Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Omalla+paikkakunnalla+ovat+rokotusvuorossa+riskiryhmään+kuulumattomat+yli+18-vuotiaat,+ja+riskiryhmään+kuulumattomat+16-vuotta+täyttäneet.
Sun+postaama+artikkeli+on+julkaistu+helmikuussa,+ja+päivitetty+maaliskuun+alussa.+Se+on+yleinen+arvio+Suomen+rokotustahdista.+Mutta+vain+arvio.+Käytäntö+on+eri.+Samanlainen+ennuste+kuin+sääennusteet.+Voi+pitää+paikkansa,+mutta+voi+olla+ettei+pidä+paikkansa.+Siihen+artikkelin+taulukkoon+ei+kannata+luottaa+sokeasti,+vaan+pikemminkin+oman+sairaanhoitopiirin+tietoihin.
25.07.2021 18:52
Alle+7kymppiset+riskiryhmäläiset+saa+myös+aiemmin+piikit+kuin+alle+7kymppiset+ei-riskiryhmäläiset.+Paikkakunnat+kun+eivät+ole+tasaväkiset+väki+määrältään,+niin+toisessa+paikassa+menee+ripeämmin+kuin+toisessa.+Lisäksi+rokottamisnopeus+riippuu+myös+saadusta+rokotteiden+määrästä+per+paikkakunta.+Ymmärrettävää+että+pääkaupunkiseudulla+kestää+rokottaminen+pitempään+eri+ikäluokilla,+mutta+onhan+siellä+eniten+asukkaita.+
Ite+oon+41-v,+ja+ekan+piikin+sain+9.4.+ja+tokan+2.7.
Terveydenhuollon+ammattilaiset+olivat+samaan+aikaan+vuorossa+kuin+vanhukset,+koska+he+ovat+eturintamassa+taudin+hoitamisessa.+Joten+vaikkapa+juuri+valmistunut+19-20v+lähihoitaja,+päälle+parikymppinen+sairaanhoitaja+tai+ensihoitaja+sai+rokotuksen+ensimmäisten+joukossa,+jos+on+työpaikassaan+tekemisissä+potilaiden+kanssa.
25.07.2021 18:38
😂🤣😂
Hän+oli+saanut+sen+ajan+kasvatuksen,+mikä+oli+vallalla+hänen+ollessa+lapsi.+Toisaalta+joitakin+hyviä+puolia+on+nykyään+kadonnut,+ja+mitä+sen+ajan+kasvatuksessa+painotettiin.+Että+ei+pelkästään+olla+menty+hyvään+suuntaan+nykyisyydessä.+
Joissakin+asioissa+kyllä+ollaan+selkeästi+edistytty,+mutta+joissakin+asioissa+taannuttu,+kuten+muiden+kunnioitus+ja+huomioon+ottaminen+julkisissa+paikoissa.+Jokainenhan+noiden+puutteeseen+joskus+syyllistyy,+mutta+yleisesti+ottaen+saa+lehdistä+lukea+yhä+useammin+kuinka+nuoriso+haistattelee+muille+ja+hyökkäilee+ohikulkijoiden+kimppuun,+jos+nämä+huomauttavat+jostain+nuorten+tekemästä+näille.+Ei+kaikki+nuoret+tietenkään+näin+tee,+mutta+jotkut+tekee,+ja+siten+saattaa+aiheuttaa+sen+että+asia+yleistetään+kaikkien+nuorten+näin+tekemäksi.
25.07.2021 15:52
Sen,+mitä+olen+tosta+Kyllikki+Saaren+murhasta+kertovaa+kirjaa+olen+lukenut,+on+rikostekninen+tutkimus+ollut+vielä+aivan+lapsenkengissä+50-luvulla.+Silloin+siis+jo+jonkin+verran+osattiin+huomioida+todisteet,+ja+se+mitä+niistä+voi+löytää,+mutta+paljon+oli+parannettavaa.+Esimerkiksi+kun+Saaren+käyttämä+pyörä+löydettiin+suonsilmästä,+annettiin+se+suppean+tutkimuksen+jälkeen+Saaren+isälle,+joka+pesi+pyörän+puhtaaksi+suon+mudasta+ja+sammaleista.+Pyörää+ei+pidetty+todistusainestona,+vaan+luovutettiin+pois.+
Tai+kun+Saaren+ruumis+löydettiin,+pääsivät+uteliaat+pikkulapsista+lähtien+katsomaan+hautaa+ruumiineen+heti+löytämisen+jälkeen+samana+päivänä.+Siis+parin+metrin+päähän+ruumiista,+ja+mikä+nykyään+on+käsittämätöntä.
Jos+kiinnostaa,+niin+suosittelen+ton+kirjan+lukemista.+Se+ei+ole+kuivan+tietokirjamaisesti+kirjoitettu+vaikka+tietokirja+onkin,+vaan+faktat+on+enemmänkin+kerronnallisesti+kerrottu,+ja+se+pitää+mielenkiinnon+yllä.+Siksi+tykkään+lukea+Keskisarjan+kirjoja,+kun+ne+ei+oo+puuduttavia+lukea,+toisin+kuin+joidenkin+historioitsijoiden.+
https://www.wsoy.fi/kirja/teemu-keskisarja/kyllikki-saari/9789510467091
Mut+joo.+Ennen+vanhaan+oli+ns.+kylähulluja+suurin+piirtein+joka+kylässä.+Siinä+mielessä+harmittomia,+että+pystyivät+elämään+tavallisten+ihmisten+keskuudessa,+mutta+jotka+olivat+omanlaatuisia.+Mun+naapurissa+aikanaan+asui+tällainen+"yksinkertainen".+
Ne+kuuluivat+jotenkin+ennen+vanhaan+kuvioon,+kunhan+eivät+hyökänneet+yllättäen+kenenkään+kimppuun,+niin+saivat+olla+rauhassa.+Tosin+pahimmat+sekopäät+joutuivat+laitokseen,+kun+olivat+kaikille+muille+vaarallisia.+Mikä+sitten+laskettiin+vaaralliseksi+piirteeksi,+ja+mikä+ei.
25.07.2021 15:41
Ja+avioton+lapsi+oli+häpeä.+Ainakin+maalla,+mutta+oli+se+sitä+myös+kaupungissa.+
Ihana+tuo+mummosi.+❤+Hän+tuskin+katsoisi+nykypäivänkään+kaunareiden+touhuja+hyvällä,+jos+näkisi,+olettaen+siis+hänen+olevan+jo+edesmennyt.+Ite+en+niitä+telkkarista+seuraa,+mutta+mitä+äidiltäni+olen+kuullut,+tai+lehdistä+lukenut+sarjan+juonenkäänteistä,+niin+on+se+mennyt+vielä+entisestään+hurjempaan+suuntaan.+😂
25.07.2021 15:15
Voi+olla.+Rippipapilla+oli+ainakin+rakastajatar,+joka+oli+myös+hänen+kotiapulaisensa,+kun+vaimo+oli+viikot+toisella+paikkakunnalla+töissä.+
Tulilahden+ja+Bodomin+murhista+en+osaa+mitään+sanoa,+mutta+voit+olla+oikeassa+pähkäilyissäsi.+
Raisa+Räisäsen+tapauksessa+tuo+minkä+kerroit,+oli+mulle+ainakin+uusi+tieto.+
Toisaalta+en+ole+ole+edes+aiemmin+tiennyt,+että+omalla+kotipaikkakunnalla+on+tapahtunut+kaksoismurha+50-luvun+lopulla.+Kun+luin+Keskisarjan++Kerpeikkarista+eli+Juhani+Aataminpojasta+kirjoittaman+kirjan,+sain+tietää+Kerpeikkarin+1800-luvulla+kotipaikkakunnallani+tekemistä+murhista,+pistin+huvikseni+Googleen+haun+kotipaikkakunnallani+tehdyistä+murhista,+sain+tietää+tuosta+kaksoismurhasta.
25.07.2021 15:03
En+tiedä.+Voi+olla,+että+joko+ei+ennen+vanhaan+osattu+odottaa+naisen+kykenevän+murhan+kaltaisiin+tekoihin,+tai+sitten+naiset+osasivat+piilottaa+agressiiviset+taipumuksensa+miehiä+paremmin+julkisissa+tilanteissa+ja+tapahtumissa.+
Vaikea+sanoa+mistä+johtuu,+mutta+sehän+kai+tiedetään+kohtalaisen+varmaksi,+ehkä,+että+naisetkin+ovat+tappaneet+jo+aikaisempina+vuosikymmeninä+ja+-satoina.+Tai+ainakin+oletan+näin.+
Jos+aattelee+1900-luvun+alkua+molemmin+puolin,+niin+olettaisin+että+ainakin+maalla+ei+julkisilla+paikoilla+humalaista,+tai+ylipäätään+riehuvaa+naista+katsottu+hyvällä,+kun+taas+miesten+kohdalla+se+oli+jotenkin+itsestään+selvä+asia+että+nämä+kävivät+nurkan+takana+ryypiskelemässä,+ja+humaltuessaan+alkoivat+haastaa+keskenään+riitaa,+jolloin+toisten+miesten+taipumus+väkivaltaan+kävi+ilmi.+Näin+saatiin+yleisesti+tietoon+että+ketkä+alkavat+juotuaan+haastamaan+riitaa+pienestäkin+sanasta,+ja+ketkä+vaan+hyväntahtoisesti+naureskelevat+toisten+touhuille.
Tietysti+naisetkin+kotonaan+tai+kylässä+saattoi+juopotella,+sekä+sotien+jälkeen+tanssilavojen+takana+kuten+miehetkin+tekivät,+joten+ehkä+siksi+miehet+olivat+enemmän+silmätikkuina+ja+epäiltyinä,+jos+jotakin+vakavaa+tapahtui.+
Toisaalta+vaikea+sanoa,+kun+en+niihin+aikoihin+ollut+vielä+syntynytkään,+mutta+olettaisin+myös+että+naimattomien+naisten+piti+ainakin+maalla+pitää+maineensa+hyvänä+jotta+pääsi+hyviin+naimisiin,+eikä+näin+ollen+voinut+julkisesti+esiintyä+miten+tahansa.+Enkä+tällä+tarkoita+pelkästään+humalaa,+vaan+mitä+tahansa+käytöstä,+johtui+se+sitten+mistä+tahansa.
25.07.2021 14:50
Rippipappi+oli+yksi+epäillyistä,+vaikkakin+asui+murhan+aikana+toisella+paikkakunnalla.+Lisäksi+epäiltynä+oli+pari+muuta+sekatyömiestä,+joista+toisella+oli+ojankaivuu+-urakkatyömaa+muutaman+kymmenen+metrin+päässä+suohaudasta,+josta+Saari+lopulta+löytyi.+
Kyllikki+Saaren+toinen+kenkä+löydettiin+läheltä+työmaata,+jonka+takia+takia+järjestettiin++uusi+etsintä+kyseisessä+maastossa,+jolloin+yksi+etsijöistä+veti+kuivuneesta+oksasta+joka+lähti+irti+ja+tällöin+lehahti+ilmoille+mädäntyneen+tuoksu.+Matalasta+haudassa+sammaleen+alta+löytyi+Kyllikki+Saaren+ruumis.+
Luen+parhaillaan+Teemu+Keskisarjan+kirjoittamaa+Kyllikki+Saaren+murhasta+kertovaa+kirjaa,+joten+siksi+noi+on+jääneet+mieleen.
25.07.2021 13:02
Niin,+kannattaa+myös+sinunkin+miettiä+ennen+kirjoittamista,+millä+sävyllä+asiansa+sanoo.+Itse+asiassa+avautuminen+oli+aiheellista,+ja+pikemminkin+taisi+osua+arkaan+paikkaan+sen+suhteen+mitä+sanoin.+
Itse+asiassa+alkuperäinen+kommenttisi+oli+turha,+kuten+myös+tämä+mihin+vastaan.+Halusit+vain+päästä+ääneen,+paremmuuttasi+osoittamaan.+Sen+kuvan+kummallakin+kommentilla+annoit+itsestäsi.+
Muutoinhan+olisit+jo+lukemisen+jälkeen+ohittanut+alkuperäisen+kommenttini,+sitä+kommentoimatta.+Mutta+ei,+siihen+et+pystynyt.+Sinun+oli+pakko+päästä+kommentoimaan,+mielipiteesi+vähättelevät+sävyyn.+Mä+harvemmin+annan+tulla+täyslaidalliselta.+Mutta+silloin+kun+annan,+annan+aiheesta.+Nyt+oli+aihetta.+Sivusta+irl+vuosia+toisten+ihmisten+keskusteluja+seurannut,+oppii+lukemaan+ja+kuuntelemaan+rivien+välistä.+Sitä+mä+olen+tehnyt+paljon.+
Ja+nyt+ohitat+minut....+Sitä+et+voinut+tehdä+alun+alkaen,+ja+se+kertoo+paljon+ihmisestä.+En+jokaiseen+omasta+mielestäni+epämiellyttävään+kommenttiin+kommentoi+mielipidettäni+kirjoittajasta.+Vaikka+epämiellyttävän+kommentin+kirjoittajasta+mielikuva+löytyisikin.+Osaan+pitää+myös+suuni+kiinni.+
Toisen+arvoittaminen:+älä+syytä+toista+sellaisesta,+minkä+itse+teit+ensin.+Taidat+vain+haluta+huomiota.+
Annan+sulle+neuvon.+Jos+et+tykkää+jonkun+jostain+kommentista,+silloin+kannattaa+tämä+ohittaa+mielipidettään+kertomatta.+Mä+rupeen+nyt+pelaamaan,+joten+saat+hiljaisuutesi.
21.07.2021 15:11
Niinpä.+Siinä+olet+oikeassa.+Itselleni+normaalit+koivet,+joita+ei+tarvitse+hävetä.+Julkaisin+kuvat+siksi,+että+halusin+näyttää+olevani+sen+verran+vahva,+että+pystyn+julkaisemaan+kuvat+paksuista+arpisista+jaloistani,+vaikka+samalla+annan+ilkkujille+materiaalia+mahdolliselle+kiusaamiselle.+
En+ole+nuorella+nähnyt+isoja+suonikohjuja,+mutta+äidilläni+olen.+Olen+seurannut+9+-vuotiaasta+lähtien,+kuinka+silloin+itseni+ikäinen+-siis+mitä+olen+nyt-+äiti+kulki+julkisesti+rannalla+ja+uima-altailla+tavallisessa+yksiosaisessa+uimapuvussaan,+vaikka+hänellä+roikkuu+pullottava+pussi+lonkkaleikkauksen+arven+vieressä.+Jokin+lihas+tai+pehmytkudos,+joka+oli+levahtanut+arven+alta+sivulle,+en+enää+muista+mistä+oli+kyse,+mutta+se+pussi+on+selkeästi+erottuva.+
Moni+ihminen+on+sitä+ihmetellyt,+ja+äitini+on+kuullut+kuinka+hänelle+tuntemattomat+ihmiset+ovat+toisilleen+supatellen+vilkuilleet+häntä,+hänen+mennessä+näiden+ohi.+
Lisäksi+äidilläni+ei+toinen+olkapää+toimi+olkapään+keinonivelleikkauksessa+murtuneen+olkaluun+takia,+koska+olkapäätä+ei+voitu+leikkauksen+jälkeen+kuntouttaa+toimivaksi,+koska+toista+kättä+ei+saanut+murtuman+takia+juurikaan+liikutella.+
Hänellä+on+myös+reumaatikon+(nivelreuma,+johon+hän+sairastui+minua+odottaessaan)+nivelistään+pullerot,+paksut+ja+sormenpäistään+vinot+sormet,+molemmat+ranteet+jäykistetty+jne.+
Tätini,+äitini+sisko+siis,+on+myös+nivelreumaatikko,+joten+syntymästäni+lähtien+mulla+on+ollu+kaksi+hyvää+esimerkkiä,+joiden+käyttäytymistä+seurata+isojen+operaatioiden,+ja+ulkonäköä+muuttavien+muutosten+jälkeen+mallia+ottaen.+
Palatakseni+noihin+mun+kuviin,+niin+ekassa+kuvassa+on+vasemmassa+etureidessä+,+ehkä+10x15+sentin+kokonen+ihonottokohta.+Näkyy+kuvaa+suurentaessa.
Toisessa+kuvassa+on+mun+vasen+ei-normaalin+näköinen+kantapää,+josta+pehmyskudokset+on+muun+muassa+mennyt+kuolioon,+ja+johon+on+hieman+saatu+kasvatettua+kudosta,+jotta+on+voitu+tehdä+tavallinen+ihonsiirto.+Iho+on+itse+asiassa+otettu+siitä+ekan+kuvan+reidestä.
Kolmannessa+kuvassa+on+sisäsääressä+pitkä+siksak-arpi,+koska+leikkauksessa+tulleen+veritulpan+takia+yritettiin+pelastaa+tukkoon+mennyttä+valtimoa+siinä+onnistumatta.+
Neljännessä+kuvassa+näkyy+oikean+sisäreiden+nivusesta+polveen+ulottuva+arpi,+josta+otettiin+kieleke,+eli+lihasta+verisuonineen,+ja+joka+siirrettiin+vasemman+kantapään+kuolioon+menneiden+pehmytkudosten+tilalle,+samaisessa+leikkauksessa,+jossa+veritulppa+syntyi.+Leikkaus+kesti+muuten+11+tuntia+ton+veritulpan+takia.+Muutamaa+päivää+myöhemmin+kielekkeen+lämpötilat+alkoivat+laskea,+ja+kieleke+meni+kuolioon+5+tunnin+hätäpelastusleikkauksesta+huolimatta.+Sen+jälkeen+jalkaterän+amputaatio+otettiin+ensimmäistä+kertaa+puheeksi,+ja+jota+onneksi+lopulta+ei+tarvinut+vielä+tehdä.+Se+taas+on+toinen+tarina.+
Ymmärrän+hyvin,+ettei+julkisella+puolella+haluta+tehdä+nuorelle+isoa+kosmeettista+leikkausta,+vaikka+muutoin+niistä+suonikohjuista+ei+olisi+terveydellistä+haittaa.+Ymmärrän+myös,+että+puhtaasti+ulkonäöllisten+syiden+takia+tämä+nuori+haluaisi+ne+leikkauttaa.+Olinhan+itse+24-25+-vuotias+suurimman+osan+isoista+arvista+saadessani.
21.07.2021 14:11
Itse+asiassa+juuri+kaltaistesi+takia,+lukemattomat+häpeävät+kehonsa+virheitä.+Raskauksien+jälkeen+jäänyttä+roikkuvaa+mahaa,+jenkkakahvoja,+kymmenien+kilojen+laihdutuksesta+jäänyttä+löysää+ja+roikkuvaa+ihoa,+raskausarpia,+leikkausarpia,+amputointeja,+viiltelyistä+jääneitä+arpia,+aknearpia,+selluliittiä,+avannepussejaan+jne.
Lukemattomat+häpeävät+kaltaisesi+lailla+ajattelevien+takia+sairauksiaan,+ja+niiden+aiheuttamia+ulkoisia+ja+sisäisiä+näkyviä+oireita.
He+häpeävät,+koska+heitä+arvostellaan+ilkeään+sävyyn,+ja+haukutaan+asioista,+joille+he+välttämättä+eivät+voi+tehdä+mitään.+
He+piiloutuvat+löysien+vaatteiden+alle,+kotinsa+seinien+sisälle,+koska+häpeävät+itseään+kaltaisesi+takia,+eivätkä+uskalla+lähteä+julkisille+paikoille,+peläten+ivallisia+katseita,+ilkeitä+sanoja,+pahantahtoista+sairaudesta+johtuvan+käytöksen+matkimista.+He+pelkäävät+tulevansa+naurunalaiseksi,+ivatuiksi,+ja+maahanpoljetuiksi,+vaikka+haluavat+vain+elää+elämäänsä+ongelmistaan+ja+sairauksistaan+huolimatta.+
Heidän+itsetuntonsa+on+poljettu+maahan+sellaisten+taholta,+jotka+kuvittelevat+olevansa+muita+ylempänä,+ja+pitävän+mielestänsä+oikeutenaan+oman+täydellisen+maailmansa+häpeisevien+julkista+nolaamista,+ivaamista,+ja+haukkumista,+koska+ovathan+näiden+poikkeuksien+oikea+paikka+aivan+muualla+kuin+siellä+missä+itse+on.+
Se+voi+voi,+että+koet+minut+sairaalloiseksi+arpinaiseksi,+joka+ei+ole+mitään+muuta+kuin+se;+sairas+ja+ruma.+Se+on+asia,+joka+sun+pitää+itse+käsitellä,+ja+nimenomaan+se+on+SUN+ongelma.+Ei+mun.+
Se+kuvaa+paljon+sinusta,+ettet+pysty+katsomaan+niiden+asioiden+ohi+sitä,+mitä+todellisuudessa+olen.+Vahvan+naisen,+joka+pystyy+puhumaan+elämänsä+pahimmista+kokemuksista,+elämänsä+vaikeimmista+ja+jopa+noloimmista+asioista,+ja+totuudenmukaisesti+vartalostaan,+koska+on+sinut+itsensä+ja+sen+kanssa,+mitä+on+kokenut,+mitä+on+käynyt+läpi,+ja+kaiken+lisäksi+kertonut+ne+asiat+omasta+halusta,+vaikka+on+silloin+antanut+lisää+aseita+kiusaajille.
Juuri+sinun+kaltaistesi+ihmisten+takia+puhun+näin+avoimesti+elämästäni,+ja+siitä+että+sillä+mikä+on+ja+mikä+on+ollut,+ei+ole+lopulta+mitään+merkitystä,+jos+tuntee+itsensä+arvostetuksi+virheistään+huolimatta.+
Puhumalla+avoimesti+elämästäni+ja+sen+ongelmista+haluan+osoittaa+heille,+jotka+kamppailevat+häpeänsä+kanssa,+että+huolimatta+siitä+millainen+on+ja+miksi+on+sellainen+kuin+on,+on+JOKAINEN+ihminen+yhtä+arvokas,+eikä+kukaan+ole+toista+arvokkaampi.+
Olen+fyysisesti+sairas,+olen+psyykkisesti+sairas+(vaikka+psyyke+onkin+hetkellisistä+notkahduksista+huolimatta+kunnossa)+ja+fyysisesti+vartaloni+on+ruma.+Suurimmalle+osalle+näistä+voin+tehdä+jotain.+
Mutta+jos+ihmisen+sielu+on+ruma,+niin+sille+ei+voi+tehdä+yhtään+mitään.+Sinun+sielusi+on+ruma,+ja+se+on+asia+jota+kaunis+ulkokuori+ei+kompensoi+yhtään.
21.07.2021 13:28
Okei.+Hybridi...+😆
21.07.2021 12:42
Sorry,+ylempi+oli+väärä+linkki.+Tässä+oikea:
https://aijaa.com/YIu8QU
21.07.2021 12:40
Entä+sitten?+Niitä+on,+niille+ei+voi+enää+mitään,+mutta+en+niitä+peittele,+enkä+niitä+häpeä,+vaan+kuljen+shortseissa+samalla+tavalla+kuin+kuka+tahansa+muukin.+
Mun+ei+tarvitse+profiloitua+sairaalloisena,+tai+arpisena,+koska+olen+niitä+oikeasti.+
Sinusta+taas+saa+sen+kuvan,+että+olet+pinnallinen,+jonka+mielestä+kaikki+vähänkin+poikkeava+ulkonäössä+pitää+piilottaa+muiden+katseilta,+ja+hävetä+niitä.+Oletko+oikeasti+noin+pinnallinen,+jonka+mielestä+ihminen+voi+olla+kaunis+ja+arvokas+vain+silloin,+kun+on+ulkokuoreltaan+täydellinen?+Jos+säälisin+ketään,+säälisin+sinua.+Mutta+kun+en+sääli+ketään,+olet+yhdentekevä,+joka+ei+tiedä+mitään+eletystä+elämästä.+
Tsekkaappa+seuraavat+kuvat.+Jos+en+olisi+arpieni+ja+kroppani+kanssa+sinut,+en+näitä+kuvia+tähän+julkaisisi+satojen,+tuhansien,+lukemattomien+silmäpärien+nähtäväksi.+
https://aijaa.com/upld/
21.07.2021 12:38
"Kirkkovene-arpi".+"+Luunpätkät+halusivat+ulkoilemaan".😆+No+joo,+aika+osuvasti+kuvailtu.+😂
Mulla+löytyy+noita+"kirkkovene-arpia"+joku+20-30+kpl.+Ja+yksi+luunpätkä+on+mullakin+halunnu+lähteä+ulkoilemaan+nilkassa.+Tuliks+sulle+muuten+siihen+kohtaan+ihonsiirtoa?+Mulla+tuli,+vaikka+en+sitä+aina+edes+muista,+kun+se+on+pikku+kohta+kaikkiin+muihin+juttuihin+verrattuna.+
Ortopedi+suunnitteli+selkää+luuduttaessa+ottavansa+samasta+suoliluusta+materiaalia,+josta+otettiin+jo+sääriluun+murtumaa+luudutettaessa,+"ettei+tule+lisäarpea",+mutta+totesin+niitä+arpia+olevan+jo+niin+monta,+ettei+yksi+lisäarpi+enää+haittaa.+Näin+ollen+mulla+on+kolme+kirkkovenettä+sen+aidon+oikean++lisäksi+lantiossa.+Yksi+kummankin+suoliluun+kohdalla,+ja+niiden+välissä+alavatsalla/lantiossa.+Juu...kuvaa+ei+tule+niistä.+😜
Onhan+33:sta+leikkauksesta+noita+arpia+kertynyt,+ja+mulla+onkin+lantiosta+alaspäin+enemmän+arpien+peittämää+ihoa+kuin+arvetonta+sileää+ihoa.+Lisäksi+kun+mukaan+lasketaan+luomien+poistamisista+muodostuneet++arvet,+joista+yksikin+on+3x2+sentim+levynen+haavan+tulehtumisen+ja+siitä+johtuvan+haavan+auki+repeämisen+takia,+sekä+usean+CVK:n+(keskuslaskimokatetri,+joka+on+ollu+mulla+ainakin+5+kertaa)+aiheuttamat+arvet,+nousee+koko+kropan+arpimäärä+lähemmäs+neljääkymmentä.
Ne+on+osa+mua,+ja+toisaalta+myös+muistoja+siitä+kaikesta+mitä+olen+elämäni+aikana+käynyt+läpi.+
Oon+mä+suunnitellut+yhden+kuvan,+ja+parin+tekstin+ottamista+tatskoina.+Tekstit+jäis+itelle+muistona+huvittavasta+tapahtumasta,+jonka+toteutti+mun+kumpaankin+reiteen+plastikkakirra+tussin+kanssa.
21.07.2021 12:16
Mulla+vai?+
Ihan+omasta+elämästä+revin+tuon.+Oon+huomannu+että+kun+kuuntelee+sivullisena+muiden+juttelua,+jää+enemmän+puhutuista+asioista+ja+aiheista+mieleen.+
Mä+oon+ite+livessä+mieluummin+se+syrjässä+istuja,+joka+kuuntelee+muiden+juttuja,+mahdollisesti+silloin+tällöin+kommentoiden,+jos+on+jotain+aiheeseen+liittyvää+mielessä.+Jos+muut+paikalla+olijat+vaikka+muistelee+jotain+mennyttä+tapahtumaa,+ja+yksi+kertoo+yhden+muiston+ja+toinen+toisen+muiston+jne,+pystyy+kuuntelija+kokoamaan+palapelin+tapahtumasta,+joka+on+sattunut+vaikka+ennen+omaa+syntymää,+ja+johon+jokainen+puhuja+antaa+palan+kerrallaan+yhteen+liitettäväksi.+
Toisaalta+jos+ajatellaan+esimerkkinä+sellaista,+että+poikkeaa+kahvilaan+kahville.+Ennen+koronaa+saattoi+kiireisimpään+aikaan+olla+kaikki+kahvilan+pöydät+täynnä+asiakkaita.+Jos+istui+yksin+pöydässä,+joko+odottaen+jotakuta+tai+ihan+vaan+yksin+kahvitellen,+kuuli+omaa+kahviaan+hörppiessä+samalla+naapuripöytien+asiakkaiden+keskustelut.+
Isommalla+paikkakunnallahan+se+ei+ole+ongelma+jos+kuulee+vieraiden+ihmisten+keskustelun,+koska+keskustelijat+ovat+pääosin+täysin+tuntemattomia,+eikä+näin+ollen+ole+välttämättä+mahdollista+edes+tunnistaa+kenestä+puhutaan.+Paitsi+tietysti+silloin+jos+on+julkisuuden+henkilöstä+kyse.+
Mutta+entä+sitten+jos+sattuukin+käymään+niin,+että+viereisessä+pöydän+asiakkaat+ovatkin+tuttuja+tai+puolituttuja,+eivätkä+nämä+ole+huomanneet+ollenkaan+että+tuttu+henkilö+onkin+vieressä+kuulolla.+Tällöin+saattavat+tutut+puhua+ihmisestä,+jonka+tuntee+tai+vähintään+tietää,+sellaisia+asioita+mitä+he+eivät+välttämättä+haluaisi+muiden+kuulevan.
20.07.2021 22:43
Käytetään+pienillä+annoksilla+myös+unta+parantavana+lääkkeenä.
20.07.2021 19:17
Kannattaa+ottaa+huomioon+se,+että+hiirulaiset+saavat+tietoonsa+paljon+enemmän+asioita+muista+ihmisistä+ihan+pysymällä+hiljaa+ja+kuuntelemalla+muiden+kälätystä,+jolloin+mitkään+pienetkään+yksityiskohdat+eivät+välttämättä+mene+ohi+samalla+tapaa+kuin+niillä,+jotka+ovat+suuna+päänä+höpöttämässä+toistensa+päälle.+Katsos+kun+näillä+hiirulaisilla+on+aikaa+analysoida+toisten+puheet+mielessään,+ja+kaivaa+esiin+se+pohjimmainen+tarkoitus,+kun+ei+tarvitse+muiden+keskustelujen+tapaan+yrittää+kuunnellessa+keksiä+aiheesta+kiinnostavaa+sanottavaa,+jolloin+jokin+tärkeä+pointti+saattaa+jäädä+kuulematta.+
Koska+hiirulaiset+ovat+yleensä+huomaamattomampia+kuin+suuna+päänä+olevat+räväkät+persoonat,+pääsevät+he+helpoimmin+kuunteluetäisyydelle+keskustelijoiden+läheisyyteen,+näiden+itse+sitä+huomaamatta.+
Kannattaa+siis+miettiä+tarkasti+missä+paljastaa+irl+itsestään+sellaisia+asioita,+joiden+ei+missään+nimessä+halua+leviävän+laajalle,+tai+päätyä+sellaisen+korviin+jolta+haluaa+asian+pitää+piilossa.+Siinä+voi+käydäkin+niin+että+hiirulaisen+sijaan+nolostuukin+se+aina+suuna+päänä+oleva,+ja+silloin+saa+vain+syyttää+itseään+jos+niin+käy.
20.07.2021 17:54
Joo+tuttua.+Mulla+on+kanssa+seikkailu-unia,+jossa+välillä+hyviksenä+jahtaan+pahista,+tai+oon+se+pahis+jota+hyvis+jahtaa.+Mutta+toiminnantäytteisiä,+tapahtumarikkaita,+ja+välillä+aivan+skitsoja+unia,+joista+hereillä+ajattelisi+et+ne+on+ihan+outoja+juttuja,+mutta+siinä+unessa+ollessa+itsestäänselvyyksiä,+nään+joka+yö.+Tosin+aika+harvoin+muistan+aamulla+herättyä+millaista+unta+olen+sinä+yönä+nähnyt.
20.07.2021 11:41
Jos+noi+uskoo,+niin+eiköhän+silloin+kannattaisi+myös+kroonisesti+panikoitua+jokaisesta+kaupasta+ostamastaan+ruuasta+tai+raaka-aineesta,+jota+ei+ole+itse+kasvattanut.+Niissähän+voi+olla+vaikka+mitä+tahansa+myrkkyä,+kun+ethän+sä+voi+tietää+pitääkö+tuoteselosteen+merkinnät+paikkansa.+😉
20.07.2021 11:31
6 / 86