Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Dogmatikos.rereg
profiilit
Dogmatikos.rereg
Dogmatikos.rereg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
284
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yhden+miehen+seurakunnat+käyttäytyvät+toisin.+Yrittävät+moittia+sekä+meitä+että+vapaiden+seurakuntien+saarnaajia,+sekä+myös+toisiaan.
10.05.2020 05:48
Ainakin+meidän+seurakunnassamme+maksettiin+itse.
10.05.2020 05:44
En+perustele.
09.05.2020 20:52
Kirkon+sielunhoitokoulutukseen+ei+kuulu+asiantuntevaa+tietoa+alkoholismista,+koska+aikoinaan+kirkko+liittoutui+väärän+tahon+kanssa,+ei+Järvenpään+sosiaalisairaalan+ja+A-klinikkasäätiön.+Niiden+oppi+oli,+että+ALKOHOLISTI+VOI+MUKA+TULLA+KOHTUUKÄYTTÄJÄKSI.+Ei+ole+koskaan+tapahtunut.+Monien+erehdysten+takia+luopuivat+kyllä+opistaan+ja+pitävät+nykyisin+täysraittiutta+ainoana+mahdollisuutena,+mutta+suuri+vahinko+pääsi+jo+tapahtumaan.
Kuten+muutenkin+huomaamme+tarvitaan+täydellinen+sukupolvenvaihto,+ennen+kuin+tutkimukseen+perustuva+lyö+läpi.+Kirkolla+on+vielä+pitkä+taival+edessään.
60-luvusta+lähtien+kirkko+on+perustanut+sielunhoitokoulutuksensa+psykologisille+teorioille.+Luonnontieteitä+ei+pelkästään+hylätä,+vaan+niitä+ei+edes+tunneta.+Onpa+onni,+että+jätit+psykologian+kesken.
09.05.2020 20:50
Tyyli+on+tuttu.
09.05.2020 20:28
Tarkoitatko,+että+kirkko+tarjoaa+papeilleen+etuja?+Minkälaisia?+Rippileirillä+ruoankin+maksamme+itse.
09.05.2020 20:26
En+minäkään+ennen+nettiä+tällaista+edes+uskonut+olevan+olemassa.+Selityshän+on+kuitenkin+aika+selvä.+Ei+heillä+ollut+mitään+mahdollisuutta+päästä+ääneen+vapaissa+suunnissa,+ei+kirkossa+eikä+mediassa.
Meillä+kirkon+papeilla+on+sydämelliset+välit+kaikkiin+kristittyihin,+myös+vapaitten+suuntien+saarnaajiin+ja+seurakuntalaisiin.+Olemme+samalla+asialla.+Onneksi+yhden+miehen+seurakunnat+eivät+vakuuta+kuin+yhden+miehen+seurakuntia.
09.05.2020 20:21
Esiintyminen+täällä+omalla+nimellä,+tai+mainiten+seurakuntansa,+olisi+itsemurhaan+verrattava+teko.
09.05.2020 18:44
Et+näköjään+tunne+perinnöllisyyttä.+
Ei+kahden+alkoholistin+lapsesta+välttämättä+tule+alkoholistia.+Vanhemmilla+on+kaksinkertaisesti+geenejä+verrattuna+lapseen.+On+mahdollista,+että+vaikka+kummallakin+vanhemmalla+on+alkoholismiin+sopiva+geenistö,+lapsi+on+perinyt+juuri+sellaisen+kombinaation,+joka+ei+aiheuta+alkoholismia.
Mikäli+molemmat+vanhemmat+ovat+alkoholisteja,+lapsen+mahdollisuus+saada+alkoholismin+aiheuttava+geenikoktail+on+90+%.+Keskimäärin+siis+yksi+lapsi+kymmenestä+ei+ole+alkoholisti.
09.05.2020 18:41
Kasteen+edellytys+on,+että+kastaja+on+kastettu.+
Kun+uskovien+kaste+tuli+aktuelliksi,+ei+ollut+enää+KETÄÄN,+joka+olisi+katkeamattomassa+ketjussa+kastettu+muulla+kuin+vauvakasteella.+Koska+tämä+on+kuulemma+epäpätevä,+uskovien+kasteen+toteuttivat+toisilleen+kastamattomat.+Koko+uskovienkasteen+nykyinenkin+ketju+palautuu+näihin+saarnamiehiin.+
Olen+tarjonnut+vuosien+varrella+tätä+ONGELMAA+keskustelun+alustukseksi,+mutta+jostakin+syystä+kukaan+uskovien+kasteeseen+luottava+ei+ole+siihen+tarttunut,+vaan+on+jättänyt+sen+vihreän+veran+alle.
09.05.2020 18:17
<<Joka+päivähän+voit+valita+oletko+juomatta+vai+et.<<
Niinkö,+miksi+sitten+tarvitaan+katkaisuhoitoja,+jos+se+on+vain+valinta?
Onneksi+ei+tarvitse+ottaa+ohjeita+Tolkunihmisiltä,+jotka+puhuvat+sujuvasti+asioista,+joista+eivät+tiedä.+Maalla+osataan+taitavasti+neuvoa,+kun+merellä+on+HÄTÄ.
09.05.2020 17:26
Juuri+näin+sekä+kirkossa+että+suuren+yleisön+keskuudessa+kuvitellaan.+Todellisuudessa+adoptiolasten+taipuvuus+alkoholismiin+noudattaa+100+%:sesti+BIOLOGISTEN+vanhempien+alkoholismia.+Ottovanhempien+suhteen+korrelaatio+on+pyöreä+nolla.
Meistä+alkoholisteista+pitkäaikaisesti+kuiville+pääsee+vain+1+-+2+%,+vaikka+KAIKKI+ovat+moneen+kertaan+yrittäneet+katkaista+juomisen.+Mekään,+jotka+olemme+"onnistuneet",+emme+ole+lainkaan+terveitä,+vaan+meitä+vaivaa+hillitön+ahdistuneisuus.
Aikoinaan+Alkon+laboratoriossa+viljeltiin+rotilla+puhtaat+kannat+tarjoamalla+5+%:sta+alkoholia.+Valittiin+lisääntymään+kaikkein+alkoholistisimmat+keskenään+ja+kaikkein+raittiimmat+keskenään.+8+sukupolvessa+syntyi+kaksi+TÄYSIN+puhdasta+kantaa,+joiden+jälkeläisissä+ei+ollut+toisessa+yhtään+alkoholistia,+toisessa+alkoholisteja+olivat+kaikki.+
Alkoholismi+periytyy+MONIGEENISESTI,+osa+geeneistä+voi+tulla+isältä,+osa+äidiltä.+Alkoholismia+synnyttävät+eri+geenikombinaatiot.+Jos+saa+jonkun+näistä+geenikombinaatioista+tulee+AINA+ilmiasuiseksi+alkoholistiksi,+jos+ei+saa,+EI+VOI+TULLA,+vaikka+kuinka+joisi.
Suurin+osa+tarvittavista+geeneistä+tunnetaan,+ja+niiden+laadun+perusteella+voidaan+laskea+todennäköisyys.+Osaa+geeneistä+ei+tunneta.+Minun+geeneistäni+on+Japanissa+tutkittu+kaksi.+Jo+näin+harvoilla+geeneillä+voidaan+alkoholismini+todennäköisyys+laskea+nelinkertaiseksi+verrattuna+normaaliväestöön.
Edes+lääkäreillä+ei+ole+riittävää+tietoa,+elleivat+he+oli+geenitutkijoita.+Pyörittelevät+asioita+vain+epämääräisten+myyttien+mukaan.+Vähätietoisimpia+ovat+psykiatrit,+joiden+tieto+muutenkin+on+inkkaritasolla.+Vakiolääkärini+ihmettelikin,+että+kaikki+ne+lääkäriksi+pääsevätkin,+kun+selittävät,+että+ihminen+VOI+VALITA,+juoko+vai+ei.+Sehän+olisi+samaa,+kuin+ihminen+voisi+valita,+onko+mielisairas+vai+ei.
09.05.2020 16:20
On+syytä+epäillä,+että+valehtelet+rankasti,+mikä+on+syntiä.
09.05.2020 14:08
Ei+kirkko+enää+opeta,+että+seksi+avopuolison+kanssa,+tai+muukaan+vapaaehtoinen+seksi,+olisi+syntiä,+mutta+ennen+opetti.+
Sen+sijaan+alkoholismi+on+kinkkisempi+juttu.+Itse+olen+erittäin+vaikea+alkoholisti+ja+olen+ollut+nyt+kuivilla+yli+40+vuotta.+Kirkon+työntekijöiden,+niin+kuin+muunkaan+väen,+asiantuntemus+ei+riitä+käsittämään,+että+kyseessä+on+geeniperäinen+sairaus.+Siksi+kirkossa+erehdytään+usein+kuvittelemaan,+että+asia+olisi+jotenkin+tahdonalainen.
09.05.2020 13:47
En+voi+tarkoin+tietää+toisten+tekemisistä.+Puhuin+vain+omastani.+Keskimäärin+tarkoittaa+minun+viikoittaista+keskimäärääni.+Muiden+pappien+tekemisten+oletan+olevan+samaa+tasoa,+mutta+yksilöittäin+ei+tietenkään+voi+olla+varma.
Suurimmasta+osasta+tekemisiämme+ei+kolmannelle+osapuolelle+hiiskuta,+ei+edes+toisille+papeille.+Tästä+on+kirkkolaissa+selvät+määräykset.+Asia+on+minun+osaltani+loppuun+käsitelty.
09.05.2020 13:20
Ei+aihetta+jatkaa+asiasta,+jossa+et+itse+ole+ollut.+Kaunista+kesää+sinulle!
09.05.2020 12:09
Ollessani+seurakunnan+työssä,+havaitsin+papin+työhön+menevän+keskimäärin+72+tuntia+viikossa.+Meillä+on+aika+erilainen+käsitys.
Kadulla+emme+evankelioi,+emmekä+kulje+ovelta+ovelle,+sillä+henkilölle+on+myös+taattava+täysi+oikeus+kieltäytyä+kuulemasta,+ja+olla+millään+tavalla+näyttämättä,+miten+reagoi.
Noudatamme+ihmisten+EHDOTONTA+oikeutta+täydelliseen+intimiteettiin.+Siinä+lienee+syy,+miksi++monet+(!)+hakeutuvat+henkilökohtaiseen+keskusteluun.+He+tietävät,+että+siitä+ei+edes+hiiskuta.+Kirkkolakikin+määrää,+että+tälläiseen+keskusteluun+tulevan+edes+tulemisesta+ei+saa+puhua.
09.05.2020 11:26
<<Kirkkoa+ja+sen+pappeja+ei+kiinnosta+uskollisuus+Jumalalle,+mutta+kyllä+kiinnostaa+uskollisuus+piispoille+ja+kerran+kuukaudessa+tilille+kolahtavalle+rahalle.<<
Kovinpa+on+suoraviivainen+ajattelusi.+Muilla+aloilla,+joilla+vaaditaan+maisterintutkinto,+voi+ansaita+verrattomasti+enemmän+kuin+kirkossa.+Ne+ajat,+jolloin+papit+olivat+herroja+ja+rikkaita,+ovat+jo+kaukana+takanapäin.
Halu+ruveta+papiksi+johtuu+useilla+siitä,+että+kirkossa+julistetaan+vapaata+ja+armollista+evankeliumia+kaikille,+ei+vain+eliitille,+joka+on+"tehnyt+ratkaisun".
09.05.2020 10:12
Ja+"keskustelu",+p.o.+väittely+aiheesta+jatkuu,+kunnes+kaikki+väsyvät,+mutta+kukaan,+joka+uskoo+tietävänsä,+ei+ole+luopunut+kannastaan.
09.05.2020 08:14
En+ole+väittänyt,+että+Jehovan+vokaalimerkit+olisi+otettu+adonai+sanasta.+Itsekin+olen+jo+opiskeluajoistani+lähtien+kiinnittänyt+huomiota+siihen,+että+vokaalit+eivät+ole+samat.
09.05.2020 07:55
5 / 15