Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

11

1. Voimia jaksamiseen sinulle!! Syöpäyhdistykseen liittyminen on tosi hyvä asia. Siellä on aivan ihanat, empaattiset ja asiansa osaavat ihmiset töissä ja tarvittaessa heidän kanssaan voi jutella mieltä painavista, syöpään liittyvistä asioista, koskettavat ne sitten henk.kohtaisesti omaa sairautta tai jonkun läheisen. Siellä järjestetään myös erilaisia kursseja / vertaistukiryhmiä, joista saa tietoa sekä voi jakaa kokemuksia toisten, samassa tilanteessa olevien tai saman syövän kokeneiden jne. kanssa. Itseltäni leikattiin kilpirauhassyöpä keväällä 2007, jonka jälkeen oli kaksi radiojodi hoitojaksoa. Nyt käyn sitten vuosittain kontrolleissa ja ainakin tähän asti syöpä ei ole onneksi uusiutunut.
  2. Mulla on ollu erilaisia selkävaivoja n.30v.Ikäni nyt 53.Eka kuvaus ristiselästä v.88,jossa ilmeni pahoja kulumia,rappeutumia,kaventumia jne.Vuosien varrella paljon sairaslomilla ja erilaisillla lääkityksillä.Kesällä 2000 alkoi yht´äkkiä tosi sietämättömät kivut vasem.pakarassa ja jalassa.Kävin 3 kertaa terv.kesk.lääkäreillä viikon aikana.Joka kerta lisää lääkkeitä,pää sekaisin,mut ei apua kipuun.En pystynyt itse kävelemään kivun ja jalan pettämisen vuoksi vaan poikani kanteli minua.Lopulta menimme ilman lähetettä sairaalaan.Pääsin osastolle kivunhoitoon ja viipalekuvaukseen.Kuvista ilmeni että 4-5 välistä oli välilevy räjähtänyt.Leikkaus parin pvän päästä auttoi vain yhtäjaksoisen kivun lievittymiseksi.Leikkaus olisi pitänyt suorittaa heti välilevyn räjähtämisen jälkeen mahd. pian leikanneen lääkärin kertoman mukaan ja kun asia pitkittyi puolellatoistaviikolla niin mulle jäi kahden välilevyn hermovauriot joita on lisännyt leikkausen jälkeen kasvanut arpikudos.Olen syönyt reilut 5 ja puol vuotta vahvoja myrkkyjä,käynyt kipupolin hoidoissa,jotka eivät enää auttaneet,jne.Syksyllä sitten asennettiin Kyssissä ensin väliaikainen kipustimulaattori ja kun siitä oli apua asennettiin ihon alle.Olen ollut tyytyväinen siihen.Silti on muistettava rajoitukset ja lääkkeiden otto,mutta olen voinut vähentää lääkkeitä yhden satsin ja elämänlaatu on kyllä parantunut sietämättömien kipujen vähennyttyä.Suosittelen teitä muitakin ottamaan lääkärinne kanssa puheeksi olisiko teidän vaivat huomioiden mahdollista kokeilla kipustimulaattorin asennusta.Ei auta pelkkään selkäkipuun vaan alaraajoihin tuntuviin hermosärkyihin.Tsemppiä kaikille ja mahdollisimman kivuttomia oloja!!