Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pakokauhuja+on+monenlaisia.+Monet+itse+heräteltyjä+ja+kasvateltuja.
Eihän+meikäläistä+loppujen+lopuksi+mikään+uhkaa,+päivät+vain+on+kohta+kulutettu+loppuun,+ja+viileästi+ajateltuna+ei+voi+kuin++huokaista+ja+tyytyä+osaansa.+Kaikillahan+se+on+edessäpäin.
Todellinen+pakokauhu+vallitsee+Kabulin+lentokentällä,+ja+ajattelen+myötätunnolla+ihmisiä,+jotka+saapuvat+tuuliselle+ja+sateiselle+Helsinki-Vantaan+lentokentälle+ainoana+omaisuutenaan+päällään+olevat+vaatteet.
On+loltovoitto+syntyä+Suomeen.
26.08.2021 11:21
V.+1933+varmasti+nuo+lait+olivat+yleisessä+käytössä.
Tällä+tavoin+kasvatettiin+hyviä+veronmaksajia+ja+pieneen+palkkaan+tyytyviä+kansalaisia,+jotka+eivät+lakkoilisi+tai+vaatisi+parempia+asuinoloja.+Jotka+tietävät+paikkansa.
Silti+selvittiin+niin+kolmekymmentäluvusta+kuin+seuraavistakin,+sota-++ja+pula-ajoista+ja+suomettumisesta.+Ehkä+hammasta+purren,+mutta+noihin+sääntöihin+nojaten.
Nyt+pahin+on+karsiutunut+ja+höylääntynyt+pois.+Enää+emme+kasvata+lapsiamme+nöyryyteen+ja+nöyryyttämällä.+Emme+itsekään+enää+puserru+tuohon+muottiin.
Maailma+on+avartunut,+olemmeko+onnellisempia+nyt?
25.08.2021 22:51
Vaikken+tunne+olmia
rauha+voitais+solmia.
Olmi+valkopintainen
elää+valoa+vailla
vaaraton+ja+hiljainen
luolissa+kaukomailla.
Kaikille+se+vaaraton
syväin+vetten++asukas++on,+
Antakaa+jo+olmin+olla
se+unohtakaa+suosiolla.
25.08.2021 22:22
Elämässä+pärjää+parhaiten,+kun+tekee+sen,+minkä+on+päättänyt.+Usein+päätöksen+teko+on+vaikeinta,+mutta+kun+sen+on+tehnyt,+on+tehtävä+vietävä+loppuun.+Omien+asioiden+hoitamisessa+ja+niistä+päättämisessä+on+etsittävä+itse+vastaukset+ja+otettava+itse+selvää,+ja+vasta+kun+huomaa+todella+tarvitsevansa+apua,+voi+kääntyä+tietäväisemmän+puoleen.++
Niin+kauan+kuin+korvien+välissä+aivosolut+tikittävät.+on++pysyttävä+itsenäisenä.
Toinen+asia,+joka+meille+ikääntyneille+on+tärkeä,+on+unohtamisen+lahja.+Jokaisella+meistä+on+muistilokeroissaan+ikäviä+tapahtumia+ja+vääryyksiä,+jotka+tahtovat+pyrkiä+esiin.+Ne+vaikuttavat+mielialaamme.+Aktiivinen+unohtaminen+auttaa+ikäihmistä+elämään+levollisena,+turhia+murehtimatta.+
Emme+voi+elää+uudelleen+menneitä+aikoja+ja+korjata+tapahtumien+kulkua,+ja+siksi+on+viisainta+jättää+menneet+mielestään.+Siitä+on+suuri+apu+verenpaineelle+ja+yöunelle.
25.08.2021 18:03
Mikä+peli+on+"padel"?
Ilmeisesti+hän+on+opettajana+ammattikoulussa,+joihin+valikoituu+alasta+kiinnostuneita+nuoria.+
Millaista+mahtaa++olla+opettajana+tämän+päivän+peruskouluissa,+kun+täälläkin+oppivelvollisuus+on+nostettu+18:aan!+Uskon,+että+ainakin+alkuun+suurin+osa+oppilaista+on+paikalla+vastentahtoisesti.+
Pahinta+lienee,+että+kymppiluokkalaisten+jatkokoulutus+ei+onnistu,+niin+ainakin+ymmärsin+kevään+aikana+lehtikirjoituksista.+Kymppiluokkalaiset+kuitenkin+ovat+olleet+jo+aikaisemminkin+väliinputoajia,+ja+siksi+jatko-opetusta+on+heille+kympillä+tarjottu.
Monissa+kouluissa+on+paljon+maahanmuuttajien+lapsia,+ja+tuntuu+siltä,+että+heidän+opettamisensa+on+yhä+haasteellista.+Kielitaito+ei+riitä+opetuksen+seuraamiseen.++Luokat+ovat+liian+suuret+ja+opettajat+yksin+järjestystä+valvomassa.+Ja+opettaakin+pitäisi.+
Muistan+takavuosista,+kun+tyttäreni+valitti+omasta+luokastaan,+että+hänen+on+vaikea+seurata+opetusta,+kun+ei+kuule+opettajan+puhetta+hälinän+takia.+Oli+istuttava+eka+rivissä,+että+sai+osansa+opetuksesta.+Siihen+aikaan+ei+ollut+vielä+muun+kielisiä+oppilaita,+vaan+järjestyshäiriöt+olivat+ihan+kotoperäisiä.+Eli+kurinpito-ongelmat+ovat+tulleet+jäädäkseen+jo+70-80-luvulla.
Ei+kateeksi+käy+opettajia.
25.08.2021 12:25
Miehelläni+ja+minulla+oli+pituuseroa+yli+20+cm.+Totuin+siihen,+että+hän+ylettyi+ylähyllyille,+pystyi+nostamaan+isoja+taakkoja,+ylettyi+ja+venyi+moneen,+mikä+nyt+yksin+ollessani+oli+ihan+mahdotonta.
Jopa+kaupoissa+joudun+välillä+pyytämään+apua,+kun+ylähyllyn+paketit+ovat+niin+korkealla,+etten+ylety,+jos+juuri+olen+leikannut+kynteni.
Taisin+jo+kertoakin,+että+viimeiset+autotkin+olivat+++kookkaan+miehen+mittojen+mukaiset,+niin+että+en+halunnut+ajaa.++
Kaikkeen+sitä+on+sitten+joutunut+tottumaan,+kiipeilemään+tikapuilla+ja+raahaamaan+tavaroita.+Olen+kyllä+ostanut+pyörillä+kulkevia+apuvälineitä,+niin+pihahommiin+kuin+kauppareissuillekin.
Kattolamppu+toisensa+jälkeen+sammui,+kunnes+poika+muutti+seurakseni.+Hänellä+pituus+riittää+paremmin+kuin+minulla.
Niin+että+kyllä+ne+miehen+ja+naisen+työt+ihan+väkisinkin+jakaantuvat.
25.08.2021 11:27
Ynnämuu+"aika+vähän"+ketään+kiittelee,+ja+minä+olen+siinä+samaa+mieltä,+että+keskinäinen+kunnioitus+ei+kiittelyä+kaipaa,+kuten+ei+pahansuopaista+arvosteluakaan.
Täällä+jokainen+kirjoittaa+mielialansa+mukaan+ja+omat+asiansa.+
Mutta+tsemppiviestit+ja+toivotukset+ovat+erikseen,+ja+jokainen+voi+niistä+iloita,+jos+sellaisen+osakseen+saa.
Lähetänkin+nyt+muistaissani+tsempit+ja+lämpimät+tervehdykset+kaikille!+
Tänään+minulla+on+hyvä+mieli+hyvin+nukutun+yön+jälkeen.+Sataa+ja+myrskyää,+mutta+kotisoffalla+on+mukavaa+kuin+kotikissalla,++
Hyvää+päivänjatkoa.
25.08.2021 11:14
Olisit+varmaan+Salomonin+lailla+tekemässä+oikeita+ratkaisuja,+jos+pääsisit+valitsemaan+tulijoita.
Hyvällä+omallatunnolla+pystyisit+sanomaan+EI+.
Minusta+on+oikeus+ja+kohtuus,+että+turvamiehet+turvataan+nyt,+kun+ne++vuosia+ovat+turvanneet+suomalaisten+liikkumista+vaaran+paikoissa.
Uskoni+suomalaiseen+oikeudenmukaisuuteen+palasi.
25.08.2021 10:55
Miesten+palstalla+olisivat+autot,+autojenkorjaukset+ja++muut+autoihin+liittyvät,++F-ykköset,+urheilu+muukin,+metsästys,+kalastus,+korjausvinkit+näppärille+remontoijille+ja+nikkaroitsijoille+ja+politiikka.
Tämmöisellä+keskustelupalstalla+ei+muita+yleisiä+keskustelunaiheita+käsiteltäisi.+Poikien+omat+jutut+käydään+askarteluhuoneissa,+huoltoasemilla+ja+muissa+miesten+omissa+tiloissa,+jonne+naiset+eivät+pitkäksi+aikaa+piipahda.
25.08.2021 00:45
Sori,+ei+ollut+"Kultahattu",+vaan+"Mennyt+maailma".+Hieno+kuitenkin.
+-+Sama+Mkr..
24.08.2021 20:07
Britit+osaavat+nämä+romanttiset+pukudraamat+ja+niiden+teon.+Kun+vaan+vertaa+tätä+ja+klo+17+jölkeen+esitettävää+"Sydämen+kutsumusta",+niin+näkee+eron,+preeriakuvauksesta+puhumattakaan.
Muistan+ne+varhaisemmat+brittisarjat,+kuten+"Kultahattu"+ja+"Kahden+kerroksen+väkeä".++Vaatteisiin+ja+sisustuksiin+satsataan,+on+varmaan+upeaa+pukeutua+niihin+asuihin,+joita+naisilla+Abbeyssakin+on.+Pukusuunnittelijalla+on+ollut+tarkat+tiedot+eri+aikojen+muodeista+ja+kampauksista.
Abbey+filmattiin+jossakin+aidossa+kartanossa.+Kerran+tuli+dokumentti+ko.+paikasta,+ja+kamera+kierteli+eri+huoneissa,+ja+mm.+esitettiin+ruokapöytä+kattauksineen.+Kiristelin+hampaitani+siinä+kohtaa,+ja+varmaan+myös+kartanon+väkikin,+sillä+pöytäliina+oli+silittämätön.+kurttuinen+vaate.+Ei+ikimaailmassa+herrasväki+olisi+sellaista+kattausta+hyväksynyt+hovimestari+Carsonista+puhumattakaan+Ajattelin,+että+kovin++alkeellisella+tasolla+sitä+ollaan+nykypäivänä.+
Monissa+tosifilmauksissa+perheillä+ei+ole+edes+ruokapöytää,+vaan+istuvat+sohvilla+lautaset+polvilla+ja+syövät+kamalia+annoksia+lähes+käsin.+Tämä+tosin+on+Amerikan+tositeeveen+satoa.
24.08.2021 20:05
Kiitos,+Demeter.+Ihan+tässä+hämmentyy.+
Kun+aikanaan+olimme+vain+muutaman+nimmarin+voimin+tällä+palstalla,+oli+aika+yksinäistä.+Sen+vuoksi+kai+olen+nyt+niin+mielelläni+osallistunut.
Ihmettelen+vain,+minne+alkuperäiset+kahd.kymppiset+ovat+livahtaneet,+Ei+ole+Sinisiruakaan+näkynyt,+Rituliinista+puhumattakaan.
HOHOI!
24.08.2021 11:39
Mukavaa,+että+tapasitte.+Venlastiina+ja+Late+olivat+monipuolisia+kirjoittajia.+Ylikypsänkin+muistan,+mutta+nuo+toiset+ovat+minulle+vieraampia+nimimerkkejä.
24.08.2021 11:29
Miksi+muut+maat+ottaisivat+heidät,+hehän+ovat+suomalaisten+turvamiehiä,+ja+monet+olleet+työssään+vuosikausia.+Suomi+on+turvautunut+heidän+apuunsa,+mutta+jättää+heidät+nyt+vihamiesten+käsiin.
Turvamiehillä+on+tietenkin+perheet,+joten+Suomi+ei+voi+ottaa+niin+suurta+joukkoa+vastaan.+Siinä+kai+se+syy+on.
24.08.2021 11:17
Onko+köyhissä+jotain+vikaa,+tai+yksinäisyydessä+ja+muussa?+Raharikkaat+tiuskin+tällä+palstalla+paljonkaan+käyvät.+Ollaan+meidän+Herramme+muurahaisia,+suurin+osa.
Teet+äkkinäisiä+päätöksiä.
24.08.2021 11:11
Minä+muistan,+että+Kotikatu-sarjan+Hannesta+esittäneen+näyttelijän+(hajamilinen+minä+en+nyt+nimeä+muista)+rooliin+oli+jossain+vaiheessa+kirjoitettu+masennusta,+alkoholia+ja+huonoa+elämänhallintaa.
Kertoi+joutuvansa+välillä+ongelmiin+elävässä+elämässään,+kun+sarjan+seuraajat+tulivat+neuvomaan+häntä+ja+suosittelemaan+raittiutta+ja+elämänmuutosta.
24.08.2021 10:44
Ahaa,+sori,+en+tajunnut.+
Minä+en+alkuvuosina+käynyt+Kahvipirtissä,+en+osannut+oikein+eläytyä+sinne,+mutta+näinä+aikoina+olen+ollut+siellä+jokapäiväisenä+kävijänä.+Ei+se+kuitenkaan+estä+minua+lukemasta+ja+kommentoimasta+muitakin+ketjuja.
:)
24.08.2021 10:31
Mutta+suomalaisia+turvanneita+turvamiehiä+ei+meinata+tänne+tuoda,+vaikka+siihen,+jos+mihinkään,+on+moraalinen+velvollisuus.+He+ovat+vuosia+turvanneet+suomalaisten+liikkumisen+rauhattomassa+maassa,+ja+nyt+hallituksemme+tylysti+sulkee+heidät+pois+autettavien+listoilta.++Nyt+he+jäävät+vaille+turvaa+talibanien+käsiin.
Törkeää.
24.08.2021 10:26
Monelle+kotiinsa+sidotulle+on+palsta+varmasti+ikkuna+maailmaan.+Siksi+se+on+tärkeä+monelle.+
Ihmisten+keski-ikä+nousee+kaiken+aikaa,+yhä+enemmän+on+yhdeksänkymppisiin+asti+eläviä,+mutta+jo+huonosti+liikkuvia+ikäihmisiä,+jotka+vähitellen+joutuvat+jäämään+neljän+seinän+sisälle.+
Monien+läheiset+ja+ystävät+ovat+poissa+ja+yksinäisyys+painaa.
Palstat+ovat+paikallaan!
24.08.2021 10:21
Millainen+on+"kestoaloitus",+josta+mainitsit?+Erityinen+palstako?
24.08.2021 10:13
78 / 85