Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
harri2006
profiilit
harri2006
harri2006
Vapaa kuvaus
Koulutus: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
2
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No sittenhän me ymmärrämme toisiamme:) Olen saanut piiskaa mutta "pepun rankaisun" ajatteleminen saa seisomaan. Voisihan meillä olla mukavaa:)
31.05.2014 18:01
Itse suosittelen Järvisen Lapponioita joita saa nykyään 3 metrisenä. Aikuisen miehen ei mielestäni edes kannata harkita mitään lyhyitä 240 cm suksia. Itse olen 95 kg ja upposin niillä pohjia myöten. Lapponiat 280 cm pituisina pitivät joten kuten hangenpinnalla viime talvena.
"Uuteen sidemalliin käy lähes mikä tahansa talvijalkine. Siteen säädöt riittävät 36- numeroisesta kengästä kymmenkunta numeroa kookkaampaan.
Kuusamon Uistimen toimitusjohtaja Kimmo Korpua sanoo kengän kärjen paksuuden ratkaisevan. Tavallisen kumisaappaan koko voi hänen mukaansa olla vaikka 48, mutta esimerkiksi kärjestään vahvistettu metsurin turvasaapas voi käydä siteen kärkeen tiukaksi paria numeroa pienempänä."
Voi olla aika ahdas jos meinaat käyttää Rokka tai Naali huopavuorisia saappaita. Ne ovat nimittäin paljon mitoiltaan varmaan puolta isommat kuin armeijan vanhat huopavuoriset saappaat. Koon 47 Naali ei sovi kunnolla edes vanhaan vuoden 59-armeijan siteeseen. Ihmisten keskimitta on kasvanut vuosikymmenien aikana ja sitä myötä jalan koko mutta jääräpäisesti yhä valmistetaan sidettä joka on aikansa elänyt. Vai pitäisikö käyttää pienempiä ja kylmempiä talvisaappaita jotta ne mahtuvat tuohon 50-luvun siteeseen. Jos tuota sidettä meinataan armeijan uudeksi siteeksi niin siihen on sovittava isoimmatkin saappaat.
Itse ratkaisin side ongelmani ostamalla Savenmaalta Ruotsin armeijan siteet 50-luvulta joissa on säädettävä varvasraudan leveys. Säätö toimii löysäämällä siteen kärjessä olevaa siipimutteria ja säätö pysyy paikallaan. Tuota kiristettävää mallia myyty myös "Nato siteen" nimellä. Kyseessä on säädettävyyttä lukuunottamatta samanlainen side kuin Suomen armeijan käyttämä. Noita siteitä on vissiin liikkellä myös toista mallia joita tuo kiristymahdollisuus puuttuu ja säätö ei pysy paikallaan. Järvinen "ratkaisi" muuten tuon siteen ahtauden ongelman tuomalla markkinoille vanhasta siteestään version jossa varvasrauta on KAHDESSA OSASSA. Tuo on jo sellainen rimanalitus tuotesuunnttelijoilta että ei uskoisi jolle näkisi. Olisikohan tuo Ns. Nato side liian tekninen Suomen "erityisolosuhteisiin".
18.12.2010 15:51
1 / 1