Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Aikaa+myöden+lähipiirini+on+supistunut.+Vain+yksi+ikäiseni+lähiomainen+on+jäljellä.+Monikymmenvuotiset+tutut+naapurit+ovat+kaikki+poissa.+Olen+huomannut,+että+itseäni++nuoremmat+läheiseni+ovat+alkaneet+pitää+yhteyttä+tiiviimmin+kuin+ennen,+ilmeisesti+hekin+jo+alkavat+havaita+lähipiirinsä+harventuneen.+On+ylläpidettävä+yhteyksiä+nyt+niihinkin,+joihin++on+pitkä+ikäero.+Tietysti+iloitsen+siitä.+Ystävät+ovat+yhä+tärkeämpiä.+Vuosien+varrella+on+minun+suhteeni+suruun+muuttunut+sillä+tavoin,+että+mietin+pois+menneen+tilannetta+ja+ajattelen,+että+nyt+hän+tietää!Nyt+on+hänelle+selvinnyt,+mitä+kaikkea+olemme+kuulleet+ja+olettaneet,+ja+selvyys+on+nyt+saatu.+Lähiomaiseni+uskoi+lapsenuskolla+taivaaseen+ja+ikuiseen+iloon+ja+elämään,+ja+hän+odotti+porttien+avautuvan,+koska+SIELLÄ+oli+niin+paljon+rakkaita+omaisia,+puoliso,+vanhemmat,+siskot+.+.+.+Suruuni+liittyi+huoli+siitä,+miten+hän+mahtoi+selviytyä,+jos+portin+takana+olikin+pettymys+ja+jotain+ihan+muuta,+mistä+emme+täällä+tiedä.+Minulle+tuo+hyvän+mielen+virren+sanat:+"Joka+aamu+on+armo+uus".+Olen+sen+tännekin+joskus+kirjoittanut,+sillä+se+antaa++voimaa+ottaa+vastaan+päivä,+vaikka+se+sisältäisikin+asioita,+joita+emme+toivoisi.
  2. Minun+on+pakko+sanoa,+että+Korean+kirja+jää+huonolle+lukemiselle.+Sillä+on+2+viikon+palautusaika,+ja+silmäni+oikuttelevat+lukemisesta.+Kun+kirja+jäi+sivuun+muutamaksi+päiväksi,+pelkään+että++aika+loppuu+nyt+kesken.+Kirjasta+kyllä+pidän,+eikä+sen+lukeminen+tunnu+raskaalta.+Kamalalta+tuntuu+tavallisen+kansalaisen+elämä+tuollaisessa+ilmapiirissä.+Mutta+onhan+se+tiedetty+ennenkin.+Myrberg+valistaa+lukijalle+Koreoiden+historiaa,+sekä+vallanpitäjien+taustoja.+Kirja+on+mielenkiintoisesti+kirjoitettu,+ja+hän+kertoo+myös+omakohtaisia+kokemuksiaan+käynneistään+maan+eri+puolilla++-+tarkan+silmälläpidon+alaisena.Kiitos+neuvostasi+kirjaston+käyttöön+Kotipalvelun+kautta,++Pitää+perehtyä,+sillä+ikäihmisenä+on+hankala+kirjastoa+käyttää,+kun+sinne+en+pääse+vain+ohimennen,+vaan+aina+on+erikseen+mentävä+bussikyydillä.Hyviä+lukuhetkiä!