S-Seutulainen

Aloituksia
64
Kommenttia
530
Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä. ( Matt. 25:13)
Valvokaa, pysykää lujina uskossa, olkaa miehuulliset, olkaa väkevät. ( 1 Kor. 16:13) Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän v5117Evankeliumin mukainen pyhitys
”Mehän tiedämme, että vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, jotta synnin ruumis nujerrettaisiin, niin ettem5115Mutta tietäkää se, että jos perheenisännällä olisi tiedossaan millä hetkellä varas tulee...
, niin hän ei sallisi taloonsa murtauduttavan. ( Luuk. 12:39) Tällä vertauksella varkaasta Herra Kristus tarkoittaa s13114Anna meille meidän velkamme anteeksi ( Matt. 6:12).
Rukous: »Anna meille meidän velkamme anteeksi» on uuden ihmisen sydämen työtä, joka saattaa hänen kaikki muutkin voimans6114Jumalasta syntynyt ei tee syntiä?
”Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska hän on sy17110MIKSI TARVITSEN VAPAHTAJAA?
Monen mielestä on kyllästymiseen asti opetettu totuutta ihmisen syntisyydestä. On ollut masentava kokemus tajuta, että m22108Evankeliumi on Jumalan viisaus, salattu maailman viisailta...
mutta Pyhän Hengen ilmoittama hengellisille 6-16. ( RAAMATTU.FI KR 38 ) 1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, ve49105Voiko uskova vapautua sisimmässään olevista kielteisistä voimista ja tunteista?
- Ihmisluonto ei uudistu, vaikka Jumala antaakin lahjaksi Jeesukseen uskovalle iankaikkisen elämän. Meidän on suostuttav10100SILLÄ TE OLETTE KAIKKI USKON KAUTTA JUMALAN LAPSIA KRISTUKSESSA JEESUKSESSA"
1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. 2 Sillä elämän hengen laki Kr895Kaikki omat teot ovat kelpaamattomia ja arvottomia taivaassa.
"Tullessamme Jumalan luo emme saa tuoda mitään muuta kuin Kristuksen. Kaikki lisät ja kaikki aikaisemmat ansiomme myrkyt1595KAKSI ERI KUULIAISUUTTA
Hänen kauttaan me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeään kohtaan kaikissa091Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta ( Gal. 1:3)
Kuinka monta kertaa tämä apostolinen tervehdys onkaan mennyt minulta ohi, ilman että olen ymmärtänyt sen syvää, kristinu1189Missä on sana Kristuksesta, siellä on itse Kristus läsnä.
- Kuinka ihminen tulee osalliseksi Jumalan vanhurskaudesta? Miten otan vastaan Jumalan Kristuksessa minulle tarjoavan va2085EVANKELIUMI ON LÄSNÄOLEVA YLÖSNOUSSUT JEESUS KRISTUS
- Evankeliumi on ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta, Jumalan Pojasta (Mark 1:1). Jeesus julisti: ”Kääntykää ja uskokaa581Valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, vain voi poistaa peitteen sydämen päältä
... ( 2 Kor. 4:4, 3:15 ) 11 Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille ver1777KAKSI IHMEELLISTÄ KUTSUA
"Tulkaa minun tyköni” (Matt. 11:28) ”Pysykää minussa” (Joh. 15:4) Yhä edelleen Jeesus kutsuu tulemaan Hänen luokseen074ÄLKÖÖN TEIDÄN SYDÄMENNE OLKO MURHEELLONEN. USKOKAA JUMALAAN, JA USKOKAA MINUUN. ( Joh. 14:1)
31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän,1273Jos uskovat tulisivat synnittömiksi jo täällä ajassa...
..., niin miksi Paavali ja Pietari kuitenkin varoittavat: "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan ha4272"NIIN MEKIN USKOMME, JA SENTÄHDEN MYÖS PUHUMME"
1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu, 2 vaan olemme hy1570JEESUKSEN YLÖSNOUSEMUKSEN MERKITYSTÄ ON VAIKEA YLIARVIOIDA
- Kun Jeesus oli kuollut ja haudattu, opetuslasten toivo, usko ja koko elämä olivat murskana. Kun Jeesus nousi kuolleist3870