Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
😂🤣😂🤣😂
Sorry+Partis+et+repeilen+tälle,+ja+muille+kommenteille,+mutta+olin+juurikin+nauruterapian+tarpeessa.+Istun+bussiasemalla+bussia+venaamassa.++Puhki+kun+mikä,+kroppa+enemmän+tai+vähemmän+kolottaen+joka+puolelta.+
Lohdutukseksi+voin+kertoa,+että+totesin+aamulla+pikkupöksyjä+vaihtaessani+laittaneeni+ne+eilen+väärin+päin+jalkaan.+Eikä+ne+hakasettomat+liivitkään+aina+ole+menneet+oikein+päin+päälle,+vaikka+kuinka+olen+varmistanut+niiden+menevän+oikein+päin.+🙈😂
02.07.2021 19:04
*ei+ole+hakasia.
02.07.2021 18:55
Ja+varsinkin+sellaiset,+missä+ei+ole+Hamasia+edessä+eikä+takana.+😉
02.07.2021 18:54
Kyllä+on,+mutta+nyt+oli+puhetta+siitä+että+miksi+Jan+haluaa+rintojen+pienennykseen,+ja+siihen+vastaväittämänä+ympättiin+Hollywoodin+isotissisten+ihannointi+sen+lisäksi,+että+ihannoitiin+ylipäätään+näitä+isoja+tissejä+oli+ne+sitten+luomua+tai+silikonia.
Se+ettei+omista+rinnoista+pidä,+ei+tarkoita+etteikö+voisi+pitää+jonkun+muun+naisen+rinnoista.+Oli+ne+sitten+minkäkokoiset+tahansa.
02.07.2021 17:03
Minä+painoin+noin+100+kiloa+leikkaukseen+mennessä,+eikä+yhtäkään+leikkausta+mikä+on+aiottu+tehdä+ole+evätty+painon+takia.+Viimeksi+kun+olin+leikkauksessa+2018,+painoin+yli+sen+sadan+kilon.+Mulla+on+tehty+30+leikkausta+anestesiassa,+ja+edellisen+kerran+kun+spinaalipuudutuksessa+tehtiin+leikkaus,+se+oli+vuonna+2003,+joka+oli+elämäni+viides+leikkaus+vasta.+Sen+jälkeen+kaikki+nukutuksessa.+
Jopa+saman+painoisena+mitä+olen+nyt,+on+mut+pari+kolme+kertaa+leikattu,+ja+painan+noin+110.+Kaikki+muut+leikkaukset+paitsi+ne+kolme+spinaalia,+siis+30+kappaletta,+on+tehty+julkisella+puolella.+
Veikkaan+että+Jan+painaa+jotain++/-+30+kiloo+vähemmän+kuin+minä,+vaikka+naisen+painoa+ei+saisi+kysyä.
02.07.2021 16:55
😎
Palataan+asiaan+kun+pääsen+kaupunkiin.+Istun+parhaillaan+bussissa.
02.07.2021 15:56
Mulle+on+tehty+elämäni+aikana+33+leikkausta+eikä+yksikään+niistä+ole+tehty+kosmeettisuuden+takia.+Siis+pelkän+ulkonäön.+
Jokainen+päättää+omasta+vartalostaan+sen+suhteen,+pitääkö+siitä+sellaisena+kuin+se+on,+vai+muuttaako+sitä.+Oli+kyse+mistä+operaatiosta+tahansa.+
Hollywoodin+julkkikset+ja+monet+muut+glamourin+perässä+leikkauksissa+juoksevat,+tekevät+muutokset+nimenomaan+pelkästään+ulkonäön+vuoksi.+Se+on+heidän+päätöksensä.+Mutta.+
Usein+näillä+isot+silikonitissit+ottavilla+on+alkujaan+pienet+tai+keskisuuret+rinnat.+He+haluavat+isot,+tai+superisot+rinnat+tietämättä+etukäteen+ison+koon+tuomista+haittapuolista.++Eihän+heillä+ole+niistä+omakohtaista+kokemusta.+Moniko+isot+silikonit+nuorena+ottanut+Hollywood+tai+muu+glamourjulkkis+on+vanhempana+poistattanut+silikoninsa+niiden+aiheutettua+ongelmia+heidän+fysiikkansa+kanssa.+Aika+moni,+ja+joka+vuosi+tulee+uusia+ilmoituksia+silikoninsa+poistattavista.+
Se+kuka+haluaa+pienentää+isot+luomurintansa,+on+elänyt+niiden+aiheuttamien+haittojen+kanssa+vuosia+tai+vuosikymmeniä,+ja+jotka+alkavat+vaikuttaa+sellaisen+ihmisen+fyysiseen+terveyteen+heikentäen+sitä,+ja+aiheuttaen+muutoksia+heidän+rangassaan,+tuhoten+nikamia+ja+aiheuttaneet+sitä+mukaa+lisäsairauksia.+He+menevät+leikkaukseen+näiden+haittavaikutusten+takia.+Eivät+ulkonäöllisistä+syistä.+Heillä+on+oikeasti+tarvetta,+ja+terveys+on+huonontunut+isojen+rintojen+takia.
02.07.2021 15:55
Tuttua.+Liiankin+tuttua.+Mulla+paitakoko+pieneni+leikkauksen+jälkeen+koolla,+vaikka+vartalon+koko+ei+leikkauksessa,+eikä+vuosiin+sen+jälkeenkään+muuttunut.
Tyytyväinen+olen+ollut.
02.07.2021 15:26
Joo,+todellakin+ymmärrän.+Ja+ymmärrän+myös+sen,++mitä+on+kun+ei+nauti+siitä+pätkääkään+kun+toinen+koskettelee+rintoja.+Olen+samanlainen+sun+kanssa+siinä+suhteessa,+vaikka+tunnenkin+itse+100+pros.+naiseksi,+kuten+ylempänä+kerroin+sun+parin+ekan+kommentin+jälkeen.+
Juuri+sen+painon+ja+siitä+aiheutuneen+rasituksen+takia+ne+pienensinkin.+Sekä+sen+kroonisen+hiivatulehduksen+takia,+joka+teki+elämästä+tuskaista.+Onhan+ne+tän+yhdeksän+vuoden+aikana+hieman+kasvaneet+siitä+mitä+ne+oli+heti+leikkauksen+jälkeen,+mutta+eivät+vielä+ole+niin+isot+että+niistä+jotain+haittaa+tulisi.+
Oo+tiukkana+sen+lekurin+edessä+kun+sen+tapaat,+että+pääsisit+leikkaukseen.+Sulla+on+jo+ihan+syytä+pelkän+koonkin+puolesta+päästä+pienennykseen,+saati+kun+lisää+diagnoosit+päälle.+Mä+sain+gyneltä+lähetteen+plastikalle,+ja+siitä+julkiselle.+Mä+en+enää+niitä+kriteerimittoja+muista,+mutta+jo+suuri+roikkuvuus,+kuten+sullakin+kuvan+perusteella+näyttää+olevan,+oli+jo+yksi+täyttynyt+kriteeri+mulla,+mitä+muistelen.
02.07.2021 14:45
Sanoin+tuolla+myöhemmin+olevani+100+prossanen+hetero.+En+ole+koskaan,+en+edes+ennen+rintojen+leikkausta,+nauttinut+rintojen+koskettelusta,+puristelusta,+hieromisesta,+imemisestä,+tai+mistään+rintoihin+seksuaalisesti+liittyvistä+jutuista.+Yhtään.+
Kun+mies+on+niihin+koskenut+hyväilytarkoituksessa,+se+on+tuntunut+samalta+kuin+vaikka+kantapään+hierominen,+tai+isovarpaan+koskettelu+sellaisella,+joka+ei+saa+siitä+kiksejä.+Minä+en+saa+rintojeni+koskettelusta+mitään+nautintoa,+vaikka+muuten+olisin+kuinka+paljon+kikseissä+muun+koskettelun+suhteen.+Jos+joku+niihin+koskee,+se+tuntuu+samalta+kuin+gynekologin+niitä+tutkiessa:+ärsyttävältä,+jonka+toivoo+olevan+nopeasti+ohi.+
Tunnen+itseni+100+prosenttiseksi+naiseksi,+joten+senkään+suhteen+ei+voi+yleistää,+että+kaikki+ns+oikeat+naiset+nauttivat+rintojen+koskettelusta.+En+ole+naisellinen+nainen,+mutta+tunnen+itseni+niin+ulkoisesti+kuin+identiteetiltäni+naiseksi.
02.07.2021 14:29
Yhtä+paskalta+kuin+muutkin+päivät,+samanlainen+normi+kipupäivä+mitä+menneinä+päivinä+on+ollu.+Siitä+huolimatta+lähden+kaupunkiin.
02.07.2021 14:12
Jotta+mun+sanoja+tosi+isoista+rinnoista+ei+tarvitse+epäillä,+löytyy+tuolta+kuva+joka+on+otettu+vuotta+ennen+pienennystä,+ja+jossa+mulla+on+tukevat+leveäolkaimiset+liivit+päällä.+
https://aijaa.com/DrcUdX
Noita+aikoja+en+todellakaan+kaipaa.+Leikkaukseen+päädyin+itseni+ja+terveteni+takia.
02.07.2021 14:05
Itse+rintani+pienennyttäneenä+voin+kertoa+etten+tehnyt+sitä+kosmeettisten+syiden+takia,+vaan+niiden++terveydellisten+syiden+vuoksi,+jotka+isoista+ja+ilman+liivejä+navassa+asti+riippuneista+rinnoista+aiheutui.+Päänsärkyä,+niskasärkyä+ja+selkäsärkyä+näin+alkajaiseksi.+Riippuvien+rintojen+alla+olevassa+ihossa+oli+kroonisena+hiivatulehdus,+joka+talkeista,+liiveistä,+daktarinpuuterista+ja+muista+huolimatta+hankautui+ihon+rikkovaksi,+kipeäksi+ja+jopa+verta+juotavaksi+ongelmaksi,+oli+kesä+tai+talvi.+Mun+rintani+ei+olleet+mitkään+keskikokoiset+tai+edes+isot.+Ne+oli+luomuna+lähes+sitä+kokoa,+jotka+ulkonäkökeskeiset+julkkikset+ottavat+silikonien+avulla.+Siis+todella+isot+ja+painavat.+
Jos+sulla+on+B/C,+niin+mulla+oli+DD+tai+E.+Siis+luomuna,+ja+roikkuvina.+Nyt+on+suurin+piirtein+C,+ja+olen+tyytyväinen.+Sitten+2012+leikkauksen+(olin+silloin+32-v)+ei+ole+ollut+rinnoista+aiheutuneita+terveysongelmia.+Ja+mitä+tulee+omaan+suuntaukseeni,+olen+100%+hetero.
02.07.2021 13:55
Ei+paha.+Ihan+hyvä+saldo+duunia.+Olisit+vaan+sanonu+sen+että+tee+ite+perässä,+tiesi+paljon+tai+ei+ollenkaan+autoista+ja+niiden+sisuskaluista.+😂🤣😂
Ite+sanon+sille+kuka+mun+kipuja+vähättelee,+että+lyö+vasaralla+niin+kovaa+kun+vaan+lähtee+sormeen.ja+ole+ilman+yhtäkään+kipulääkettä,+sekä+lisäksi+kysyn+perään+et+mitä+se+veikkaa+kauanko+kestää+ennen+kuin+kyseisen+ihmisen+pää+hajoo+siihen+kipuun.+
Eipähän+sen+jälkeen+ole+sama+ihminen+enää+inissy+vähättelevästi.+Toisaalta+irl+on+ihmisiä,+tai+ainakin+yksi+ihminen,+kuka+pystyi+toissa+talvena+kolmena+päivänä+viidestä+yhden+viikon+aikana+seuraamaan+sivusta,+kuinka+vaan+painoin+eteenpäin+päivä+toisensa+jälkeen,+vaikka+silmät+lasittu+joka+päivä+enemmän+ja+enemmän+väsymyksestä.+En+luovuttanut,+vaikka+silmät+seiso+jo+torstaina+väsymyksestä+päässä+siihen+malliin,+et+joku+olis+voinu+kysyä+et+"mitä+sä+oot+vetäny",+vaan+jatkoin+vielä+perjantain+samalla+buustilla.+Seuraavalla+viikolla+sitten+todettiinkin+ylirasitustila.+Kulkemiset+oli+mulle+ehdottoman+tärkeitä,+joita+en+halunnut+jättää+kesken,+koska+se+hoito+oli+mielenterveydelle+hyväksi.+Muutoin+sitä+en+olisi+tehnyt.+Tai+tulisi+sitä+myöskään+uudelleen+tekemään,+sitten+kun+mun+vuoro+taas+on.+
Mun+ajatustoiminta+oli+sillä+viikolla+tasoa:+pysähdy,+auto+tulee.+Eteenpäin.+Pysy+hereillä.+Pysy+liikkeellä.+Pysähdy.+Liikkeelle.+Tutut+kasvot.+Onko+sama+ihminen.+Ei+oo.+On.+Ei+oo.+On.+Aivotoiminnan+hidastuttua+sitä+enemmän+mitä+pitemmälle+viikko+eteni.+
Mulla+kesti+kolme+päivää+varmuudella+tunnistaa+tää+ihminen+sen+väsymyksestä+johtuvan+aivosumun+takia,+joka+paheni+muuten+päivä+päivältä.+Normaalisti+tunnistan+aika+helposti+ihmisiä+kasvojen+perusteella,+jotka+olen+saattanut+nähdä+sitä+ennen+vaikka+vain+kerran+aiemmin.+Kyseisen+ihmisen+olin+tiennyt+jo+pari+vuotta+sitä+ennen.+Se+siitä.+
Jotkut+osaa,+enkä+erittele+ketään+tiettyä/tiettyjä,+esittää+idioottia,+tai+sitten+jostain+syystä+ei+osaa/pysty+käytytymään+fiksummin.+Se+ei+kuitenkaan+ole+sille+este,+etteikö+tällainen/tällaiset+henkilö/henkilöt+voi+olla+ystävällisiä+ja+mukavia.+
Jos+jokin+juttu+on+heitetty+huumorilla,+jonka+jokainen+äo:sta+huolimatta+ymmärtää+olevan+kieliposkella+tehty+ja+läpällä+heitetty,+ei+se+haittaa+sen+ollessa+positiivista+piruilua.+Mutta+toisen+arvostelu+ilkeästi+sanottuna+juuri+silloin+kun+sanoja+tietää+kohteella+menevän+huonosti,+ei+ole+hyväksyttävää.+Olen+kyllä+itsekin+tähän+joskus+sortunut.+
Saatan+itse+sanoa+jollekulle+aiheettomasti+ja+huomaamatta+pahasti,+josta+tämä+loukkaantuu.+Jos+kyseinen+ihminen+asiallisesti+kysyy+miksi+sanoin+niin+tai+syytin+aiheettomasti,+ei+se+ole+pikkusieluista+tai+ivaa+minua+kohtaan,+mutta+jos+ko.+ihminen+antaa+sillä+hetkellä+asian+olla,+mutta+päiviä+myöhemmin+tekee+kostoksi+ilkeilevästi+haukkumalla+tehdyn+aloituksen+koskien+omia+huonoja+puoliani+ja+heikkouksiani,+väittäen+jotain+tietämättä+mitä+on+taustalla+tai+miksi+näin+on,+silloin+aloituksen+tehnyt+saa+syyttää+itseään+saadessaan+paskaa+niskaansa.+
Toi+on+hyvä+että+pyrkii+esittämään+paikkansa+pitävät+argumentoinnit,+eikä+väitä+jotain+pelkän+mutun+perusteella+oikeasti+tuntematta+puhuttavaa+asiaa
Tottakai+saa+sanoa+omia+mutuja,+mutta+silloin+on+ilmaistava+että+ei+ole+täysin+varma+asian+paikkansapitävyydestä.+
Ei+mut+nyt+on+ruvettava+syömään,+kun+reilun+kahden+tunnin+päästä+pitää+lähteä+kaupunkiin.+Olo+helkkarin+kipeä,+mutta+koska+on+tokasta+koronapiikistä+kyse,+en+luovuta+ja+jätä+menemättä,+vaikka+tiedän+olevani+vasta+kahdeksan+jälkeen+takaisin+kotona.+Olisin+saanut+auton+käyttööni,+mut+halusin+mennä+bussilla,+koska+bussin+odotteluaikaa+ei+jäänyt+reilua+kahta+tuntia+enempää.+Palaillaan..
02.07.2021 13:42
Entinen+Ihan_sivusta,+tosin+palstalle+tullut+ekaa+kertaa+vasta+11/20.+Samoista+asioista+puhun+myös+omalla+naamalla+ja+nimellä,+jouduin+paljastamaan+pakotetusti+identiteettini+alkuvuodesta,+sillä+nikki+vaihtui.+Muilla+rekatuilla+nikeillä+en+kirjoita,+vaikka+välillä+saatan+joissakin+alotuksissa+eri+palstoilla+kirjoittaa+kommentin+tai+pari+täysin+anona.
02.07.2021 12:40
Olin+itse+asiassa+juuri+muutamaa+minuuttia+aiemmin+sammuttanut+valot+ja+ryhtynyt+nukkumaan,+ennen+sun+viestiä.+Sain+ihan+hyvin+nukuttua,+ja+havahtumisia+oli+vähemmän+viime+yönä,+joten+tulikin+nukuttua+puoli+yhdeksään+asti.+Mutta+tuokin+on+kaksipiippuinen+juttu.+Koska+nukuin+yön+rauhallisemmin,+on+olotila+kipeämpi+tänään.+
En+sen+kuitenkaan+anna+häiritä,+vaan+lähden+neljän+tunnin+päästä+kaupunkiin.+Huomenna+ehtii+kipuilla.+Se+on+sen+ajan+murhe.+😎
02.07.2021 11:50
Sulla+on+hyvin+kerronnallinen+tapa+kirjoittaa+ja+kuvailla+asioita,+mutta+samalla+siinä+on+myös+asiallisuus+mukana.+Sama+on+itsellä,+ja+siksi+mun+onkin+vaikea+kirjoittaa+lyhyesti+ja+ytimekkäästi.+
Mutta+toi+on+positiivinen+tapa,+ja+sillä+sun+tekstejä+on+ollut+kiva+lukea.+
Kärpäset+mullakin+saa+olla+kämppiksenä,+vaikka+täytyy+myöntää+että+joskus+tekee+mieli+hakea+se+lätkä+ja+läimäyttää,+kun+jalalla+tai+kädellä+kiipeilee.
01.07.2021 21:13
Irl+on+vähän+eri+juttu+niiden+kuohahteluiden+kanssa,+kun+puhuessa+ei+voi+enää+sanojaan+muuttaa+sen+jälkeen+kun+on+jotain+sanonut.+Oikeessa+elämässä+mulla+on+pinna+välillä+aika+lyhyt,+ja+saatan+jonkin+asian+sanoa+niin+että+se+otetaan+kiihtymisenä+ja+haasteena,+tai+huutona,+vaikka++tarkoitan+sitä+neutraalina.+Mulla+vaan+nousee+korkeammalle+ääni+kun+jostain+puhun+tarkemmin.+
Täällä+pystyy+miettimään+paremmin+mitä+haluaa+sanoa+ja+miten,+ja+yleensä+ennen+lähettämistä+pyrin+lukemaan+kirjoittamani+ainakin+kertaalleen,+jotta+pystyy+korjaamaan+mahdolliset+kirjoitusvirheet,+ja+sisällöltään+epäselvät+lauseet.+Vaikka+jää+niitä+välillä+siitäkin+huolimatta+huomaamatta.+
Tiedät+mistä+puhun+kun+puhun+uniongelmista.+Se+on+hyvä+juttu,+niin+ei+tarvitse+nollasta+aloittaa.+Ei+vaan.+Mulla+ei+ole+varsinaisia+unilääkkeitä+ollut+koskaan.+
Mulle+on+aina,+siis+jo+lapsesta+lähtien,+ollut+nukahtaminen+ongelmana.+Lapsena+ja+vielä+teininä+reagoin+tulossa+olevaan+tapahtumaan,+kuten+lukuvuoden+aloitus+tai+juhlat,+joulu,+jokin+jännitystä+aiheuttava+jne,+siten+etten+edellisenä+iltana+saanut+unta,+vaan+saatoin+valvoa+aamuyöhön,+kunnes+nukahdin.+Tätä+ei+tapahtunut+joka+yö,+mutta+aina+uuden+asian+aattona.+En+saanut+jännitykseltä+unta.+
Ensimmäisen+kerran+sain+nukahtamislääkkeet+muistaakseni+viikon+tai+kahden+kuurina+joskus+syksyllä+2003+opiskelemassa+ollessani,+kun+unirytmi+muistaakseni+oli+sekaisin,+enkä+saanut+yrityksistä+huolimatta+unta,+vaan+pyörin+sängyssä+aamuyölle,+ja+aamulla+piti+herätä+aikaisin+kouluun.+Mulla+oli+hieman+aiemmin+tähystyksessä+todettu+endometrioosi,+mutta+en+muista+enää+oliko+näillä+kahdella+keskenään+yhteyttä.+
Siitä+lähtien+Stilnoct+kulki+mukana,+vaikka+en+sitä+ennen+hyppyä+säännöllisesti+käyttänyt,+vaan+pikemminkin+harvakseltaan+jos+oli+tarvetta.+
Hypystä+lähtien+mulla+on+ollut+joko+nukahtamislääke,+tai+unta+parantava+lääke+säännöllisenä+lääkityksenä.+Ensin+oli+Imovane,+ja+kun+siitä+ei+ollut+enää+apua,+tuli+Tenox.+Kun+siitäkin+loppui+vaste,+siirryttiin+masennuslääkkeisiin.+
Ensimmäisenä+niistä+tuli+Mirtazapin,+mutta+koska+siitä+tuli+enemmän+haittavaikutuksia+kuin+oli+hyötyä,+lopetin+sen+puolen+vuoden+käytön+jälkeen.+Lihoin+huomaamattani,+kun+ruokahalu+kasvoi.+Nukuin+liikaa,+ja+olin+jatkuvasti+väsynyt.+Saatoin+viikonloppuna+nukkua+kumpanakin+yönä+jopa+15+tuntia+per+yö.+
Sitten+tuli+Ketipinor,+josta+olen+saanut+hyvän+vasteen+ilman+sivuoireita.
En+ehtinyt+saada+painoa+tippumaan+kesän+aikana+vanhoihin+lukemiin,+kunnes+hermokivut+alkoivat+syksyllä+2007.+Talvella+aloitin+Lyrican,+ja+se+oli+sitten+menoa+kohti+isompia+vaakalukemia.+Samalla+sain+epilepsialääke+Noritrenin,+jolla+oli+kivunlievityksen+ohella+kipukynnystä+nostattava,+ja+unta+parantava+vaikutus.+Valitettavasti+itse+kivunlievitykseen+siitä+ei+ollut+apua+missään+vaiheessa,+mutta+koska+kahteen+jälkimmäiseen+siitä+on+ollut+apua,+on+se+siksi+edelleen+käytössä.+
Ongelmani+nukahtamisessa+koskee+nimenomaan+iltaa.+Jos+yöllä+herään+vaikka+vessaan,+saan+yleensä+sänkyyn+palattua+heti+unta.+Välillä+käy+niin+että+että+kivut+ehtii+pamahtaa+päälle+ennen+uudelleen+nukahtamista,+ja+silloin+voin+unohtaa+nukkumisen+kokonaan.+Onneksi+näitä+kertoja+on+aika+harvoin.+Ehkä+kerran+pari+vuodessa.+
Ketipinor+ja+Noritren+auttavat+siihen,+että+illalla+nukahdan+kohtalaisen+ajoissa,+vaikka+viime+aikoina+on+mennyt+enemmän+puolen+yön+vaiheille,+ennen+varsinaista+nukahtamisen+aloitusta.+
Tällä+hetkellä+ongelmana+on+enemmänkin+unen+laatu.+Mulla+lantion+alue+on+jäykkä,+ja+havahdun+hereille+melkein+joka+kerta+kun+käännän+kylkeä.+Se+juonta+juurensa+sairaalasta+pääsyn+jälkeiseen+aikaan+2005,+kun+havahduin+hereille+vaihtaakseni+asentoa+jalassani+olleen+Ilizarovin+takia,+koska+jalkani+oli+liian+painava+nostaa+ilman+käsillä+avustamista,+enkä+siten+pystynyt+nukkuessa+vaihtamaan+jalan+ja+sitä+myötä+koko+kropan+asentoa.+
Tällainen+häkkyrä+oli+kyseessä:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ilizarov_apparatus
Nukahdan+heti+asentoa+vaihdettua+uudelleen,+ollen+vain+sekunteja+hereillä.+Mutta.+
Selkäni+ei+tykkää+siitä,+että+makaan+yhdessä+asennossa+pitempään+kuin+hetken,+vaan+kipeytyy+jolloin+on+pian+vaihdettava+asentoa.+Näitä+lyhyitä+havahtumisia+saattaa+olla+yön+aikana+kymmeniä,+ja+kipeytymisestä+johtuen+nukun+levottomasti,+sen+vaikuttaessa+unenlaatuun.+
Vaikka+nukahdankin+illalla+hyvin,+kiitos+lääkkeiden+joita+ilman+valvoisin+lähes+aamuun+(on+tullut+testattua),+ei+unesta+saa+riittävää+lepoa,+ja+se+on+katkonaista.+Vielä+kun+mulla+on+vaikea-asteinen+uniapnea,+joka+lisäsi+aiemmin+omat+ongelmansa+(pisin+hengityskatko+oli+mitatessa+1,34+minuuttia,+ja+niitä+katkoja+oli+keskimäärin+33+kertaa+tunnissa),+vähensi+se+lepoa+entisestään.+Kuljin+päivät+pitkät+sumussa.+Kiitos+c-papin+(uniapnealaite),+saan+edes+vähän+lepoa+öisin,+kun+niitä+hengityskatkoja+ei+enää+tule.+
Sellainen+tarina+uni+ongelmien+takaa+löytyy.
01.07.2021 21:04
Aloituksen+aheissahan+ei+varsinaisesti+mitään+törppöä+ollut,+mutta+sävy+jolla+se+oli+kirjoitettu,+oli+tökerö+ja+syyllistävä.+Kuten+ei+eilisessäkään+aloituksessa,+jos+se+olisi+jatkunut+kysymyksen+mukaan+ja+asiasta+olisi+alettu+keskustelemaan+yleisesti.+Mutta+se+koski+aluksi+myös+Jania,+ja+hetken+päästä+yksin+omaan+sua,+ja+sulle+osoitettua+aiheetonta+ilkeilyä,+vähätellen+mielenterveyttä+sairautena,+kuten+myös+Janin+kohdalla+kroonista+kipua.+Siinä+kohtaa+näin+punaista.+Jotenkin+tuntuu+että+hän+olisi+sulle+jostain+kateellinen,+ja+siksi+on+ottanut+sut+hampaisiinsa.+
Mun+puolesta+tehköön+aloituksia+kuinka+paljon+haluaa,+kunhan+ne+on+asiallisia,+ja+ei+kohdennu+suoraan+yksilöihin+syyttäen+tai+haukkuen+näitä+jo+aloitustekstissä.+Sanon+pahasti+jos+tuntuu+siltä,+että+jossakin+mennään+hyvän+maun+alapuolelle,+ja+siirrytään+kiusaamisen+puolelle.+Oli+aloituksen+tehnyt+kuka+tahansa,+koskien+ketä+tahansa.+
Hyvä+että+oot+pystynyt+ylipäätään+jotain+tekemään,+kun+on+tuntunut+siltä+että+kaipaa+jotain+tekemistä.+Tuokin+on+hyvä,+että+olet+pystynyt+huomaamaan+milloin+on+aika+lopettaa.+
Oman+jaksamisen+mukaan+vähän+kerrallaan.+Se+vaatii+aluksi+totuttelua,+ja+sen+hyväksymistä+ettei+tarvitse+raataa+niska+limassa+koko+aikaa,+saati+tuntea+siitä+syyllisyyttä+ettei+jotain+pystykään+tekemään+tai+jaksa+tehdä.+
Nyt+annoin+neuvon+mitä+en+itse+aina+pysty+tekemään.+Juuri+sanoin+Pirppikselle+toisaalla,+kuinka+tunsin+viikonloppuna+syyllisyyttä+siitä,+etten+pystynyt+menemään+porukoille+Juhannuksen+viettoon.+Tiedän+että+he+ymmärtävät+tilanteen,+mutta+siitä+huolimatta+välillä+tulee+syyllisyys+pintaan.+
Unohdin+eilen+kertoa,+että+mulle+meinasi+eilen+sinä+aikana+muuttaa+kolme+alivuokralaista,+kun+pidin+läpivetoa+kämppää+tuulettaessani.+Ampiainen,+ja+kaksi+nokkosperhosta.+Ensimmäinen+sai+hatkat+aika+nopeasti,+mutta+jälkimmäiset+olivatkin+vaativia+vieraita+saada+pihalle.+Onnistuin+siinä+kuitenkin+lippiksen+avulla,+ja+niitä+vahingoittamatta.+
Tosin+ensin+manasin+pitkään+kun+ekan+perhosen+huomasin,+et+miks+en+ottanut+edellisenä+päivänä+perhoshaavia+kun+sellaisen+näin,+siitä+huolimatta+että+totesin+silloin+ettei+sille+olisi+ollut+tarvetta.+Eilen+sitten+tuli+sekin+todistettua+vääräksi,+että+kyllä+perhoshaavia+tarvitsee+myös+taajaman+keskellä+pienkerrostalossa+asuvakin.+😂
Päätin+sellaisen+hankkia+kun+seuraavan+kerran+sellainen+vastaan+tulee.+Varmuuden+vuoksi.+😤
Mitä+ampiaisiin+tulee,+niin+en+ole+niille+allerginen....ainakaan+aiemmin+ollut,+mutta+kun+kerran+sellainen+on+nukkuessani+pistänyt+mua+sentin+päähän+henkitorvesta,+en+samassa+taloudessa+halua+niiden+hyödyllisten+ilkimyksien+kanssa+olla.
01.07.2021 20:01
En+voinut+olla+sanomatta+Välikselle,+kun+koko+aloitus+oli+pelkkää+ilkeilyä.+Muistan+kun+otitte+Väliksen+kanssa+yhteen,+ja+seurasin+sitä+sivusta,+niin+sinua+nimeltä+mainitsematta+olit+yksi+sen+ekan+kommentin+niistä+ihmisistä,+joilta+sen+pitäisi+pyytää+anteeksi+niin+että+tarkoittaa+sitä.+Se+miten+se+sulta+silloin+anteeksi+pyysi,+ei+ollut+mun+mielestä+vilpitöntä.+
Mähän+kivahdin+sille+tänään+uudemman+kerran,+ja+jos+oikein+olen+nähnyt,+se+ei+järin+sen+jälkeen+ole+ainakaan+mitään+aloituksia+tehnyt,+tai+muita+kommentoinut.+Mulla+on+sellainen+tunne,+että+se+jotenkin+kuuntelee+mitä+sanon,+ja+kun+kiukkusesti+oon+kivahtanut,+on+se+huomannut+että+olen+tosissani.+Eihän+se+eilenkään+enää+sen+jälkeen+vastannut,+kun+käskin+sen+jättämään+mut+rauhaan.+
Mähän+en+ketään+tahallani+loukkaa,+ellen+anna+ansaittua+läksytystä,+ja+pyrin+pitämään+hyvät+välit+kaikkien+kanssa.+Palstalla+on+nyt+kaksi+ihmistä,+joille+sanon+tahallisesti+loukkaavaa,+jos+sanon.+Ja+syystä.+
Totesin+viime+viikolla+ja+juhannuksena+ettei+se+mun+talvesta+asti+sormet+ristissä+odottamani+helteiden+tuoma+helpotus+tänä+vuonna+enää+pitänytkään+paikkansa+kuten+viime+kesänä,+ja+siten+ollen+iso+pettymys+jatkuvien+helvetillisten+kipujen+yhteydessä,+jotka+lisäksi+kuluttivat+voimia.+Sanon+edelleen,+onneksi+saan+nukuttua+edes+jotenkin.+
Sit+tuli+yks+muu+juttu,+joka+vähensi+sen+yhden+tyypin+näkemisen+mahdollisuudet+lähes+nollaan,+ja+jonka+tajusin+just+ennen+juhannusta.+Vielä+lisää+ahdistusta+aiheutti+se,+etten+pystynyt+yhtenäkään+päivänä+menemään+porukoille+edes+päiväseltään,+yhdistettynä+siitä+tuntemaani+syyllisyyttä.+Sit+vikaks+maanantaina+kuulemani+psyk.sh:n+tapaamisten+loppuminen+syksyllä.+
Ei+mikään+ihme+että+olin+tiistaina+rikki.+Samalla+tavalla+kaikki+kasautu+mielen+päälle+mitä+parikymppisenä,+mutta+tällä+kertaa+osasin+tunnistaa+jaksamisen+rajan,+ja+estää+sitä+ylittymästä.+Kiitos+heidän+kolmen,+joiden+kanssa+silloin+tiistai-iltana+juttelin,+pystyin+purkamaan+mielenkuohua+ulos+varsinaisesti+kertomatta+kuinka+paska+olo+oli+sillä+hetkellä,+ja+sain+lisäksi+muuta+ajateltavaa.+Itkin+ja+kirjotin+vuorotellen,+ja+välillä+samaan+aikaan.+Mutta+se+helpotti.+
Eilen+sen+loppu+vitutus+purkautu+kipakkuutena,+mutta+en+kadu+sanojani+enkä+sitä+kuinka+paljon+itsestäni+kerralla+kerroin.+
Päivä+kerrallaan+menen,+kuluttaen+aikaa,+mutta+mieli+on+taas+jo+selkeästi+parempi+mitä+alkuviikosta.+Vuoristorataa,+vailla+loppua.+Mutta+sitä+kai+se+jokaisen+elämä+on+parhaimmillaan.+Mäkien+jyrkkyys+vaan+vaihtelee+sen+mukaan+mikä+on+oma+tilanne,+ja+kuinka+isosta+asiasta+on+kyse.+
Huomena+iltapäivällä+menen+kaupunkiin+hakemaan+kakkosrokotteen,+ja+käyn+samalla+vähän+shoppailemassa+kotiin+lähtevää+bussia+odotellessa.+Pientä+pään+tuuletusta+ja+tarpeeseen.
01.07.2021 19:22
16 / 86