Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aikaa+myöden+lähipiirini+on+supistunut.+Vain+yksi+ikäiseni+lähiomainen+on+jäljellä.+
Monikymmenvuotiset+tutut+naapurit+ovat+kaikki+poissa.+Olen+huomannut,+että+itseäni++nuoremmat+läheiseni+ovat+alkaneet+pitää+yhteyttä+tiiviimmin+kuin+ennen,+ilmeisesti+hekin+jo+alkavat+havaita+lähipiirinsä+harventuneen.+On+ylläpidettävä+yhteyksiä+nyt+niihinkin,+joihin++on+pitkä+ikäero.+Tietysti+iloitsen+siitä.+Ystävät+ovat+yhä+tärkeämpiä.+
Vuosien+varrella+on+minun+suhteeni+suruun+muuttunut+sillä+tavoin,+että+mietin+pois+menneen+tilannetta+ja+ajattelen,+että+nyt+hän+tietää!
Nyt+on+hänelle+selvinnyt,+mitä+kaikkea+olemme+kuulleet+ja+olettaneet,+ja+selvyys+on+nyt+saatu.+
Lähiomaiseni+uskoi+lapsenuskolla+taivaaseen+ja+ikuiseen+iloon+ja+elämään,+ja+hän+odotti+porttien+avautuvan,+koska+SIELLÄ+oli+niin+paljon+rakkaita+omaisia,+puoliso,+vanhemmat,+siskot+.+.+.+Suruuni+liittyi+huoli+siitä,+miten+hän+mahtoi+selviytyä,+jos+portin+takana+olikin+pettymys+ja+jotain+ihan+muuta,+mistä+emme+täällä+tiedä.+
Minulle+tuo+hyvän+mielen+virren+sanat:+"Joka+aamu+on+armo+uus".+Olen+sen+tännekin+joskus+kirjoittanut,+sillä+se+antaa++voimaa+ottaa+vastaan+päivä,+vaikka+se+sisältäisikin+asioita,+joita+emme+toivoisi.
31.08.2021 18:41
Minä+olen+niin+yhden+asian+ihminen,+että+en+edes+muistanut,+että+voisin+kirjan+lainata,+kun+siellä+kävin+ja+sain+tietoja+Kotikirjastosta.+Kai+olin+asennoitunut+jo+ajatukseen,+että+tilaan+kirjastopalvelun+kautta+sitten++.+.+.++
Noo,+pääsenhän+minä+sinne,+kun+lähden+liikenteeseen.+Suosittele+minulle+joku+mukava+lukeminen,+ei+hurjan+paksua,+koska+silmäni+väsyvät
31.08.2021 17:50
Jos+nyt+aidoista+äänistä+puhutaan,+niin+ihminen+kuulee+kyllä+ääniä,+joita+ei+halua+kuulla,+ja+yksi+ääni+on+hiiri+kesämökin+vintillä.+Sitä+ei+voi+kummitukseksi+olettaa,+on+se+niin+tunnistettava.+
Luulisi,+että+siellä+majava+lankkua+järsii,+kyllä+se+niin+kuuluva+ääni+on.+Kepillä+kolistelu+sen+vaientaa+hetkeksi,+mutta+alkaahan+se+taas,+kun+hiirellä+on+omat+meininkinsä,+joita+se+ei+halua+keskeyttää.
Päiväsaikaan+hiirellä+on+muuta+tehtävää,+kulkureittien+teon+se+jättää+yöaikaan
31.08.2021 14:27
Juu,+minullekin+selvisi,+että+palvelu+täällä+on+PunR:n+kautta,+joten+ne+vapaaehtoiset+ovat+Punaisen+Ristin+vapaaehtoistyön+tekijöitä.+
Odotan,+kunnes+saavat+Kotikirjaston+pyörille.+
Puhelun+aikana+selvisi+minulle,+että+Helsingissä+on+jokin+toinen+vapaaehtoisryhmä,+joka+autokuljetuksen+järjestää.+Täällä+asiaa+hoitaa+Punainen+Risti.
Kiitos+kun+asiasta+kerrot,+sait+varmasti+muitakin+innostumaan+kuin+minut.+Kaikki+nyt+vaan+kirjastoon+esittämään+toivomus.+Helmet-palvelun+piirissä+olevat.
31.08.2021 14:16
Tässä+on+reippailtu+jo+kahtena+aamuna.++Eilen+kävin+useammassakin+paikassa,+mm.+terv.keskuksessa+ja+poliisilaitoksella,.+Terv.+keskus+meni++sujuvasti,+mutta+sitten+piti+mennä+S-pankkiin,+koska+netin+kautta+en+saanut+asiaani+hoidetuksi.+
Jonotin+virkailijalle+pääsyn,+ja+hän+totesi+henkilökorttini+yliaikaiseksi.+Ei+nyt+sitten+millään+voitu+hoitaa+pankkiasiaani.+Niinpä+sitten+poliisiasemalle+korttia+uusimaan.+Jonotusta.+Pitää+mennä+valokuvaan+ja+sitten+tulla+kuvan+kanssa+uudestaan.+Ei+käynyt+sähköisesti+kuvan+siirto+kuulemma.+
Tänään+sitten+kuvaan,+josta+tuli+totta+kai+juuri+passikuvan+näköinen:+kuin+hoivakodista+paennut+sekapäinen+asukki.+Huomenna+sitten+taas+poliisilaitokselle,+sillä+sehän+on+bussimatkan+päässä.+Bussit+eivät+enää+pysähdy+entisillä+pysäkeillä,+joten+on+hammasta+purren++laahustettava+puolen+kilometrin+matka+pysäkille.++Koko+matka+ylämäkeä
Mä+en+ala.
31.08.2021 11:52
Hei+vaan.+
Soitin+annettuun+numeroon.+Ei+Vantaalla+ole+tällaisesta+palvelusta+tietoa.+Jokin+palvelu+on+vapaaehtoisvoimin+olemassa,+eli+joku+ystävällinen+sielu+hakee+kirjat+ja+tuo+asiakkaalle.
Ei+oikein+mallannut+minulle.+Keskustelukumppanini+sanoi,+että+voisi+etsiä+minulle+sopivan+vapaaehtoisen.+Ei+nyt+sentään.+Mieluummin+sitten+itse+änkeydyn+kirjastoon+kuin+edellytän+jonkun+vapaaehtoisen+avustajan+rupeavan+kirjojani+kuljettelemaan.
Kuulemma+Kotikirjaston+mahdollisuutta+tutkitaan,+ja+annoin+tietoni,+koska+kuulemma+kerätään+mielipiteitä+asian+edistämiseksi.+Kukapa+sitä+ymmärtää+edistää,+kun+ei+edes+kirjaston+toimihenkilö+siitä+tiedä,+että+voisi+suositella+asiakkaille.
Mutta+ehkä+sana+leviää+ja+muutkin+kuin+minä+siitä+kyselevät.
Toivotaan.
31.08.2021 11:37
Olen+asunut+kaupunkiasunnossa,+jossa+ihan+vakituisesti+kuuli+liikettä+toisista+huoneista.+Kun+avasi+oven,+oli+huone+tyhjä+ja+pimeä.+Monet+liikuskelun+kuulivat,+en+vain+minä+yksin.+Ja+vain+kerran+pelästyin,+kun+olin+juuri+kertomassa+ystävälleni+tästä+hiippailijasta,+kun+keittiöön+kattolamppuun+syttyi+valo,+vaikka+siellä+ei+ollut+ketään.
Kyllä+silloin+sydän+hyppäsi+kurkkuun!
30.08.2021 23:48
Byrokraattinen+Suomi+haluaa+antaa+ohjeet+ja+luvat+kaikkeen+elämänmenoon.+Viime+aikoina+on+kuitenkin+elävöitetty+yksitoikkoisen+harmaita+lähiöitä+ja+sallittu+suurien+muraalien+maalaus+monien+talojen+seiniin.+Taitavat+maalarit+ovat+luoneet+upeita+teoksia+kaikkien+ihailtaviksi..
Mutta+lehdissä+kerrottuun+maalaukseen+oli+pyydetty+lupa+väärältä+instanssilta.+Ei+lupa+kelvannut!
30.08.2021 23:42
Kävin+tänään+kirjastossa.++Kirjaston+toimihenkilö+ei+ollut+kuullutkaan+koko+asiasta,+mutta+löysi+sitten+tiedot+koneeltaan.+Sain+puhelinnumeron,+jonne+huomenna+soitan+ja+kuulen+lisää+alueeni+tilanteesta.
30.08.2021 18:32
Minulla+on+puhelimessa+korjausohjelma,+joka+itse+arvioi+sanan+oikeellisuuden.+Joskus+se+panee+kirjoittamani+sanan+kohdalle+oman+ehdotuksensa,+ja+koko+lause+menee+käsittämättömäksi.+Pitää+sitten+kiireellä+yrittää+korjata+jo+lähetetty+viesti+jälkikirjoituksella.
Korjausohjelma+on+tietokoneessani,+ja+se+on+hyvä+olemassa,+koska+sormikin+voi+osua+kahteen+namikkaan+yhtä+aikaa,+ja+kirjoitukseen+ilmestyy+rivi+outoja+kirjainmerkkejä,+tai+sanat+on+kirjoittautuneet+pötköksi.+Punainen+viiva+herättää+huomaamaan+virheet.+
Minulla+oli+ystävä,+joka+itsepäisesti+käytti+kymmensormijärjestelmää,+jonka+oli+oppinut+aikanaan,+ja+hänen+kirjoituksensa+olivat+aina+täynnä+virheitä,+koska+hän+luotti+taitoonsa.++Minä+olen+luovuttanut+suosiolla,+ja+siirtynyt+kaksisormijärjestelmään,+joka+kyllä+pelaa+melko+vauhdikkaasti.+:)
29.08.2021 12:23
Hyvä+ehdotus,+että+ei+tule+vastata+trolleille.
Heidät+voi+vaieta+pois.
Toinen+hyvä+tapa+on,+että+kun+on+itse+kirjoittanut+kiivaan+ja+terävän+vastauksen,+painaa+deleteä,+eikä+lähetä+viestiä+lainkaan.+Kiukku+on+purettu,+mutta+ei+ole+heittänyt+bensaa+liekkeihin.+
Se+on+toiminut+ainakin++omalla+kohdallani.
29.08.2021 11:56
Kiva+tämä+kiikkustuoli.+Minulla+on+kammarissa+sellainen+ihan+toimiva+kiikkustuoli,+mutta+harvemmin+siinä+istuskelen.+Kamari+on+vähän+poissa+käytöstä.+Kun+perheeni+oli+isompi,+se+oli+makuuhuoneena,+mutta+nukkujat+lähtivät+maailmalle+jo+vuosikymmenet+sitten.
Mutta+nyt+sitten+tässä+Skillanin+tuolissa+olen+ja+pidän+suuni+kiinni.+Tämä+päivä+on+omistettu+lukemiselle,+kun+perehdyn+Pohjois-Korean+nykypäivään.
29.08.2021 09:22
Enpä+ollut+lukenut+tätä+letkaa+pariin+päivään.+En+ymmärtänyt+mitään.+Ihailla+pitää,+että+pysytte+kärryillä+noiden+heittojenne+kanssa.+Osaatte+lukea+rivien+välistä,+ja+sitä+paitsi+monilla+on+hurjan+hyvä+muisti,+kun+ovat+painaneet+mieleensä+ilkeydet+vuosikymmenten+varrelta,+eikä+niitä+tarvitse+edes+toistaa,+viitata+vain+johonkin+menneeseen+keskusteluun,+vaikkapa+50++palstalta.
Osaatte+käyttää+tosiaan+"keskusteluun"+tätä+palstaa,+ihmettelen+vain,+miksi+me+muut+olemme+samassa+letkassa.+Skillan+siirtyi+keinutuoliin,+taidan+mennä+hänen+seurakseen.+Puhumatta+paras,+istuskelen+siellä+vain+ja+keinuttelen.++Kirja+sylissä.
29.08.2021 09:14
Kiitos,+kiitos!
Tämä+on+sellainen+tietopaketti,+joka+varmaan+kiinnostaa+monia+täällä.
Olen+huomenna+menossa+palauttamaan+Korea-kirjani,+ja+otan+selvää,+kuinka+Kotikirjasto+meillä+toimii.+
Usein+huomaan+arvosteluja+jostakin+teoksesta+ja+ajattelen,+että+tuo+täytyy+lainata,+mutta+enhän+sitten+muista,+kun+kirjastoon+menen.+Netin+kautta+se+sujuu+varmasti+notkeammin.
Mukavaa+päivänjatkoa+sinulle!
29.08.2021 08:53
Kauniisti+kuvaat+menneitä+aikoja.+Niin+moni+kertoo+noista+ajoista+katkerasti,+syyttäen+perheitään+lapsityövoiman+käytöstä,+kuitenkin+oikealla+ohjauksella+lapsista+tuli+taitavia+työn+jatkajia,+niin+kuin+sinustakin+lapsuuskodin+eväillä.
Minunkin+suvussani+on+ollut+maalaistalo,+jolla+oli+oma+paja.+Kaikki+taloudessa+tarvittava+tehtiin+itse,+hoidettiin+pellot,+karjat,+valmistettiin+työkalut+ja+vaatteet.+Paikkakunnan+historiikista+luin,+että+vain+miesten+kirkkovaatteet+teetettiin+räätälillä+ihan+kaupan+kankaista,+samoin+naisten+paremmat+asut+kaupan+kankaista,+vaikka+oli+oma+"neulokone",+käsin+veivattava,+jolla+ne+vaatteet+itse+ommeltiin.
Mutta+talosta+ei+ole+enää+jäljellä+kuin+päärakennus.+Maat+jaettiin+eri+perinnönjaoissa,+metsät+myytiin,+rannat+palstoitettiin+mökkipalstoiksi.+Uusi+aika+ei+enää+tarvinnut+omavaraisuutta.+
Haikeana+joskus+muistan+niitä+entisajan+puurtajia,+jotka+taloa+pitivät.+He+olivat+arvostettuja+yhteisöissään.+Muutama+valokuva+on+otettu.+Vaikka+he+ovat+vasta+keski-ikäisiä,+vaikuttavat+he+kuvissa+vanhoilta+patruunoilta,+jäykkinä+ja+suittuina,+kameraa+epäilevästi+katsovina.+Arvovaltaisina.
Vanhaisännän+kuollessa+joskus+-20+luvulla++hautajaissaattoon+oli+osallistunut+++kymmeniä+pitäjäläisiä+hevosineen.
Niskavuoren+emännän+aikoja!+Vanhat+elokuvat+kertovat+niistä+ajoista,+siloteltuina+ja+koristeellisina,+mutta+kuitenkin.
28.08.2021 14:20
Suojelen+sinua+kaikin+tavoin,+ja+panen+oven+säppiin+ulkopuolelta.
Sutta+kiellän+henkäisemästä+ja+hönkäisemästä.
Olen+tehnyt+kaikkeni.
Odotan+kiitosta.
28.08.2021 13:07
Sori.+Olen+jo+rauhoittunut,+enkä+vaivaa+palstaa+enää+sillä+murheella.+
Kun++on+tämä+Afganistan+ja+kaikki.
28.08.2021 12:22
Minun+on+pakko+sanoa,+että+Korean+kirja+jää+huonolle+lukemiselle.+Sillä+on+2+viikon+palautusaika,+ja+silmäni+oikuttelevat+lukemisesta.+Kun+kirja+jäi+sivuun+muutamaksi+päiväksi,+pelkään+että++aika+loppuu+nyt+kesken.+
Kirjasta+kyllä+pidän,+eikä+sen+lukeminen+tunnu+raskaalta.+Kamalalta+tuntuu+tavallisen+kansalaisen+elämä+tuollaisessa+ilmapiirissä.+Mutta+onhan+se+tiedetty+ennenkin.+
Myrberg+valistaa+lukijalle+Koreoiden+historiaa,+sekä+vallanpitäjien+taustoja.+Kirja+on+mielenkiintoisesti+kirjoitettu,+ja+hän+kertoo+myös+omakohtaisia+kokemuksiaan+käynneistään+maan+eri+puolilla++-+tarkan+silmälläpidon+alaisena.
Kiitos+neuvostasi+kirjaston+käyttöön+Kotipalvelun+kautta,++Pitää+perehtyä,+sillä+ikäihmisenä+on+hankala+kirjastoa+käyttää,+kun+sinne+en+pääse+vain+ohimennen,+vaan+aina+on+erikseen+mentävä+bussikyydillä.
Hyviä+lukuhetkiä!
28.08.2021 12:14
Yhä+syvemmän+ihmettelyn+vallassa+luen+näitä+heittoja,+joissa+ei+ole+edes+mitään+sisältöä.
Kun+ketjut+ja+viestit+ovat+joillekin+näin+ärsyttäviä,+niin+ei+voi+kuin+ihmetellä,+miksi+he+itseään+kiusaavat+ja+ovat+kuitenkin+mukana.+
Onko+tavasta+mahdoton+päästä+eroon?
Eikö+ole+itsensä+kiusaamista+aloittaa+päivä+ärtymällä+Suomi24:n+kirjoituspalstasta?+
Aika+pieni+syy+menettää+mielenrauhansa.+kun+koko+maailma+on+huolestunut++Afganistanista+ja+USA:n+vastaiskusta.
28.08.2021 09:21
Älä+ole.+
Keskustelun+tuleekin+polveilla+eri+puolille.+Pakokauhun+lisääminen+ei+kuitenkaan+tunnu+miellyttävältä,+niin+että+laimensin+sitä+hiukan+arkisella+rupattelulla+vaikka+ompelukoneen+ostosta.
Olen+pahoillani.
28.08.2021 08:48
76 / 85