Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
hexi
profiilit
hexi
hexi
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
14
Kommenttia
599
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuohon saa ostettua videoetsimen. sen kanssa onnistuu liikkuvan kohteen kuvaus. Mitään optista etsintä ei tarvita.
08.01.2012 18:31
Keikkatyöläisen on aika huono saada lainaa. Pankit vaatii, että pitää olla vakituinen työpaikka ja säännölliset tulot. Mikäli näin ei ole tarvitaan takaajia. Arvaa saako niitä helpolla.
Kun ei ole vakituista työtä ja täten säännöllisiä tuloja. Katsoin tämän minulle järkevimmäksi vaihtoehdoksi.Tuloni ovat sellaiset, että voisin asua vain kovan rahan vuokra asunnoissa. Niissä vuokra on korkeampi kuin tämä ason vastike.
05.11.2011 23:12
Mitenkä pitkään sitä kuvattavaa tiirailet ennen kun laukaiset. Ei se lämpö ainakaan heti haittaa. Tietysti jos asettelee yhtä kauan kun Linhoff palkkikamerallakin tietysti silloin voi haitata.
Nuo peilittömät kamerat on siitä hyviä, että ne eivät ole painavia. Tällöin ne tulevat paljon useammin mukaan kuin raskas kamera.
Minä omistan Nikonin D700, panan G2 ja Linhoffin. Tuo nikon on jo sen verran painava, että sitä ei viitsi huvikseen mukaan ottaa.
Linhoff on sitten ihan omaa luokkaansa se kun painaa varusteineen jalustan kanssa 24kg. Sen kanssa kun tekee luontokuvaus retken niin oppii arvostamaan keveyttä. Kuvan laadussa toisin ei ole tullut vielä voittajaa. Nikonin ammattilais kameratkin on siitä kaukana.
27.09.2011 22:33
Tuossa Panasonic G3 kamerassa on ns. videoetsin ja se on kyllin tarkka. Olen testannut manuaali tarkennusta mm. novoflexin 600mm opiskalla. Tuohon ton tarkkuus riitti nippa nappa, mutta sitten MTO:n 1200mm opiskalle ei. Nota yli 1200mm opiskoja on tunnetusti lähes joka jepelle.
Kuvaamiseen siis voi käyttää perinteistä kuvaamis asentoa, voi toki kuvata kädet ojossa mikäli tykkää siitä enemmän. Minun D3X.lläkin voi kuvata kädet ojossa.
Tuo nikonin järkkäri on sen verran painava, että sitä ei tule kannettua,kuin silloin kun on varta vasten kuvaamassa. Ei siis varmuuden vuoksi mukana, jos sattuisi tulemaan hyviä kohteita.
30.08.2011 20:51
Ka perkele vai sellainen pitäisi tehdä. Minä olen käyttänyt jo viisi vuotta Ubuntua,mutta en tiedä mitään kernelin kääntämisestä. Ei mun sitä tarvinnut koskaan tehdä. Olisi hyvä jos jos kertoisit miten se tehdään.
Windowsin asentelua aikoinani harjoittelin säännöllisesti muutaman kuukauden välein, mutta ubuntun asennus harjoitukset on jäänyt perin vähälle. vain ne kolme kertaa.
29.07.2011 21:40
Tuohon salaman saantiin en osaa sanoa mitään, mutta tuohon käy ns. perus salama. Kannatta kysyä valokuvaus alan liikkeestä. Käytettynä ainakin varmasti löytyy.
Huomasitko siinä kamerassa on vielä yksi kiekko jossa lukee ASA ja eri lukuja siitä säädetään filmin herkkyys.
Mikäli englanti sujuu niin jonkinlainen löytyy täältä.
http://brettscaife.net/photo/manuals/trip/index.html
23.07.2011 12:23
Ei sentään tulopaloa. Tuo reiän t. pikemminkin kuplan syntyminen oli mahdollista vain niissä kameroissa missä peili oli voitiin nostaa ylös. Mikäli peili oli alhaalla tuota ei tietenkään ollut mahdollista mitenkään tapahtua. Se sulkimeen tullut kupru saattoi tehdä naarmun filmiin, joka näkyi mustana pisteenä. Tuota peilin ylös nostoa jotkut käyttivät, kun kuvasivat vitkalla eli tietyn ajan päästä tapahtuvalla laukaisulla. Tällöin etsimestä tullut valo ei haitannut. Kuvauksen jälkeen se peili piti palauttaa siitä vivusta normaali asentoon, jolloin se laskeutui alas. Mikäli tuo unohtui edellä kerrottu oli mahdollista.
23.07.2011 11:52
Tuohon voi olla syynä lika opiskan sisällä tai reikä sulkimessa. Mikäli tulee tuo musta piste useammalla opiskalla silloin voi olla tuo reikä sulkimessa. Canon käytti noissa vanhoissa kameroissa kumikangas verhosuljinta. Tällöin on mahdillista kun kamera on pitkään suunnattuna aurinkoa kohti, että sulkimeen palaa reikä. Tämä on sangen harvinaista, mutta mahdollista.
22.07.2011 22:29
Niin se vaan on, että halvimmatkin kitit maksaa vähintään tuon 500€, mutta aloittajalle sellainen ei käynyt. Silloin päädytään siihen noin 1000€ hintaluokkaan. Ennen kuin lähtisin suosittamaan mitään järkkäriä pitäisi tietää mitä aiotaan kuvata. Hyväkään harrastelija runko ei maksa tolkuttomia, mutta optiikka laadusta riippuen voi maksaa todella paljon.
22.06.2011 22:23
Yleensä mukana tulee piuha, jolla kuvat voi siirtää tietsikalle.
Mikäli siirtää piuhalle kuvat täytyy olla tarpeeksi virtaa akussa. virran loppuminen kesken siirron voi hävittää kuvat sekä jumiuttaa kortin.
Kortinlukijan kanssa välttyy tältä ongelmalta. mutta ei se lukija välttämätön ole.
09.05.2011 20:48
Mulla on kakkos kamerana ko. malli tässä vähän kokemuksiani:
kevyt, josta on hyötyä ja haittaa. Matka kamerana keveydestä on etua, mutta kuvattaessa raskaalla kameralla saa vakaamman kuvaus otteen. Itse tyrkkään kuvata yli 1,5kg painavilla kameroilla(runko+opiska yli 2kg). Kannatta opetella ehdottomasti kuvaamaan ns. järkkäri otteella. ei siis kädet ojossa.
Etsin on videoetsin, Se on kyllin tarkka manuaali tarkennusta varten. Mukana tulevat opiskat eivät oikein siihen sovellu. Opiskojen saatavuus muutenkin aika heikko. Mukana tulevien zoomien valovoima on tyypillistä kittitasoa, joten 20mm F1.7 on pakollonen hankinta. Noi kitit tekee kohtuullista jälkeä.
Kohina tulee esiin suurilla herkkyyksillä, joten erillis salamalle on tavanomaista enemmän tarvetta.
Reissukamerana ihan kelpo. Tulee useimmin matkaan kuin raskas kamera.
04.02.2011 21:34
Tietääkseni noin ei ole aiemmin tapahtunut. Muistaakseni Johny Logan ei osallistunut perättäisinä vuosina. Muutama viisuvoittaja kylläkin on edustanut maataan useammankin kerran, mutta ei peräkkäisinä vuosina.
30.12.2010 14:47
Paras euroviisu kautta aikojen on edelleen Abban esittämä WATERLOO. Tuo Waterloo soi silloin tällöin vieläkin radiossa, mutta tuota THE END OF THE WORLD biisiä en kuullut edes montakaan kertaa 60- luvullakaan. Siis silloin kuin se oli uusi. tuon jälkeen en sitten ole kuullutkaan kertaakaan.
09.12.2010 20:29
Totta virkot. Olympos tekee parempia opiskoja kuin panasonic, mutta leican opiskat on taasen huomattavasti olya parempia. Micro four third järjestelmään vaan leica ei tee opiskoja. tiesitkö , että ulympos e-pen kameran opiskat käyvät tuohon gh1:een suoraan.
14.11.2010 00:10
Minulla on kakkos kamerana kyseinen malli. Kuvanlaadultaan se yltää huomattavasti parempaan kuin pokkari, mutta ei puoli ammattilais mallien tasoa lähellekään. Hämärä kuvaukseen ei paras mahdollinen, koska herkkyyttä ei voi nostaa kovinkaan suureksi. Lisäksi zoomien valovoima on aika kehno. Toki on saatavilla kiinteä polttovälinen 20mm opiska 1.7valovoimalla. Tällä pärjää jo hämärässä.
Reissu kamerana oivallinen pienen kokonsa ja keveytensä vuoksi. Keveytensä takia se onkin minulla usein mukana. Varsinaista ykkös kamera vain silloin kun olen varta vasten kuvaamassa.
10.11.2010 20:41
tekee sovitteita aika moneen eri kiinnitykselle. Eräs on Canon FD. Siitä on omat versiot ainakin nykyisiin Nikon ja Canon kameroille. Maahan tuoja on Maitolaituri.com. Niiden hinnat liikku satkun molemmin puolin.
22.09.2010 20:07
Kyllä noilla alkuun pääsee. Kannatta harkita mitä tarvii vasta kun on kuvannut jonkin aikaa. Tällöin tietää mitä todellisuudessa tarvii. Turha on hankkia kalliita, jos vähempikin riittää.
Toiseksi kannattaa muistaa, että kalliitkaan vehkeet ei takaa huippu otoksia. Siihen tarvitaan taitoa ja se tulee kokemuksen myötä.
05.08.2010 21:37
Jalustakierteitä on kaksi. Ne ovat 1/4-UNC ja 3/8-UNC . Tätä 1/4-UNC:tä käytetään kameroissa ja jalustoissa. Sellaine on myös kamerasi pohjassa.
Tuota 3/8-UNC:tä käytetään lähinnä raskaassa kalustossa. Lisäksi sillä kiinnitetään useimmiten esim.kuulapää jalustaan.
Hyvä perus jalusta on esim. Manfrotto 055
01.06.2010 22:10
Tosi harva viisu biisi muistetaan puolen vuoden päästä voitosta. Viisuvoittajista harvat ovat voittonsa jälkeen menestyneet. Minun mieleen tulee menestyjistä vain Abba ja Celine Dion. Toto Gutugno menestyi vielä viisu voittonsa jälkeenkin, mutta hän oli sitä ennen Megatähti.
Lordi kuuluu niihin, jotka hieman hyötyi viisu voitosta. Näitäkin on tosi vähän.
25.05.2010 22:05
Kyllä parhaat pokkarit kestää vertailun järkkärien kanssa, Millä tahansa järkkärillä ei ylletä samaan kuvan laatuun kuin LEICA X1:llä. Tämä on kyllä pokkari, vaikka siinä ei ole lainkaan zoomia. Hinta on kylläkin melko kova, mutta niin on laatukin. Minusta tuo leica on hintansa veroinen.
Tietysti halvat pikkukennoiset pokkarit eivät pärjää järkkärille.
21.04.2010 20:27
7 / 30