Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

140

1. Minunkin+silmät+leikattiin,+mutta+leikkaus+hiukan+epäonnistui.+Näen+kyllä,+mutta+vahvemmat+silmälasit+pitää+hankkia.+Lisäksi+rivit+hyppäävät+usein+niin,+ettei+tekstistä+saa+selvää.Ennen+luin+enemmän,+nuorena+eniten+dekkareita+ja+myöhemmin+kaikenlaista.+Kirjastossa+en+ole+käynyt,+vaan+kirjat+ole+ostanut+tai+saanut+lahjaksi.Olen+lukenut+Raamatun,+Koraanin+ja+Mormonin+kirjan,+klassikoita+kuten+Täällä+pohjantähden+alla+(Väinö+Linna),+myös+elämänkertomuksia+eri+henkilöistä,+Spede,+UKK,+Sipilä,+Trump.+Yhden+Matti+Rönkän+dekkarin+olen+lukenut,+mutta+siitä+en+oikein+tykännyt.+Timo+Sandberg+on+minulle+hyvä+tuttu,+ja+hän+on+ihan+hyvä+kirjoittaja.Arto+Paasilinnan+tarinat+ovat+hauskoja,+esim.+elämä+lyhyt+Rytkönen+pitkä+ja+hurmaava+joukkoitsemurha.+Niistä+on+Ere+Kokkonen+tehnyt+elokuvat.+Myös+ulvovasta+mylläristä+on+tehty+elokuva+(Jaakko+Pakkasvirta)+ja+taannoin+myös+teatteriesitys+kauniina+kesäpäivänä+Tampereen+komediateatterin+ulkoilmanäyttämöllä.
  2. Totta,+vanhentuneet+ovat+varsinkin+ne,+joita+harvoin+näen.+Itse+olen+nuoren+näköinen,+mutta+kieltämättä+minulla+on+muita+vaivoja.+Näkö+on+heikentynyt,+eteenkin+jos+itseäni+peiliin+katselen,+vahvemmat+silmälasit+täytyy+minun+hankkia.Olen+tullut+myös+laiskaksi+ja+saamattomaksi.+Sairaus+(reuma)+ehkä+vaikuttaa,+mutta+kuitenkin.+Iästä+se+ei+voi+johtua,+koska+eihän+me+vielä+vanhoja+olla.Työssä+ollessani,+vaikka+työpäivät+usein+venyivät+melko++pitkiksi,+kerkin+kaikkea+muutakin,+mökkeilla,+veneillä,+ajaa+moottoripyörällä,+tehdä+kotiviinejä+ym.+Ehdin+jopa+juopotella,+ja+ehdin+kirjoittaa+tälle+palstalle.Omakotitalossa+tein+kaikki+piha-+ym.+työt,+vaatteeni+pesin+ja+silitin.Nyt+asun+rivitalossa,+jossa+toiset+tekevät+kaikki+edellä+mainitut.+Huoltoyhtiö+tekee+pihatyöt,+yksityinen+kotiapu+siivoaa+tarvittaessa+ja+hoitaa+vaatehuollon.+Edes+viinakauppaan+en+viitsi+lähteä.Aika+kuuluu,+mutta+mitään+ei+tapahdu.+Kuinka+te,+arvoisat+ikätoverit+palstalla,+oletteko+kaikki+tehokkaita+ja+aikaansaavia?