Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liena15
profiilit
liena15
liena15
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
11
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voimia jaksamiseen sinulle!! Syöpäyhdistykseen liittyminen on tosi hyvä asia. Siellä on aivan ihanat, empaattiset ja asiansa osaavat ihmiset töissä ja tarvittaessa heidän kanssaan voi jutella mieltä painavista, syöpään liittyvistä asioista, koskettavat ne sitten henk.kohtaisesti omaa sairautta tai jonkun läheisen. Siellä järjestetään myös erilaisia kursseja / vertaistukiryhmiä, joista saa tietoa sekä voi jakaa kokemuksia toisten, samassa tilanteessa olevien tai saman syövän kokeneiden jne. kanssa. Itseltäni leikattiin kilpirauhassyöpä keväällä 2007, jonka jälkeen oli kaksi radiojodi hoitojaksoa. Nyt käyn sitten vuosittain kontrolleissa ja ainakin tähän asti syöpä ei ole onneksi uusiutunut.
25.10.2011 13:59
Voimia jaksamiseen sinulle!!
25.10.2011 13:38
Voimia jaksamiseen sinullekin, sekä kaikille siskosi läheisille
25.10.2011 13:37
Oletpa osannut kirjoittaa tosi hyvin runoksi sisällöltään tärkeän,hyvän asian!!
25.10.2011 13:35
Joulu on mennyt ja uusi vuosi alkanut.. Oikein hyvää ja mahdollisimman kivutonta alkanutta vuotta sinulle! Oletko ollut yhteydessä lääkäriin ehdottamani vatsaan asennettavan neurostimulaattorin tiimoilta?? Jos olet ollut,niin mitä mieltä hän oli asiasta? Onko kipusi olleet samanlaisia,koventuneet tai helpottuneet?
14.01.2010 11:52
Paljon olet sinäkin joutunut kokemaan! Mutta hyvin tuttuja asioita monille kipupotilaille,valitettavasti! Koska sinä olet saanut apua hermostimulaattorista eli "tenssistä", niin onko teillä ollut lääkärin kanssa puhetta ihon sisälle asennettavasta neurostimulaattorista? Minulle asennettiin sellainen v.2005 Kyssissä.Laite on oikealla puolella,ylävatsassa.Johdot kulkevat jossain selkäytimessä ja anturat on laitettu mangneettikuvan perusteella tiettyihin paikkoihin,siis kaikki nuo on ihon sisällä.Se mihin kohtaan laite ja anturat asennetaan riippuu aina potilaan tilanteesta.Laite toimii kaukosäätimellä,jolla se laitetaan päälle,säädetään voimakkuutta ja sammutetaan pois päältä.Tuntemus on pitkälti samankaltainen kuin tenssiä käytettäessä,mutta ei tarvitse kuin itse säätimellä säädellä.Kaukosäädintähän on helppo kuljettaa mukana missä tahansa.Itse olen pystynyt vähentämään "myrkkyjen" syöntiä huomattavasti laitteen asennuksen jälkeen.Kun laite on asennettu niin seuraa kyllä joitakin rajoituksiakin esim. ei voida ottaa enää magneettikuvia.
Mutta otapa vielä selvää tällaisesta laitteesta ja neuvottele lääkärisi kanssa laitteen mahdollisuudesta sinun vaivoihisi. Tsemppiä sinulle ja mahdollisimman kivuttomia oloja!!
12.12.2009 19:26
Kerroit,että selkääsi on leikattu,mutta et syytä.?Onko sinulle tehty hermoratatutkimusta?Jos ei ole niin ehdottaisin pyytämään lääkäriltä lähetteen sellaiseen.Itselläni on vaikeat hermovauriokivut ja siksi mieleeni tuli heti,että olisikohan sinunkin vaivasi syy hermovaurioista johtuvaa.??Selkääni on leikattu ensin "räjähtäneen"välilevyn takia (v.2000)sitten välilevyn pullistuman takia (v.2001).Noiden asioiden,leikkausten ja arpikudosten muodostumisten vuoksi,kärsin jatkuvista kivuista,enimmäkseen vasemmassa jalassa(myös reiden ulkosyrjässä).Hermovauriokivut voivat vaivata hyvin monenlaisina tuntemuksina esim.poltteena.Voisit tutustua asiaan myös tietokoneella,hakusanana esim. hermovauriokivut.Toivon,että saat syyn selville ja apua vaivaasi!!
10.12.2009 16:20
Kertoisitko omasta kilpirauhassyövästäsi,miten huomattiin,mitä kerrottiin/selitettiin asiasta,mitä seuraavaksi,jne? Itsellä struuman ultrakuvauksessa huomattiin"häikkää",otettiin ohutneulanäyte,tuloksena epäily syövästä,leikkaus tämän kuun 24. pvä.Lisää tietoa haluava jännittäjä.
08.05.2007 18:34
Saako kyseistä lääkettä ilman reseptiä apteekista tai luontaistuotekaupoista ja paljonko suunnilleen maksaa?
12.02.2006 15:16
Itselläni on ollut monenlaisia hermosärkyjä myös samanlaisia,jos ymmärsin kuvauksesi oikein.Minulla ei ainakaan ole ollut apua kuin NEURONTIN ja RIVATRIL nimisistä reseptilääkkeistä.Jos vaiva on paha,suosittelisin keskustelemaan lääkärin kanssa mainitsemieni lääkkeiden kokeilusta.Ps. kipupotilasyhdistyksen vertaistukiryhmäläisten kanssa keskustellessani tiedän lääkkeistä olleen hyötyä monelle muullekin.Tsemppiä ja hyvää vointia!
06.02.2006 12:49
Mulla on ollu erilaisia selkävaivoja n.30v.Ikäni nyt 53.Eka kuvaus ristiselästä v.88,jossa ilmeni pahoja kulumia,rappeutumia,kaventumia jne.Vuosien varrella paljon sairaslomilla ja erilaisillla lääkityksillä.Kesällä 2000 alkoi yht´äkkiä tosi sietämättömät kivut vasem.pakarassa ja jalassa.Kävin 3 kertaa terv.kesk.lääkäreillä viikon aikana.Joka kerta lisää lääkkeitä,pää sekaisin,mut ei apua kipuun.En pystynyt itse kävelemään kivun ja jalan pettämisen vuoksi vaan poikani kanteli minua.Lopulta menimme ilman lähetettä sairaalaan.Pääsin osastolle kivunhoitoon ja viipalekuvaukseen.Kuvista ilmeni että 4-5 välistä oli välilevy räjähtänyt.Leikkaus parin pvän päästä auttoi vain yhtäjaksoisen kivun lievittymiseksi.Leikkaus olisi pitänyt suorittaa heti välilevyn räjähtämisen jälkeen mahd. pian leikanneen lääkärin kertoman mukaan ja kun asia pitkittyi puolellatoistaviikolla niin mulle jäi kahden välilevyn hermovauriot joita on lisännyt leikkausen jälkeen kasvanut arpikudos.Olen syönyt reilut 5 ja puol vuotta vahvoja myrkkyjä,käynyt kipupolin hoidoissa,jotka eivät enää auttaneet,jne.Syksyllä sitten asennettiin Kyssissä ensin väliaikainen kipustimulaattori ja kun siitä oli apua asennettiin ihon alle.Olen ollut tyytyväinen siihen.Silti on muistettava rajoitukset ja lääkkeiden otto,mutta olen voinut vähentää lääkkeitä yhden satsin ja elämänlaatu on kyllä parantunut sietämättömien kipujen vähennyttyä.Suosittelen teitä muitakin ottamaan lääkärinne kanssa puheeksi olisiko teidän vaivat huomioiden mahdollista kokeilla kipustimulaattorin asennusta.Ei auta pelkkään selkäkipuun vaan alaraajoihin tuntuviin hermosärkyihin.Tsemppiä kaikille ja mahdollisimman kivuttomia oloja!!
02.02.2006 18:14
1 / 1