Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

12

1. Kukaan ei ole väittänyt että sillä olisi katoamiseen merkitystä. Olen antanut ymmärtää että lyhdyn jättämisajankohta sopii turhan hyvin nunnan katoamisajankohtaan. Sopisi mielestänit hyvin sellaiseen teoriaan että onko nunnaa oltu jo etsimässä katoamisyönä esim Luostarin/vapaaehtoisten toimesta?
    Teidän suunnalla voi olla teiden varret täynnä roskaa mutta ei tuolla suunnalla ja kyseessä on vain metsäautotie jonka olet kaiketi ymmärtänyt.
    Kertoo vain että et tiedä paikasta mitään etkä koskaan siellä käynyt.
    Tämä keskustelu ei johda mihinkään.
  2. Huomasin+viestiketjun+"hieman"+myöhässä+tapahtuneesta+mutta+olikin+pakko+nyt+kirjoittaa+kun+suurin+osa+kirjoittajista+ihmettelee+tähän+liittyviä+asioita.Kerrottakoon+aluksi+että+olen+yksi+mökkiläinen+alueella+ja+hiuskiehkuran+löytöpaikalta+on+vain+muutama+kilometri+mökillemme+ja+tunnen+seudun+erittäin+hyvin+(metsätiet+sekä+metsät)+Olin+perheen+kanssa+mökillä+tapahtumapäivänä+jolloin+nunna+katosi+ja+jonka+jälkeen+sitä+etsittiin.+Minä+ja+vaimoni+löydettiin+musta+kynttilälyhty+(noin+30+cm+korkea+lasi+seinillä+ja+metallireunoilla,+vanhanajan+kynttilälyhty)+noin+2+km+päässä+hiuskiehkuran+löytöpaikasta+ja+vaimoni+ilmoitti+siitä+poliisille+ja+oli+ensimmäinen+ilmoittaja.+Tässä+kohtaa+täytyy+mainita+että+2+päivää+aikaisemmin+käveltiin+sama+lenkki+eikä+lyhtyä+silloin+siellä+ollut.+Olen+itse+99%+varma+että+lyhty+täytyy+liittyä+jotenkin+nunnan+katoamiseen+koska+k.o.+metsäautotietä+ei+käytetä+enää+mökeille+matkustamiseen+eikä+sieltä+ole+tietääkseni+mitään+lyhtyä+aikaisemmin+löytynyt+tai+sen+jälkeen.+Olemme+olleet+mökkiläisiä+kuitenkin+siellä+yli+10+vuotta.+Muutoin+siellä+ei+asu+ympärivuotisia+asukkeja+kuin+pari+ja+kukaan+heistä+ei+kaiketi+nunnaa+ole+nähnyt.Itse+ole+nähnyt+yhtään+nunnaa+niin+pitkällä+Honkasalontien+toisessa+päässä.+Enkä+usko+että+kadonnut+nunna+tunsi+tämä+alueen+hyvin+jossa+hiuskiehkura/lyhty+löytyi.+Jalkapatikassa+sinne+ja+takaisin+on+reilusti+yli+10+km+luostarilta+sekä+todella+korkea+mäki+kiivettäväksi+joka+on+haastava+jopa+normaalikuntoiselle+ihmiselle.+Katoamisalueella+on+risteileviä+metsäautoteitä+ja+ensikertalainen+menee+siellä+aika+varmasti+sekaisin+ja+eksyy.+Näin+kävi+itsellekin+kun+alueella+ensi+kertaa+liikuin+yli+10+vuotta+sitten....+Maasto+on+erittäin+kivikkoista+ja+louhikkoista+jos+tieltä+poikkeaa+joten+on+ihmeellistä+jos+nunna+on+mennyt+syvälle+sysimustaan+huonokulkuiseen+metsään+rankalla+vesisateella+tietämättä+mihin+on+menossa?+Ja+jos+olisi,+en+usko+että+olisi+pitkälle+päässyt+ilman+suuria+ongelmia.+Ehkä+suurin+virhe+etsinnöissä+oli+se+että+aluksi+etsinnät+keskittyi+liikaa+vain+palopaikan+ympäristöön+sillä+olimmehan+jo+ilmoittaneet+lyhdystäkin+seuraavana+päivänä+katoamisesta+mutta+tähän+ei+reakoitu+pariin+päivään.+Muistaakseni+meni+päiviä+ennenkuin+etsinnät+uloittui+Honkasalontien+peräpäähän+kilometrien+päähän+palopaikasta.+Ja+sade+tosiaan+teki+tässä+tehtävänsä+ja+peitti+hajujäljet.Yksi+oma+ihmetyksen+kohde+on+se+silminnäkijä+joka+ilmoitti+nähneen+nunnan+Honkasalontiellä.+Kuulin+hänen+nimen+kerran+ja+hän+ei+siis+ollut+mökkiläinen+joten+miksi+hän+siellä+myöhään+sateisena+illalla+ajeli?+Itse+tunnen+nimeltä+kaikki+mökkiläiset+joten+siksi+tämä+ihmetys?