Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Justine71
profiilit
Justine71
Justine71
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Älä turhaan pelkää leikkausta. Minulta leikattiin so palleatyrä vuonna 2019 ja oloni helpotti melkein heti. Näistä tähystysleikkauksista toipuu yleensä hyvin nopeasti, maha oli hieman kipeä pari vkoa siitä pallean kohdalta ja käytin sairaalasta saamaani tukiliiviä n. kuukauden varmuuden vuoksi. Miksi pelkäät, että leikkaus epäonnistuu?
16.06.2024 13:29
Minulla on myös sairautena bipolaarinen mielialahäiriö, niin lääkäri katsoi Venlan olevan tarpeellinen sen hoidossa, ainakin nyt alussa. Selitin ehkä vähän huonosti tuon masennukseni, en siis ennen Thyroxinia reagoinut mitenkään masennuslääkkeisiin. Thyroxon korjasi suuren osan kivuistani ja masennuksestani, muttei ihan kaikkea. Luulen, että jos annosta titraisi ylöspäin Thyroxissa, en tarvitsisi Venlaa enää ollenkaan. Arvoni ovat nyt tyydyttävät tällä 125 mikrog. annoksella. En itsekään tiedä, miksi tk-lääkäri ei halua nostaa annosta edes vähäsen, jotta tuo yläarvo olisi hieman korkeampi kuin 12, tietääksei sen pitäisi olla lähellä 20, niin olisi hyvä.
16.06.2024 13:25
Mulle+on+ollut+avun+tuonut+pahimpana+aika+ei-korvattava+Revitelle+eli+bilastiini.+On+kyllä+melkoisen+kallis+lääke,+mutta+auttaa+ainakin+mua.
26.01.2021 12:16
Mulle+määrättiin+Aurorix,+eikä+mitään+apua.+SSRI-lääkkeet+saavat+minut+vain+enemmän+levottomaksi+ja+ahdistuneeksi,+siksi+kokeiltiin+Aurorixia.+Sekään+ei+kyllä+auttanut.+Onko+sulta+tarkastettu+esim.++kilppariarvot?+Mun+masennuksen+takaa+löytyi+fyysinen+syy,+eli+kilpirauhasen+vajaatoiminta.+Nyt+käytän+SNRI-lääkettä+Venlafaxinea+ja+pienehkö+annos,+75+mg+riittää+oikein+hyvin.+Ja+tietenkin+Thyroxinia+kilpparin+vajaatoimintaan.+Olen+ollut+usein+sairaalassa+hoidossa+juuri+masennuksen+takia+ja+siellä+otettuja+labra-arvoja+oma+lääkärini+rupesi+seuraamaan,+Ala-arvo+yli+kolmen+ja+yläarvo+alle+kahdeksan+oli+lähtötilanteessa.+Alkoi+mahakin+toimia,+kun+sain+Thyroxinin+sekä+pahimmat+kivut+poistuivat.+Toivottavassti+Aurorix+toimii+sulla.
20.09.2020 22:36
Myös+sisäisesti+käytetyt+öljyt+voivat+auttaa+kuivien+limakalvojen+vaivaan,+mutta+ne+kapselit+ovat+aika+kalliita.+Myös+nenän+tukkoisuutta+voi+havaita+helpommin,+koska+limakalvot+kuivuvat+sieltäkin.+Vettäkin+on+hyvä+juoda+ainakin+se+kaksi+litraa+päivässä.
29.07.2019 05:26
Kyllä+ne+kaikki+kuivattavat+suuta.+Mulla+on+ollut+useammanlaisia+ja+jokainen+niistä+on+jotenkin+kuivattanut.+Trisykliset+ehkä+eniten,+mutta+esim.+minulla+menevä+Venlafaxine+aiheuttaa+sekin+suun+kuivumista+ja+ihan+ensimmäisestä+pilleristä+saakka.+Kannattaa+investoida+hyvään+hammasharjaan+ja+kosteuttavaan+hammastahnaan.+Vähentynyt+syljeneritys+voi+aiheuttaa+toisille+paljonkin+reikiä+hampaisiin.+Yksinkertaisin+konsti+on+käyttää+ruokaöljyä+suussa,+se+pitää+suun+"kosteana."+Lisäksi+apteekissa+on+paljon+erilaisia+valmisteita+ko.+vaivaan.+Purukumia,+suihkeita,+suuvettä,+pastilleja+yms.+Ja+tietysti+hammastahnat,+joista+nyt+ensin+tulevat+mieleeni+Salutem+ja+Biotene.+Biotene+esim.+on+n.+kympin+paukku+(+tosin+saatta+löytyä+Citymarketista+halvemmalla,+ainakin+Vantaalla+siellä+oli.+)+Mutta+se+maksaa+itsensä+takaisin,+koska+sitä+ei+tarvitse+käyttää+kuin+herneen+kokoinen+määrä+ja+tuubi+100+ml:n+kokoinen.+Salutem+on+muistaakseni+75+ml,+mutta+kuluu+suhteellisesti+nopeammin.+Hammaslääkärilllä+käyntejä+ei+kannata+skipata,+koska+myös+syljen+koostumus+saattaa+muuttua+enemmän+hammaskiveä+aiheuttavaksi.+Ja+mulla+on+on+ollut+Oralin+pyöreäpäinen+sähköhammasharja+jo+vuodesta+-+97+enkä+vaihda,+se+on+tosi+hyvä,+eikä+maksakaan+paria+kymppiä+enempää.+Ja+hammaslangat+ja+muut+myös+käyttöön,+jos+on+taipumuksia+ongelmiin+suussa.+Tavalliset+hammastahnat+sisältävät+usein+liitua+ja+se+vain+kuivattaa+limakalvoja+entisestään,+joten+kannattaa+olla+tarkkana.+Kuiva+suu+vaikeuttaa+myös+puhumista+ja+voi+aiheuttaa+aftoja+poskiin+jne.+Lisäksi+muutkin+limakalvot+saattavat+kuivaa,+etenkin+silmät..+Kyynelvuoto+silmistä+on+kuivien+silmien+merkki,+mutta+siihenkin+löytyy+hyviä+valmisteita+apteekista+ja+joistain+luontaistuotekaupoista.+Tsemppiä!
29.07.2019 05:23
Mulle+ainakin+Noritren+sai+tupakan+maistumaan+todella+pahalta+ja+oli+helppo+lopettaa+sen+takia.+Tosin+käytin+muita+masennuslääkkeitä+vuosia,+mutta+nyt+minulla+on+taas+Noritrenia,+joten+aion+kokeilla,+miten+se+vaikuttaa+tällä+krt+tupakointiin.+Olisi+jo+korkea+aika+lopettaa+sauhuttelu,+terveys+ja+rahat+taivaan+tuuliin.+Oon+pitänyt+nyt+muutaman+päivän+ajan"kirjaa"+tupakointitottumuksistani"+yms.+ja+rupesi+oikein+huvittamaan,+mitä+kaikkea+tuo+syöpäkääryle+saakaan+ihmisen+tekemään.+Keli+kuin+keli+hakemaan+röökiä+vaikka+mistä+saakka+ja+muuta+hölmöä.+Tällä+kertaa+olen+tosi+motivoitunut+lopettamaan,+ei+vain+vähentämään,+kuten+aiemmin+olen+tehnyt.+Itsensä+huijaamista,+ainakin+mun+kohdalla.
29.11.2018 02:37
1 / 1