Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

2

1. Nyt+on+pakko+ottaa+kantaa.+Olen+ikävä+kyllä+tupakoitsija,+enkä+ylpeile+sillä.+Mutta+pyrin+huomioimaan+muut+ihmiset+tässä+asiassa.+Olen+esimerkiksi+sanonut+naapureilleni,+että+mikäli+parveketupakointini+häiritsee+heitä,+voin+mennä+ulos+tupruttelemaan.+Ei+kuulemma+häiritse.+Tietenkin+katson,+missä+tupakoin+ja+pyrin+siihen,+ettei+se+aiheuta+haittaa+muille.+Mutta+toivoisin+myös,+että+tupakoimattomat+ihmiset+ymmärtäisivät,+ettei+se+lopettaminen+käy+tuosta+vaan+sormia+napsauttamalla,+vaikka+haluaisikin+lopettaa.+Ja+että+oikeasti+se+turha+nipotus+ja+valitus+on+jotain,+mitä+en+käsitä+minäkään.+Jos+tuolla+kadulla+joku+tupakoi+kulkiessaan,+ei+se+savu+sivullisia+tapa+eikä+haju+tartu.+Itse+en+jätä+tupakantumppeja+mihinkään+ulos+enkä+luontoon+vaan+vien+roskiin,+enkä+myöskään+tupakoi+lasten+nähden.+uskon+ja+toivon,+että+tupakointi+on+jonain+päivänä+historiaa+tässä+maassa+ja+hyvä+jos+näin+käy.+Mutta+ikävä+kyllä+vielä+on+meitä+heikkoja,+jotka+emme+ole+pystyneet+lopettamaan+sauhuttelua.+Joten+jospa+jokainen++tupakoimaton++miettisi,+milloin+on+todella+aihetta+valittaa+ja+kitistä+siitä+savusta+ja+hajusta+ja+milloin+se+on+vaan+tekosyy+purkaa+omaa+huonoa+oloaan+meihin+nikotinisteihin.+Elämä+on+lyhyt+eikä+sitä+kannata+tuhlata+ihan+turhaan+narinaan.+Asiasta+toki+saa+sanoa,mutta+aina+kannattaisi+yrittää+edes+keskustella+asiallisesti+ja+rakentavasti+ennenkuin+osoitellaan+sormella+ja+tuomitaan.+Mukavaa+sunnuntai-iltaa+kaikille+:)