Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Mökkiläinen2000
profiilit
Mökkiläinen2000
Mökkiläinen2000
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
12
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kukaan ei ole väittänyt että sillä olisi katoamiseen merkitystä. Olen antanut ymmärtää että lyhdyn jättämisajankohta sopii turhan hyvin nunnan katoamisajankohtaan. Sopisi mielestänit hyvin sellaiseen teoriaan että onko nunnaa oltu jo etsimässä katoamisyönä esim Luostarin/vapaaehtoisten toimesta?
Teidän suunnalla voi olla teiden varret täynnä roskaa mutta ei tuolla suunnalla ja kyseessä on vain metsäautotie jonka olet kaiketi ymmärtänyt.
Kertoo vain että et tiedä paikasta mitään etkä koskaan siellä käynyt.
Tämä keskustelu ei johda mihinkään.
07.01.2025 14:41
Nyt on taas asiat hukassa.... Kävijöitä kyllä tuon verran mutta sellaisia jotka käyvät luostarissa aukiolo-aikana ei siis yöllä tai edes illalla. Se Lintulan luostarin majoitus on askeettinen vanha talo jossa muutama huone ja majoittujia ei todellakaan ole paljon. Tämä vain kuvastaa kirjoittajasta että paikkatietoa/ymmärrystä ei ole yhtään. Turistit eivät ajele siellä metsäautoteillä kun mitään katsottavaa sieltä ei löydy.... Eipä tästä kannata enempää jatkaa kun tietämättömät yrittää tietää.
07.01.2025 14:36
Yritä nyt ymmärtää että lyhty oli ihan tien vieressä näkyvillä ja ohi ei voinut ajaa huomaamatta. Ja sen paikan ohi tuli ajettua polkupyörällä pari päivää aiemmin. Sattumia elemässä piisaa mutta tämä vain tuntuu liian hyvältä sattumalta.
27.12.2024 10:23
Eipä taideta ymmärtää että tuolla ei ihmiset liiku saati heitä tavaraa tienvarsiin. Ei ole nänynyt minkäänlaista rojua/tavaraa tienvarsilla tuolla ennen eikä jälkeen katoamisen ja hyvä niin.
27.12.2024 10:20
Lyhty löytyi katoamista seuraavana päivänä.
17.12.2024 11:45
No en ole väittänyt että tunnen kaikki. Tarkennetaan että tiedän ulkonäöltä ja nimeltä kaikki jotka asuvat siellä suunnalla tai jolla on mökki. Heidän sukulaisistaan/ystävistään en tiedä.
Henkilö joka oli nähnyt nunnan viimeksi ei kuulu tähän porukkaan joka omistaisi kiinteistön tuolla. Yleensä illalla sateessa harvoin tuolla muita liikkuu kuin kiinteistöjen omistajia tai metsästysporukkaan kuuluvia.
17.12.2024 11:44
No tie on mutkainen siinä kohdassa jossa lyhty löytyi mutta mutkaisuuden takia ajoneuvollakaan ei voi ajaa juurikaan yli 20 km/h kun mutkan taakse ei näy. J
17.12.2024 11:40
Eipä ole sepitetty juttu lyhdystä. En usko että nunna olisi kantanut lyhtyä vaan ehkä hänen etsijä joka on ollut yöllä liikkeellä? Ajankohta sopii vain hyvin kun alle vuorokauden päästä katoamisesta tuo lyhty löytyi joka ei ollut siellä pari päivää aikaisemmin....
17.12.2024 11:36
Siis löysimme lyhdyn katoamisiltaa seuraavana päivänä. Pari päivää aikaisemmin sillä kohdalla ei ollut lyhtyä kun ajoimme maastopyörillä sen paikan ohi. Nyt täytyy muistaa että tuo kohta ei ole normaalisti liikennöity tie vaan siellä liikkuu hyvin harvoin ajoneuvoja. Eikä kukaan aja siitä "muuttokuorman" kanssa koska kiinteistöille (vakituinen, mökki) on paljon parempi tieyhteys olemassa. Minä en usko että nunna olisi lyhtyä kantanut mutta joku ehkä joku nunnan etsijä joka on ollut liikkeellä yöllä. Näistähän ei ole ollut mitään julkista tietoa, milloin nunnaa on alettu etsiä esim Luostarin toimesta?
Joku kertoi että mökkejä tai asutusta on näiden paikkojen lähellä niin linnuntietä onkin noin 500 m mutta tämä vain siis yksi talo joka on Honkasalontien päässä. Ja tuolla ei ole minkäänlaisia polkuja, ainoastaan siellä täällä metsäkoneen tekemiä uria. Järkevälle ihmiselle ei tule mieleen oikaista vaan mennä tietä pitkin
17.12.2024 11:34
Minun oma veikkaus tämän lyhdyn ilmestymisestä on se että nunnan katoaminen on huomattu jo katoamispäinän illalla ja yöllä häntä on etsitty ilman tulosta. Etsjijöina muut ihmiset kuin virkavalta. Tämä olisi minusta kaikista yksinkertaisin selitys lyhdyn ilmestymiselle tuonne syrjäiselle metsäautotielle.
13.10.2022 09:53
Tänne on taas tullut paljon kirjoituksia ja kaikki "anonyymi" nimellä....
Ottakaa hyvät ihmiset käyttöön joku nimimerkki niin sitten voi johonkin kommenttiin jopa vastailla.
Laitanpa tänne nyt linkin valokuviin lyhdystä jotka on otettu 13.7.2017 tienposkesta jolloin virkavalta ei ollut vielä kerännyt lyhtyä pois.... Minulle on aivan sama mikä lyhty on kyseessä, oliko kynttilälyhty vain led-lyhty. Valokuva on siis otettu päivän sen jälkeen kun se löydettiin mutta ensimmäisellä kerralla ei älytty ottaa siitä valokuvaa.
Tuollainen se joka tapauksessa oli. Voitte itse vapaasti päätellä mitä lyhty teki siellä metsäautotiellä kun ei siellä ikinä mitään muutakaan tavaraa ole ollut tienposkessa ennen tai jälkeen katoamisen. Ja vielä lisäksi, keskellä kesää harvoin tarvitaan lyhtyä muutenkaan kun hämärää ei ole kuin aivan yön pikkutunteina....
https://prnt.sc/TvWnnkSfWkFZ
https://prnt.sc/zH3Xlywx7j3S
Lyhty löytyi tosiaan Hepomäentien varresta paikasta jossa karttalinkkiin sen merkkasin.
Honkalampien alue on erittäin tarkkaan tutkittu virkavallan toimesta katoamiskesänä sekä seuraavana kesänä/syksynä ruumiskoirien toimesta. Massiiviset etsinnät siellä on tehty.
13.10.2022 09:39
Huomasin+viestiketjun+"hieman"+myöhässä+tapahtuneesta+mutta+olikin+pakko+nyt+kirjoittaa+kun+suurin+osa+kirjoittajista+ihmettelee+tähän+liittyviä+asioita.
Kerrottakoon+aluksi+että+olen+yksi+mökkiläinen+alueella+ja+hiuskiehkuran+löytöpaikalta+on+vain+muutama+kilometri+mökillemme+ja+tunnen+seudun+erittäin+hyvin+(metsätiet+sekä+metsät)+
Olin+perheen+kanssa+mökillä+tapahtumapäivänä+jolloin+nunna+katosi+ja+jonka+jälkeen+sitä+etsittiin.+Minä+ja+vaimoni+löydettiin+musta+kynttilälyhty+(noin+30+cm+korkea+lasi+seinillä+ja+metallireunoilla,+vanhanajan+kynttilälyhty)+noin+2+km+päässä+hiuskiehkuran+löytöpaikasta+ja+vaimoni+ilmoitti+siitä+poliisille+ja+oli+ensimmäinen+ilmoittaja.+Tässä+kohtaa+täytyy+mainita+että+2+päivää+aikaisemmin+käveltiin+sama+lenkki+eikä+lyhtyä+silloin+siellä+ollut.+Olen+itse+99%+varma+että+lyhty+täytyy+liittyä+jotenkin+nunnan+katoamiseen+koska+k.o.+metsäautotietä+ei+käytetä+enää+mökeille+matkustamiseen+eikä+sieltä+ole+tietääkseni+mitään+lyhtyä+aikaisemmin+löytynyt+tai+sen+jälkeen.+Olemme+olleet+mökkiläisiä+kuitenkin+siellä+yli+10+vuotta.+Muutoin+siellä+ei+asu+ympärivuotisia+asukkeja+kuin+pari+ja+kukaan+heistä+ei+kaiketi+nunnaa+ole+nähnyt.
Itse+ole+nähnyt+yhtään+nunnaa+niin+pitkällä+Honkasalontien+toisessa+päässä.+Enkä+usko+että+kadonnut+nunna+tunsi+tämä+alueen+hyvin+jossa+hiuskiehkura/lyhty+löytyi.+Jalkapatikassa+sinne+ja+takaisin+on+reilusti+yli+10+km+luostarilta+sekä+todella+korkea+mäki+kiivettäväksi+joka+on+haastava+jopa+normaalikuntoiselle+ihmiselle.+Katoamisalueella+on+risteileviä+metsäautoteitä+ja+ensikertalainen+menee+siellä+aika+varmasti+sekaisin+ja+eksyy.+Näin+kävi+itsellekin+kun+alueella+ensi+kertaa+liikuin+yli+10+vuotta+sitten....+Maasto+on+erittäin+kivikkoista+ja+louhikkoista+jos+tieltä+poikkeaa+joten+on+ihmeellistä+jos+nunna+on+mennyt+syvälle+sysimustaan+huonokulkuiseen+metsään+rankalla+vesisateella+tietämättä+mihin+on+menossa?+Ja+jos+olisi,+en+usko+että+olisi+pitkälle+päässyt+ilman+suuria+ongelmia.+
Ehkä+suurin+virhe+etsinnöissä+oli+se+että+aluksi+etsinnät+keskittyi+liikaa+vain+palopaikan+ympäristöön+sillä+olimmehan+jo+ilmoittaneet+lyhdystäkin+seuraavana+päivänä+katoamisesta+mutta+tähän+ei+reakoitu+pariin+päivään.+Muistaakseni+meni+päiviä+ennenkuin+etsinnät+uloittui+Honkasalontien+peräpäähän+kilometrien+päähän+palopaikasta.+Ja+sade+tosiaan+teki+tässä+tehtävänsä+ja+peitti+hajujäljet.
Yksi+oma+ihmetyksen+kohde+on+se+silminnäkijä+joka+ilmoitti+nähneen+nunnan+Honkasalontiellä.+Kuulin+hänen+nimen+kerran+ja+hän+ei+siis+ollut+mökkiläinen+joten+miksi+hän+siellä+myöhään+sateisena+illalla+ajeli?+Itse+tunnen+nimeltä+kaikki+mökkiläiset+joten+siksi+tämä+ihmetys?
28.07.2022 15:02
1 / 1