Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
DrWhoo
profiilit
DrWhoo
DrWhoo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
2583
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Happamia+sanoi+kettu..ettei+olis+ollu+pihlajanmarjoja+nuo+mustikkasi?
Mie+puolestani+ostin+kaks+litraa+mansikoita,+Polkaa+tietysti.+Ei+ollu+ihan+parasta+priimaa.+Koko+kesänä+en+ole+onnistunut+löytämään+ihan+sellaista+parasta+laatua.
Sen+sijaan+hämmästyksekseni+näin+kaupan+hyllyllä+Colmansin+vahvaa+englantilaista+sinappia.+Sehän+on+parasta+priimaa,+eli+ylivoimaisesti+planeetan+herkullisinta+sinappia.+Sitä+ei+vain+ole+ollu+vuosiin+tarjolla.+Ostin+heti+neljä+purkillista.+Nyt+olen+nauttinut+sitä+erilaisten+lihatuotteiden+kera.+Olen+siis+vähän+sinapissa.
15.07.2020 15:24
Sokkopaarma.
15.07.2020 15:10
Laki+määrää+rahanpesun+vuoksi+pankkeja+selvittämään+asiakkaansa+rahanlähteet++ja+mahdollista+rahaliikennettä+ulkomaille.+Jopa+poliittisia+sidonnaisuuksia+kysellään+jostain+syystä.+Meiltä+yrittäjiltä+kysellään+vielä+vähän+enemmän.+Nää+kyselyt+nykyisin+pitäisi+hoitua+ihan+yksinkertaisesti+pankkisovelluksen+kautta.+Tietenkään+selvityksiä+ei+tarvitse+tehdä+pankille+jossa+mitään+tiliä+ei+ole.
15.07.2020 14:19
Joo,+taannoin+kertoilitkin+noista+ongelmista+juoppojen+kanssa.
Meidän+kauhutarinammehan+oli+semmoinen,+että+yli+25+vuotta+sitten+asuimme+Turun+Vasaramäessä+kerrostalossa.+Osaketalossa+siis.+Huono+tuuri+kun+oli,+siinä+kerrosta+ylempänä+asui+yksi+pahasti+häiriintynyt+miekkonen.+Hänellä+oli+tapana+useinakin+öinä+viikossa+viedä+isot+kaiuttimet+parvekkeelle,+ja+antaa+tulla+täydellä+volyymillä.+Siinä+koko+talo+tärisi+musiikin+jytkeessä.+Turhaa+lienee+kysyä+miksi+niin+teki.+Aika-ajoin+hyypiö+oli+hiljaa,+liekö+ollut+jossain+hoidossa+välillä.+Kunnes+sitten+taas+palasi+konsertoimaan+asukkaiden+iloksi.
No,+niihin+aikoihin+olimme+muutenkin+(sattuneesta+syystä)+etsimässä+toisenlaista+asuinympäristöä.
14.07.2020 19:59
Naapurit+on+aina+tuuripeliä.+Meillä+on+sellainen+tontti+jossa+on+vain+yksi+rajanaapuri.+Tämän+naapurin+suhteen+on+käynyt+melkoinen+mäihä.+Hän+on+eläkkeellä+oleva+sairaanhoitaja+leski,+hissukseen+elelevä+ihminen.+Ilmeisesti+vähän+tämmöinen+samanlainen+introvertti+jäyhä+jököttäjä+kuin+miekiin,+ei+paljon+turhia+puhele.+Loistonaapuri+siis.
Kokemusta+on+myös+kerrostaloasumisesta.+Niistä+kauhuista+on+ollut+aiemminkin+puhetta.+Värisyttää+vieläkin.
Asumisviihtyvyys,+tai+miksi+sitä+nimittäisi,+on+kyllä+tosiaan+paljon+kiinni+siitä+minkälaista+väkeä+siinä+oman+elinpiirin+sisällä+sattuu+olemaan.+Yksikin+sekopää+voi+tehdä+elämästä+h**vettiä.
14.07.2020 16:37
Noo,+mie+kyllä+olen+huomannut+nuo+heitot,+vaikken+noin+muuten+jaksa+sen+enempää+herran+nykyisestä+ulosannista+kiinnostua.
Kuten+olen+ennenkin+sanonut,+tuon+tyyppinen+koulupoikamainen+"keljuilu"+ei+tepsi+meikään+millään+lailla.+Hieman+huvittaa+korkeintaan.+Jos+keljuilussa+olis+mukana+jokin+älyllinen+elementti,+saattaisin+jopa+vastinetta+harkita.
14.07.2020 09:19
Musta+tomaatti?+Eipä+ole+toistaiseksi+kokemusta+miltä+maistuu.+Vaan+pitäiskö+noillekkin+keksiä+toinen+korrektimpi+nimi.+Värineutraali+tomaatti?
Miun+mielestä+parhaita+tomaatteja+ovat+terttutomaatit.+Kaupassa+myydään+nimikkeellä+grillitomaatti+ihan+pieniä+terttutomaatteja,+jotka+ovat+uskomattoman+makeita,+kuin+karkkeja.+Ne+eivät+taida+kyllä+olla+kotimaisia.+
Näyttäis+olevan+tulossa+aurinkoinen+päivä.
14.07.2020 07:48
Juu,+just+semmonen+on+kutistesukka.+Olisin+olettanut+jonkun+ajattelevan+että+tarkoitan+lentosukkaa.
Sukista+puheenollen,+mie+käytän+sandaalienkin+kanssa+aina+sukkia.+Poika+paheksuu+tätä,+se+ei+kuulemma+ole+nykyaikaista+tyyliä.+No,+en+muutenkaan++edusta+nykyaikaista+tyyliä.+Poika+on+nimennyt+jo+ajat+sitten+meikän+eläväksi+muumioksi.
13.07.2020 11:48
Juu,+arvelinkin+että+naisille+kutistesukka+oli+tuntematon+käsite,+mutta+että+Edsonillekkin.
Ja+mitä+tulee+kiitoksiin,+kiitoksen+ansaitsee+ketjun+kaikki+kirjoittajat,+ei+vain+aloittaja.
Ja+mitä+kummaa,+aurinko+paistaa.
13.07.2020 11:05
Että+siis+oikeanlainen+vastasidos+vihtaan?+Tiesittekö+muuten,+että+suomessa+valmistetaan+ja+myydään+muovista+tehtyjä+saunavihtoja?+Ihan+totta.
Ja+että+vielä+kehuskellaan+eläkeläisen+eloa.+Anna+mun+kaikki+kestää.
Ja+juu,+hyvä+ajatus+avata+129.+ketju.+Käsittämätön+määrä+kirjoituksia+siis.+Toivottavasti+ei+kuitenkaan+käsittämättömiä+kirjoituksia.+Vaikka+niitäkin+jokunen+saattaa+joukossa+olla.
12.07.2020 18:59
Äläs+ny,+jenkkien+vakaa+nerokin+jo+käytti+maskia.+
Jaa+sidos.+Hieno+kuin+mikä,+aitoa+pakettinarua+vissiin.+Tossa+voisi+käyttää+myös+ilmastointiteippiä.+Tai+vielä+professionaalisempi+ratkaisu+olis+kutistesukka..
12.07.2020 15:30
Noh+nih,+yhteenvetona+voimme+siis+todeta,+että+vain+moottoriurheilu,+eritoten+F1+on+paitsi+dopingvapaa+ja+muutenkin+älykäs+laji.
Jaa+että+semmoisia+järvikoiria.+Olen+luullut+että+koirat+mieluummin+karttavat+vettä,+mutta+tais+ollakkin+kissat.
12.07.2020 12:16
Mie+en+satunnaisena+vierailijana+ole+ketjuja+availlut.+Itselleni+on+yhdentekevää+kuka+ketjun+on+avannut,+mutta+olen+joskus+ollut+havaitsevinani+että+joillekkin+silläkin+on+joku+merkitys.+Mie+taidan+olla+sen+verran+hajaannusta+aiheuttava+persoona,+että+paree+jonkun+muun+availla.
Hesari+juu,+miulla+on+sielläkin+rekisteröity+nimmari.+Todella+harvoin+tulee+kyllä+sinne+mitään+kirjoitettua,+aika+ei+vain+tunnu+riittävän.+Hesari+on+kyllä+mielestäni+aika+tasokas+foorumi+kirjoittaa+moneen+muuhun+verrattuna.+Myös+Ylelle+on+nimmari,+sinnekin+tulee+joskus+kirjoiteltua.
12.07.2020 11:59
"Mahtavaa+Makwan!+Amirkhani+kuristi+vastustajansa+tajuttomaksi"+
Otsikko+iltasanomissa.+En+lukenut+uutista+pidemmälle,+mutta+joskus+ihmettelen
minkälaisessa+maailmassa+elämme.+Varmaan+on+sitten+mahtava+"urheilusuoritus"+kuristaa+joku+tajuttomaksi.
Vaikka+onhan+meillä+muitakin+"urheilu"+lajeja+-+perinteisiä+ja+arvostettuja+-+joidenka+nimissä+saa+toteuttaa+sadistista+väkivaltaa.+Nyrkkeilyssäkin+tavoite+lienee+iskeä+vastustaja+tajuttomaksi,+eli+aiheuttaa+pysyvä+aivovamma.+Hieno+juttu+sekin+varmaan+monen+mielestä.+Weepelin+kanssa+taannoin+tästä+aiheesta+vähän+väännettiin,+hänhän+oli+nyrkkeilyn+suuri+ystävä.+En+muista+mitä+mieltä+Edson+olikaan.
Sadetta+ja+ukkosta+luvassa,+nyt+sentään+14+astetta.
12.07.2020 09:05
"+Minä+en+halua+"loukata",+mutta+en+myöskään+"loukkaannu"+enää+millään,+enkä+mistään,+
koska+tiedän+itse+parhaiten+mikä+olen+ihmisenä".
Jep,+toi+on+hyvin+sanottu+ja+hyvä+ohjenuora+kaikille.
Varmaan+on+myös+niin,+että+eri+ihmiset+loukkaantuvat+aivan+eri+tyyppisistä+asioista.
Meikää+lähinnä+huvittaa,+jos+joku+yrittää+tahallaan+"loukata"+ivaamalla+tms.+
Joskus+saattaa+hieman+harmittaa+jos+huomaan+tulleeni+aivan+päin+prinkkalaa+ymmärretyksi.
Mutta+loukkaantuminen+on+siinäkin+liian+vahva+sana.
11.07.2020 11:31
Jaa,+tarkemmin+aatellen+tuo+"loukkaantuminen"+voi+tarkoittaa+asiaa+niin+päin,+että+kun+joku
loukkaantuu,+siitä+voipi+alkaa+sivistymätön+keskustelu+sen+loukkaantujan+puolelta.
11.07.2020 10:50
Periaatteessa+hyvin+sanoi+Voltaire.+Paitsi+että+itse+en+ehkä+sanoisi+että+"en+hyväksy+mielipidettänne",+vaan+sanoisin+vain+olevani+eri+mieltä.+Noissa+kahdessa+tavassa+sanoa+asia+on+tietty+ero.
Ja+sitten+tuo+sana+"loukkaantuminen".+Eikö+pitäisi+olla+pikemminkin+"loukkaaminen"?+Sitten+olen+täsmälleen+samaa+mieltä.
11.07.2020 10:31
Nykyaikaisen+valtiontalouden+idea+lienee+se,+että+vanhat+lainat+maksetaan+aina+uusilla+lainoilla,+joiden+korot+vain+maksetaan.+Korkojen+määrään+vaikuttaa+valtion+luottoluokitus+ja+yleinen+markkinatilanne.+Tottakai+maksettavan+koron+määrä+nousee+lainojen+kokonaismäärän+noustessa,+siihen+tarvitaan+sitä+jatkuvaa+talouskasvua+jotta+rahat+riittäisivät.+Tässähän+oikeasti+on+kyse+siitä,+että+näin+mahdollistetaan+jatkuva+velaksi+eläminen.
Meillähän+velkasummat+ovat+vielä+jotenkin+käsitettäviä,+mutta+esim+Amerikan+valtionvelka+on+jotain+20+000+000+000+000+dollaria,+eli+20+biljoonaa+taalaa.+Tuskin+kukaan+tosissaan+uskoo+että+noita+rahoja+koskaan+maksetahan.+Lienee+tuollaisten+summien+korkokulutkin+käsittämättömät.
11.07.2020 10:19
Mie+ymmärtäisin+tuon+karvoihin+katsomisen+niin,+että+se+on+sananlasku+jolla+viitataan+siihen+että+ei+kannata+arvioida+asioita+(ihmisiäkään)+pelkästään+ulkonäön+perusteella.
11.07.2020 09:08
Meil+on+ollu+15+vuotta+sellainen+liesi+jossa+on+lasilevy+ja+sen+alla+merkityissä+kohdissa+vastukset.+Onkos+tuo+sitten+sellainen+keraaminen+liesi?+Nopea+on+ainakin+verrattuna+muinaisiin+liesiin+jossa+oli+keittokevyt.+Puhdistus+on+helppoa+jos+se+tekee+säännöllisesti,+mieluiten+aina+käytön+jälkeen+pyyhkii+rätillä.+Jos+pääsee+ruoka+pahasti+palamaan+lasiin,+täytyy+melkein+käyttää+(varovasti)+metallista+terävää+lastaa.+Mie+olen+aina+itse+huolehtinut+meillä+tuosta.+Lasilevy+on+edelleen+kuin+uusi.
Uunissa+kertoilma+tietty.+Meilläkin+on+siinä+semmoinen+"sondi"+jonka+voi+työntää+lihaan,+ja+sitten+voi+nähdä+lihan+sisälämpötilan+suoraan+uunin+näytöltä.+Osaapa+uuni+itse+katkaista+lämmityksenkin+määrätyssä+kohdassa.+Harvoin+tuotakaan+on+tullut+käytettyä.
11.07.2020 09:03
101 / 130