Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
amummu
profiilit
amummu
amummu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
1720
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+lueskellut+erinäisiä+kirjoituksia+lemmikkieläinten+mahdollisesta+koronataudista+tai+viruksen+kantamisesta.+Joitan+pieniä+tutkimuksia+on+tehty.
+Kissoilla+ja+koirilla+on+omat+koronansa,+jotka+aiheuttavat+niille+tauteja,+jopa+kuolettavia,+mutta+ne+eivät+leviä+ihmiseen.+HKG:ssa+kahdelta+koiralta+löytyi+nykyinen++korona,+mutta+koirat+eivät+olleet+sairaita.++Siellä+testattiin+17+koiraa+ja+8+kissaa,+joiden+perheissä+oli+tartunta.+Kahdelta+koiralta+löytyi+testissä+virus.+Virus+voi+siis+siirtyä+ihmisestä+koiraan+sen+kuitenkaan+sairastumatta.+Myöskään+kotieläimien+ei+katsota+levittävän+virusta.
Minimaalinen+riski+voi+olla,+että+perheessä+missä+ihminen+on+saanut+tartunnan,+voi+virus+tarttua+esim.+koiran+suusta+sen+päästessä+nuolemaan+esim.+ihmisen+naamaa,+kun+se+on+ensin+nuollut+sairastuneen+naamaa.+-+en+kyllä+tajua,+jos+antaa+koiran+nuolla+naamaansa.++Koiran+tai+kissan+turkissa+virus+ei+elä.
Mutta+luulenpa+vain,+että+yllätyksiäkin+koronan+käyttäytymisessä+tulee+vastaan.+Sen+luin+äsken,+että+pessimisti+pärjää+parhaiten+koronakriisissä.+Minä+olen+melkoinen+pessimisti,+joten+ei+hätiä+mitiä.+Kai.
13.04.2020 17:16
Nonni,+Sanna+rankaisee+lenkille+läksijöitä;+joutsenella+päähän,+raekuuroilla+silmien+välliin,+millähän+huomenna.+Täällä+meillä+kyllä+tuuli+rankaisee+ainakin+hentoja,+vie+pian+mennessään.
Meidän+kunnassa+viimeisin+tieto+sanoo,+että+21+tartuntaa+on+todettu.+Täältähän+käydään+paljon+Hesassa+töissä,+ja+nyt+kun+työ+tehdään+kotona,+niin+kai+se+on+hidastanut+tarttumisia.+Miniäkin+on+ainakin+vielä+kunnossa+huolimatta+hirmuisesta+urakastaan+lentoasemalla.+Nyt+jäi+sitten+lomalle.+Heidän+piti+kaksi+viikkoa+lomailla+Lapissa+hiihdellen,+mutta+ehkä+sitten+ensi+vuonna.+Lappihan+ei+mihinkään+karkaa.+Elleivät+sitten+sukset.
Mutta+kettispojat+ovat+onnellisia+kun+saavat+olla+koko+päivän+huushollissaan+ihan+siellä+missä+haluavat.+Toinen+koira+tykkää+maata+poikamme+kynkäsää,+kun+hän+tekee+töitään.+Välillä+se+pistää+päänsä+läppärin+ruudullekin.+Pari+kuvaakin+on+sellaisesta.+Sai+poika+itselleen+tarkan+pomon.
Sitä+se+mämmi+teettää.+Eilen+iltapalaksi+söin+annoksen+mämmiä+ja+kermaa+(kermaa+sen+pitää+olla!),+ja+kuinkas+sattuikaan+sitten+niin,+että+en+muistanut+ottaa+pakastimesta+tämän+päivän+ruokaa,+pihvejä,+yöksi+sulamaan,+ja+tänäänkin+vasta+lähempänä+puolta+päivää+ne+vihdoin+muistin.+Nyt+sitten+kieli+pitkällä+on+odotettu+niiden+sulamista+-+en+laita+mikroon,+kun+alkavat+siellä+paikoin+jo+kypsyä.+Nälkä+kurnii.+Kaikki+muu+muuten+valmiina.
Ja+eikä+aikaakaan+kun+jo,+voi+kauhistus,+pääsiäinenkin+on+plakkarissa.+Juhannusta+sii+sodottelemaan!
Hyvää+pyhien+lopettelua!
13.04.2020 13:57
Joo,+gerbiileistä+kyse,+Onko+olemassa+gebiilejäkin?++debiilejä???+eivät+ehkä+ole.
Minä+harvoin+marinoin+varsinaisia+ruoka-aineksia,+kuten+lihaa+tai+kalaa.+Ne+syön+kauppiaan+paketista,+mausteita+lisäillen+tai+sitten+omia+marinointiliemiä+lisukkeena+käyttäen.+Kasvisten+marinointi+on+ihan+kivaa+hommaa.+Esim+just+noiden+parsojen+kanssa+on+niin:+kattilassa+höyrystetyt+tai+nopeasti+kiehutetu+parsat+maistuvat+sille+samalle,+keitetylle+parsalle,+kun+taas+marinointiliemessä+muhineet+masituvat+ihan+erilaiselle.+
Makuko+hälvenee+iän+mukana?+Joskus+uskon,+yleensä+en.
12.04.2020 17:36
Minä+näen+näissä+Alin+purkauksissa+jotain+positiivistakin:+vastavoimana+edsonnin+hirveisiin+toivotuksille+vain+sen+perusteella,+jotka+toivotukset+perustuvat+siihen,+että+joku+on+eri+mieltä+kuin+toinen,
Niinhän+ei+voi+olla.+Jokaisella+saa+olla+oma+mielipiteensä+asioista,+eikä+sen+takia+pidä+joutua+edes+ajatuksen+tasolla+likvidoitavien+penkkiin.++Mutta+niin+Ali+kuin+Edsonnikin+tuomitsevat+kaikki+omista+käsityksistään+poikkevat+ihmiset.+Melkoista+itsevarmuutta.
12.04.2020 16:32
Juu,+meillä+kyseessä+parsat,+-+ei+marsut,+lähipiirissä+sentään+gebiilejä+-++joiden+marinointia+kokeilin+ensimmäisen+kerran,+ja+että+tuli+hyviä.+Alunperin+oli+meininki+marinoida+niitä+ihan+raakana,+mutta+päätin+toteuttaa+homman+vähin+erin:+eli+äkkiä+kiehautin+parsat+ja+sitten+marinadiin.+Seuraavan+kerran+ehkä+siis+raakoina++marinadiin.
Olen+entistä+enemmän+kiinnostunut+marinoinnista:+kun+voi+marinoida+-+omilla+aineilla+-+niin+ei+tarvitse+seistä+hellan+vieressä+kypsentämässä.+Ja+hyvää+tulee.+Noihin+parsoihin+tein+marinadin,+missä+neitsytöljyä,+balsamicoa,+valkosipulia,+Dijonia,+valkopippuria,+tuoretta+valkosipulia,+HP-kastiketta,+soijaa,+suolaa+ja+sokeria+hippunen.+Hittomölli,++että+tuli+hyvää.
Kohta+omppupiirakkaa+jälkkäriks,+sitten+pari+tuntia+ja+sauna+palamaan.+Näin+ne+pyhät+menevät+karanteenissakin.+Joku+jossain+jo+uhkaili,+että+vuoden+loppuun+näin+mennään.+Meikällä+ei+o+hätää,+mutta+monella+taas+on.
12.04.2020 16:05
Robo+vissiiin+hädissään+vienyt+korjauksen+omaan+kirjoitukseeni.+Piti+kirjoittamani,+että+jalkapalloauringosta+23m:n+päässä+maapallo+olisi+2mm:n+läpimittainen+pallo.+Pääsiäisaterian+Amaronella+ei+vielä+vaikutuksia😁
12.04.2020 13:17
Tuli+mieleen+tuosta+ekologisesta+kantokyvystä+äitini+viimeisinä+vuosinaan+vallannut+pelko,+että+maapallo+ei+jaksa+kantaa+kaikkea+tätä+tavaraa,+rakennuksia,+liikennevälineitä,+jne.+No,+juurihan+saimme+lukea+maapallon+tärähtelystä!
Jossain+vaiheessa+jo+kauan+sitten+äitin+myös+oli+sitä+mieltä,+että+netti+on+pe...leestä.+Tähän+jälkimmäiseen+alan+melkein+itsekin+jo+uskoa,+kun+taas+on+saanut+lukea+näistä+netissä+saastatyötään+tekevistä+ja+sitä+nyt+juuri+vain+kiihdyttävistä+p...fiileistä+ja+muista+groomaajista.
11.04.2020 14:51
Tuo+oppivelvollisuusasia+on+himpun,+ehkäpä+hyvinkin+kinkkinen.+Toisaalta+15-vuotias+peruskoulusta+lähtiessään+ei+ole+valmis+"maailmalle",+jotain+pitäisi+osata,+jotta+leipäpuun+oksakin+jossain+vaiheessa+löytyisi.+Mutta+taas,+jos+nuorta+ei+kiinnosta+opiskelu+pätkääkään,+niin+onhan+sekin+silkkaa+rahan+polttoa,+jos+hänen+pitää+väkisin+venyä+"pulpetissaan"+vielä++3v.+
Minusta+oppisopimussysteemiä+pitäisi+vahvistaa+ja+tehdä+siitä+vaihtoehto+siten,+että+jos+koulu+ei+maita,+niin+sopimuksen+pitää+maittaa.+En+tiedä,+vaikka+sellainen+olisi+suunnitelmissakin.+Tosin+oppisopimus+pitäisi+sopimuksen+toisellekin+osapuolelle+jotenkin+kompensoida,+joten+rahaa+palaisi+siihenkin.+Veti+tukasta+tai+parrasta+niin+ain'+on+yhtä+harrasta.
Itse+en+suinpäin+oppivelvollisuusikää+nostaisi.+Ainakaan+nyt+koronan+jälkeen+rahaa+ei+ole+pitkään+aikaan+viskeltävissä+ihan+mihin+vain.+Koulumaailmassakaan.
am
11.04.2020 14:25
Onpa+ulkona+holotna.+Ei++houkuta+lenkkikään.+Päivällä+olisi+vielä+voinut+mennäkin,+mutta+oli+muita+tekemisiä.
Melkoinen+farssi+tuo+huoltovarmuusjuttu.+Johtaja+sai+sitten+lentolähdön.+Ansaitusti.+Perheensä+kyllä+säälittää.+Mitenhän+on+ministerin+lähtemisen+kanssa?+Tuskinpa+ulottuu+sinne+saakka.
Jokuhan(!)+on+saanut+täällä+oikein+taas+purkaa+tuntojaan.+No,+se+on+hyvä.+Aina+on+sanottu,+että+kirjoittaminen+on+oiva+konsti+päästää+paineita,+ja+näinä+aikoina+erikoisesti,+kun+ihmiset+ovat+kodeissaan+kylki+kyljessä+päivästä+toiseen+samojen+naamojen+kanssa.+Ja+vaikka+olisi+yksinkin,+niin+puhuahan+ihmisen+tarvitsee+jollekin,+ja+sitä+jokua+jos+ei+oo,+niin+sitten+kirjaimet+käyttöön.
Whoo+tuolla+ylempänä+aprikoi+ihmisen+hengen+hintaa.+En+tiedä,+mikä+se+on+tänään,+mutta+vuosia+sitten+näillä+meidän+kylillä+taisteltiin+hirviaidoista+erään+väylän+varteen.+Silloin+laskettiin+yhden+ihmishengen+hinnaksi+n.+2milj€.++Aitoja+ei+tullut,+kun+todennäköisten+kuolemien+määrä+ei+laskelmien+mukaan+olisi+ylittänyt+jotain+kannattavuusperustetta+-+liian+vähän+hirviä?++En+muista,+montako+ruumista+olisi+pitänyt+tulla,+jotta+aita+olisi+noussut.
10.04.2020 18:14
Nyt+näyttää+taas+niin+keväiseltä+tuolla+ulkomaailmassa.+Sinne,+pienelle+kävelylle+minunkin+vielä+pitäisi+lähteä;+viemään+kaapeist+kootut+kamat+omiin+laatikoihinsa+roskiskatokseen,+loput+auton+takapaksiin+talteen+kierrätysasemalle+vientiä+varten.+Meidän+ovelta+on+roskiskatoksen+ovelle+183+askelta.+Jos+olisi+askelmittarini+käytössä,+niin+sen+verran+kertaa+kaksi+tulisi+lisää+plus+täällä+huushollissa+monet+tepastelut+päivän+mittaan;+lenkki+on+jäänyt+tänään.++No,+en+laske+askeleita,+vaikka+se+kai+on+muodissa.+Mittari+minulla+on,+mutta+ei+ole+ollut+käytössä+tuntiakaan.
Kyllä+on+käsittämätöntä,+että+joku+Tiina+Jylhä+on+päässyt+mukaan+bisneksiin+tämmöisessä,+vakavassa+tilanteessa.+Joku+on+tehnyt+virhe-arvion.+Ei+voi+uskoa,+mutta+niin+näyttää+tapahtuneen.+Muutenkin+tuntuu+siltä,+että+kaikki+kynnelle+kykenevät+yrittävät+vetää+välistä,+netota+vakavasta+tilanteesta.+Paskiaiset!+(anteeksi+alatyylinen+ilmaisu).
09.04.2020 18:03
Kyllä+minäkin+äimistyin+kun+luin,+että+virallisia+hankintoja+tehdään+kyseenalaisia+väyliä+käyttäen.+On+ehkä++tilanne+niin+kova++ja+varusteista+pula,+että+kaikki+keinot+pitää+käyttää+suojainten+saamiseksi.+Se+vähän+ihmetyttää,+kun+vasta+nyt+Suomessa+ryhdytään+suojaimia+valmistamaan+ja+osin+sekin+vielä+vasta+suunnitteluasteella.
No,+hyvähän+täältä+karanteenista+on+räkyttää.+Etenkin,+kun+todellinen+totuus+asiasta+ei+ainakaan+vielä+ole+julkisesti+tiedossa.+Mielenkiintoista+kuulla+tarinan+loppu.+JOs+sitä+koskaan+edes+kerrotaan.
Tänään+olen+vähän+taas+siivoillut+vähän+sieltä+sun+täältä.+Ylimääräisiä+kamoja,+jotka+haittaavat+siivousta+olen+myös+yrittänyt+piilotella+kaappeihin,+kun+ensin+niistä+olen+poistanut+turhaa+tavaraa+roskikseen+vietäväksi.+Siippa+seuraa+hommiani+silmä+kovana+ja+puuttuu+oitis,+jos+hänen+mielestään+jotain+ei+roskapussiin+saa+laittaa.+Hän+on+kova+keräämään+kaikkea.+Isänsä+oli+aivan+samanlainen.
YLE-uutisten+sivuilla+oli+kuvia+ihmisten+käyttämistä+ja+väsäämistä+suojaimista.+Asiantuntijat+kyllä+sanovat,+että+suojalla+voi+estää+pöpöjen+itsestä+muualle+lentämisen,+ei+omaa+tartunnan+saamista.+Jossain+kuvassa+näin+ihmisen+naamalla+sanomalehdestä+tehdyn+tötsän,+jonka+hengitysreiän+päällä+oli+kahvisuodatin.+Ei+ehkä+tehokkaimmasta+päästä,+mutta+yritys+hyvä+(kymmenen,+tulos+plus+miinus+nolla")
Itse+ajattelin+vielä+illalla+käväistä+kukkakaupassa.+Paitsi+jos+on+väkeä,+säästän+huomisaamuksi.
Toivotan+kaikille+erikoisista+oloista+huolimatta+hyvää+pääsiäistä.+Pysykää+terveinä!
09.04.2020 16:12
Joku+oli+kirjoittanut+runoketjuun+kauniisti+sinivuokoista.+Tänään+lenkillä+itsekin+ihailin+niitä.+Olivat+todella+ihania+väriläiskiä+muuten+kuolleen+värisessä+maastossa,++kirkkaassa+auringonpaisteessa.+Jotain+kaunista+tämän+ruman+koronavitsauksen+keskellä.
Aikamoisen+lisäbudjetin+hallitus+teki.+Hienoa,+että+ihmisten+henkisetkin+tarpeet+on+otettu+huomioon.+Myös+sossupuolen+saama+lisäraha+tulee+tarpeeseen+eikä+varmaan+edes+riitä.+Lapsiperheistä+moni+on+ilman+koronaakin+vaikeuksissa+saati+koronan+jälkeen.
Hirvittää.+Hirvittää+se,+miten+ihmiset+pääsevät+koronan+jälkeen+taas+elämään+kiinni,+ja+se+miten+valtion+karmeaa+velkaa+ruvetaan+sitten+maksamaan.+Voi+olla,+että+siinä+eläkerahastotkin+otetaan+apuun.+Jää+nähtäväksi.+Vanha+sanontahan+on:+se+näkee+joka+elää.
Tänään+on+meilläkin+netti+tökkinyt+kunnolla.+Välillä+pääsee+ja+välillä+ei.+Puhelimen+hotspotti+kyllä+pelaa.+Ja+sillä+pääasiassa+tänään+olen+tietsikkaani+käyttänytkin.+
Tässä+ollaan+siipan+kanssa+mietitty,+mihin+ajankohtaan+kauppa-asiat+tänä+viikonloppuna+pitäisi+sijoittaa.+Joku+kauppias+sanoi,+että+pelkää+ruokakauppoihin+syntyvän+koronalinkoja,+kun+ihmiset+haalivat+pääsiäisruokia.+Me+kyllä+pärjäämme+ruoan+puolesta+vaikka+kaikki+pyhät.+Pakastimesta+löytyy+yhtä+sun+toista.+Lammastakin+olemme+sunnuntaiksi+jo+hankkineet.+Tosin+tällä+kertaa+valmista.+Tavallisesti+laitan+sen+itse,+mutta+nyt+kun+ei+ole+kuin+kaksi+syöjää+niin+valmis+ajaa+hyvin+asiansa.
HUS+rakentaa+Meikun+parkkihalliin+telttasairaalan.+Ahistuksesta+puhuttiin+aiemmin+radiossa,+ja+minua+varmaan+ahistaisi+hirveästi,+jos+joutuisin+koronaa+sairastamaan+parkkihallin+telttasairaalassa.+Hengitysvaikeuksia+tulee+melkein+jo+ajatuksesta.+Kuinkahan+siellä+saadaan+ilmastointi+toimimaan.+Mutta+johonkinhan+sairaat+pitää+saada+hoitoon,+jos+uusia+potilaita+tulee+nykytahdilla.+
Voikaa+hyvin!
08.04.2020 16:43
Pari+vuotta+sitten+keliakiadiagnoosin+saaneita+oli+Suomessa+n.+30/100+000+as,+eli+aika+harva+sitä+onneksi+sairastaa.+Pojantyttäreni+sai+diagnoosin+jo+viisivuotiaana.
Yleinen+suhtautuminen+keliakiaan+ei+ihan+ole+sillä+tasolla,+mitä+vakava+sairaus+vaatisi.+Sitä+ei+aina+huomioida+esim.+koulujen+ja+päiväkotien+ruokatarjonnassa.+Tai+huomioidaan,+mutta+ei+oikeudenmukaisella+tavalla.+Esim.+koulussa+silloin,+kun+"terveillä"+oppilailla+on+jotain+lähes+kaikkien+lasten+lempiruokaa+esim.+lihamakronilootaa,++lihapullia,+riisipuuroa+(jossa+vehnänleseitä+seassa!!!)+tai+kalapuikkoja,+saa+keliaakikkotyttömme+kasvissyöjien+annoksen.+Hän+ei+ole+kasvissyöjä.+Keliaakikon+ruoka+pitää+tehdä+omilla+välineillään,+työpöydillä+jne.+Kasvisruoan+teossa+ei+sellaisia+rajoituksia+ole.+Voiko+luottaa,+että++valmistuksen+puhtaustaso+noudattaa+keliakiaakikkojen+kriteereitä.+
Kasvissyöntiä,+jota+monet+harjoittavat+vain+aatteen+ja+muodin+vuoksi,++ei+jonkun+sairauden+pakottamana,+kyllä+tukee+täällä+kuntakin,+mutta+ei+tue+sairauden+hoitoa.+Tyttömme+suuren+harmistuksen+ymmärtää,+kun+muut+saavat+lihamakaronilaatikkoa,+niin+keliaakikko+saa+soijavelliä!!
08.04.2020 11:53
Nyt+on+kyllä+niin+keväinen+päivä,+ettei+enää+paremmasta+väliä.+Vähän+keväthommia+olen+saanut+tehtyä+ulkona,+mutta+ei+jostain+syystä+ole+kovin+kova+draivi+päällä.
Spedestä+muistan+sen+jonkun+telkkariohjelman,+nimi+taisi+olla+Speden+Spelit+tjms,+missä+kilpailijat+tekivät+kaikenlaisia+juttuja.+Jossain+vaiheessa+Arja+Koriseva+tuli+vetämään+ohjelmaa.+Silloin+minulta+meni+maku+siitä+tytöstä.+Se+kätkättäminen+alkoi+ohjelman+ekalla+minuutilla+ja+jatkui+viimeiseen,+ja+rupesi+rasittamaan.+LiisaO+tuolla+ylempänä+mainitsi+jostain+ohjelmasta+viime+viikolla,+misssä+AK+oli+mukana.+En+katsonut,+vai+tulikohan+se+radiosta.
Tehtiin+juuri+lenkki.+Ja+hiki+tuli+pintaan+vaikka+sisäpaidan+päällä+oli+vain+ohut+ulkoilutakki.+Valkovuokotkin+jo+nostaneet+päänsä.+Taitavat+mennä+jo+ohikin+äitienpäiväksi.+No,+kaupasta+varmaan+saa+muita+kukkia.
Rapuselta+piti+kysymäni,+kun+olet+kommentoinut++tervarin+labraan+pääsyvaikeuksia,+joko+on+tärpännyt?+Kummalta+tuntuu,+ettet+sinne+pääse.+Tuo+INR-arvohan+on+tosi+tärkeää+tietää+säännöllisin+välein.
Täällä+meidän+tervarissa+on+ihan+oma+koronanumero.+Jos+jotain+muuta+asiaa+on,+niin+omahoitajalle+voi+soittaa+hänen+numeroonsa.+Hän+soittaa+takaisin+viimeistään+seuraavana+päivänä.+Mutta+onhan+siellä+Hesassa+tietysti+toinen+tilanne,+kun+väkeä+piisaa+ja+tautisia+on+nyt+paljon.+
Meillä+on+myös+nettipalvelu,+jossa+voi+mm.+kertoa+oireistaan+ja+pistää+muutakin+tekstiä,+ja+vastaus+tulee+viimeistään+seuravana+päivänä,+ellei+ole+jotain+vakavan+tuntuista,+jolloin+yhteys+otetaan+heti.+Sen+kautta+esim.+itse+sain+määräyksen+Hb:n+ottoon+labrassa.+Minulla+se+alkaa+olla+sellaisissa+lukemissa,+että+taitaa+suonissani+virrata+puuro+eikä+veri.+Nyt+pitää+labraankin+tilata+aika.+Onneksi,+niin+ei+tarvitse+siellä+odottaa+ryysiksessä.
Hyvää+kevätiltaa!
07.04.2020 15:58
Omat+makuhermoni+eivät+tykkää,+että+kaikkea+mahdollista+sekoitetaan+keskenään.+Marjat+ja+hedelmät+sekaisin+on+ok,++mutta+erikseen+omiin+smoothieihini+silloin+harvoin,+kun+niitä+teen+laitan+kyllä+varsinaiset+ruoka-aineet,+kuten+esim.+just+munaa,+vihanneksia,+jne.+Makuasia+tietysti.
Tuorenektari+on+myös+siitä+hyvä,+että+tulee+samalla+parannettua+edes+jossain+määrin+päivittäin+tarvittavaa+nesteen+saantiani,+kuitujen+ja+ravinteiden+saannin+ohella.+Minulla+ei+juuri+koskaan+ole+jano,+eikä+veden+kittaaminen+ilman+sitä+onnistu.+Kannullinen+nektaria+päivässä+menee+meiltä+kahdelta,+eikä+siitäkään+vielä+tule+pekkaa+kohden+tarpeeksi,+mutta+kahvia+ja+teetä+lisäksi.
Marjojen+laji+vaihtelee,+tietysti+sen+mukaan,+mitä+pakkaseen+olen+piilottanut.+Viime+päivinä++meillä+on+ollut+puolukkajuomaa.+Yllätyksiäkin+tulee,+kun+uuden+pussin+hakee;+aina+en+pussin+päältä+erota,+mikä+marja+kyseessä+-+en+harrasta+nimilappuja.+Viime+viikolla+löytyi+pari+pussia+kirsikoitakin.+Ja+hyvää+oli.
07.04.2020 12:56
Eipä+oo+toista+Speden+vertaista+keksijää+vielä+ilmaantunut!+Harmi,+ettei+hänellä+ole+poikaa😁
07.04.2020 11:50
Keliaakikolle+pitää+olla+gluteenitonta,+mikä+tarkoittaa+gluteenin+määrää+max+20mg/kg.+Gluteenittomuushan+on+nyt+muotiakin,+ja+etenkin+monet+(muodikkaat!!)+naiset+pelleilevät+sillä.+Keliakia+on+vakava+sairaus,+josta+hoitamattomana+voi+olla+vaikka+kuinka+pahoja+seurauksia,+esim.+naisilla+hedelmättömyys.+Lääkehoitoa+ei+ole,+joten+ainut+hoito+on+gluteeniton+ruoka.
07.04.2020 11:23
Kokeilepa+Puosu+tuorenektaria+(omakeksimäni+"tuotenimi"),+jota+meillä+on+pöydällä+kannussa+koko+päivän,+joka+päivä.+Olen+pakastanut+marjoja++2-3dl:n+pakkauksissa.+Nistä+teeen+tuota+hyvää+juomaa:+pussillinen+sulatetaan,+survaistaan+soseeksi+sauvasekoittimella,+vähän+sokeria+jos+on+tarvis.+Sosetta+laitan+reilun+desin+1,5l+kannuun+ja+loput+vettä.+Lusikka+kannuun+ja+aina+kun+ryhtyy+juomaan,+niin+pari+pyöräytystä+lusikalla+sitä+ennen,+että+myös+marjaliha+tulee+mukaan.+Ei+tarvitse+keitellä+ja+paistella+erikseen+mehuja.+Ja+on+hyvää+ja+terveellistä,+kuidutkin+mukana.+Maistuis+varmaan+sullekin.
07.04.2020 11:17
Juu,+ei+tulisi+mieleenkään+katsoa+puhelimesta+jotain+elävää+kuvaa,+lukeminenkaan+ei+ole+sillä+mukavaa,+mutta+tuleepa+sitäkin+tehtyä,+tosin+etupäässä+vain+uutisia+(ja+niitä+viestejä,+tietty).+Mökillä+on+mukava+lojua+punkassa+tietsikka+sylissä+ja+katsoa,+mitä+lystään.+Siipalla+on+ihan+omat+telkkariohjelmansa,+joten+hänen+ei+tarvitse+kuunnella+minun+mäkätyksiäni+kanavilla+surffailustaan.+-+Mikä+peijoona+siinä+onkin,+että+just+miehille+kake+on+lähes+elämän+eliksiirin+veroinen+kapistus;))
07.04.2020 10:55
Nyt+radiossa+laulaa+Marianne+Faithfull+balladia+Lucy+Jordanista,+joka+minun+mielestäni+on+yksi+parhaimmistaan.+Marianne+itse+sairastaa+uutisen+mukaan+koronaa.+Toivottavasti+toipuu.+Hänellä+olisi+vielä+annettavaa+musiikkiin.+Ei+ole+ikäloppu+vielä.
05.04.2020 15:40
72 / 86