisessa ennen sisään puhaltamista, jonka johdosta tämä Tytön keskusilmastointijärjestelmä ilman ainuttakaan ilmanvaihtikanavaa on hauska babla sen ohessa, että mittasi vesijohtopaineensa lorottamalla aikaa ottaen kauanko kesti lorottaa 16 millin vesiletkusta ämpärillinen vettä hänen ylivertaisen poikansa ollen putkimies.

Tyttö se on siis kouluttanut itsensä rakennusteknikoksi selitellen että ei ole koskaan ollut rakennusmestari ja sen johdosta hän ei ole tietoinen mistään mikä on sisältynyt hänen väittämäänsä opiskeluun, joka osoittaa minulle yhden asian varmuudella.
    Huuhaa, ei mitään muuta.

Kukaan rakennusalan ammattilainen, on hänen ammattinsa sitten mikä tahansa, niin ei sukittele, alipaineistele, läträä betoniliemien kanssa, eikä terveaivoinen ammattilainen ryhdy edes haaveilemaan saatika bablaamaan olevansa isolle päällikölle vuosikymmenien korvaamaton etäavustaja tähtitieteellisin tienestein ja myyntivoittojen provikkojen saaja, puhumattakaan kerrostaloläävien päivittämisellä läävien omilla vuokratuotoilla.
  4. Saarivänkäri joka niistä ravintolan ovista kurkki sisään, eikä Senssu.
    Juuri näin mutta onko minua olemassa vai ei?

Nämä Senssun reseptit on kuin selaisi kokkikirjaa.
    Anteeksi että valmistan kotonamme omien tapojeni mukaan.

Savustaminen kiehtoo kovasti yksikkökaksikkoa, lieneekö nähnyt sellaista joskus lapsuudessaan, vai mistä tuo fetissi on jäänyt päälle, kun ei siihenkään tunnu edes alkeet olevan hallussa.
    Ai että ei ole edes alkeet hallussa.

Savustamista tulisi välttää muutenkin ja pitää ainakin vähäisenä terveyshaittojen vuoksi. Myös savuaromit on todettu karsinogeeneiksi.
    Moniko mahdollisesti junttilan mökillään savustaa, on se niin väärin ja vaarallista.

Reppana on tunkemassa samaan härän sisäfileeseen neljää erilaista menetelmää, joilla siitä saadaan lihanmaku kokonaan pois.
    Miten vaikuttaa sun elämääsi?

Samaten yksikkökaksikon kuvitelmasta huolimatta myöskään rakennusmestarin paperit ei takaa kuin talonrakennuksen alkeet ja nekin unohtuu jos ei ole toiminut vakanssissa, ja ne unohtuu varmuudella 30 vuoden aikana.
    Vakanssia … ? Unohtuu siis 30 vuoden aikana, ei siis työkokemus kartuta ammattitietoisuutta.

Rakennusmestari ei ole sähkömies, maalari, muurari, laattamies, rappari, putkimies, lattiamies, kattomies, timpuri, kirvesmies eikä elementtisaumaaja. Rakennusmestarin tehtävä on toimia ammattilaisten työnjohtajana, aikatauluttaa ja organisoida, jotta projekti etenisi suunnitelmien mukaan ilman lisäkustannuksia.
    Ei niin, mutta henkilökohtaisesti vastuunalainen työnjohtajan on oltava tietoinen mitä ylipäätään johtaa ja mistä on vastuussa.

Isoilla työmailla rakennusmestari ei ole myöskään laadunvalvoja eikä työmaainsinööri. Niitä varten on palkattu valvoja ja työmaainsinööri.
    Kyllä kuules työmaalla oleva rakennusmestari valvoo nimenomaan kaikkea tapahtuvaa työmaalla reaaliajassa.

Itse olen ollut käytännössä projektinjohtaja ja hankintamies vuodesta 1997 saakka. Silloin lopetin ruumiillisen työnteon ammattina ja siirryin johtopuolelle. Käytännössä minä olen rekrytoinut alihankkijat, mestarit, valvojat, materiaalit, suunnittelijat (tarvittaessa) ja olen tilaajan/ rakennuttajan ylin edustaja.
    Höpöhöpö.

Hyväksi havaitut luotettavat ammattilaiset tekevät työnsä markkinahintaan. Minulle ei ole tullut yhtään kohdetta vastaan jossa olisi tarvittu tai edes ehdotettu sukituksia. Siksi minun ei ole tarvinnut tietää mitä on sukittaminen eikä sitä oltu keksittykään silloin kun kouluni kävin.
    Sinä olet sukittamisjuttusi aloittanut ja voi että taas …. kun koulusi kävit.

Sen sijaan ruiskubetonointia ja ruiskurappausta olen tehnyt itsekin työkseni, eikä siinä ole mitään hauskaa.
    Sinä et ole ruiskubetonointia tehnyt betoniliemi-idiootti.

Pattayan viemäriremontista luin lisää pari viikkoa sitten ja tuli yllätyksenä se että siellä on jopa metaanin talteenottoakin ainakin suunniteltu. Paskanhajua on ohjattu taivaalle monin paikoin ja siitä oli lehdessä juttukin, eikä siinäkään ole mitään hauskaa. Niin, monin tavoin vaan ei kaaviosi ja selityksiesi mukaisesti.

Sen sijaan hauskaa on nämä härän sisäfileen hunajaruiskutukset, "jotta siitä tulisi mureaa". Kun ihan maalaisjärjellä ajattelet asiaa, niin ei se liha liukene siihen hunajakonjakkiin, ja jos liukenisi, sehän olisi silloin täysin pilalla koko liha.
    En ole puhunut mureuttamisesta vaan maustamisesta, …. Liha liukenee … jaha ja jassoo.

Se Senssun roikkohärkä hunajakonjakilla ei myöskään ole enää härän sisäfile. Herrat ilmoitti että parhaat lihat on marinoitu ja että marinoitu liha maksaa enemmän.
    Ai että niinkö olen ilmoittanut.

Valmiiksi marinoidut on uusavuttomien ja köyhien juttu.
    Ja vieläkö noinkin olen väittänyt?