Pääartistin puheenvuoro.

Anonyymi-ap

Olen kysynyt sinulta ainakin sata kertaa samaa. Mitä järkeä sinun oli muuttaa Thaimaahan? Sinun tapauksessa ei ollut mitään järkeä muuttaa Thaimaahan. Siihen on monta syytä sinun kohdallasi.

Olit väsynyt ja raihnainen vanha pieru jo lähtiessäsi. Takana oli taistelu sairaseläkkeelle pääsystäsi ja loputonta joutenoloa ja voivottelua. Kuvittelitteko vaimon kanssa että muutto Thaimaahan vähillä rahoilla lähes tyhjän päälle on hyvä idea vaiko peräti uusi alku?

Thaimaassa ongelmasi vain pahenivat. Vaimo kaipasi sukuaan ja sekin oli sinulta mielestäsi pois ja siitäkin tuli ongelmia. Teit surulliseksi ainoan ihmisen joka sinua sieti.

Pelkäsit hänen sukuaan että kusettavat sinua, omivat vaimosi ja muutitte pois heidän läheltään. Millaiseksi oikein kuvittelin elämän muuttuvan kahdestaan vuokra-asunnossa ilman mitään suunnitelmaa, ilman mitään tekemistä?

Niinpä aloititkin hetimiten mielikuvituselämän netissä, jossa olit menestynyt mies, mutta se onni ja menestys ei välittynyt lukijoille. Aloitkin purkaa katkeruuttasi muihin koettamalla loukata kaikkia kaikilla mahdollisilla tavoilla.

Purit pettymystäsi omaan ulkomuotoosi solvaamalla muita pallomahoiksi jne vaikka sinun olisi pitänyt katsoa peiliin ja mennä lenkille. Ulkoistit tarinoissasi kaikki omat ongelmasi muiden ongelmiksi, vaikka jokainen kyllä ymmärtää ettei se poista omia ongelmia.

Eläkkeelle jäävällä tulee olla suunnitelma, mitä aikoo tehdä ja millaisia rutiineja kehittää ja mitä taitoja aikoo oppia, ettei homehdu paikoilleen. Pitää huolehtia kunnostaan, että saa elämästä vielä jotakin irti ja voi viettää laatuaikaa.

Jos olisit päättänyt aloittaa säännöllisen liikunnan, luonnossa liikkumisen ja tutustunut siinä ohella historiaan ja kulttuuriin, ihmisiin ja opetellut kielen, niin tilanteesi olisi aivan toinen nyt.

Myös kotona kokkaaminen olisi ollut loistava uusi harrastus. Siitä saa onnistumisen iloa ja tekemistä todella paljon. Kaikki uusi tekee hyvää aivoille.

Pidän täysin absurdina ja uskomattomana sitä että teitä on siellä kaksi työkyvyttömyyseläkeläistä, jotka eivät harrasta mitään, tee mitään, edes vaimosi ei kokkaa eikä siivoa asunnon kunnosta päätellen ja tuskin enää edes asuu samassa, koska vainoharhaisuutesi on selvässä kasvussa.

Ei ole mitenkään mahdollista viihtyä noissa puitteissa ja olla tyytyväinen elämäänsä. Tuo on kaiken onnellisuuden vastakohta ja olet tehnyt elämästäsi kärsimysnäytelmän, jonka katsot olevan nyt Thaimaan vika ja suomalaisten terveiden heteromiesten vika.

Et edelleenkään ole sanonut yhtään hyvää asiaa Thaimaasta etkä kertonut yhtäkään hyvää syytä asua täällä. Pelkkää valittamista.

Et tule yhtään sen onnellisemmaksi Suomessakaan. Potilasjonot odottaa eikä sairaalat suinkaan ole ilmaisia. Vain jos saat täydentävää toimeentulotukea, sinulla on mahdollisuus selvitä sairaalakuluista ja asumiskuluista.

Puhun julkisesta puolesta. Se ei ole ollut ilmaista enää vuosiin. 50 euroa vuorokausi on minimihinta vuodeosastolla. Erikoisemmassa hoidossa satasen vuorokaudessa.

Älykkyyden tärkein ilmentymä on sopeutuminen uusiin olosuhteisiin ja onnellisuuden saavuttamisessa on tärkeintä että on kiitollinen ja tyytyväinen saamaansa, eikä murehdi sitä mitä ei saa.

Minä nautin tästä ilmastosta ja kuumuuteen ratkaisuni on useammat suihkut, pidemmät tauot ulkoa ja kunnosta huolehtiminen. Silloin jaksaa kuumassakin tehdä mitä vaan kun on kunnossa.

Meilläpäin ei ole laittomia kaatopaikkoja eikä roskia heitellä autojen ikkunoista luontoon. Jos jossakin on jotakin, se siivotaan. Talkoilla hoidetaan ilman kiroilua ja hampaiden kiristelyä. Jätehuolto toimii erinomaisesti kuin myös muovin kierrätys.

Meillä on siistiä sekä ulkona että sisällä, eikä liikenne ole täällä vaarallista. Ei ole kiire kellään minnekään, vaan mopolla ja autolla ehtii kyllä perille vaikkei kaahaa. Ei ole myöskään nälkää näkeviä. Kaikista huolehditaan.

Minä en voi sille mitään jos jollakin ei ole vakuutusta tai jos rahat eivät riitä sairaalahoitoihin. En mässäile liikenneonnettomuuksilla enkä jaksa niistä itselleni ongelmaa tehdä.

Voin vaan omalta osalta olla varovainen ja valistaa lapsia olemaan varovaisia. Se on siinä. Meille johtaa yksityinen hiekkatie jossa ajellaan kahtakymppiä.

Suku pitää yhtä ja kielitaito kruunaa sosiaalielämän. Ei ole ketään vaimon suvussa, joista voisin pahaa sanoa. Kukaan ei kuseta ketään eikä ole jatkuvasti naama norsunveellä. Tahti on hyvin leppoisa kaikessa, sillä lämmössä voimat pitää jakaa niin että ne riittää koko päivälle.

Minua naurattaa kun joskus joku keltanokka farangi riehuu ojankaivuussa tai aidantolppia laittaessa ja sitten vartin päästä on työkyvytön loppu päivän. Paikallinen vanhus jatkaa siitä sitten vielä tasaiseen tahtiin auringonlaskuun saakka tehden kymmenkertaisen työmäärän ilman hikoilua.

Alahan sinä Saarisukkula jo laputtaa sinne Suomeen. Et kuulu tänne.

2010

7

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otan tähän Tyttö2010Neitinen99,9%Täydellisen näkemykseen hieman kantaa omasta näkökulmastani ja tuntunee olevan oikeus arvostella toisia täysin rajattomasti.

Ensinnäkin sun kielenkäyttösi osoittaa että olet olemukseltasi erittäin vastenmielinen tyyppi.

Sun juttus muuttuu sitä mukaan miten asut ja missä asut, aina se on ainut oikea.
      Pattayan aikaan kaikki mitä siellä on, oli niin täydellistä niin täydellistä että.
      Nyt elät erittäin siistillä alueella ja kaikki on mitä parhain päin, ilman mitään ongelmia, jotka on erittäin yleisiä muualla.

Metropolissa asuessasi voimakkaasti arvostelit sitä että me teemme ruokamme kotona, pesemme pyykkimme itse, jopa siivoamme kotimme itse.
      Nyt kirjoitat että myös kotona kokkaaminen olisi ollut loistava uusi harrastus.
      Siitä saa onnistumisen iloa ja tekemistä todella paljon.
      Kaikki uusi tekee hyvää aivoille.
      Mutta minun kotikokkaaminen on aiheuttanut sulle valtaisasti ongelmia.

Minä en ole sanallakaan haukkunut Thaimaata enkä Thaimaalaisia, sekä olen sanonut että asun täällä Thaimaassa nimenomaan siksi että koen täällä asumisen paljon mielekkäämpänä kuin suomessa, josta voisin kirjaa kirjoittaa syynyinmaani ongelmista.

Sinä muutit tänne Thaimaahan kokemuksiesi jälkeen, jonka alkuhistoria on sbugeilu ja maksukaadot, sekä ystäväpiirisi valtaosin niitä joita tapasit baareissa.
      Nyt olet niin thaimaalaista niin thaimaalaista, että voi voi sentään, jopa merkittävä henkilö yhteisössäsi kuten olet kertonut.

Minä en ole merkittävä henkilö yhteisössäni, vaan olen erilainen ja se sopii heille ilman että elän kuten he ja ilman että osaan täydellisesti kommunikoida heidän kanssaan heidän kielellään.

Sulla on valikoiva huomiokyky arvostellessasi muita palstalle kirjoittajia, mutta taidat saada nautintoa kun yksi hörhö lataa päivittäin hanuria ja syylää, kuuluhan sunkin sanavarastoon invahomottelijat ja minäkin olen sun lausumana transu.

Sun juttus kaikessa on överiä ja huuhaata ... temppelifotolla veit viimeisenkin uskottavuuden nollille itsestäs mutta jatka sinä tyttö juttuas, ei vaikuta millään tavalla kenenkään reaalielämään.

• Anonyymi

Kirjoittele Sensukka elämästäsi Chiang Maissa sitten kun elät Chiang Maissa. Nyt tuo on pelkkää mielikuvitusta ja sellaiseksi se myös jää. Kopioimasi aloitus on pelkkää asiaa. Kerro sinun näkemyksesi siitä mitä Pasanen on saanut Thaimaasta hyötyä tai lisäarvoa elämäänsä? Mitä hän tekee Thaimaassa?

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittele Sensukka elämästäsi Chiang Maissa sitten kun elät Chiang Maissa. Nyt tuo on pelkkää mielikuvitusta ja sellaiseksi se myös jää. Kopioimasi aloitus on pelkkää asiaa. Kerro sinun näkemyksesi siitä mitä Pasanen on saanut Thaimaasta hyötyä tai lisäarvoa elämäänsä? Mitä hän tekee Thaimaassa?

Sorry Tytön anonyymi fani, minä en osallistu rakkaiden Pasaskampanjaan.

Mitä lienee sun elämäsi osalta olla realiteettia?
        Tosin ei kiinnostakaan, sorry.

• Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

Sorry Tytön anonyymi fani, minä en osallistu rakkaiden Pasaskampanjaan.

Mitä lienee sun elämäsi osalta olla realiteettia?
        Tosin ei kiinnostakaan, sorry.

No minä voin kertoa kuinka siinä Pasasen unelmassa kävi. Haastatteli Suomelle lähtiessään, ei jättänyt edes pankkitiliä Suomeen ulosoton pelossa, ei puhelinnumeroa eikä osoitetta.

Ensimmäinen yllätys oli kun vaimo puhui sukunsa kanssa thaita ja Pasanen tästä kovin närkästyi ja oli päästävä sukua pakoon.
        Ei sitten löytynyt Huastakaan suomalaista kaveria jonka kanssa puhua suomenkielellä, joten erakoituminen alkoi.

Seuraava yllätys oli suuri sähkölasku joten ilmastointia ei enää käytetty. Vaimo yritti viedä kerran Pasasen katsomaan paikkoja, mutta tämä ei innostunut koska ne maksaa. 9 vuotta tekemättä mitään ja sitten meni terveys, joka on täysin liikkumattomalle selvä asia ja ihme että näinkin kauan kesti kuumassa oleskelua.

Nyt sitten kun tuli lisää kuluja, ei voi enää oleskellaan ja sehän on tietenkin Thaimaan vika jossa paljon kaatopaikkoja ja liikenneonnettomuuksia.

• Anonyymi kirjoitti:

No minä voin kertoa kuinka siinä Pasasen unelmassa kävi. Haastatteli Suomelle lähtiessään, ei jättänyt edes pankkitiliä Suomeen ulosoton pelossa, ei puhelinnumeroa eikä osoitetta.

Ensimmäinen yllätys oli kun vaimo puhui sukunsa kanssa thaita ja Pasanen tästä kovin närkästyi ja oli päästävä sukua pakoon.
        Ei sitten löytynyt Huastakaan suomalaista kaveria jonka kanssa puhua suomenkielellä, joten erakoituminen alkoi.

Seuraava yllätys oli suuri sähkölasku joten ilmastointia ei enää käytetty. Vaimo yritti viedä kerran Pasasen katsomaan paikkoja, mutta tämä ei innostunut koska ne maksaa. 9 vuotta tekemättä mitään ja sitten meni terveys, joka on täysin liikkumattomalle selvä asia ja ihme että näinkin kauan kesti kuumassa oleskelua.

Nyt sitten kun tuli lisää kuluja, ei voi enää oleskellaan ja sehän on tietenkin Thaimaan vika jossa paljon kaatopaikkoja ja liikenneonnettomuuksia.

No kun kerran tiedät niin miksi jauhat päivästä toiseen samaa asiaasi?

Keksi jo jotain muuta välillä, tai onko sun koko eämäs yhtä pasasta ja taas pasasta?

• Anonyymi

Ainahan kyrvånsyylå voit tuoreen foton laittaa sieltä sinun "chiang maista". Possopasanen on jo suomessa.

• Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

No kun kerran tiedät niin miksi jauhat päivästä toiseen samaa asiaasi?

Keksi jo jotain muuta välillä, tai onko sun koko eämäs yhtä pasasta ja taas pasasta?

Keksin... Tiesitkö että Basanen ottaa Bupelta hanuriin?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7260
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3446
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      160
      1741
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      335
      1723
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1385
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      257
      1228
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe