Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
muumi57
profiilit
muumi57
muumi57
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2
Kommenttia
11
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei!Paljonko tuolla Nintendo-paketilla hintaa?
10.11.2013 20:53
Minusta on hieno juttu että on lahjoittanut.Eihän nämä jotkut lahjoita vaikka olis isommatki tulot.Syistä ei tiedä mutta minusta hieno juttu.Pärjää varmaan kuitenki rahallisesti!Osoittaa ihmisessä tiettyjä arvoja minusta!
25.10.2010 19:36
Kokemuksesta sanon että yksi syy voi olla dysfasia eli puheen ja kielenkehityksen erityisvaikeus.Tällainen lapsi voi ymmärtää kaiken ja näyttää käsin niinkuin minun oma poika teki(jos hän halus jääkaapista jotain hän näytti jääkaappia ja sitte sormella omaan kouraansa!)Tällainen lapsi oppii muut asiat ihan ok mutta kielenkehitys viivästyy.Sitä on monenasteista.Minun pojalla meni kolmeen vuoteen eikä alkanut sanoja tulla niin sitte alettiin huolestumaan että mikä on.Minun poika sanoi jonkun sanan pienempänä mutta sitte se loppu niin kuin kanan lento.
Sitte hän kävi Yliopistollisen sairaalan foniatrian osastolla ja siellä selvis että hänellä on puhumaan oppimisen vaikeus.Lisäksi hän oli tosi arka ja pelkäs varsinkin kaikkea uutta.Peseminen oli tosi hankalaa kun hän rimpuili vastaan koko ajan.Kaikki uudet paikat oli hänelle kauhistus.Tämän jakson jälkeen alettiin käymään puheterapiassa ja samalla käytiin erikoisterapeutin luona joka kitki pois arkuutta kohtaamalla tiettyjä tilanteita.Minun pojalle kerittiin jo opettaa jo viittomakieltä kunnes eräs kaunis kerta hän oli alkanut tavoittelemaan sanoja,voi sitä ihmetystä.Ei kukaan tiedä mille se sielun syövereissä tuntui kun hän alkoi puhumaan!Siinä kyllä palkittiin sitkeys millä pojan asioita joutui välillä hoitamaan.Kuka näitä muu hoitaa jos ei omat vanhemmat?Mikään ei tule niinkuin Manulle illallinen,se on aina muka kustannuskysymys,höpö höp sanoisin.Sijoitus lapseen ja moneen muuhunkin voi tulla moninkertaisena takaisin niinkuin minun pojan kohdalla on käynyt.Vaan mie olen ite joutunu ajamaan omia asioitani läpi elämän niin siinä oppii sitkeäksi,ei pidä koskaan antaa periksi on minun mottoni.Valitattavasti vaan tiedän näistä dysfasiapiireistä sellaisia vanhempia jotka eivät myönnä että heidän lapsessaan olis mitään!Se on uskomatonta mutta totta vaan siinähän tekee lasta kohtaan hirveän väärin jos asialle jotain vois tehdä.He ei antanut lapsen papereita edes päiväkotiin missä minunki poikaa hoidettiin.Miten voi olla niin itsekäs tänä päivänä?
Minun poika on nyt 19v. eikä kukaan näe ulospäin että hänellä olis dysfasia diagnoosi.Ihan normaalit koulut käyny.Kaikilla ei tieten käy näin hyvin mutta tsemppiä jos ei se sitä oliskaan parhaassa tapauksessa.Näille on hyviä leiritapaamisia Kelan järjestämänä,ovat tosi antoisia sanon omasta kokemuksesta.Siellä tapaa muita samassa asemassa olevia.Mutta toivotaan ettei se olis sitä!!!!
HYVÄÄ KESÄÄ JA JAKSAMISTA!Voit kirjoittaa risto57@luukku.com jos tarve vaatii,autan mielelläni jos voin!Olis kiva tietää loppupeleissä oliko se dysfasiaa vai ei.
14.07.2010 20:23
Taitaa pitää paikkansa kun ilmeni että saatetaan lähteä vaimon kans eri poluille!Elämä on!
18.01.2010 23:31
Kylllä vähän epäilyttää mihin perustuu tämä rauhanpalkinto tosiaan.Mitäs tämä herra on tehnyt tuon eteen,kysympä vaan.Ei Mitään!Joukkoja tosiaan vaan lisätään siiinä toivossa että sota esim Afganistanissa päättyis mutta tilanne siellä vain pahenee.Länsimaat suuressa viisaudessaan Suomi mukaan lukien yrittävät epätoivoisesti sit(muka)lopettaa.Suomen suuret sotaherrat vaan väittää ettei siellä mitään vois sattua mutta kuinka on käynyt?Kyllähän semmoisessa maassa missä on sota voi saada kuulan kalloonsa!Olis kyllä ollut rauhanpalkinnonsaajaksi sopivampia ehdokkaita esim tsetseenien ihmisoikeustaistelija ja monta monta muuta mutta eihän tällaiset kelpaa,Siis poliittinen valinta!
09.10.2009 20:27
HEI!
Kiitos tarjouksesta.Saatko lähetettyä niistä kuvan sähköpostiini muumi57@suomi24.fi.Näkisin minkälaiset ne on.Päästään sitte asiassa eteenpäin.Kiitos!
Terv. Risto Niva
09.04.2008 22:02
Pittää kyllä soittaa.Eihän tuon halvemmalla varmaan saa mistään.Vielä subbarin kans.Tai näin ainakin luuulisin en tiedä olenko väärässä?!?!Kiitos sulle!
21.01.2008 22:34
Joo mutta tuohan on ihan asiallinen testi.Hintaluokka alkaa kuitenki olla minun budjetille aika sopiva.Pittää käydä kirjastolla tsiikaamassa jos löytäs,yleensä kyllä löytyy.Eipä tosiaan näytä isoja eroja olevan.Täytynee käydä liikkeessä kysymässä että antasko ne koekuunteluun koska se tila mihin ne vie on kuitenki niin erilainen kuin testitila!
Kiitos sulle avusta!
21.01.2008 15:47
Hyllyyn tai sitte ihan seinälle pikku kaiuttimet kun ei ole tilaa isoille lattiakaiuttimille.200-300 euroa vois olla ihan sopiva hinta.En kehtais enempää sijoittaa.
21.01.2008 11:48
Hei!
Kiitos sulle tiedoista,ajattelin vaan että saisi samaa sarjaa.Laadusta ei tosiaan tiedä mitä se on,ainaki mitä on KS 330 ollut tarjolla niin ne on ollu osaksi hajalla.Ei semmosilla mittään tee!Kiitos vielä neuvoista missä kannattaa vierailla ja kysellä.Olet varmaan oikeassa siinä kun sanot ettei sarjan laatu huonone vaikka on eri kaiuttimet.Nämä on ikuisuuskysymyksiä.Itse sarjasta Salora 6600 Hi-Fi ei ole huonoa sanottavaa ainakaan mulla.Vaikka joku muu on varmasti eri mieltä?Arvostuskysymys,sanoisin?!?!?Kirjoitellaan jos tulee jotaki vielä mieleen.
T.
muumi57
19.01.2008 15:55
Hei!
Nuo KS 430 kaiuttimet oli aikoinaan Salora Hi-Fi 6600 sarjan kaiuttimena.Oli aika laadukkaat siihen aikaan.Olen etsinyt tuollaisia kaiuttimia kun mulla on kyseinen sarja.Vieläkö ne on sulla ja jos on niin onko tarpeettomana hyllyn täytteenä.Ilmoita ihmeessä!
07.01.2008 22:07
1 / 1