Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Yks+exä+oli+tätä+luokkaa,+jolle+esileikki+oli+työntää+pari+pikasta+kertaa+sormet+sisään+-yhteiskesto+5+sekuntia+jos+sitäkään-+ja+sit+hänelle+orkut+suikkarilla+tai+yhdynnällä+niin+että+minä+tein+kaiken+työn.+Olisinkohan+yhden+käden+sormet+riittäny+laskemaan+ne+kerrat+kun+ite+sain+suureksi,+sen+reilun+parin+vuoden+aikana+mitä+asuttiin+yhessä.+Kerran+sain+orkun+sen+äijän+kanssa+alkupuolella+suhdetta,+ja+sekin+johtu+siitä+että+olin+tarpeeks+kostee+kun+oli+menkat,+ja+tein+ite+kaiken+työn+saadakseni+sen+orkun.+Muut+kerrat+nautin+yhtä+paljon+kuin+nautin+hammaslääkärin+tuolissa+hammaskiviä+poistattamassa.+Ei+mikään+ihme+että+halut+ja+himot+loppu+moneks+vuodeks.
Yks+ainoo+mies+ton+äijän+lisäksi+antoi+mulle+joka+kerta+orkut+yhdynnässä,+kun+hän+päällä+ollessani+stimuloi+loppuvaiheessa+klittaa.+Sen+miehen+kanssa+nautin+seksistä.+Muut....no+jaa,+enemmän+tai+vähemmän+jyystämistä.+Oikeestaan+vasta+nyt+olen+oppinut+tietämään+mistä+pidän+ja+mistä+en.
27.01.2021 16:27
Offina:+Pelle+Hermanni+karttakeppineen+oli+paras,+ja+hyvänä+kakkosena+tuli+Nalle+Luppakorva.+Lisäks+piti+aina+arvuutella+millä+kulkuneuvolla+Nukkumasa+aina+tulee,+joten+pikku+kakkonen+piti+kattoon+aina+lopputeksteihin+saakka.+Puhumattakaan+varo+heikkoja+jäitä+-animaatio.
27.01.2021 16:13
Toi+välis+liittää+lähes+jokaiseen+mun+kommenttiin+-oli+aihe+kuin+aihe-+ton+panemisen+siitä+huolimatta,+että+en+ole+seksistä+koko+kommentissa+edes+kaksmielisesti+vihjannut.+Hänelle+ilmeisesti+seksi+ja+sen+harrastaminen+on+elämän+tärkein+ja+ainoa+asia+millä+on+mitään+väliä.+
Mut+muutoin+oot+oikeessa.+Hyvin+todennäköisesti+en+aloita+suhdetta+tupakoijan+kanssa.+Ei+se+kuitenkaan+mahdoton+ajatus+ole,+ja+verrattuna+jatkuvaa+alkoholin+käyttöä,+kun+se+alkaa+olla+alkoholismin+rajalla+tai+jo+sen+puolella+olevana,+on++pienempi+pahe+tupakointiin+verrattuna.+Epäterveellistä+se+tupakointikin+kuitenkin+on.
27.01.2021 15:29
Mulla+aikanaan+köksänmaikka+amiksessa+kertoi,+et+mummontossulla+saa+pään+sekasin+nopeesti.+Siis++2cl+salmaria+ja+2cl+Baileysia+shotiksi.+
Muutaman+kerran+tullu+testattua,+ja+piti+paikkansa.+Mausta+en+ite+tykänny,+kun+en+muutenkaan+salmarista+saati+bayleisista+tykänny.+Btw,+suurin+osa+opiskelijoista+oli+seuraavana+aamuna+pois+koulusta,+kun+maikka+oli+sen+kertonu.+Sattu+nimittäin+olemaan+keskiviikko,+kun+opettaja+juomasta+kertoi.+🤣
27.01.2021 13:42
Mulla+on+edelleen+toi+flow-tila+päivittäin+käytössä,+kun+pelaan+tai+teen+palapeliä,+käsitöitä+jne+mistä+olen+kiinnostunut,+jolloin+tunti+tai+pari+saattaa+mennä+ajan+kulua+edes+huomaamatta.+
Oppimisvaikeudesta+taasen+huomaa+edelleen+sen,+että+vaikka+kirjoitusta+syntyy+ja+omaan+kirjoittamisen+taidon,+en+aina+osaa+kielioppia+ja+muita+hienouksia.+Esim.+ysillä+en+tiennyt+mikä+on+verbi.+Matikassa+oli+mekaaniset+laskut+mulle+helppoja,+mutta+sanallista+en+millään+meinannut+hahmottaa.+Äikkä+oli+ainoa+aine+jonka+reputin+-lukioon+menin+vain+että+pääsen+lukion+tokan+musaryhmän+tekemään+musikaaliin+mukaan,+ja+kielet+on+edelleen+mulle+vaikeita.+Ymmärrän+paremmin+kuin+puhun,+ja+kielioppi+meni+aina+päin+mäntyä.+Mä+en+vieläkään+tiedä+mitä+Ruotsin+konsukiepre+-lyhenne+tarkoittaa.+Tai+siis+tiedän+että+ne+tulee+sanoista+konjutaatio,+subjekti,+kieltosana+ja+preesens,+mutta+mitä+se+lauserakenne+tarkoittaa.+
Taideaineista+musiikki+ja+käsityöt+sekä+ruuanlaitto+ja+leipominen+ynnä+muut+käsillä+tehtävät+työt+olivat+mulla+aina+helppoja+ja+olin+jopa+taitava+joissakin+niissä+-todistusten+ainoa+10+on+tullut+musiikista+yläasteella.+Kokeisiin+lukeminen+oli+tylsää,+enkä+koskaan+jaksanut+niihin+kunnolla+keskittyä.+Sen+sijaan+kertomakirjallisuus+vei+aina+mukanaan,+ja+vieläkin+luen+kirjat+mieluummin+paperiversioina+kuin+e-kirjoina.+
No+joo,+noista+tän+enempää,+mutta+tiedän+mitä+tarkoitat.+Mulle+ala-asteella+oli+nimenomaan+pelastus+se+että+sain+olla+pienessä+koulussa,+jossa+pystyttiin+jokainen+huomioimaan+yksilönä+ja+ollessani+suurimman+osan+ala-astetta+ainoana+vuosiluokallani,+sain+oppia+omaan+tahtiin,+ja+kaikki+koululaiset+leikkivät+välituntisin+keskenään,+eikä+muodostunut+mitään+kuppikuntia+saati+että+ketään+olisi+hyljitty+jonkun+asian+takia.+Koulussa+oli+niin+diabeetikko+kuin+änkyttäjä,+ja+saattoi+olla+muitakin+ongelmia,+mutta+ei+ne+vaikuttanut+kenenkään+mielipiteeseen+tai+että+niiden+takia+olisi+otettu+systemaattiseen+kiusaamisen+kohteeksi,+mitä+viime+aikoina+on+saanut+lukea+lehdistä.+
Valitettavasti+resurssit+pienenevät+vuosi+vuodelta,+ja+opettajien+keinot+auttaa/rangaista+ovat+vähentyneet.+Esimerkiksi+jos+välitunnilla+tapellaan+pihalla,+eivät+opettajat+voi+enää+puuttua+juuri+muutoin+kun+sanallisesti+asiaan,+koska+heille+tulee+seurauksia+jos+he+menevät+erottelemaan+tappelijoita+toisistaan,+ja+joutuvat+näistä+pitämään+kiinni+estääkseen+tappelijoita+karkaamasta+toistensa+kimppuun.+Tähän+ollaan+tultu,+kun+julkisesti+puhutaan+oppilaaseen+koskemisesta+ja+itsemääräämisoikeudesta,+sekä+myös+lasten+omista+oikeuksista.+
En+tarkoita+että+opettajien+pitäisi+väkivallalla+korostaa+auktoriteettina,+tai+käyttää+väkivaltaa+rangaistusmuotona,+kuten+omien+vanhempien+ikäpolven+ollessa+koululaisia,+ja+opettaja+löi+karttakepillä+sormille+jos+ei+osannut+vastata+oikein+kysymykseen.+
Tarkoitan+pikemminkin+sitä,+että+opettajille+annetaan+lupa+tarttua+oppilasta+kädestä+kiinni,+jos+tämä+tekee+jotain+luvatonta,+tai+esimerkiksi+poistettaessa+oppilasta+luokasta+kesken+tunnin,+jos+tämä+ei+suullisesta+käskystä+huolimatta+suostu+lähtemään+luokasta.+Sekä+sen,+että+tappelussa+opettajat+voivat+mennä+tappelijoiden+väliin,+ja+pitää+oppilaasta+tiukasti+kiinni+etteivät+nämä+pääse+toistensa+kimppuun+uudestaan.+Vain+ja+ainoastaan+tietyissä+pakottavissa+tilanteissa,+kun+pelkkä+asiasta+sanominen+ei+enää+auta.+
Erityislapset+ja+-nuoret+ovat+joutuneet+perusluokkaan+tavallisten+lasten+joukkoon,+koska+joko+erityisluokkia+opettajineen+ei+koulussa+enää+ole,+tai+sillä+on+niin+vähän+oppilaspaikkoja,+etteivät+kaikki+sitä+tarvitsevat+edes+pääse+kyseiselle+luokalle.+Resurssit+laskevat+vuosi+vuodelta,+kun+kunnat+ja+kaupungit+vaativat+säästöjä,+eikä+mitään+ylimääräistä+ole+kohta+varaa+tehdä.+
Miksi+tiedän+asiasta+paljon,+vaikka+olen+lapseton?+Äitini+on+eläkkeelle+jäänyt+yläasteen+opettaja,+joka+pitää+yhteyttä+ja+tapaa+vielä+työssä+olevia+kollegoitaan+siellä+sun+täällä,+jolloin+tottakai+keskustelu+siirtyy+aina+koulumaailmaan,+ja+hän+kertoo+muille+uusimpia+tietojaan.
27.01.2021 12:36
Isäni+pystyy+tekemään+käsillään+melkein+mitä+tahansa,+kuten+rakentamaan+puusta+leikkimökin+lehdessä+olleen+kuvan+ja+mittojen+mukaan+ainakin+35+vuotta+sitten.+Hän+on+rakentanut+peltievyistä+työhallin+naapuriin+lähes+30+vuotta+sitten.+Niin+leikkimökki+kuin+halli+ovat+edelleen+pystyssä+ja+kumpainenkin+käytössä.+
Hän+sorvaa+puusta+koriste-esineitä,+ja+tekee+omat+hitsaukset,+traktorin+sekä+pienemmät+auton+korjaukset,+ulkorakennusten+korjauksia+tarvittaessa,+on+asentanut+itse+aurinkopaneelit.+Melkein+mitä+tahansa.+Siis+taitava+käsistään.+
Omena+ei+ole+kauaksi+pudonnut+kun+sanon+että+itse+olen+perinyt+häneltä+sen+taidon.+En+kaikkia+hänen+tekemiään+ja+hallitsemia+asioita+osaa,+koska+en+ole+niitä+tehnyt,+mutta+aika+paljon.+
Mitä+sinä+osaat+noista+luettelemistani+taidoista?+Vai+oletko+yhtä+hyvä+niissä+kuin+välilerkkien+käytössä?
27.01.2021 11:43
Mitä+vittua+sä+välis+sössötät?+Vaihda+jo+levyä.+Sä+alat+oleen+tylsä+ja+samanlainen+jankuttaja+kuin+pari+muuta,+jolla+yksi+ja+sama+levy+on+jäänyt+yhteen+kohtaan+soimaan.+
Ensinnäkin+olisin+pystynyt+yksin+sängyn+myös+kasaamaan,+koska+sitä+ennen+purin+yksin+kaksi+80+sentin+sänkyä.+Kasaan+yksin+omat+huonekalut,+ja+niin+olen+tehnyt+jo+yli+20+vuotta.+Ainoot+asiat+missä+oon+tähän+kämppään+tarvinut+isältäni+apua,+on+tapetointi,+koska+selkäni+sitä+ei+kestä,+parin+kattolampun+vaihto,+kun+en+yllä+niihin+edes+korkealta+jakkaralta,+sekä+huonekalujen+kuljetus+koska+en+omista+autoa+ja+peräkärryä.+
Kyseinen+sängyn+katsaus+johtui+siitä,+että+kolme+sänkyä+vaihtoi+päikseen+paikkaa+keskenään.+Kaksi+vierekkäin+ollutta+80+senttistä+meni+mun+vanhaan+huoneeseen,+ja+sieltä+tuotiin+mun+oma+120+senttinen+sänky+tähän+mun+asuntooni.+Vaihto+tehtiin,+koska+mun+selkä+ei+kestänyt+enää+niitä+huonoja+yhden+hengen+sänkyjä,+ja+porukoilla+ollut+oli+parempi+mun+selälle.+
Voin+kuule+kertoa+et+mulla+on+omasta+takaa+aika+kattava+työkalupakki,+jonka+sisältöä+osaan+myös+itse+käyttää.+Vain+saha+ja+porakone+puuttuu,+mutta+osaan+niitä+käyttää+tarvitsematta+pyytää+miestä+apuun+jos+haluan+laittaa+taulun+seinälle+-kiviporaa+tarvittaessa+pyydän+isäni+paikalle,+mutta+osaisin+myös+sitäkin+käyttää-+tai+asentaa+jotain+muuta.+
Maatilalla+kasvaessa+oppii+tulemaan+itsenäiseksi+tarvitsematta+jokaiseen+työhön+miestä.
27.01.2021 11:28
Hyvin+kirjoitettu.+Kyllä+mun+mielestä+vois+jo+ala-asteella+puhua+myös+näistä,+ja+painottaa+lapsille+että+ihmisiä+on+erilaisia,+mutta+kaikki+ovat+tasa-arvoisia+keskenään.+
Itse+olin+ala-asteella+oikein+kauhukakara,+joka+sai+päähänsä+milloin+yhtä+ja+milloin+toista,+ja+menetin+malttini+vähintään+kerran+kuussa+niin+tunnilla+kuin+välitunnilla.+Kerran+jopa+purin+toista+oppilasta,+ja+jouduin+siitä+opettajien+puhutteluun.+Ala-asteeni+oli+pieni+kahden+opettajan+kyläkoulu,+jossa+oppilaita+oli+kouluaikoinani+enimmillään+18+ja+pienimmillään+11+oppilasta+koko+koulussa.+
Mitä+tässä+viime+aikoina+olen+lukenut+ADHD:stä+ja+add:stä,+tunnistan+itseäni+joistakin+kuvailuista.
Yläasteelle+siirryin+oman+koulun+ainoana+oppilaana+28+oppilaan+luokkaan+ja+noin+350+oppilaan+kouluun.+Muutuin+hiljaiseksi,+ja+vetäydyin+omiin+oloihini+myös+kotona.+
Jo+ala-aste+aikoina+vajosin+usein+omiin+ajatuksiini,+ja+saatoin+tuijottaa+yhteen+pisteeseen+pitkään,+näkemättä+sitä+mitä+tuijotin.+Silmien+edessä+näkyi+kuvana+aivan+muuta,+ja+samalla+hävisi+kaikki+ulkoiset+ärsykkeet.+Tätä+tapahtuu+edelleen,+ja+olen+huomannut+että+jopa+autolla+ajaessa.+Tosin+yleensä+huomaan+sen+nopeasti,+ja+keskityn+ajamiseen.+
Eli+voin+kaivaa+muististani+jonkun+tapahtuman,+tai+tapaamisen+jonkun+kanssa,+ja+näen+sen+samalla+mielessäni+kun+käyn+muistoa+läpi.+Samoin+pystyn+kuvittelemaan+jotain,+nähden+sen+tapahtumana+silmissäni+-samalla+tapaa+kuin+näkee+unta,+ja+nään+joka+yö+jotain+unta.+
Kävin+2007+keskeytyneen+ammattikoulun+loppuun+Kiipulassa+viime+vuosikymmenen+alussa,+ja+luokkaan,+jonka+tunneilla+olin+yhden+lukuvuoden+ajan+mukana,+kuului+erilaisia+ja+eri+ikäisiä+opiskelijoita,+kuten+kuuroja,+Aspergerin+omaavia+ja+sairauksien+sekä+onnettomuuksien+myötä+vammautuneita.+Istuin+tämän+lukuvuoden+erään+nuoren+naisen+vieressä+jolla+oli+Asperger,+ja+ellei+tämä+nainen+itse+olisi+tilastaan+kertonut,+en+olisi+edes+huomannut+että+hänessä+on+jotain+"vikaa".+Eikä+hänessä+ollutkaan+mitään+vikaa,+hän+oli+vain+erilainen,+mutta+siitä+huolimatta+yhtä+hyvä+kuin+kuka+tahansa.+Muutoinkin+nautin+Kiipulassa+olosta,+koska+sain+olla+oma+itseni,+eikä+tarvinut+esittää+ns.+tervettä+että+olisin+kelvannut+muille+tai+olisin+ollut+heidän+silmissä+normaali,+mitä+en+todellakaan+ole+ollut+pitkiin+aikoihin.+
Tämä+on+vain+oma+tarinani,+ja+itse+ainakin+olen+oppinut+vuosikymmenten+saatossa+hyväksymään+ihmiset+sellaisena+kuin+he+ovat.+Osittain+siihen+on+vaikuttanut+omat+kokemukset,+mutta+myös+se+että+puolivuotiaasta+lähtien+näin+säännöllisesti+aina+heillä+käydessään+ystäväni+kotona+hoidettua+vaikeasti+cp-vammaista+veljeä,+joka+oli+suurin+piirtein+kävelemään+oppimattoman+noin+yksivuotiaan+tasolla+koko+elämänsä+ajan.
27.01.2021 11:06
Nuuskaa+en+oo+käyttäny+koskaan.+Sunnuntaina+tuli+kuluneeksi+vuosi+siitä,+kun+tumppasin+viimeisen+tupakan+yli+22+vuoden+polttamisen+jälkeen.+Päätöstä+en+ole+katunut,+eikä+ole+tehnyt+yhtään+mieli+lopettamisen+jälkeen.+Aivoinfarktilöydös+oli+viimeinen+pisara+lopettamispäätöksen+suhteen,+vaikka+jo+pari+vuotta+aiemmin+olin+alkanut+ajattelemaan+lopettamista.+Ainoa+mitä+kadun+tupakan+suhteen+on+se,+että+idioottina+aloitin+3+kk:n+tauon+jälkeen+polttamisen+uudelleen.+
Askeja+oon+kyllä+lopettamisen+jälkeen+ostanut,+mutta+en+itselle+vaan+isälleni.+Viimeksi+viikko+sitten.+Joko+pyynnöstä,+tai+kiitokseksi+eri+asioissa+avustamisessa,+kuten+sängyn+kasaamisesta.
27.01.2021 10:18
En+osaa+sanoa+kun+olet+anonyymi,+enkä+tiedä+edes+että+mistä+päin+pitäisi+alkaa+kaivelemaan+muistista+ihmisiä,+kun+olen+asunut+useammalla+eri+paikkakunnalla+viimeisen+22+vuoden+aikana.+Tällä+hetkellä+asustelen+Hämeessä.+Mistä+niin+päättelet?
26.01.2021 18:35
T.+U.+S.+S.+I.+T.+A.+U.+L.+U.+Vaariltani+jäi+sellainen+taulu,+mihin+pystyi+kirjoittamaan+ylös+muistiinpanoja,+pyyhkimään+ne+pois,+ja+kirjoittamaan+uudelleen.+Vastaavanlaisia+on+ollu+jo+lähes+parikytä+vuotta+kouluissa+osittain+liitutaulujen+tilalla.+Jos+kirjoitus+oli+ollut+esim.+viikkoja+tai+kuukausia+kerrallaan+taulussa,+ei+se+kunnolla+lähtenyt+rätillä+tai+vastaavalla+pois+pinnalta.+Kun+ei+ollut+vesiliukoisesta+tussista+kyse,+ei+sitä+saanut+vedellä+pyyhittyä,+mutta+40+prossasella+viinalla+lähti.+
Tussutaulua+tuskin+kenelläkään+on.
26.01.2021 17:48
Tiedätkö+kuka+kaksoisliekkisi+on,+vai+eikö+ole+vielä+tullut+vastaan?+
Mielensäpahoittajille+tiedoksi+että+kyllä+sellaista+voi+ikävöidä+joka+ei+vielä+ole+tullut+vastaan,+sillä+kyllähän+jokainen+kaipaa+jotain,+oli+se+sitten+ihminen+tai+tunne.
26.01.2021 17:38
Ei+ole+viinakaappia.+Kuten+yhdessä+ketjussa+eilen+kerroin,+kaapista+löytyy+yksi+strohi-pullo+ehjällä+sinetillä,+ja+se+on+ollut+avaamattomana+mulla+jo+7+vuotta.+Noin+puolikas+on+2+cl:n+kossupullosta+kulunut+tussitaulun+puhdistamiseen,+ja+loput+on+pysyny+myös+sen+7+vuotta+koskemattomana.+Yhden+ainoan+olen+Alkossa+poikennut+tähän+asuntoon+muuttaessani,+ja+se+oli+myös+sen+7+vuotta+sitten,+kun+kävin+etsimässä+sieltä+2cl:n+kossu-+tai+vodkapulloa+tussitaulun+pyyhkimiseen,+eikä+ollut.+Viinaa+en+ole+juonut+sitten+helmikuun+2009,+eikä+ainakaan+toistaiseksi+ole+tehnyt+mieli.+
Mikäli+alkoholia+tekee+mieli,+ostan+ruokakaupasta+breezerin+tai+sidukkapullon,+mutta+lokakuun+lopulla+ostamani+breezeri+on+edelleen+jääkaapissa+korkkaamattomana...ei+ole+tehnyt+viime+aikoina+alkoholia+mieli.+Ennen+viime+kevättä+join+alkoholia+ehkä+yhen+siideritölkin+kerran+kahdessa+vuodessa.
26.01.2021 17:34
Resident+evil?
26.01.2021 16:31
Mä+itse+asiassa+muistan+ton+patukkamainoksen+ja+sen+maitomainoksen.+Taisin+olla+ala-asteella+kun+nuo+kaks+mainosta+tuli+telkkarista.
26.01.2021 13:25
Kiitos.+En+mä+itse+asiassa+koe+olevani+mitenkään+yksinäinen,+vaan+viihdyn+hyvin+yksinäni+pitkiäkin+aikoja.+Mulla+oli+nelisen+vuotta+hyvää+kautta+-vähemmän+hermo+kipuja+vuodessa-+tässä+välissä,+ja+pystyin+elämään+lähes+normaalia+elämää.+Kivut+pahenivat+keväällä,+jolloinka+niistä+tuli+yhtäjaksoisesti+ja+jokapäiväisiä.+Lääkkeistä+ei+ole+mitään+apua,+joten+ne+kivut+on+vain+kestettävä+sellaisenaan,+mutta+koska+onneksi+saan+nukuttua+öisin,+jaksan.+Nään+silloin+tällöin+ystäviä,+kuten+myös+lähisukua.+
Hankin+pleikkarin+syksyllä+ajanvietteeksi,+ja+ajatuksia+muualle+siirtämään,+josta+on+ollut+syksyllä+ja+alkutalvesta+hyötyä.+Mikä+kummallisinta,+innostuin+räiskintäpeleistä,+vaikken+niitä+aiemmin+oo+tykännytkään+pelata.+Siinä+saa+kai+purkaa+vitutustaan,+kun+ampuu+vihollisia+tietäen+että+kyseessä+on+vain+peli.+
Mulla+on+cavalier+kingcharlesinspanieli,+joka+asuu+mun+vanhemmilla+koska+en+itse+aina+pysty+lähtemään+sen+kanssa+lenkille.+Muruni+-koiran+hellittelynimi-+poikkeaa+aina+välillä+isäni+kanssa+käymään,+ja+yleensä+silloin+olen+lähtenyt+koirani+kanssa+pienelle+lenkille.+Olenkin+sanonut+että+se+koira+on+ainoa+syy,+miksi+laitan+kellon+aikaisin+herättämään+silloin+kun+itsellä+ei+ole+menoa.+Olen+myös+sanonut+että+se+on+ainoa+kenenkä+takia+pyörrän+päätökseni+lähteä+vähään+aikaan+ulos,+vaikka+olisin+sen+päätöksen+tehnyt+kahta+minuuttia+aiemmin.+
Kokemukset+on+inhottavia,+mutta+niiden+takia+olen+kuka+olen.+Vaikka+olen+sille+yhdelle+miehelle+katkera+varmaankin+loppuelämäni,+en+siitä+huolimatta+ole+katkera+miehiä+kohtaan+yleisesti,+vaan+jos+joku+sattuu+tulemaan+kohdalle+ja+molemmilla+on+samat+tunteet+pelissä,+ei+mun+mikään+pakko+ole+yksin+olla+koko+elämää.+En+kuitenkaan+halua+olla+kenenkään+taakka+tai+riippakivi,+joka+roikkuu+toisessa+kiinni+24/7.+Toisaalta+toivon+yhtä+tiettyä+miestä+rinnalle+kulkemaan,+mutta+tiedän+myös+omat+rajoitteeni+ja+omat+voimavarat,+enkä+siksi+ole+kertonut+tunteistaan+hänelle.+En+tiedä+teenkö+sitä+koskaan,+mutta+aika+näyttää.+
Katse+on+kuitenkin+eteenpäin+ja+tulevaisuutta+kohti.+Tiedän+että+vointini+helpottaa+taas+jossain+vaiheessa,+koska+niin+on+käynyt+aiemminkin.+Sitä+en+vielä+tiedä+että+koska.+Vaikka+tulevaisuudessa+tulee+olemaan+paljon+terveyteen+liittyviä+huonoja+asioita,+en+siitä+huolimatta+luovuta+tai+anna+periksi.+Jos+mitä+niin+sitkeyttä+mennä+eteenpäin+on+kaikki+menneisyyden+kokemukset+antanut+voimavaraksi.+Yhtenä+mottona+mulla+on+ollu+jo+vuosia+seuraava+ajatus:+kyllä+mä+tästäkin+selviän,+kun+oon+selvinny+pahemmastakin.+
Sanotaan+että+elämä+antaa+kestettäväksi+vain+sen,+minkä+toinen+jaksaa+harteillaan+kantaa.+Kyllä+se+aikalailla+pitää+paikkansa.+Kyllä+mulla+selkeesti+on+jotain+hyvää+edessä,+sillä+muutoin+en+olisi+selvinnyt+siitä+kaikesta+minkä+elämä+eteen+on+antanut.
25.01.2021 21:43
Mulla+on+yksi+ja+ainoa+breezeri+pullo+ollu+korkkaamattomana+jääkaapin+lokerossa+lokakuun+lopusta+asti.+Avaamaton+-sinetti+on+edelleen+ehjä-strohi-pullo+on+ollu+kaapissa+joku+7+vuotta.+2cl:n+kossupullosta+on+edelleen+viiden+vuoden+jälkeen+yli+puolet+jäljellä,+ja+se+minkä+verran+siitä+on+käytetty,+on+sillä+puhdistettu+pari+kertaa+tussitaulu.+Edellinen+humalassa+olo+oli+helmikuussa+2009.
Vastaus+kuuluu+siis,+että+vichyllä+-vaikkakaan+en+siitä+juomana+tykkää-+mut+isketään+mieluummin+kuin+alkoholipaukulla.+Ei+mua+varsinaisesti+haittaa+se+että+seurassa+juodaan,+mutta+örvellystä+en+jaksa+katsella+kovinkaan+pitkään.
25.01.2021 21:10
Ei+sovi.
25.01.2021 20:13
Haluatko+tietää+mitä+tein+silloin.+Kärsin+samoista+helvetillisistä+hwrmokivuista+mitä+nyt,+tein+ruuat,+siivosin+kämpän,+hain+tervasnapseja+aamulla+kello+yhdeksän+Alkon+auetessa+kun+toinen+suurinpiirtein+käski+kun+oli+ensin+kitannut+yön+aikana+salkun+kaljaa+ja+yhden+snapsipullon,+panin+sitä+vaikken+ollut+edes+siinä+kunnossa+saati+että+olisin+yhtään+siitä+nauttinut.+Se+oli+pienempi+paha+kuin+kuunnella+herran+valitusta+että+on+puutteessa.+
Kuunnella+herran+valitusta+keskellä+yötä,+kun+se+alkoi+kännissä+avautumaan+omista+selvittämättömistä+asioista+kerta+toisensa+jälkeen+joka+viikko,+kun+heräsin+vessaan+kahden+kolmen+aikaan+yöllä.+Maksaa+toisen+viinat,+ruoat+kokonaan,+laskut+ja+vuokra+yksin+saamatta+herralta+senttiäkään+yhteisiin+menoihin,+vaikka+hän+oli+kirjoilla+samassa+asunnossa,+ja+olimme+yhtä+pienituloisia.+Herra+söi+puolet+mun+panacodeista,+koska+hänelle+määrättiin+niin+pieni+annos,+ja+olin+itse+saanut+häneltä+muutaman+lihasrelaksantin,+ennen+kuin+pyysin+omaa+reseptiä.+
Koko+suhde+kesti+aika+tarkalleen+2+vuotta+ja+3,5+kuukautta.+Viimeisen+vuoden+tein+yllä+kertomani,+ja+osan+jo+sitä+ennen.+
Mä+olen+sille+katkera,+ja+helvetin+hyvästä+syystä.
25.01.2021 20:11
Mä+en+ole+sen+jälkeen+päästänyt+kuin+yhden+tietyn+ja+ainoan+ihmisen+pääni+sisälle,+eikä+tietty+ihminen+sitä+itse+edes+tiedä,+ja+tuskin+tulen+sitä+hänelle+kertomaan.+Paksujen+muurien+läpipääsyyn+tuolla+miehellä+kesti+yli+kaksi+vuotta.+Oon+mieluummin+yksin,+kuin+satutan+itseäni+toista+kertaa,+eikä+elämäni+tällä+hetkellä+edes+ole+elämää+-ilman+että+korona+liittyy+siihen+mitenkään.+
Eipä+niitä+ihmissuhteita+ole.+Kiitos+sen+kusipään.
25.01.2021 19:45
81 / 86