Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mistä+syystä+tulet+juuri+kiikkustuoliin+näistä+asioista+kertomaan?
Eikö+kannbikselle+ole+oma+ketju?
19.09.2021 11:48
Miten+poistot+valitaan?+Ihmettelen+joskus,+kun+täysin+asiattomia+herjoja+ei+poisteta,+mutta+helmassa+kuitenkin+lukee,+että+niin+ja+niin+monta+kirjoitusta+on+poistettu.
19.09.2021 11:29
SkillaN+mainitsi+Arja+Saijonmaan.+Ilmeisesti+hän+lauloi+illan+musiikkiohjelmassa,+jonne++vieraat+tuovat+oman+laulunsa+ja+siihen+liittyvän+tarinan.+Katsoin+siitä+osan,+mutta+en+alusta+loppuun.+Jäin+vain+miettimään,+oko+pienestä+Suomestamme+julkimot+alkaneet+loppua,+vai+luenko+itse+liian+vähän+Seiskaa.+En+tuntenut+kuin+Niina+Lahtisen+ja+etäisesti+muistan+Riihilahden+urheiluohjelmista,+joita+ei+juuri+tule+meikäläisen+seurattua.+Muut+ihan+tuntemattomia+suuruuksia.+
Enpä+toki+kehuskele+julkisuuden+ihmisten+tuntemuksella,+sillä+kuten+sanoin,+Seiska+on+ollut+tietolähteeni,+ja+siihen+tutustuin+kampaajakäynneilläni+aikoinaan.+
Nyttemmin+kampaamoissa+ei+levon+hetkeä+anneta,+niin+että+ehtisi+lehtiin+perehtyä,+joka+minuutti+ollaan+tukassa+kiinni.+Niinpä+tiedonjanoani+ei+siellä+sammuteta.
Ammoisina+aikoina+kampaamossa+käynti+oli+koko+iltapäivän+ohjelma.+Siihen+liittyi+tunti+kuivauskoneen+kuumissa+tuulissa,+ja+se+käytettiin+lehtipinojen+pläräilyyn.+Seiska+ei+tuolloin+ollut,+mutta+naistenlehdet+olivat+täynnä+artijkeleita+tunnetuista+henkilöistä.+Ja+aina+Persian+shaahista,+muistatteko!
Vieläkö+joukossamme+on+muita,+joille+on+tehty+sähköpermanentti?+Se+oli+kyllä+aikamoinen+elämys+lukioikäiselle,+ja+kiharapilvi+oli+uskomaton.
Tästä+näette,+että+Makriina+on+vanhentunut.+Ei+muuta+tee+kuin+muistelee+menneitä.+
Vielä+en+ole+liittynyt+eläkeläisten+kirkkokuoroon,+Mutta+kai+sekin+päivä+vielä+tulee,+kun+kuulo+tarpeeksi+heikkenee.
19.09.2021 10:54
Mikä+luotsi?+Jollakin+pärstäkertoimella+täällä+poistot+tapahtuvat,+koska+joskus+olen+esittänyt+poistopyynnön,+mutta+poistoa+ei+tehty.
Olen+nyt+käsittänyt,+että+heitot+saavat+olla+kuinka+ilkeitä+tahansa,+niitä+ei+poisteta,+jollei+oikea+henkilö+pyydä.+Ilmeisesti+piristävät+keskustelua.
19.09.2021 00:26
Savusauna+ei+ole+kielikylpy.
Kyllä+suomen+kieli+opitaan+ihan+muualla.
18.09.2021 19:42
Heips.+
En+ikinä+usko,+että+työnantajan+etua+ajava+puolue+haluaisi,+että+vähempiosaiset+olisivat+kadulla+kerjuulla.
Sehän+osoittaisi,+että+vähempiosaisilla+ei+ole+kunnon+työpaikkoja+eikä+palkkoja.+Yhteiskunta+olisi+tuhon+oma.+
Työnantajien+maine+menisi+maan+rakoon.+Samoin+puolueen,+joka+osoittautuisi+epäkelvoksi+riistojoukkioksi.+Kyllä+työnantajankin+etu+on,+että+työn+raskaan+raatajat+jaksavat+päivästä+toiseen,+antavat++työpanoksensa+työhönsä+ja+kasvattavat+terveitä,+raskaaseen+työhön+paneutuvia+lapsia+jatkaman+isiensä+työtä.
Näin+ollen+otettava+huomioon,+että+vaikka+puolue+kuinka+ajaisi+yritysten+ja+rikkaiden+asioita,+niin+on+sen+kaikin+tavoin+otettava+huomioon+myös+suurin+osa+kansalaisista,+joka+ei+ole+rikasta+ja+on+muiden+palveluksessa.
Jos+maassa+toimisi+puolue,+jonka+päämäärä+on+ajaa+suurin+osa+kansasta+kerjuulle,+niin+esitän+kysymyksen,+kuka+sitten+olisi+se,+joka+almut+jakaisi.+Kuinka+kauan+ne+rikkaat+olisivat+rikkaita+tällaisissa+oloissa.
Ei+pidä+myöskään+unohtaa,+että+tätä+köyhää+kansanosaa+puolustaa+omat+puolueensa,+jotka+eivät+salli+kohtuuttomuuksia+äänestäjilleen.+Heille+ei+tule+mieleenkään+huolehtia+yritysten+ja+rikkaiden+asioista,+niin+että+ilman+omaa+puoluettaan+ne+poloiset+olisivat+ihan+turvattomia.
18.09.2021 19:17
Aika+farisealaista.+Ikään+kuin+"paremmille+ihmisille"+ei+olisi+luotu+mahdollisuutta+tuntea+vihaa+tai+kateutta!
+Jos+tarkkoja+ollaan,+niin+ihminen,+joka+ei+tunne+vihaa+tai+kateutta,+ei+taidakaan+olla+niitä+kehittyneitä,+vaan+hän+on+tunneköyhä.
Yllättävät+elämän+käänteet+voivat+romahduttaa+jaloimmankin+ihmisen+mielen.+Kyllä+ne+tunteet+löytyvät+jokaisesta.
18.09.2021 14:51
Mistä+syystä+tämä+kysymys+esitetään+usein+tällä+palstalla?+Kuka+kysyjää+estää+ja+miksi?
18.09.2021 14:26
Ota+huomioon,+että+moni+meistä+ei+hauku+sinua+tyhmäksi.+Miksi+sen+tekisimme!
Jos+todella+koko+tämä+ano-rimpsu+on+yhden+kirjoittajan+kynänjälkeä,+niin+sivuuta+uljaasti+hänen+tekstinsä.+Tuskin+kauan+jaksaa+kirjoitella,+jos+joutuu+anoilemaan+yksikseen+ilman+vastakaikua.+Niin+vähän+olen+muuten+näitten+anojen+tekstejä+analýsoinut,++että+en+ole+tajunnut,+että+ne+aina+ovat+sinulle+lähetettyjä+mielenilmauksia.
Toisaalta,+en+kyllä+ymmärrä,+miten+arvelet,+ettei+kukaan+toinen+kirjoita+anona.+Joskus+huomaan+kirjoittaneeni+pitkän+rimpsun,+enkä+olekaan+kirjautunut,+hajamielinen+kun+olen.+Saattaa+jäädä+allekirjoituskin++pois.+
MInusta+kirjoittajan+mielipide+ja+osallistuminen+on+se+pointti,+ei+allekirjoitus,+mutta+ymmärränhän+minä+tietysti,+että+kukaan+ei+omalla+nimmarillaan+lähetä+haistapee-viestejä+kenellekään.+Puun+takaa+ne+on+viskattava.
18.09.2021 14:23
Masentavaa+meille+tuoleilla+istujille+tämä+herjanheitto,+kun+tulee+mieleen+tenavien+kimeä-ääniset+riidat,+jotka+eivät+loppuneet,+ennen+kuin+aikuinen+ärähti+ja+käski+olla+hiljaa+ja+mennä+ulos+leikkimään.
Lasten+riidat+alkavat+tyhjästä,+tai+ainakin+kaikki+ovat+unohtaneet+alkusysäyksen,+mutta+riita+ruokkii+itseään+ja+nokkelaksi+miellettyyn+heittoon+yritetään+vastata+samalla+mitalla.+Ihan+sääliksi+käy,+kun+aikuiset+ihmiset+lopuksi++lankeavat+haistattelemaan+toisilleen+pitkiä+paskoja.+
Surku+tulee.
18.09.2021 12:03
Ehkä+on+vain+odotettava+mitä+tuleman+pitää.+Järjellä+siitä+ei+selviä.
Olin+vuosia+sitten+amerikkalaisen+meedion+illassa,+jossa+hän+poimi+yleisön+joukosta+henkilöitä,+jotka+halusivat+yhteyden+edesmenneisiin+omaisiinsa.+Hän+kuvaili+nyyhkyttäville+omaisille+edesmennyttä+kaunein+sanoin+ja+toi+heiltä+lohduttavia+tervehdyksiä.+
Amerikkalaisessa+taivaassa+oli+kukkaketoja+ja+vainajat+kulkivat+siellä+upeissa+asuissa.+Eräs+lehtikuvista+tunnistamani++eturivin+julkimo+istui+takanani,+ja+meedio+kuvaili+hänen+poikaansa+ja+kysyi,+oliko+pojalla+lemmikkieläintä.+Julkimo+mutisi,+että+taisi+sillä+marsu+olla,+jolloin+meedio+iloitsi+näkevänsä+pojan+ja+hänen+lemmikkinsä+hyvissä+voimissa.+Sureva+isä+tuntui+aika+hämmentyneeltä,+eikä+oikeastaan+ihmeellistä,+kun+hänen+poikansa+oli+menehtynyt+aikuisiässä+jossakin+onnettomuudessa.+Meedio+ei+ilmeisesti+tajunnut,+että+nuoren+näköisellä+julkimolla+oli+ollut+jo+aikuinen+poika,+joka+ei+varmastikaan+kaivannut+lapsuudenaikaista+marsuaan+viimeisinä+hetkinään.+Mietin+saiko+isä+mitään+lohtua+meedion+sanoista.+Luulen,+että+usko+meedion+kykyihin+katosi,+ainakin+minulta.
Me+haluamme+ja+toivomme,+että+lähteneillä+olisi+kaikki+hyvin.+Eihän+siinä+ole+mitään+moittimista.
18.09.2021 00:04
Ei+ihminen+tiedä,+ennen+kuin+kokee.+Siksi+olen+viime+päivinä+miettinyt++Sini-Sirkkua.
Hän+tietää+nyt.+
Ei+auta+muu+kuin+toistaa+usein+siteeraamani+virren+värssy:+Joka+aamu+on+armo+uus.
Minä+olen+vain+ihmeissäni+ikuisen+elämän+lupauksesta.
Miksi+me+olemme+niin+tärkeitä?+
Se+ei+ole+minulle+selvinnyt.
17.09.2021 17:24
Niin,+sumppi+piti+ensi+keittää,+kyllä+muistan.
Kun+kahvia+alkoi+saada+väljemmin,+tuntui+suorastaan+ylelliseltä,+kun+kahvi+keitettiin+puhtaaseen+veteen.+
Minulla+on+jäljellä+kahvikuppeja+50-60-luvuilta.+Ne+ovat+pieniä+kuin+mokkakupit.+Kahvia+tarjottiin+aina+2+kupillista,+ja+sitten+se+pootoora,+jos+pannusta+vielä+herui.+
Tämän+päivän+nuorempi+joukko+ei+varman+käsitä,+kuinka+tarkkaan+pula-ajan+ihmiset+kaiken+käyttivät.+Mitään+ei+todellakaan+heitetty+pois,+kuivuneista+leivänkannikoistakin+tehtiin+"leipäressua"+lapsille,+ja+se+oli+hirmu+hyvää,+jos+siihen+vielä+sai+puolukkahillonokareen+makua+antamaan.
Nyt+korostetaan+kierrätystä+ja+neuvotaan+säästäväistä+elämäntapaa.+Se+on+sota-ajan+lapsissa+verissä,+ei+ole+tarpeen+meikäläisiä+neuvoa.+Emme+me+mistään+luovu,+vaan+kaiken+käytämme+huolella.
17.09.2021 13:42
Mihin+kirjoitukseen+otat+kantaa,+Ano+11:24?
Ikävä+särähdys+pohdiskelevaan+rimpsuun,+johon+toivoisi+erilaisia+näkemyksiä+muiltakin.
17.09.2021 13:19
Minä+muistan,+että+teelehtiä+käytettiin+useampaan+kertaan.+Pannun+pohjalle+vaan+uutta+kiehuvaa+vettä.+Se+oli+sitä+tarkan+markan+aikaa,+jolloin+kaikki+piti+käyttää+loppuun,+eikä+tuhlausta+voitu+ajatellakaan.
Teepakettia+en+muista.+Ehkä+niitä+oli+useampia+laatuja.
17.09.2021 13:15
Kiitos+kirjoituksestasi,+Demeter.+
Meidän+katseemme+kohdistuvat+samaan,+mutta+sinä+näet+asian+pehmeämmin.+Minä+olen+niin+jalat+maassa+ja+vastarannan+kiiski,+että+töksähtelen+sanoissani.
Kun+maallisen+vaelluksen+päätös+on+auttamatta+edessä,+niin+asioita+miettii+tarkemmin+ja+pohtii+vaikkapa+uskonnon+tarkoitusta.++Vuosituhansien+aikana+kertomukset+väkisinkin++muuttuvat+jo+sen+vuoksi,+että+kieli+kehittyy+ja+sanat+tarkoittavatkin+jotain+muuta+kuin+silloin,+kun+ne+on+lausuttu+tai+kirjoitettu.
Ihmiskuntakin++käsittelee+Raamatun+kertomuksia+omien+kokemustensa+pohjalta,+ja+siksi+varmaan+tulkintoja+on+niin+paljon.
17.09.2021 13:06
50-luvulla+kahvi+myytiin+papuina+ja+kauppias+sitten+jauhoi+pavut+komeasti+hurisevalla+laitteella+asiakkaan+toivomalla+tavalla.+Jauhatustuloksia+saattoi+valita+numeroilla.+Muistan,+että+Lasipalatsin+Colombian+myymälässä+tuoksui+aina+tuore+jauhettu+kahvi.+Se+oli+suosittu+kahvin+ostospaikka.+Tätini+oli+saanut+tuliaisiksi+Italiasta+espressopannun,+jossa+alaosassa+vesi+kiehautettiin,+ja+sitten+pannu+kiepautettiin+ylösalaisin,+ja+vesi+valuin+kahvin+läpi+nokalliseen+kahvipannuun.+Kahvi+piti+jauhaa+hienoksi.+Samantapaisia+laitteita+taitaa+olla+nykyisinkin+myynnissä.
Viime+aikoina+kahvin+tuntijat+ovat+maininneet,+että+suodatinkahvi+pitäisi+valmistaa+pannukarkeusjauhetusta+kahvista,+Kuulemma+aromit+paremmin+erottautuisivat.+En+tiedä.+Lapan+keittimeeni+hienoksi+jauhettua+kahvia,+enkä+hötkyile+muotisuuntausten+perässä..
17.09.2021 11:09
Naputin+Googleen+Kuntoranneke+Huawein.+Latauksen+ohjeet+annetaan+muiden+tietojen+ohessa.
Itse+en+tuosta+härpäkkeestä+tiedä+mitään.
17.09.2021 10:43
Se+yksi+puolue+katsoo+varmaan,+että+on+täysin+turvallista+haalia+kannabiksen+suosijoita+äänestämään,+sillä+muut+puolueet+eivät+lähde+näin+hölmöön+leikkiin+mukaan,+ja+saadaan+mukava+vaalidebatti+aikaan+ja+pystytään+todistamaan,+kuinka+meitin+puolue+sentään+on+etistyksellinen+ja+nuorison+hermolla,+mutta+joutuu+jäämään+yksin+ja+takapajuisten+suurpuolueiden+jyräämäksi.
Ihan+näin+lyhyesti+sanottuna.
17.09.2021 00:11
En+ymmärrä,+miksi+uskontoja+on+niin+paljon,+jos+meillä+kaikilla+on+yksi+ja+sama+jumala!
Ymmärtääkö+ihmiskunta+asiat+niin+eri+tavoin+eri+puolilla+maapalloa?
Uskontomme+ovat+omaksuneet+arkisen+elämämme+osat.+Katsomme,+että+meidän+elämämme+on+uskonnon+ohjeiden+mukaiset,+ja+se+johtuu+siitä,+että+uskontomme+on+meitä+varten+laadittu.+
Mooseksen+lait+olivat+hyviä+ja+tarkkaan+harkittuja,+koska+länsimainen+lainsäädännön+peruspilarit++perustuvat+niihin.+
Mutta+muslimeilla+on+oman+maailmankatsomuksensa+mukainen+sharialaki,+jota+länsimainen+ajattelu+vieroksuu.
Meillä+jokaisen+ihmisen+ruumiillinen+koskemattomuus+on+turvattu+lailla+(ja+siksi+kidutukset+ja+kaltoinkohtelu+salataan+julkisuudelta+tarkoin).+Sharia+taas+kohdistaa+rangaistukset+julkisesti+teon+tekijään.
Kristinusko+lienee+levinnyt+laajimmalle+alueelle+maailmassa,+mutta+joukossa+on+paljon+muita+uskontoja+ja+kristinuskossakin+erilaisia+suuntauksia+ja+ryhmittymiä.
Uskonnon+varjolla+on+tehty+raakoja+tekoja+kautta+aikojen,+ja+on+uskoteltu+niin+itselle+kuin+muillekin,+etä+kysymyksessä+on+jumalallinen+oikeus+ja+pyhien+arvojen+pelastaminen.
Se+ei+suinkaan+ole+vähenemään+päin,+vaikka+ihmiskunta+on+koulutettua+ja+maailma+on+avautunut.+Tietotulva+on+lisääntynyt+ja+pystymme+seuraamaan+tapahtumia+tosiaikaisesti+maailman+toiselta+puolen.+
Vaikea+on+ymmärtää,+että+Jumala+olisi+luonut+ihmisen+omaksi+kuvakseen,+sillä+ei+kai+Hän+ole+voinut+erehtyä+näin+pahasti.
16.09.2021 13:20
73 / 85