S-Seutulainen

Aloituksia
64
Kommenttia
530
USKON KOHDE ON RATKAISEVA
"Uskon kohde, se mihin uskotaan, ratkaisee.Jos uskon kohde on jokin muu kuin Raamatun Jeesus Kristus, sellainen usko ei25227Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty. ( Ps. 32:1)
- Näin asian tiimoilta kirjoittaa Olavi Peltola: Olen usein mietiskellyt eräitä pieniä, ehkä huomaamattomia välähdyksi43223Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Joka vahvana pysyy loppuun asti...
... se pelastuu. ( Joh. 15:4, Matt. 24:13) 1 Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. 2 Jokaisen o11219Ei vielä valmista
”Mutta me odotamme Hengessä uskon kautta sitä vanhurskautta, jota toivomme” (Gal. 5:5). Kristittynä elämiseen kuuluu ai2197Uskon päämäärä, uskon Jeesukseen Kristukseen, on sielujen pelastus
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska29180KAIKKI HE OVAT POIKENNEET POIS, KAIKKI OVAT TURMELTUNEET...
... ei ole ketään, joka hyvää tekee, ei ainoatakaan. ( Ps. 14:3) Tässä meillä on ylen määrin tärkeä opetus synnistä. H3179SILLÄ JUMALAN ARMO ON ILMESTYNYT PELASTUKSEKSI KAIKILLE IHMISILLE...
... ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja9176ANTAKAA PELASTAA ITSENNE TÄSTÄ NURJASTA SUKUPOLVESTA. ( Ap.t. 2:40)
Jeesuksen Kristuksen torjuva ihminen hylkää ja ylenkatsoo Jumalan armon, joka on tarjolla yksin hänessä, Kristuksessa Je54175EI VOIMAA ILMAN RISTIÄ
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähd21167Se Jumalan vanhurskaus, joka tulee Jeesuksen Kristuksen uskon kautta kaikkiin ja kaikille...
jotka uskovat. Sillä ei ole yhtään erotusta. ( Room. 3 :22) Nämä sanat antavat meille vastauksen tärkeään kysymykseen6164TULKAA, SILLÄ KAIKKI ON JO VALMIINA ( Luuk. 14:17)
- "Ei mikään teko voi ansaita eikä mikään synti estää Jumalan armoa. Nyt jää jäljelle vain se, että syntinen tulee Isän2164Jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta. ( Apt. 10:43)
Mitä minun tulee uskoa ja tietää tästä syntien anteeksi saamisesta? Se sinun tulee tietää ja Jumalan oman iankaikkisen s0162Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon , jossa nyt lujasti pysymme. (Room. 5: 1)
Roomalaiskirjeen 5. luku alkaa suurenmoisella vakuutuksella siitä, että Jumala pitää vanhurskaana jokaista, joka uskoo J3151"KRISTUS JEESUS ON TULLUT MAAILMAAN PELASTAMAAN SYNTISIÄ" ( 1 Tim. 1:15)
Tämä sana on varma ja vastaanottamisen arvoinen: Kristus Jeesus on tullut maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä ol27145Parantuminen vai parannus
>>Siteeraus vanhasta profeetan saarnasta, jota Jeesus käytti kovakorvaisen kansan herättämiseksi, osuu hyvin meidä35144MINÄ VIHELIÄINEN IHMINEN, KUKA PELASTAA MINUT TÄSTÄ KUOLEMAN RUUMIISTA?
... Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumala14137Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu...
..., koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. ( Joh. 3:18) - >>Ja kun hän tulee, niin hän näyt15136SILLÄ KRISTUS ON LAIN LOPPU, VANHURSKAUDEKSI JOKAISELLE, JOKA USKOO. ( Room. 10:4)
PAAVALIN KIRJE ROOMALAISILLE 10 LUKU "Juutalaiset kyllä kiivailivat Jumalan puolesta, mutta eivät alistuneet Jumalan va0127HEIKKOUDEN EVANKELIUMI
"Olen kurja ja köyhä" on eräs usein esiintyvä Psalmien sanonta (40:18, 70:6, 86:1). On merkillistä, että voittoisa elämä28125Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi...
, että Jumala on hänet herättänyt kuolleista, niin sinä pelastut. ( Room. 10:9) Tässä sanotaan nimenomaan, että pelast1118