Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
IhanTuristinaTäällä
profiilit
IhanTuristinaTäällä
IhanTuristinaTäällä
Vapaa kuvaus
Psalmi 119:19
"Minä olen muukalainen maan päällä;
älä salaa minulta käskyjäsi"
Aloituksia
7
Kommenttia
45
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
24 jakeessa.
11.02.2025 15:34
24 jakeessa.
11.02.2025 15:34
Ota se joka pölyttyy kirjahyllyssäsi :D
11.02.2025 14:37
Ota se joka pölyttyy kirjahyllyssäsi :D
11.02.2025 14:37
Kauan sitten kuulin seurakunnassa 5-vuotiaasta tytöstä, joka oli tullut uskoon ja halusi päästä kasteelle. Sitä jahkailtiin ja epäröitiin tytön iän takia. Häneltä mm. kysyttiin, että halusiko hän sitä itse vai hänen vanhempansa. Määrätietoinen tyttö kertoi, että hän halusi seurata Jeesusta koko ikänsä, ja että se on hänen oma tahtonsa. Hänen vanhempansakin olivat sen kannalla, että tyttö voisi odottaa vielä muutaman vuoden. Mutta tyttö oli sinnikäs, ja keskustelujen jälkeen hänet lopulta kastettiin.
Tytöstä tuli lähetystyöntekijä, ja hän oli pysynyt uskossa siihen mennessä kuin sen kuulin, eli oli silloin noin 8-kymppinen.
Nyt hän on tietenkin kirkkaudessa.
Kaste ei siis ole jonkun ikäisille, vaan niille, jotka uskovat ja omasta halustaan ottavat kasteen.
25.01.2025 15:16
Kauan sitten kuulin seurakunnassa 5-vuotiaasta tytöstä, joka oli tullut uskoon ja halusi päästä kasteelle. Sitä jahkailtiin ja epäröitiin tytön iän takia. Häneltä mm. kysyttiin, että halusiko hän sitä itse vai hänen vanhempansa. Määrätietoinen tyttö kertoi, että hän halusi seurata Jeesusta koko ikänsä, ja että se on hänen oma tahtonsa. Hänen vanhempansakin olivat sen kannalla, että tyttö voisi odottaa vielä muutaman vuoden. Mutta tyttö oli sinnikäs, ja keskustelujen jälkeen hänet lopulta kastettiin.
Tytöstä tuli lähetystyöntekijä, ja hän oli pysynyt uskossa siihen mennessä kuin sen kuulin, eli oli silloin noin 8-kymppinen.
Nyt hän on tietenkin kirkkaudessa.
Kaste ei siis ole jonkun ikäisille, vaan niille, jotka uskovat ja omasta halustaan ottavat kasteen.
25.01.2025 15:16
Kiitos palautteesta.
Minun tämänkertainen avaus on pikemminkin miettimistä kuin totuuden julistamista.
En ole täysin litteyden enkä pallouden kannalla. Molemmille löytyy hyviä "todisteita".
En tiedä sitäkään, onko puheenaihe yhtään oleellinen, koska siinä ei ole kyse sielun pelastumisesta eikä kadottamisesta. Saa olla kumpaa mieltä vain, kunhan muistaa että Jeesuksen herraus on ainoa totuus mistä täytyy pitää kiinni.
Ja tämähän on keskustelupalsta, jossa haetaan mielipiteitä ja ajatuksia. En odota Suomen Joutsenta purjehtimaan paikalle töräyttämään, mikä on suuri totuus.
Saat ihan mielellään palata aiheeseen, kommenttisi ovat ihan asiallisia :D
25.01.2025 14:25
Kiitos palautteesta.
Minun tämänkertainen avaus on pikemminkin miettimistä kuin totuuden julistamista.
En ole täysin litteyden enkä pallouden kannalla. Molemmille löytyy hyviä "todisteita".
En tiedä sitäkään, onko puheenaihe yhtään oleellinen, koska siinä ei ole kyse sielun pelastumisesta eikä kadottamisesta. Saa olla kumpaa mieltä vain, kunhan muistaa että Jeesuksen herraus on ainoa totuus mistä täytyy pitää kiinni.
Ja tämähän on keskustelupalsta, jossa haetaan mielipiteitä ja ajatuksia. En odota Suomen Joutsenta purjehtimaan paikalle töräyttämään, mikä on suuri totuus.
Saat ihan mielellään palata aiheeseen, kommenttisi ovat ihan asiallisia :D
25.01.2025 14:25
"Vain taidolliset sen totuuden sieltä löytävät."
Juuri näin. Suosittelen kaikille:
Rukoile itsellesi ensi sijassa henkien erottamisen armolahjaa.
Nollaa kaikki omat asenteesi ja uskomuksesi.
Unohda kaikki kiveen hakatut käsitykset ja traditiot omasta uskonympäristöstäsi.
Rukoile Jumalaa, että pysyt entisestä tiedosta puhtaana ja edistyt sanan tutkimisessa Pyhässä Hengessä.
Jos sana puuduttaa, keksi erilaisia tapoja tutkia, niin että mielenkiinto säilyy.
Rukoile, että sana avautuu sinulle vain Jumalan tahdon mukaisesti.
Sinun Raamattusi puhuu sinulle. Kunnioita silti muitakin ja kiitä heistäkin.
Minä olen tehnyt näin, ja Sanan aarteet ovat avautuneet loistamaan. Välitän ensi sijassa vain siitä, mitä Jumala minulle puhuu. Seurakunnassani iloitsen uskovien yhteydestä. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä kaikesta kanssani, paitsi tietenkin siitä että:
JEESUS KRISTUS ON SAMA EILEN, TÄNÄÄN JA IANKAIKKISESTI.
Näin pystyy luovimaan maailman uskontojen aallokoissa.
25.01.2025 13:31
"Vain taidolliset sen totuuden sieltä löytävät."
Juuri näin. Suosittelen kaikille:
Rukoile itsellesi ensi sijassa henkien erottamisen armolahjaa.
Nollaa kaikki omat asenteesi ja uskomuksesi.
Unohda kaikki kiveen hakatut käsitykset ja traditiot omasta uskonympäristöstäsi.
Rukoile Jumalaa, että pysyt entisestä tiedosta puhtaana ja edistyt sanan tutkimisessa Pyhässä Hengessä.
Jos sana puuduttaa, keksi erilaisia tapoja tutkia, niin että mielenkiinto säilyy.
Rukoile, että sana avautuu sinulle vain Jumalan tahdon mukaisesti.
Sinun Raamattusi puhuu sinulle. Kunnioita silti muitakin ja kiitä heistäkin.
Minä olen tehnyt näin, ja Sanan aarteet ovat avautuneet loistamaan. Välitän ensi sijassa vain siitä, mitä Jumala minulle puhuu. Seurakunnassani iloitsen uskovien yhteydestä. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä kaikesta kanssani, paitsi tietenkin siitä että:
JEESUS KRISTUS ON SAMA EILEN, TÄNÄÄN JA IANKAIKKISESTI.
Näin pystyy luovimaan maailman uskontojen aallokoissa.
25.01.2025 13:31
Niin ja ovatko Raamatun kohdat kieroja lähestymistapoja?
25.01.2025 12:42
Niin ja ovatko Raamatun kohdat kieroja lähestymistapoja?
25.01.2025 12:42
En todellakaan ole :D
25.01.2025 12:40
En todellakaan ole :D
25.01.2025 12:40
Kyllä näin on, on vain yksi pätevä kaste, uskovien kaste. Se voidaan antaa jokaiselle, joka on tullut uskoon, sitä itse pyytää ja on siihen valmis.
25.01.2025 12:29
Kyllä näin on, on vain yksi pätevä kaste, uskovien kaste. Se voidaan antaa jokaiselle, joka on tullut uskoon, sitä itse pyytää ja on siihen valmis.
25.01.2025 12:29
Missä sitten mielestäsi sanotaan, että pallo [paitsi (pseudo)tieteessä)]?
25.01.2025 12:24
Missä sitten mielestäsi sanotaan, että pallo [paitsi (pseudo)tieteessä)]?
25.01.2025 12:24
Jokainen luterilainen osaa lukea ja ymmärtää sisikunnassaan, että vauvakaste on merkityksetön. Mutta kukaan heistä ei uskalla avata suutaan erottamisen ja parjauksen pelosta.
Älkää vain lukeko Raamattua, vaan myös USKOKAA se ja toimikaa sen mukaisesti!
25.01.2025 12:18
Jokainen luterilainen osaa lukea ja ymmärtää sisikunnassaan, että vauvakaste on merkityksetön. Mutta kukaan heistä ei uskalla avata suutaan erottamisen ja parjauksen pelosta.
Älkää vain lukeko Raamattua, vaan myös USKOKAA se ja toimikaa sen mukaisesti!
25.01.2025 12:18
1 / 3