Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Äläs+nyt+kokonaan+omi+tuota+"varoitusta".+Kyllä+se+saattaa+olla+jaettu+"ilo".+Sitäpaitsi+se+ei+ole+mikään+varoitus,+vaan+ihan+vain+kerron,+miten+toimin+tarvittaessa:).+Ei+se+mitään+trapetsitiedettä+ole.
18.08.2020 13:19
Sukurakkaudesta+en+ihan+ole+varma.+Tosin+itselläni+ei+ole+kenenkään+kanssa+nokkapokkaa,+mutta+siellä+oli+kuitenkin+sellaisia+sukulaisia,+jotka+ovat+harrastaneet+vihanpitoa+jo+pitkään.+Se+on+saanut+alkunsa+jo++kyseisten+riitapukareiden+vanhempien+aikana+ja+näköjään+siirtynyt+sitten+seuraavaan+sukupolveen.+Tapaamisessamme+eivät+kuitenkaan+haastaneet+riitaa,+vaan+olivat+kuten+muutkin,+tosin+istuivatkin+huoneen+mitan,+siis+melkein+huutomatkan+päässä+toisistaan.+Halailuahan+po.+tilaisuudessa+ei+harrastettu,+joten+eivät+siinäkään+kohdassa+erottuneet+muista.
Lenkkeilystä+muistan+minäkin+usein+Ceen+mainitsemat+U:nsa+pitkät+lenkit.+Weepelihän+oli+toinen,+joka+melkein+nilkka+nurin+veti+kympin+vähän+väliä.+Kyllä+itsekin++nuorena+silloisen+hoitokoiran+kanssa+tein+lenkkejä,+joiden+viimeiset+metrit+kotiovelle+olivat+tuskien+taivalta.+Minulla+oli+silloin+kultainennoutaja+usein+hoidossa,+ja+sehän+oli+ihan+hirmumenijä.
Meidän+kettiksetkin+tekevät+omistajiensa+kanssa+melkoisia+lenkkejä.+Ovat+kiertäneet+tämän+kotojärvenkin;+23km:n+matka.+Järven+ympäri+pyöräily+on+täällä+muoti-ilmiö,+ja+surkimus+on+se,+joka+ei+nimeään+järvenkiertäjien+kirjaan+saa.+Minun+nimeäni+ei+siellä+ole.+En+ole+pyörällä+ajanut+enää+neljään+kesään+(talvella+en+ole+ajanut+koskaan),+ja+järvenkin+ympäri+vain+kerran+kaikkien+täällä+viettämieni+vuosikymmenien+aikana.
LiisaO+puhui+asiasta,+joka+todella+on+riesa,+jos+kohdalle+sattuu.+Mekin+koimme+sen+aikoinaan,+80-luvulla+parina+kesänä.+Naapurikämpässä,+jonka+terassin+ovi+avautuu+meidän+suuntaamme+asui+perhe,+jonka+nuoret+kesälomillaan+huudattivat+radiota+tai+jotain+muuta+musakonetta+kaiket+päivät.+Terassin+ovet+olivat+selällään+ja+musa+raikasi.+Päälle+tuli+vielä+nuorten+(kavereitakin+heillä+kävi+alvariinsa)+muu+mekastus.+Sanottiin+siitä+heille+aika+monta+kertaa,+mutta+ei+tehonnut.+Vanhemmatkin+tykkäsivät,+että+on+ok,+kun+tekevät+sitä+vain+päiväsaikaan.
Tuo+perhe+sitten+hajosi+vanhempien+erotessa+ja+muutti+muualle.+Sen+koommin+eivät+meidän+nurkalla+asukkaiden+äänet+ole+häirinneet.+Tänä+kesänä+silti+aika+monena+yönä+joku+kahjo+motoristi+ajaa+kiihdytysajoa+tässä+lähellä+olevalla+tien+suoralla,+joka+houkuttaa+kovaan+menoon.+Silloin+kyllä+kiukuttaa.
17.08.2020 16:58
Niinpä+vain+taas+meni+useampi+päivä+vilahduksessa.+Olimme+mökillä+ja+sieltä+käsin+sitten+sisareni+kanssa+kävimme+viimeisen,+95-vuotiaana+kuolleen+tätimme+muistotilaisuudessa+naapurikaupungissa.+Meistä,++alunperin+14stä+serkusta+yksi+on+jo+kuollut.+Viisi+muutakin+on+jo+sen+verran+hentterissä+kunnossa,+etteivät+pitkän+matkan+takaa+osallistuneet+tilaisuuteen.+Eli+kahdeksan+serkusta+oli+paikalla,+joillakin+mukana+myös+lapsensa,+eli+mm.+minun+lasteni+pikkuserkkuja.
Ihan+mukava+oli+tavata+sukulaisia,+joita+en+ole+nähnyt+moneen+vuoteen.+Saimme+myös+kuulla+tädistämme+paljon+sellaista,+mistä+aiemmin+emme+tienneet,+mm.+tätimme+tie+kansakoulupohjalta+opettajaksi+oli+tosi+mielenkiintoinen.+Myös+monet+osallistujat+muistelivat+tätiämme.+Minusta+muistotilaisuuden+tuleekin+olla+sellainen,+että+surevat+-+nythän+isoin+murhe+oli+kyllä+jo+laantunut,+kun+hautajaiset+olivat+jo+huhtikuussa+-+saavat+yhdessä+muistella+vainajaa.+Olen+ollut+kolmessa+muistotilaisuudessa,+missä+kaikki+muistelu+ja+vainajasta+keskustelukin+oli+epäsuotavaa,+ja+se+kuulutettiin+osallistujille+jo+siunaustilaisuuden+alussa.+Minusta+se+oli+suorastaan+omituista+ja+vainajan+elämän+merkityksettömäksi+leimaamista.
Olin+viikonlopun+aikana+myös+siskon+kanssa+poimimassa+hänen+mökkipuutarhastaan+viinimarjat+ja+pensasmustikat.+-+Hänen+mökilleen+meidän+mökiltä+ei+ole+kuin+kolmisenkymmentä+kilometriä.++-+Ihan+hyvä+saalis+tulikin.+Mustikoita+jäi+vielä+paljon+kypsymään,+joten+uusi+reissu+vielä+pitänee+tehdä.+Ihmettelimme,+etteivät+linnut+ollee+marjoja+pistäneet+nokkiinsa;+puskissa+ei+ollut+minkäälaisia+pelotteita,+verkoista+puhumattakaan.
Mutta+ahkerasti+olette+te+täällä+kirjoitelleet.+Eilen+illalla+kun+kotiin+tultuamme+lyhyesti+vilkaisin,+missä+täällä+mennään,+niin+huomasin,+että+ontoinenkin+130.+Elämä,+nyt+jo+toiselle+sivulle+joutunut.+Siitä+lukaisin+muutaman+viestin,+ja+huomasin+jonkinlaisen+kärhämänkin+syntyneen.+Pitkään+olikin+(liian??+;)+rauhallista.+Huomasin+myös,+että+Rapunen+sanoi+näkemiin.+Se+minua+kyllä+harmittaa.+Toivottavasti+kuitenkin+pitäisi+vain+tauon,+ja+tulisi+takaisin.++Meitähän+on+niin+vähän,+että+yksikin+poistuma+muodostaa+aika+ison+aukon.+Itse+en+jaksa+vihoitella,+mutta+takaisin+kyllä+annan,+jos+lyödään.
Yleisistä+saunoista(kin)+olette+kirjoitelleet.+Juuri+viikonloppuna+siskon+kanssa+saunan+lauteilla+istuissamme+muistelimme+lapsuuttamme,+mihin+kiinteästi+kuului+monen+vuoden+ajan+mm.+yleinen+sauna.+Silloisessa+asunnossamme+Meilahdessa+ei+ollut+kylppäriä,+vain+vessa+ja+käsienpesuallas.+Joka+lauantai+suuntasimme+siis+koko+perhe+naapurikortteliin+saunaan,+jonka+ominaishajun+saan+vieläkin+nokkaani,+kun+sitä+muistelen.+Matkaa+kotoamme+saunaan+oli+ehkä+parisataa+metriä,+mutta+talvipakkasella+kotimatka+tuntui+pidemmältä,+kun++kaikki+oli+niin+hyistä+lämpimän+saunan+jälkeen.+Lauantaisauna+jäi+kyllä+aina+kokemuksena+plussan+puolelle:+silloin+saimme+limpparia.+Muulloin+sitä+ei+meidän+huusholliin+ostettu.
Tänään+pitkästä+aikaa+lenkitimme+taas+kettiksiä.+Jälleennäkeminen+oli+suorastaan+riehakas.+Ihan+kuin+olisimme+olleet+erossa+vuosia;+tosiasiassa+vain+viikon.+Tällä+viikolla+pitäätkin+tehdä+niiden+kanssa+piedmpiä+lenkkejä.+Ensi+viikonloppuna+lähtevät+kahdeksi+viikoksi+Lappiin+lomalle.+Sillä+aika+pitää+meidän+talutella+toisiamme.+Jos+emme+sitä+tee,+niin+koivet+hyvin+kerkiävät+kangistua,+jos+olemme+aloillamme+tuon+kaksi+viikkoa.
Koronatonta+ja+muutenkin+mukavaa+alkanutta+viikkoa
17.08.2020 14:32
Meillä+on+vähän+silleesti,+että+kaikki+kodin+elektroniikka,+ml.+viihde-elektroniikka+(jos+sitä+jotain+vielä+tulee+hankituksi)+jää+minun+opeteltavakseni.+Siippa+ei+enää+jaksa+(sanoo+hän).+Mutta+kaikenlaisia+muita+koneita+kyllä+opettelee.+Eilen+juuri+hankki+teollisuusimurin!!!+-+aina+vain+lähempänä+olemme+Ramirentin+valikoimaa.
Siippa+höyläsi+ja+vahasi+saunan+lauteet+terassillamme.+Siitä+hommasta+tuli+kyllä+turkasen+paljon+puupurua,+että+jos+olisi+ne+luutinut+terassilta,+olisi+terassin+alusta+nyt+purua+täynnä+ja+ensi+vuonna+sopiva+kasvualusta+puun+ja+ruohonsiemenille.+Siippa+hieman+tuhahti,+kun+kysyin,+jotta+pitikö+sekin+vehjes+ostaa,+eikä+vuokrata.+Piti,+kun+ei+normaalilla+imurilla+niitä+voinut+imuttaa,+luutimisesta+siis+puhumattakaan.
Minäkään+en+kovin+innokas+ole+lukemaan+käyttöohjeita,+mutta+pakko+jonkun+se+tehdä,+jos+vehkeitä+meinaan+käyttää.+Uuden+ompelukoneen+käytön+juuri+hiljattain+opettelin.+Ei+sekään+rakettitiedettä+ollut,+mutta+mieluiten+olisin+vain+polkaissut+poljinta+ja+saumaa+menoksi.
Huomenna+olisi+matka+mökille.+Lauantaina+on+se+tätini+muistotilaisuus.+Sisareni+haluaa+sinne+mennä,+ja+minä+olen+kuskina+ja+kaverina.+Itse+en+sellaisista+tilaisuuksista+välitä.+Enkä+ole+niin+sukurakaskaan+kuin+on+sisareni.+Sitäpaitsi+sinne+tulee+porukka+ihan+muualta+kuin+suvusta,+ja+myönnän,+että+koronan+pelko+on+minussa+aika+vahva.+No,+en+aio+lähennellä+ketään.
Taisi+olla+Cee,+joka+kirjoitti+vanhusten+kuolinsyistä,+joka+useimmiten+tosiaan+on+keuhkokuume.+Niin+kävi+enollenikin,+joka+kuoli+pari+päivää+ennen+100v-+syntymäpäiväänsä;+kalaasitkin+oli+jo+suunniteltu.+Hän+oli+muuten+terve+kuin+pukki,+mutta+muisti+pätki+ja+sen+takia+siellä+laitoksessakin+oli.+Kaatui+sitten+käytävällä+ja+lonkka+murtui.+Eli+sen+jälkeen+reilun+viikon+ja+kuoli+keuhkokuumeeseen!+Surullista.+Tämä+lauantaina+muistettava+täti,+siis+em.+100-vuotiaan+sisar,+oli+kuollessaan+muutamaa+kuukautta+vaille+95v,+täyttäisi+sen+huomenna.
Nyt+pitää+lähteä+katselemaan+jotain+vaatetusta+huomiseen+tilaisuuteen.+Pitää+kyllä+olla+mukana+myös+haalari.+Tarkoitus+on+poimia+systerin+mökiltä+viinimarjat+ja+pensasmustikat,+sikäli+kuin+linnuilta+on+mitään+jäänyt.+Sitä+hommaa+ei+"kylävaatteissa"+oikein+viitsi+tehdä.
Mukavaa+iltaa!
13.08.2020 19:50
En+minäkään+sillä+Elisaa+"mainostanut",+että+olisi+jotenkin+parempi,+vaan+vain+kerroin,+että+olen+siihen+tosi+tyytyväinen.+Taltioinninhan+siinäkin+saa+päälle+ihan+koska+haluaa,+ja+positiivista+se,+että+taltioinnin+voi+tehdä+etänä+silloin.+Itse+usein+mökillä+pistän+tallennuksen+päälle,+kun+ohjelmia+selatessani+eteen+katseltava+ohjelma+tulee,+enkä+sitä+mökillä+katso.+Meillä+on+siellä+vain+yksi+tv+asennettuna+(toinen+on+kyllä+sinne+jo+viety),+joten+yhtä+kanavaa+kerralla+voi+katsoa.+Ja+kun+siipalla+se+surffailuvimma,+niin+suosiolla+siirrän+omat+ohjelmani+myöhemmin+katsottavaksi.+Me+muutenkin+katsomme+niin+kotona+kuin+mökilläkin+ihan+eri+ohjelmia,+että+otsaanlyöntikilpailu+tulisi,+jos+pitäisin+omista+vaatimuksistani+tiukasti+kiinni;)
13.08.2020 17:18
Tiedän+oikein+hyvin,+että+sairaalat+ovat+erikoistuneet,+yksi+sairaala+tekee+yhtä,+toinen+toista,+jne.+Ihan+viisasta+toki.+Tuon+tuttumme+tapaus+vain+kävi+turhan+jännittäväksi,+kun+henkitoreissaan+joutui+kuljetettavaksi+pitkälle,+vaikka+sairaala+oli+vieressä.+En+tiedä,+mikä+on+nyt+tilanne,+mutta+silloin+ei+P-Hämeen+ks:ssa+kyseisiä+leikkauksia+tehty,+vaan+Tampere+oli+sellaiselle+lähin+paikka.+
Lääkäri+tietää,+jos+tietää.+Tuttavani+kertoi,+että+hänen+tarvitsemansa+toimenpiteen+paikka+olikin+lopulta+joku+muu+kuin+se,+mihin+lääkäri+lähetteen+kirjoitti.+Ja+tuo+paikkakin+selvisi+lähes+puolivahingossa+vasta+kirjeessä,++missä+annettiin+ohjeet+toimenpiteeseen+valmistautumiseksi.+Onneksi+potilas+luki+kirjeen+tarkkaan.+No,+erhetyksiä+sattuu+kaikille.
Minä+en+ole+mihinkään+toimenpiteisiin+toistaiseksi+joutunut,+ja+toivottavasti+sama+jatkuu,+eli+en+ole+missään++"tilanteessa",+mitä+nyt+lääkäriltä+pitäisi+kysyä.+Osaan+toki+omat+asiani+vielä+hoitaa.+Täällä+vain+noita+hoitopaikkoja+on+sattuneesta+syystä+jonkin+verran+enemmän+kuin+monessa+muussa+Suomen+kolkassa+-+jokunen+sairaala+jäi+minulta+mainitsemattakin.+No,+potilaallehan+etukäteen+tieto,+mihin+sairaalaan+joutuu+on+kai+sitten+enempi+nice+to+know-tasoa,+etenkin+kun+ei+tarvitse+matkojen+päähän+lähteä.
Mitähän+on+"täydellinen"+palvelu?+Tuskin+sellaista+onkaan.+Itse+en+osaa+sellaista+perätäkään,+kunhan+asiani+hoituu.+-+Eilen+satuin+kuulemaan+radiosta+jonkin+levyn,+missä+puhuttiin+täydellisestä+elämästä!+Mitä+lie+sekin.
12.08.2020 12:57
Minullekin+Keski-Suomen+kuvioista+jotain+käsitystä+tullut+jämsäläisten+sukulaisten+kautta.+Ei+noista+hoitokuvioista+tavallinen+tallaaja+voi+tietää,+niin+monimutkaisia+ovat.+Täällä+meilläkin+ihan+sama.+Jos+minäkin+sairaalaan+joutuisin,+niin+ei+mitään+käsitystä,+mihin+mennä,+Hyvinkäälle,+Peijakseen,+Meikkuun.+Onneksi+kai+lähettävätä+lääkärit+sen+tietävät.+Eräs+täällä+asuva+ystäväni+joutui+jopa+vanhalle+Kirralle.+Sairaalat+kai+ovat+erikoistuneet+kukin+jonkin+alan+sairauksiin+ja+sen+mukaan+sitten+potilas+juoksee+perässä.+Saa+nähdä,+minkälaisen+sekasotkun++sote+tuo+tullessaan.
Omituisinta+minusta+oli,+kun+eräs+tuttu+Lahdesta+sai+aivoverenvuodon,+niin+hänet+siinä+kriittisessä+tilassa+kuskattiinTampereelle+leikattavaksi,+vaikka+iso+Päijät-Hämeen+Keskussairaala+on+melkein+hänen+takapihallaan.+Kriittisessä+tilassa+olevalle+sekin+matka+on+aika+pitkä.+Hän+kuitenkin+kerkisi+leikkaukseen+ajoisssa+ja+toipui+täydellisesti.
11.08.2020 15:09
Päijät-Hämeen+keskussairaala+on+Lahdessa+ja+siis+P-Hämeen++laitos.+Jämsässä+toimii+Pihlajalinnan+ja+Jämsän+kaupungin+yhteinen+yhtiö.+En+tiedä+onko+Keskis-Suomen+sairaanhoitopiiri+siinä+vielä+mukana,+oli+ainakin+vielä+joku+vuosi+sitten.
11.08.2020 14:12
Itse+en+ole+vuosiin+ostanut+mitään+puolalaisia+elintarvikkeita,+enkä+osta.+Esim.+sikäläiset+hedelmät+ja+marjat+ovat+yleensä+halvimmasta+päästä,+mutta+saavat+minun+puolestani+mädätä+kaupan+laatikoissa.
Kammoni+johtuu+tiedosta,+mitä+sain+vuosia+elintarvikkeita+tutkineelta+ystävältäni.+Monissa,+ettei+ihan+kaikissakin+ent.+Itä-blokin+maissa+viljelyksiä+on+paljon+perustettu+entisille+teollisuusalueille,+joiden+maaperässä+voi+hyvällä+syyllä+olettaa+olevan+aineita,+jotka+eivät+vadenvarmasti+ole+terveellisiä+ihmiselle.+Samasta+syystä+en+osta+esim.+kanttarelleja+tai+muitakaan+sieniä,+joita+tuodaan+mm.+Suomenlahden+eteläpuolelta.+Tosin+kyllä+melkein+jo++uskon,+että+esim.+Virossa+on+asiassa+edistytty,+mutta+siltikään+en+osta.
Mutta+tänäänpäs+teenkin+lounaalle+kanttarellikastiketta.+Tuusulalaisista+sienistä.
Tikutonta+tiistaita!
11.08.2020 11:30
Minulla+on+myös+tuo+sama+B...+5mg+kahdesti+päivässä.+Kyllä+minullekin+lääkäri+sanoi,+että+jos+jättää+lääkkeen+ottamatta,+niin+rytmihäiriöt+luultavasti+palaavat.+Sen+verran+inhottavia+ne+ovat,+että+en+vapaaehtoisesti+niitä+halua+ottaa+vastaan.+Jos+pysyvät+lääkkeellä+poissa,+niin+se+on+valintani.+Paitsi+kyllä+niitä+välillä+lääkkeestä+huolimatta+esiintyy.+Ainakin+valvotut+yöt+niitä+aiheuttavat.
Toisaalta+ajattelen,+että+jos+en+lääkettä+ota+niin+häiriöt+ehkä+olisivat+pahempia.+Tiedä+häntä.+Totuus+on+kuitenkin+se,+että+en+yritäkään+luopua+niiden+käytöstä.+Kokeilla+tietysi+voisin+lääkärin+ohjeella:+annosta+pitäisi+pienentää+puolikas-+tai+jopa+neljännespilleri+kerrallaan,+eli+hyvin+hitaasti.+En+ole+vakavasti+miettinyt+luopumista.+Olisi+pitänyt+yrittää+sitä+heti+alkuunsa,+kun+reseptin+sain,+eli+n.+15v+sitten.
Monilla+vanhoilla+ihmisillä+juuri+tuo+eri+lääkkeiden+yhteisvaikutus+aiheuttaa+pahempia+oireita+kuin+lääkityksen+kohteena+olevat+taudit+yksinään.+Kehitystä+kuulemma+asiassa+on+tapahtunut,+mutta+ihan+liian+vähän.+Helpompi+lääkärin+määrätä+uusi+lääke+uuteen+oireeseen+kuin+ruveta+perinpohjin+tutkimaan+ko.+potilaan+lääkearsenaalia,+ja+mikä+mihinkin+siinä+vaikuttaa.
Sama+yhteisvaikutusongelma+on+luontaistuotteiden+ja+lisäravinteiden+käytössä.+Se+ei+kuitenkaan+ole+lääkäreiden+ongelma,+vaan+em.+tuotteiden+käyttäjien.+On+ihmisiä,+jotka+päivittäin+nielevät+kourallisen+erilaisia+pillereitä,+ja+kaikenlaisia+uutteita+sen+päälle.+Ja+sitten+ihmetellään+oireita,+joille+ei+lääketiede+löydä+syytä.+Siihen+kaikkeen+ovat+syynä+kaikenkarvaiset++gurut,+jotka+kirjoittavat+blogeissaan+ihmisille,+mikä+aine+auttaa+missäkin+ongelmassa.+Ja+rohtoja+myyvät+liikkeet+mainostavat.
10.08.2020 17:25
Tuota+samaa+maskin+roikkumista+leuan+alla+katselin+minäkin.++Ei+oikein+maskin+käytön+logiikka+ole+hanskassa.+Minä+itse+olen+maskien+käytön+puolesta+paikoissa,+missä+ihmiset+joutuvat+olemaan+"tappitutuntumassa",+esim.+julkisissa+kulkuneuvoissa.
Myös+yökerhon+bailuissa+maski+olisi+hyvä+ratkaisu.+Paitsi+että+tuskin+sitä+porukka+maskit+kiinnostavat.+Vähintään+silloin,+kun+ilta+vanhenee+ja+pää+sekoaa+aineista,+ei+olla+köyhiä+eikä+kipeitä,+moiset+typerät+vermeet+unohdetaan+ja+vapaudesta+nautitaan+vapaina.
10.08.2020 16:40
Minäkin+seuraan+tiiviisti+-+liiankin+kanssa+-+koronaa.+Siskoni+juuri+eilen+siitä+minulle+"mäkätti".+Minä+taas+vastaavasti+hänelle,+että+on+liian+huithapeli+toimissaan,+kun+kertoi+minulle+mihin+kaikkiin+juttuihin+on+piakkoin+osallistumassa.+Ne+jutut+tosin+ovat+vain+lasten+perheiden,+ystävien+ja+sukulaisten+tapaamisia.+Sisareni+on+just+kohta+80v,+joten+riskiryhmään+ehdottomasti+kuuluu+jo+sen+takia+ja+sairauksiakin+on.
Minä+en+oikein+ole+noista+testauksista+kovin+kummoistakaan+mieltä.+Näen+kyllä+niiden+merkityksen+taudin+tartuttamisen+kannalta.+Minusta+ainakin+olisi+tärkeää+tietää,+olenko+mahdollinen+tartuttaja.+Tosin+testin+tulokset+saa+ehkä+vasta+parin+päivän+päästä,+etenkin+nyt+kun+kuulemma+testausaineista+on+pulaa.+Itse+tautikin+näkyy+testeissä++ehkä+vasta+viikon+päästä+mahdollisesta+tartunnasta.+Toisin+sanoen+testejä+pitäisikin+tehdä+kaksi,+jos+ensimmäinen+näyttää+miinusta+ja+oireet+vain+jatkuvat.
Minä+en+kyllä+ole+mikään+sanomaan,+jos+joku+omalla+kustannuksellaan+testiin+haluaa+mennä.+Se+ei+ole+halpa,+joten+luultavasti+yksityiselle+ei+kovin+pitkiä+jonoja+ilmaannu.+Tuo+öinen+ravintoloissa+bailaaminen+sen+sijaan+voitaisiin+minunkin+mielestäni+ihan+hyvin+kieltää+ainakin+toistaiseksi.+
Miniäni+on+juuri+parhaillaan+kotosalla+odottamassa+testiin+pääsyä+tervarissa.+Työpaikalla+on+ehdoton+sääntö,+että+miedoimmankin+oireen+ilmaantuessa+pitää+jäädä+pos+töistä+ja+mennä+testiin.+Hän+on+töissä+päiväkohdissa,+joten+ohje+on+täysin+ymmärrettävä.+Hän+kyllä+sai+ajan+testiin+heti+eilen,+kun+tervariin+otti+yhteyttä.+Täytyy+myöntää,+että+minua+kyllä+pelottaa+hänen+ja+poikamme+puolesta.+Jos+tauti+on+miniässä,+niin+tuskin+poikakaan+siltä+välttyy.+Ovat+kyllä+muuten+rautaisessa+kunnossa,+mutta+miniällä+on+joku+terveysjuttu,+jonka+tarkempi+tutkiminen+on+nyt+ollut+katkolla.+No,+ei+auta+kuin+odottaa.
Työelämästä+tuttu+MGIMM-ilmiö+on+luultavasti+iskenyt+minuun+uudelleeen.+Huomaan,+että+muutamana+maanantaina+olen+sanomia+lukiessani+suggeroinut+itseni+jostain+jutusta+kiukkuun.+Tänä+aamuna+sen+teki+TV1:n+iltaohjelmisto:+klo17:n+jälkeen+kaikki+muut+paitsi+uutisohjelmat+ovat+uusintoja.+Niitähän+tietysti+lähetetään+ympäri+vuoden+muutenkin,+mutta+tämänpäiväinen+pisti+minulta+"kupin+nurin".+Mihin+hittoon+ne+pakolla+kerätyt+yle-maksut+menevät,+eivät+ainakaan+ohjelmien+tekoon.+No,+radiossa+ainakin+jatkuvasti,+tuntitolkulla+joka+päivä+kälättää+vähintään+kaksi+toimittajaa+yhtaikaa,+eivätkä+he+varmaankaan+ilmaiseksi+sitä+tee.
Kohta+pitää+suunnistaa+aputeekkiin,+kunhan+nyt+päivän+asiakasvirta+vähän+rauhoittuu.++Huomasin+että+beetasalpaajat+ovat+lopussa,+ja+olen+tainnut+niihin+sen+verran+addiktoitua,+että+jos+en+ota+pilleriä,+niin+uskon+rytmihäiriöiden+tulevan+heti+takaisin.+Sekin+ehkä+vain+itsesuggestiota.
Tervettä+alkanutta+viikkoa!
10.08.2020 16:29
Minäkin+olen+tuohtunut:+yökerhoissa+ja+festareilla+hillumisista+ja+ihmisten+pitelemättömästä+matkustusvietistä+näissä+terveyttä+vaarantavissa+oloissa.+Joku+lehdessä+haastateltu+kertoi+tulevansa+sairaaksi,+kun+ei+pääse+matkustamaan+Kreikassa+paikkaan,+missä+on+joka+vuosi+yli+neljäkymmenen+vuoden+ajan+käynyt.+Miksei+muuta+po.+paikkaan+kokonaan!!
Minullakin+olisi+viikon+päästä+huhtikuussa+kuolleen+tätini+-+viimeinen+sisaruksista+-+muistotilaisuus.+Hautajaisiin+silloin+osallistuivat+vain+lähiomaiset.+Mutta+en+nyt+tiedä+osallistunko+muistotilaisuuteenkaan.+Vainajan+lapsenlapsi+on+luuhannut+lomallaan+pitkin+Euroopan+maita+jo+kahden+viikon+ajan,+ja+palaa+Suomeen+huomenna.+Kuulemma+menee+kyllä+testeihin,+mutta+virushan+ei+välttämättä+edes+näy+ensimmäisessä+testissä.+Po.+muistotilaisuuteen+osallistuu+monta+ikäihmistä+ja+ainakin+kolme+muihin+riskiryhmiin+kuuluvaa.+Jos+tuo+lapsenlapsi+olisi+fiksu,+ei+tulisi+sinne+lainkaan.+Saa+nähdä,+miten+käy.
Lasten+"auttamista"+mekin+olemme+tehneet,+kun+siihen+on+ollut+mahdollisuus+ja+tarve.+Olemme+sitä+mieltä,+että+parempi+antaa+eläissämme.+Meidän+jälkeemme+joutuvat+saamastaan+maksamaan+verot+jo+kerran+verotetusta.+Siippa+uhkailee+siirtävänsä+rahat+pankista+sukanvarteen,+enkä+taida+hantiin+pistää.+Aiemminhan+pankkitilille+maksettiin+korkoa,+mutta+kohta+kai+on+niin,+että+tilin+haltija+saa+maksaa+korkoa+pankille.+Sijoituksiahan+pankit+tuputtavat,+mutta+niillä+taataan+vain+pankin+tulot.
Oikein+leppoisaa+elokuista+viikonloppua!
08.08.2020 12:42
Meillä+on+pääpuolessa+pääty,+mutta+ei+jalkopäässä.+Tarviitteko+laitoja?+Jos+ette,+niin+eihän+laidallista+sänkyä+tarvitse+ottaa.+Meidän+sängyt+ovat+siis+moottoroituja+runkopatjoja,+joihin+kaupassa+kiinnitettiin+valitsemamme+jalat.+Ohuehko,+painava+(ei+luisu+helposti)+petauspatja+tuli+mukana,+mutta+ostimme+lisäksi+toiset,+vähän+paksummat.+Päädyn+ostimme+erikseen+muihin+makkarin+kalusteisiin+sopivaksi.+Se+seisoo+omilla+jaloillaan+seinän+ja+sängyn+välissä.
05.08.2020 21:34
Kyllä+minäkin+moottorisängystäni+pidän+kiinni+viimeiseen+hengenvetoon.+On+ollut+paras+ostos+huusholliimme.+Siippa+ei+nostomekanismia+usein+käytä,+minä+taas++joka+ilta,+ja+nukunkin+aina+pääpuoli+hieman+koholla.
M+on+oikeassa,+että+leveys+ei+moottorisängyssä+mitenkään+tavallisen+sängyn+senteistä+eroa.+Jos+nyt+jotain+tilaa+lisää+tarvitseekin,+niin+sitten+korkeussuuntaan:)
05.08.2020 21:21
Olipa+mukava+päivä+tänään.+Naivistit+Iittalassa+ei+koskaan+petä.+Sieltä+saa+aina+hyvän+mielen,+ja+monet+naurutkin.+Tänään+nauroin+makeasti+Sinikka+Hurskaisen+taululle+"Myöhästynyt+luokkakokous".+Osui+meille+mummuille+kuin+nenä+päähän:)+En+pistä+siitä+kuvaa+tänne+jakoon,+koska+se+saattaa+rikkoa+tekijänoikeuksia.+Jos+joku+haluaisi+katsella+kuvaa,+niin+Netistä+löytyy+sivu+"2019++-+Taidemaalari+Sinikka+Hurskainen",+missä+po.+kuva+on+näytillä.+Siellä+on+muitakin+hänen+naivistisia+maalauksiaan.+Sivulla+on+myös+taulu+nimeltään+"Espanja",+joka+on+kovasti+minun+mieleeni.+Se+on+jo+ihan+muuta+tyyliä,+eikä+siis+ollut+mukana+näyttelyssä.
Viikilän+koiria+oli+näyttelyssä+monta.+Voisin+ottaa+jokaisen+niistä+mukaani.+Aivan+ihanan+hauskoja+veistoksia.+V+osaa+oivallisesti+vangita+koiran+katseen.+Eipä+ole+koskaan+tullut+käytyä+hänen+paikassaan+Kuhmoisissa.+Pitää+pistää+korvan+taakse+ensi+kesää+varten.
Löysin+yhdestä+käsityötavaroiden+kaupasta+pojalle+ja+miniällekin+koirateoksen,+uuteen+autotalliin+tuparilahjaksi;++kolme+taottua+vierekkäin+istuvaa+koiraa,+joiden+hännät+muodostavat+ripustuskoukut.+Nythän+heillä+on+ne+kaksi+riiviötä,+mutta+kolmas+koira+taoksessa+on+heidän+edesmenneen+kettiksensä+symboli.
Reisussani+vilahti+melkein+työpäivän+verran,+ja+nyt+olen+ihan+töötti.+Kävelyä+Iittalanmäellä+tuli+paljon,+siellä+kun+on+kaikenlaista+katseltavaa+(ja+tietysti+ostettavaa),+mm.+Designmuseo.
Iittalan+outlet'issä+ihmetytti+julmettu+määrä+Muumitavaraa.+Tai+eihän+se+oikeastaan+mikään+ihme+ollut,+kun+Muumeja+rakastavat+japanilaiset+ovat+olleet+poissa.+Itse+en+koskaan+ole+ollut+Muumi-fani.+Lapsille+aikoinaan+ostin+yhdet+mukit,+kun+olivat+pieniä,+ja+siinä+kaikki.+Muutaman+kirjan+sentään+ostin+ja+niitä+luin+lapsille+monet+kerrat.+Tykkäsivät+kovasti.
Jaahas,+se+on+iltaruiskun+aika.+Sitten+punkkaan+tekemään+pari+sudokua+ja+unta+palloon.
05.08.2020 21:13
En+muistanut+kuinka+hyvälle+maistuu+omatekemä+mustikkapiirakka,+pullataikinaan.+Sellaista+tein+niistä+siipan+mökillä+poimimista+mustikoista.+Ei+pitkään+riittänyt+pellillinen,+kun+sen+jaoin+kaikille+osallisille:+poikien+perheille+ynnä+palat+tietysti+itsellekin.+Että+saattaa+olla+hyvää!
Ja+täällä+jo+perhostenkin+perässä+juostaan.+Siinä+on+se+hyvä+puoli,+että+sillä+liikunnalla+on+myös+tarkoitus,+muukin+kuin+oman+itsensä+kurittaminen.+Minulle+esim.+kävely+on+turhanaikaista,+jos+se+vain+on+kävelyä.+Juoksemista+en+ymmärrä+ollenkaan.++Joku+tarkoitus+sillä+pitää+olla:+koirien+tuuletus,+kaupassa+käynti,+ystävän+luokse+kahville+meno+tms.+Salilla+ähkiminen+on+minulle+kaikkein+kauhistavinta;+siinä+vain+veivataan+omaa+itseä+mistä+paikasta+milloinkin.+Ei+ole+minun+lajini.+Kokeillut+olen.
Huomenna+olisi+meininki+lähteä+ystäväni+kanssa+jokakesäiselle+retkelle+Iittalaan,+naivistinäyttelyyn.+Se+on+aina+ollut+hauska+retki.+Näyttelyssä+tulee+iloiselle+tuulelle+ja+sen+jälkeen+lounas+hyvän+ystävän+kanssa+tuo+lisää+iloa,+etenkin+nyt+kun+ei+ystäviä+paljon+ole+tullut+tavattua+koko+kesänä.+Vakiravintolamme+Hämeenlinnassa+on+valitettavasti+vielä+suljettu,+mutta+muita+paikkoja+siellä+on+montakin.+Hyvä,+että+joudumme+kokeilemaan+jotain+muutakin+paikkaa,+ettemme+vallan+kaavoihimme+pääse+kangistumaan.
Leppoisaa+iltaa+toivottelen!
04.08.2020 20:13
Yhdessä+aiemmassa+kommentissani+kerroin+lukeneeni+toivotutkijasta+kertovat+jutun+HS:sta.+Siinä+tuo+tutkija+sanoi,+että+tuijotettuaan+koko+päivän+ruutua++suo+oikea,+paperinen+kirja+silmille+levon.+Tutkimusten+mukaanhan+mm.+ruutujen+sininen+värisävy+ei+ole+silmille+hyvä.+
Itse+tuon+ruudun+tuijotuksen+iltamyöhällä+olen+enimmäkseen+lopettanut.+Illalla+sängyssä+tosin+usein+teen+sudokuja+jostain+lehdestä+(paperisesta),+ja+siitä+taas+tutkijat+sanovat,+että+se+pistää+aivot+käymään+kierroksilla.+Siitä+on+minulla+kokemuksia+kerroista,+jolloin+sudoku+ei+"mene+läpi".+Se+jää+vaivaamaan.+Ja+unen+saanti+vaikeutuu.+Tyhmä+minä,+kun+en+usko+omaa+kroppaani,+ja+noita+sudokuja+alvariinsa+iltapuhteeksi+väsään.
03.08.2020 20:31
Rapunen,+olen+hieman+huolissani.+Olethan+soittanut+tervarin+tai+muun+vastaavan+instanssin+koronalinjalle+ja+pyytänyt+testausta.+Kaikillahan+eivät+haju-ja+makuaistit+mene,+eli+siitä+ei+voi+vetää+johtopäätöstä+etteikö+korona+olisi+iskenyt.+Toivottavasti+missään+tapauksessa+sinussa+se+ei+ole,+mutta+testissä+varmaan+kannattaisi+käydä,+kun+noinkin+kipeä+olet.
03.08.2020 20:15
Sataa+melkein+tuhattajasataa.+Ja+kohta+pitäisi+lähteä+kettiksiä+tuulettamaan.+Juuri+äsken+kaivelin+kaapista+vanhan+sadetakkini.+Sateenvarjo+koiralenkillä+on+hankala.
(Ainakin)+yksi+hyvä+puoli++tässä+sateessa+on+se,+että+"sukkahousumiehet"+pysyvät+poissa.+Olen+heihin+perinjuurin+kyllästynyt:+ajavat+hirveää+vauhtia+hiljaisilla+menopeleillään+eivätkä+vahingossa+kilauta+kelloa+énnen+takaa+vauhdilla+ohi+suhauttaessaan,+Ja+kaiken+aikaa+kävelijän+-+koiralla+tai+ilman+-+pitää+vahtia+selustaansa,+ettei+jää+alle+tai+ettei+pyöräilijä+suistu+päistikkaa+ketoon+äkkijarrutuksen+joutuessaan.
Mihinkähän+ovat+joutuneet+Dr.+ja+Rapunen.+Ei+ole+aikaan+heitä+täällä+nähty.+Toivottavasti+voivat+hyvin,+eikä+esim.+korona+ole+iskenyt.
Hyvää+alkanutta+viikkoa!
03.08.2020 11:49
64 / 86