Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Niin+mä+vähän+muistelin.+Ei+sun+tarviikaan+alkaa+kenenkään+kanssa+yhtään+mihinkään,+jos+et+itse+halua.+Niin+mäkin+oon+tehny.+Täällä+palstalla+on+ollu+parin+päivän+aikana+muutenkin+aikamoista+draamaa,+joten+en+ton+enempää+viitsinyt+sun+asioita+alkaa+kertomaan,+ja+mitäpä+teidän+keskinäiset+välit+Pujiksen+kanssa+kenellekään+kuuluu+ton+enempää.+Mutta+ajattelin+sen+verran+sanoa,+ettet+ole+ns.+vapailla+markkinoilla+suhdepuolella,+vaikka+sinkku+oletkin.
  2. Vähän+samoilla+ajatuksilla+täälläkin+kärvistellään,+vaikka+mun+kohdalla+ei+välttämättä+ole+ihan+rakastumisesta+kyse.+Yritän+unohtaa+siinä+onnistumatta.+Mun+tilanne+vaan+on+hankala+sen+suhteen,+että+muista+syistä+johtuvien+omien+vähäisten+voimavarojen+takia+en+aloitetta+halua/pysty+itse+tehdä+tällä+hetkellä,+vaikka+mitään+muuta+läpipääsemätöntä+estettä+ei+siihen+varsinaisesti+ole.+Saan+edelleen+häneltä+katseita,+silloin+harvoin+kun+satumme+satunnaisesti+kohtaamaan+jossain,+joten+se+antaa+lisää+mietittävää+sen+suhteen,+mistä+hänen+kohdalla+on+kyse.+Sen+tiedän,+että+pakkeja+en+antaisi+jos+hän+aloitteen+tekisi.+Mutta+en+sitä+vaadi+tai+edes+odota+näin+pitkän+ajan+jälkeen+siitä,+kun+viellä+suhteellisen++säännöllisesti+näimme+toista+vuotta+sitten,+ja+sitä+aiemmin.+En+osaa+sanoa+muuta,+kuin+et+eiköhän+siinä+unohtamisessa+onnistu+lopulta+ajan+kanssa,+jos/kun+ei+näe+tai+saa+vastakaikua.+En+ole+varattu,+eikä+hän+tietääkseni+ole+varattu,+enkä+ole+sama+ihminen+kahden+muun+nikin+takana+olevien+kanssa,+vaikka+yksi+ihminen+niin+tällä+palstalla+sitä+kuvittelee+ja+virheellisesti+tunnistelee.+Joten+omalla+kohdalla+EI+OLE+kyse+fantasiasta.+Tämä+selvennyksenä+erään+aloituksen+kommentissa+muutama+päivä+sitten+kyseisen+ihmisen+väittämään.+Pääosin+kirjoittelen+toisella+palstalla,+vaikka+tännekin+välillä+osun.Voimia+sulle+ap.+Yritetään+jaksaa+jatkaa+unohtamista+kaikesta+huolimatta.+Kyllä+se+aurinko+vielä+risukasaankin+paistaa,+ja+tapaat+ihmisen+jolta+saat+vastakaikua.
  3. Ja+siinä+yksi+syy+miksi+täällä+kerron+rehellisesti+menneisyydestä+ja+sen+ongelmista,+sekä+niiden+aiheuttamista+ongelmista.+Toi+on+törkeää+vähättelyä,+mitä+silloinen+poikakaverisi+sanoi.+Oon+täällä+omasta+kipukynnyksestä+kertonut+muutaman+kerran.+Mutta+koska+se+antaa+aika+monelle+ihmiselle+hyvän+vertauskuvan+kivun+voimakkuudesta,+on+se+edelleen+toimiva.Mulla+oli+ensimmäiset+reiät+maitohampaissa,+ja+kun+ne+vaihtui+rautahampaisiin,+ei+mulla+sen+jälkeen+ole+ollut+kuin+alkavia+reikiä,+joiden+kasvu+on+pysähtyneet+kokonaan.+Pari+vuotta+sitten+mulla+lohkesi+hammas,+ja+koska+multa+oli+siihen+mennessä+poistettu+jo+kolme+rikkinäistä+viisaudenhammasta,+oletin+automaattisesti+senkin+olevan+viisaudenhammas.+Hammaslääkärissä+kuitenkin+selvisi,+ettei+kyse+ollut+viisurista,+vaan+hampaassa+oli+niin+iso+reikä,+että+koko+hammas+piti+poistaa.+Siis+ensimmäinen+oikea+reikä+sitten+maitohampaiden.Kun+hammaslääkäri+kysyi+oliko+hammasta+särkenyt+kovastikin,+hän+katseli+hoitajan+kanssa+suu+auki+ihmetyksestä,+kun+kerroin+rehellisesti+ettei+hammasta+ollut+särkenyt+yhtään.+Ei+mikään+ihme+ettei+tuntunut,+kun+olin+jo+vuosia+joutunut+kestämään+kymmenen+kertaa+kovempaa+särkyä+ilman+yhdenkään+kipulääkkeen+antamaa+lieventävää+vaikutusta.+En+ole+itse+synnyttänyt,+mutta+olen+sanonut+hermokipujen+olevan+synnytyskipuja+voimakkaampia.+Ihmettelen+itsekin+että+olen+vielä+järjissäni.+Jokaisen+kivut+ovat+kuitenkin+jokaisen+omia+pahimpia+kipuja,+eikä+kenenkään+kipuja+pidä+vähätellä.+Olen+opetellut+sen+jälkeen+taas+näyttämään+kipuni+julkisesti,+kun+ylempänä+kertomani+jääkaappiin+nojaaminen+oli+tapahtunut.+Välillä+näytän,+en+kuitenkaan+aina.+Parhaiten+sen+näkee+silloin,+kun+se+kymppi+on+todella+lähellä.+Riippuu+tilanteesta+näytänkö+lievempää+kipua.+Kuten+eilisessä,+kun+annoin+huomion+Perikselle+omalle+voinnille.+Siitä+oli+meille+molemmille+hyötyä.+Yks+syy+miksi+näistä+kerron+aika+raa'an+rehellisesti,+annanhan+kiusaajille+koko+ajan+lisää+materiaalia+mitä+käyttää+mua+vastaan,+on+se+että+pyrin+rohkaisemaan+muita+oman+mielenterveyden+ja/tai+oman+jaksamisen+minkä+sairauden+kanssa+tahansa+kamppailevia+pääsemään+siitä+tunteesta+mikä+yleisesti+on+yhä+valloillaan.+Että+näistä+asioista+ei+tarvitse+vaieta,+eikä+niitä+tarvitse+hävetä.+Ja+on+ihan+ok,+että+elämä+ei+ole+täydellistä+ja+pilvenhattaroissa+ole+kultareunuksia.+Yksi+syy+joka+on+aiheuttanut+isäni+mt-ongelmia,+on+se+etteivät+he+isänsä+alkoholismin+takia+voineet+istua+keittiön+pöydän+ääressä+ja+puhua+ongelmia+aiheuttavista+asioista,+ja+selvittää+niitä+läpikotaisin+jokaiselta+kantilta.+Painolastia+mulla+on+paljon,+ja+sen+kanssa+ei+ole+helppo+kenenkään+elää.+Ei+edes+mun+itseni,+kun+muistan+jopa+yksityiskohtaisesti+miten+olen+toisia+ihmisiä+loukannut+aikanaan.+Siksi+en+halua+lähteä+hakemaan+seuraa+netistä,+koska+on+paljon+asioita+mitkä+toisen+pitää+pystyä+hyväksymään+jo+alkuun,+jos+haluaa+muhun+tutustua.+En+ole+sisimmässäni+niin+itsevarma,+että+pystyisin+tunteistani+yhdelle+miehelle+kertomaan,+ja+myös+se+pitää+paikkansa,+mitä+eilen+Valtakunnalle+ja+AsianVierestä:lle+kerroin:+en+ole+tällä+hetkellä+niin+vahva+mieleltäni+ja+jaksamiseltani,+että+pystyisin+edes+sitä+keskustelua+käymään,+saati+sen+tuloksia+kuuntelemaan.+En+uskalla+tehdä+asiaa,+jolla+saisi+mielenrauhan+jatkuvilta+omilta+pohdinnoilta,+koska+en+pysty+siihen,+enkä+halua+ottaa+sitä+riskiä+että+koska+en+ole+tarpeeksi+vahva,+en+kestäkään+mahdollista+pettymystä+ja+pysty+sitä+käsittelemään+mielessäni,+vaan+se+suistaa+mut+jaksamisen+rajan+yli+heittämällä,+ja+päädyn+tekemään+itselleni+jotain.+Jos+noin+kävisi,+niin+hänen+syynsä+se+ei+olisi+missään+nimessä.+Ei+todellakaan.+En+vai+uskalla+nykyisen+vointini+takia+ottaa+riskiä.+Joten+case+closed.
  4. No+huh+mikä+kokemus.+Ja+oli+hyvä+että+lähdit+pois.+Mä+en+ole+itse+ollut+siinä+tilanteessa,+että+olisin+nähnyt+jonkun+yrittävän+itsemurhaa,+tai+olisin+ollut+jonkun+itsetuhoisen+saattajana.+Mä+nimittäin+olen+joka+kerta+ollut+se+saatettava,+tai+sitten+se+yrittäjä.+Useasti.+Parikin+kertaa+on+tullu+karattua+päivystyksestä,+kun+mut+on+viety+ambulanssilla+sinne+tiputukseen+ja+lääkehiiltä+saadakseni.+Ensihoitajille+on+tullut+valehdeltua+et+kaikki+on+ok,+kun+olen+piilotellut+viillettyä+rannetta+samalla+selän+takana,+veitsen+ollessa+sängyn+alla+piilossa.+Noista+on+aikaa+se++/-20+vuotta,+enkä+enää+ole+kertaakaan+yrittänyt+mitään+sitten+2004.+Olen+opetellut+tuntemaan+sen+jaksamisen+rajan,+ja+aina+sen+lähetessä+opetellut+pyytäämään+apua.+Sekä+purkamaan+niitä+tuntoja,+ennen+kuin+ne+ehtii+kasaantua+liian+korkeaksi+torniksi,+jotka+romahtaessaan+tuhoavat+paljon.+Matka+oppimisineen+on+ollut+pitkä,+ja+vaatinut+paljon+omaa+pohdiskelua+oman+käytöksen+ja+niiden+takana+olevien+syiden+analysoinnin+lisäksi.+Kuten+myös+sen+päätöksen+tekemisen,+etten+salaile+tai+häpeile+menneisyyttäni+ja+sen+syitä+ja+seurauksia.+Siksi+pystyn+vaikeistakin+asioista+puhumaan+suoraan+ja+rehellisesti.+Olen+sinut+niiden+asioiden+kanssa.+Oon+kertonut+täällä+lähisuvussani+olevasta+alkoholismista.+Pappani,+isäni+isä+siis,+ja+setäni+olivat+molemmat+alkoholisteja.+En+heitä+juurikaan+tuntenut,+mutta+muistan+lapsuudessa+pelänneeni+pappaani+hänen+kännissä+saamien+raivonpuuskien+takia.+Koska+äitini+sairaus+oli+aktiivisena+koko+lapsuuteni+ja+nuoruuteni+ajan,+vietin+paljon+aikaa+Mummulla+ja+Papalla.+Pappa+kuolikin+ollessani+11-vuotias.+Setääni+en+kovin+montaa+kertaa+tavannut+elämässäni,+ymmärrettävistä+syistä,+ja+hänkin+menehtyi+pian+lapsuuden+maisemiin+takaisin+muutettuani.+Exä+joi+paljon,+ja+se+varmaan+oli+yhtenä+pääsyynä,+että+2009+koitti+se+hetki,+ettei+tehnyt+enää+mieli+juoda+yhtään+alkoholia,+vaikken+sitä+ennen+ollut+järin+kovasti+pulloon+sylkenyt.+Enkä+juonut+seuraavaan+5+vuoteen+pisaraakaan.+Olen+saattanut+tämän+mainita,+mutta+suvustani+löytyy+myös+mielenterveysongelmia.+Yllättäen+edelleen+isän+puolelta+sukua.+Eli+olen+ne+geenit+perinyt.+Isäni+oli+parikymmentä+vuotta+sitten+pari+viikkoa+suljetulla+hoidettavana,+kun+äitini+oli+saanut+hänet+viimein+varaamaan+ajan+psykiatrille,+ja+menemään+vastaanotolle.+Psykiatri+sanoi+vastaanotolla+isälleni,+että+jos+hän+lähtee+minnekään+muualle+kuin+ensihoitajien+matkaan,+hän+soittaa+poliisit+perään,+ja+hänet+viedään+pakolla.+Niin+huonossa+kunnossa+hän+oli.+Isäni+mielenterveys+ei+ole+vieläkään+kunnolla+hoidossa,+ja+olen+siitä+jonkin+verran+täällä+kertonut.+Olen+kertonut+kuinka+hän+kuvittelee+niin+tuttujen+kuin+tuntemattomien+nauravan+hänelle+hänen+selkänsä+takana+asiasta,+jonka+hän+jätti+yli+40+vuotta+sitten+tekemättä.+Hän+häpeää+niin+paljon,+ettei+kehtaa+käydä+juuri+missään.+Se+taas+on+aiheuttanut+omat+ongelmansa.+Äitini+on+lisäksi+kertonut+isäni+juovan+välillä+salaa+häneltä,+mutta+äitini+on+haistanut+oluen+isäni+hengityksestä.+Äitini,+kuten+minä+itsekin,+pelkää+isäni+joutuvan+oman+isänsä+ja+veljensä+tielle.+Muutama+vuosi+sitten+kun+taas+kerran+rehellisesti+puhuttiin+kolmistaan,+äitini+saatua+isäni+kertomaan+sen+hetkisestä+ahdistuksestaan,+käyttäen+samaa+metodia+mitä+hän+käytti+minuun+aikanaan+saadakseen+minut+purkamaan+pahan+oloni+pihalle,+mitä+en+muutoin+olisi+pystynyt+tekemään.+Niin+hän+suututti+minut+muilla+asioilla,+ja+siten+sain+purettua+pahan+olon.+Näin+hän+teki+isällenikin,+ja+sen+toimittua+puhuttiin+kunnolla.+Silloin+sanoin+isälleni+tekeväni+kaksi+asiaa+hänen+suhteen.+1.+Lähisuvulle+(vanhempien+sisarukset+perheineen)+en+ala+valehtelemaan+syitä+miksi+hän+ei+tule+jonnekin,+minne+aiemmin+on+mennyt,+tai+miksei+tule+mukaan+kun+kutsu+on+käynyt.+Muille+jatkan+valehtelua,+kuten+olen+tähän+mennessä+tehnytkin,+ja+jota+tulen+jatkamaan.+2.+Oman+mielenterveyteni+takia+en+ajattele+hänen+ongelmia+ja+psyykkistä+vointia+silloin,+kun+olen+omassa+kodissani.+Heillä+ollessani+ilman+muuta+ajattelen,+ja+silloin+kun+äitini+haluaa+asiasta+puhua+ja+purkaa+omia+tuntojaan.+En+muuten.+Isäni+hyväksyi+nämä+"ehdot"+ja+näin+olen+toiminut.+Isäni+psyyke+on+yksi+syy+miksi+en+koko+totuutta+omista+kamppailusta,+kuten+eilinen,+heille+kerro.+Siksi+puran+pahaa+oloa+tänne,+pyrkien+olla+tarkoituksella+ketään+loukkaamatta.+Ei+mulla+ole+tällä+hetkellä+mitään+muutakaan+paikkaa+minne+purkaa.+Psyk.sh+on,+mutta+kerran+kuussa,+ja+syksystä+lähtien+nekin+näköjään+loppuvat.+Tämän+sain+maanantaina+tapaamisessa+tietää.+En+kuulemma+tarvitse+sitä+enää.+Tai+jotain+sinne+päin.+Se+selittää+muiden+asioiden+ohella+eilistä.+Joten+ymmärtänet+varmaan+miksi+olen+kiinnittänyt+herkästi+huomioni+sun+kertoessa+omasta+alkoholismista+ja+mt-kamppailusta.+Siksi+kiinnitin+huomioni+eilen+suhun,+Valtakunnan+ja+AsianVierestä+kanssa+toisessa+ketjussa+keskustelun+ohessa.+Yksi+sana+riittää+kuvaamaan+syytä:+vertaistuki.
  5. Voisi+sanoa+että+sun+eilinen+purkautumisesi+tuli+juuri+sopivaan+aikaan,+jotta+sain+ajatukset+pois+omasta+pahasta+olosta,+ja+että+jouduin+tavallaan+miettimään+mt-asioita+kuplan+ulkopuolelta.+Koska+omalta+kohdallani+tiedän+mitä+on+painiskella+mielenterveyden+ja+jaksamisen+kanssa,+ne+asiat+kiinnittävät+huomioni.+Sillä+reagoin+sun+eiliseen+purkaukseen.+En+vain+halunnut+lisätä+sun+ahdistusta+kertomalla+omista+ongelmista+tarkemmin.+Mutta+olit+todellakin+yksi+niistä+kolmesta+auttajasta.+Siksi+kerroin,+koska+halusin+antaa+kunnian+niille+kelle+se+kuuluu.+Mä+harvemmin+olen+viime+aikoina+kertonut+mitä+mun+olotila+todella+on+ja+on+ollu.+Siksi+tuossa+kerroin,+koska+halusin+näyttää+esimerkillä,+miten+pystyy+keneltä+tahansa+piilottamaan+asioita.+Ei+sitä+mun+eilistä+oloa+kovin+moni+olisi+välttämättä+pystynyt+mun+kirjoitusten+perusteella+päättelemään.+Mutta+en+yhtään+suurennellut+eilistä,+ja+koska+todella+olen+oppinut+tuntemaan+itseni,+ja+omat+jaksamisen+rajat,+tiesin+tarvitsevani+eilen+apua.+Sillä+joitain+asioita+paljastin+eilen,+ja+sitä+myöten+sain+keinon+purkautua+ja+vaihtaa+ajatuksia.+Myös+niitä+oman+kuplan+ulkopuolisia.++Itse+asiassa+AsianVierestä+eilen+kysyikin+miten+pystyisi+auttamaan.+Se+vastaus+minkä+annoin+hänelle,+sopii+kenelle+tahansa.+Antamalla+toisen+purkaa+pahaa+oloa+ja+kuuntelemalla,+sekä+saada+ajatukset+hetkeksi+aivan+muuhun+asiaan+kuin+itseen+ja+siihen+omaan+oloon.+En+erittele+mitä+ne+ongelmat+ja+olo+voi+olla,+mutta+toi+on+yleispätevä,+ja+toimiva.+Väsynyt+olen+itsekin,+mutta+en+enää+itkuinen+ja+ahdistunut.+Sillä+kipakkuuta+löytyikin.+Mä+inhoon+seurata+vierestä,+kun+toisia+kiusataan+täysin+syyttömänä.+Etenkin+jos+on+oma+lehmä+ojassa,+ja+tiedän+asiasta+jotain+omasta+kokemuksesta.+Sinä+ja+Jan,+sekä+moni+muu+joka+sairastaa+ei+niin+helposti+näkyvää+sairautta,+mutta+jotka+ovat+oikeita,+saavat+virheellisesti+paskaa+niskaan+sellaisilta,+jotka+eivät+joko+itse+sairasta+tai+seuraa+läheltä+tällaisen+ihmisen+eloa,+joka+sitä+sairastaa.+Eikä+kaikki+läheltä+seuraavatkaan+aina+ymmärrä,+mitä+on+olla+kun+ei+uskota.+Väliksen+kommentit+ja+ylipäätään+koko+aloitus,+on+ilkeyksissään+tehty.+Siinä+vaiheessa+mun+ymmärrykseni+loppuu,+ja+silloin+annan+palaa.+Koitetaan+pitää+lippu+korkealla.+Kyllä+se+aurinko+vielä+risukasaankin+paistaa.+❤
  6. Voi+vittu+sun+kanssas.+Se+on+sen+ongelma+kuka+siten+toimii.+Ja+se+ei+kuulu+kenellekään.+Vähiten+sinulle.+Miksi+minä+en+pääse+eläkkeelle,+kun+kerran+rehellisesti+puhun.+Jos+sä+tulisit+mua+vastaan+kadulla,+sä+et+näkis+mitään+muuta+kuin+lihavan+naisen+rollan+kanssa.+Kaikki+sairaudet+eivät+näy+päällepäin.+Mun+kipu+ei+näy+päällepäin,+jos+en+sitä+erikseen+näytä.+Juuri+niiden+ihmisten+takia,+kenen+seurassa+mun+piti+turvallisesti+saada+olla+romuna,+sanoo+useasti+päin+naamaa+että+"ei+sua+kestä+kattella",+ja+"tekee+pahaa+katsoo+sua"+juuri+silloin+kun+itsellä+tuskan+kyyneleet+valuu+silmistä,+mutta+ääntäkään+ei+pääse+huulilta.+Mitä+silloin+tekee?+Opettelee+piilottamaan+kaikilta+kipunsa,+ja+päästää+ne+vain+yksin+ollessa+valloilleen.+Oppien+niin+hyvin+piilottamaan,+että+edes+lääkäri,+siis+terveydenhuollon+ammattilainen,+ei+edes+näe+että+vielä+paria+tuntia+aiemmin+oli+nojattava+seistessä+jääkaappiin,+että+pysyi+pystyssä+pyörtymättä+kivusta.+Ja+tuo+on+täysin+totta,+ja+itselleni+tapahtunutta.+Suurin+osa+kipukroonikoista+piilottaa+julkisesti+kipunsa,+koska+ovat+siitä+saaneet+kuulla+kaikilta+muilta,+että+muka+feikkaa+kipunsa,+ja+on+vain+laiska+kun+ei+viitsi+jotain+tehdä.+Mielenterveysongelmat+eivät+myöskään+näy+aina+päällepäin.+Vai+ylipäätänsä+tiedätkö+miksi+ja+miten+olen+saanut+vammani?+Olistko+uskonut+jos+olisit+tavannut+mut,+että+siitä+hetketä+muutama+tunti+myöhemmin+yritän+tappaa+itseni?+Et.+Oloni,+ja+se+kuinka+kuohuksissa+olin,+ei+näkynyt+ulospäin.+Suurin+osa+niistä+sairauksista+ja+vammoista,+kuten+myös+muista+syistä+sille+työkyvyttömyydelle,+ovat+näkymättömiä,+joita+ei+näy+päälle+päin,+mutta+jotka+ovat+olemassa,+ja+oikeita.+Kyse+ei+ole+nyt+siitä,+huijaako+joku+olevansa+työkyvytön+saadakseen+helppoa+rahaa.+Nyt+on+kyse+siitä,+että+tahallisesti+maalitit+ja+syytit+tiettyjä+ihmisiä,+jotka+vielä+nimeltä+mainitsit.+Se,+on+törkeää,+ja+jossa+ylitit+rajan.+Koko+aloituksen,+otsikkoa+lukuunottamatta,+syytit+Peristä+laiskuudesta,+helpon+rahan+tienaamisesta+muka+sairauden+kustannuksella,+ja+äitinsä+siivellä+elämisestä.+Sinä+et+tiedä+mitä+kukakin+ihminen+jaksaa+ja+kestää,+ennen+kuin+voimat+loppuu+ja+mieli+teki+tenän.+Kun+muutin+takaisin+lapsuuteni+maisemiin,+muutin+suoraan+vanhemmilleni,+ja+asuin+heidän+kanssa+kolme+vuotta.+Et+tainnut+tietää+sitä.+Ai+miksi+muutin?+Siksi,+etten+olisi+fyysisesti+enkä+psyykkisesti+pystynyt+asumaan+silloin+yksin.+En+pystynyt+tekemään+ruokaa,+en+pystynyt+siivoamaan,+en+pystynyt+pesemään+pyykkiä.+Yksinkertaisesti+en+olisi+selviytynyt+yksin+asumalla.+Eikä+se+nytkään+ole+helppoa,+ollessani+tasan+tarkkaan+samassa+kunnossa++juuri+nyt,+mitä+11+vuotta+sitten.+Sinnittelen+päivä+kerrallaan.+Tiedätkö+mitä?+Eilen+illalla+mä+olin+ekaa+kertaa+sillä+hilkulla+sitten+vuoden+2004,+että+olisin+ylittänyt+oman+jaksamisen+rajani,+ja+olisin+mahdollisesti+tehnyt+jotain+itselleni.+Sinä+et+ollut+yksi+niistä+palstan+kolmesta+ihmisestä,+jotka+auttoivat+eilen+illalla+mua+saamaan+purettua+omaa+turhautumista,+sekä+saamaan+ajatukset+pariksi+tunniksi+täysin+pois+kivusta,+ja+sitä+myötä+pystymään+myös+lataamaan+samalla+akkujani,+jotta+sain+nostettua+jaksamista+sille+tasolle,+että+rajapyykki+ei+ole+lähellä+ylittyä.Ne+kolme+ihmistä+olivat+Peris,+AsianVierestä+ja+Valtakunta.+Isosti+kiitos+heille.+Te+pelastitte+eilen+henkeni.+Ilman+teitä,+luultavasti+olisin+tehnyt+jotain+itselleni.+Niin+romuna+olin.+Mitä+sinä+Välis+teit?+Intit+vastaan+muka+huumorin+avulla.+Myös+sen+jälkeen+valitit+huumorintajuni+puuttuvan,+koska+se+johtuu+muka+kikkelinpuutteesta,+kun+juuri+olin+kertonut+sinulle+hetkeä+aiemmin+voimieni+olevan+todella+vähissä,+ja+että+itken+kivusta+rukoilen+tajuttomuutta+sitä+kuitenkaan+saamatta.+Silloin+kun+itken+ja+tajuttomuutta+rukoilen,+on+kyse+yhtä+kovasta+kivusta,+kuin+jos+raajaa+amputoidaan+ilman+nukutusta,+ilman+puudutusta,+ilman+mitään.+Mun+ymmärrykseni+sua+kohtaan+on+nyt+totaalisen+loppu.+Sinä+olet+sairas,+etkä+sitä+itse+edes+tajua.+Me,+jotka+olemme+kokeneet+niin+psyykkisesti+kuin+fyysisesti+kovia+aikoja,+siis+oikeasti+kovia+aikoja,+näemme+sen,+ja+tunnistamme+sen,+koska+olemme+itse+olleet+samassa+tilanteessa,+ja+saaneemme+apua.+Silloin+kun+itse+on+sairas,+sitä+ei+aina+edes+itse+tajua+olevansa+sairas.+Olin+siinä+tilanteessa+syksyllä+2004,+juuri+ennen+kuin+hyppäsin.+En+halua+joutua+samaan+tilanteeseen+uudelleen.+Mutta+eilen+oli+todella+lähellä.+Ja+se+on+suurin+pelkoni,+että+olen+taas+samassa+kunnossa,+jossa+saan+pelätä+itseäni.+Jos+en+saa+nukuttua,+tulen+tappamaan+itseni,+ja+se+ei+paskanpuhumista,+vaan+fakta+jonka+tiedostan,+ja+jota+pelkään+joka+päivä.+Jota+vastaan+pyrin+myös+taistelemaan+joka+päivä.+Joten+jos+sanon+että+olet+sairas.+Sinä+olet+sairas.+Jätä+mut+tästä+lähtien+rauhaan,+äläkä+vastaa+enää.
  7. Nyt+sä+olet+Välis+törkeä.+Se+ei+kuulu+sulle+paskaakaan+miten+toiset+tulonsa+saavat.+Tiedätkö+muuten+mitä?+Sä+unohdit+lisätä+yhden+ihmisen+tohon+listalle.+Arvaappa+kenet?+Ota+silmä+käteen+ja+lue+tarkkaan.+"Lauruska29.06.2021+18:53UUSI[p234racing+kirjoitti:En+oikein+ymmärtänyt+pointtiasi.Mutta+jos+niin+kävisi,+etten+jatkossa+kykenisi+jatkamaan+nykyisessä+työssäni,+joka+voidaan+mieltää+kaikesta+huolimatta+melko+helpoksi+moneen+muuhun+työhön+verrattuna,+niin+eiköhän+7+diagnoosillani+eläkepaperitkin+olisi+kohtuu+helppo+nakki.+Tai+jos+siihen+vaaditaan+se+masennus,+niin+eipä+yksi+diagnoosi+jonon+jatkoksi+mitään+haittaa....++Lue+lisää]Kuule,+eläkkeen+saamiseen+vaaditaan+aikalailla+kirjaimellisesti+pään+kainaloon.Terv.+Vuodesta+2015+työkyvyttömänä+työttömänä+työnhakijana+roikkunut,+tuona+aikana+ainakin+kolmesti+työkyvyttömyyseläkehakemuksesta+(toistaiseksi+voimassa+olevan)+hylsyn+saanut."Sun+otsikon+kysymyksellä,+eli+"Ketä+palstalaisia+vaivaa+laiskuus",+sä+kutsut+myös+mua+laiskaksi.+Ja+vitut.+Tota+mä+en+kattele+enää.+Sä+itse+olet+nössö+ukko,+joka+yrittää+saada+naisilta+ilmaista+materiaalia+omaksi+runkkunostatukseksi+kliimaksin+saadaksesi.+Tärkeilet+omien+periaatteidesi+kanssa+niitä+jokaiselle+tuputtaen,+yrittämättä+edes+ymmärtää+muiden+erilaisia+näkökantoja+asioihin.+Verhoten+tuputuksesi+ja+utelusi+muka+huumorina.+Ja+paskat.+Olet+utelias,+ja+ilkeä+päällepäsmäri,+joka+kännissä+sekoilee+palstalla+viimeisenkin+järjen+hivenen+poistuessa+viinan+tieltä.+Loukkaannu+ihan+vapaasti,+mutta+nyt+sait+mut+kunnolla+suuttumaan,+vähättelemällä+normaalia+enemmän+oikeasti+sairaita+heidän+teoistaan+ja+tekemättä+jättämisistään,+ja+vielä+heidän+pahimmilla+hetkillään.+Juuri+silloin+isket+pikkusieluisuudellasi,+kun+he+eivät+enää+tarvitsisi+uusia+vastoinkäymisiä+entisten+päälle.+NYT+JUMALAUTA+VÄLIS+TURPA+TUKKOON!+Sä+olet+ansainnut+tän+läksytyksen,+hyvästä+syystä+ja+juuri+siten+kuten+sen+sait.+Mikä+sinä+olet+määräämään,+mitä+toiset+saa+tai+ei+saa+tehdä.+Et+ole+heidän+työnantaja,+etkä+oikeuden+määräämä+holhooja.+Mieti+hetki,+ja+ajattele+jos+olisitkin+itse+heidän+tilallaan.+Haluatko+itse+samaa+kohtelua,+mitä+heille+ja+monelle+muulle+olet+antanut?+Sun+kannattais+pysyä+nyt+muutaman+päivän+poissa+palstalta,+ja+miettiä+syitä+käytökseesi,+miksi+teet+tai+sanot+kuten+teet+ja+sanot?+Oletko+itse+pohjimmiltasi+se,+joka+tarvitsee+kaikista+eniten+apua?+Kun+palaat,+jos+palaat,+pyydät+jokaiselta+palstalaiselta,+jota+olet+koskaan+syyttänyt+jostain,+anteeksi.+Ja+vielä+niin,+että+todellakin+tarkoitat+sitä.+Sä+ylitit+viimeistään+nyt+sen+rajan,+jota+voi+toistuessa+pitää+kunnianloukkauksena.+Mieti+tekojasi.+Mieti+sanojasi.+Mieti+miten+pystyt+muuttamaan+asennoitumistasi,+jotta+hyväksyisit+ettei+kaikki+ole+samanlaisia+katsantokannaltaan+tai+huumoriltaan+kuin+sinä,+ja+miten+voisit+käytöstäsi+muuttaa,+jotta+pystyt+ottamaan+myös+toiset+huomioon+toistuvasti+loukkaamatta+heitä.+Sinä+et+ole+maailman+napa,+jota+muiden+on+sokeasti+seurattava.
  8. 17 / 86